kesäkuu 29, 2024, 04:34:30 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vegeruokailut

Aloittaja Homejuustosipuli, elokuu 29, 2013, 22:03:30 ip

« edellinen - seuraava »

Homejuustosipuli

elokuu 29, 2013, 22:03:30 ip Viimeisin muokkaus: elokuu 30, 2013, 09:06:47 ap käyttäjältä Homejuustosipuli
Kiva, että ihan peruskaupoistakin alkaa löytyä vegeleikettä, makkaroiden ja nakkien lisäksi.
Mutta voisi joskus kokeilla kotitekoista chiliseitaniakin.

edit. ihmettelin, että sensuroitiinko koko osio tuolta lihanurkkauksesta, mutta siirrettiinkin uuteen topicciin.  :P

tonttu

Jaa jotta suosikkilihasi on vehnä?

Homejuustosipuli

Pollissakin vaihtoehtona "Soija- tms mukaliha"? Soijaa nuo muut, kuin seitan.

Bruce Willis

Nyt menee hieman yli, mikäs on että ei kunnon liha kelpaa?
Ei siinä että vegaania kieroon katsottaisi täällä mutta en vain itse ymmärrä tuota vegaanihössötystä.Tahtoisin kyllä oppia ymmärtämään ainakin hieman enemmän sitä.
Toki jokaisella on oikeus omiin valintoihin ja mitä soijaan tulee niin se on jopa monin kerroin terveellisempää kuin liha. Tofu ja soijarouhe on tavallaan jo aika superruokaa ja olen itsekkin koittanut kasvisruokavaliota mutta oma luontoni ei anna periksi luopua lihasta!

En missään nimessä tuomitse henkilöitä jotka syövät kasvisravintoa tai vegaaniruokaa kunhan pitää huolen siitä että saa tarvittavat määrät vitamiineja sekä valkuaisia yms, ja jopa ihan mielenkiinnolla seuraan erästä tuttuani joka syö vain kasvisruokaa.
Täytyy kunnioittaa ja yrittää ymmärtää jokaisen omia valintoja sekä tunnustaa se asia että monesti ne henkilöt jotka oikeasti tietävät tuosta vegaaniruoasta paljon ja sitä hommaa harrastavat niin täytyisi ottaa kyllä itse oppia heiltä tuohon kasvispolitiikkaan joka itselläni ainakin jää monesti turhan vajaaksi. 

Mutta syitä on monia,olisi vain mukava kuulla että miksi näin  :)



tonttu

Offariksi menee että mätkähtää: Itte oon vetänyt kala-kasvis ruokavaliota 5 vuotta elämästäni. Tofut ja soijat maistuu edelleen. Mutta sitä en ole koskaan oppinut ymmärtämään, miksi vegaani ruokavaliossa pyritään tekemään näitä mukalihoja. Hei, ei ne soijanakit aikuisten oikeasti maistu hyvältä, eikä ne ole eettisesti kovinkaan oikein. Mitä sitten tulee johonkin teollisesti muunneltuun vehnägluteiiniin... Hrrr... Pihvi on pihvi. Leipä on leipää ja kasviksia voi grillata :D suosikkilihani on koivu.

Homejuustosipuli

Lainaus käyttäjältä: John McClane - elokuu 29, 2013, 23:11:21 ip
Nyt menee hieman yli, mikäs on että ei kunnon liha kelpaa?
Ei siinä että vegaania kieroon katsottaisi täällä mutta en vain itse ymmärrä tuota vegaanihössötystä.Tahtoisin kyllä oppia ymmärtämään ainakin hieman enemmän sitä.
Toki jokaisella on oikeus omiin valintoihin ja mitä soijaan tulee niin se on jopa monin kerroin terveellisempää kuin liha. Tofu ja soijarouhe on tavallaan jo aika superruokaa ja olen itsekkin koittanut kasvisruokavaliota mutta oma luontoni ei anna periksi luopua lihasta!

En missään nimessä tuomitse henkilöitä jotka syövät kasvisravintoa tai vegaaniruokaa kunhan pitää huolen siitä että saa tarvittavat määrät vitamiineja sekä valkuaisia yms, ja jopa ihan mielenkiinnolla seuraan erästä tuttuani joka syö vain kasvisruokaa.
Täytyy kunnioittaa ja yrittää ymmärtää jokaisen omia valintoja sekä tunnustaa se asia että monesti ne henkilöt jotka oikeasti tietävät tuosta vegaaniruoasta paljon ja sitä hommaa harrastavat niin täytyisi ottaa kyllä itse oppia heiltä tuohon kasvispolitiikkaan joka itselläni ainakin jää monesti turhan vajaaksi. 

Mutta syitä on monia,olisi vain mukava kuulla että miksi näin  :)


Ihan eettisistä syistä. Eläimillä niin pienet tilat, etteivät pysty lajityypilliseen käyttäytymiseen, aika lukemattomia tuskan aiheuttajia. Kulttuuriperäistä: Mikä toisen eläimen kohdalla olisi vakava eläinsuojelurikos, toisen kohdalla on käytäntö :/.
http://vegaaniliitto.fi/ukk.html#20
En mikään himoekologisti, mutta toissijaisena tulee sitten ympäristökuormitus ja kolmantena häilyvästi terveys.  :)
B-12 taitaa olla ainut, jota ei saa normivaliosta, eli nappeina sitten tai hiton hyvältä maistuvina oluthiivahiutaleina (vähän juustomaisia).
Ruohonjuuresta ja joistain punnitse ja säästä -kaupoista löytyy bratwursti tyyppisiä vegejuttuja, harva huomaisi eron!

Lainaus käyttäjältä: tonttu - elokuu 29, 2013, 23:59:28 ip
Offariksi menee että mätkähtää: Itte oon vetänyt kala-kasvis ruokavaliota 5 vuotta elämästäni. Tofut ja soijat maistuu edelleen. Mutta sitä en ole koskaan oppinut ymmärtämään, miksi vegaani ruokavaliossa pyritään tekemään näitä mukalihoja. Hei, ei ne soijanakit aikuisten oikeasti maistu hyvältä, eikä ne ole eettisesti kovinkaan oikein. Mitä sitten tulee johonkin teollisesti muunneltuun vehnägluteiiniin... Hrrr... Pihvi on pihvi. Leipä on leipää ja kasviksia voi grillata :D suosikkilihani on koivu.


Kasvisruoasta puuttuu raskaat "mättöruoat", jos sille päälle sattuu. Varsinkin erikoiskaupoista ostetut soijamakkarat/nakit alkaa olla jo oikein mainion makuisia, kyllä kaupasta ostetutkin kelpaa vallan hyvin ainakin mulle - ei ne itseasiassa mielestäni ainakaan perus jauhomakkaroita pahempaa ole.
Ite taas sattumoisin ihmetellyt mukalihojen paheksuntaa : p. En ihan allekirjoita luonnonmukaisuuspuritanismia ja tuskin sinäkään kaikilla elämän osa-alueillasi.
Oisko jotain kasvisgrillaus suosituksia? Munakoisosta on tullut joskus ihan hyvää, mutta maissia ja sipulia semmosenaan ei vain aina jaksa.

Ryhis

Itse en juurikaan syö lihaa, paitsi makkaroissa..

Yksi asia mikä minulle ei koskaan mennyt jakeluun, on se että miksi vegeannosten pitää näyttää liha-annokselta? Soijanakit voin vielä hyväksyä, mutta mitä ne pihapizzan näköiset harmaat letut ovat? Ne vegeleikkeleet?

Kun maailmassa on tunnetusti ihan hyviä kasvisruokia, eläisikö peräti miljaardi ihmistä kasviksilla ja kalalla, niin miksi täällä vegen pitää saada nimenomaan liharuoan näköistä kasvismättöä? Jos minä haluaisin lihattoman purilaisen, vetäisin hampparin väliin parit falafelpihvit. En todellakaan valitsisi jotain harmaita korkolappuja!

Sitten joku kasvishernekeitto - BITCH PLEASE!

Kasvishernari on rangaistus maailman synneistä, ihan oikeasti.  Jos hernekeitosta otetaan potka ja sen maku pois, jäljelle jää vain skeidaa. Maailma on pullollaan keittoja joissa ei ole lihaa, miksi hernarista pitää vääntää vegeversio?????
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Homejuustosipuli

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 30, 2013, 10:22:10 ap
Itse en juurikaan syö lihaa, paitsi makkaroissa..

Yksi asia mikä minulle ei koskaan mennyt jakeluun, on se että miksi vegeannosten pitää näyttää liha-annokselta? Soijanakit voin vielä hyväksyä, mutta mitä ne pihapizzan näköiset harmaat letut ovat? Ne vegeleikkeleet?

Kun maailmassa on tunnetusti ihan hyviä kasvisruokia, eläisikö peräti miljaardi ihmistä kasviksilla ja kalalla, niin miksi täällä vegen pitää saada nimenomaan liharuoan näköistä kasvismättöä? Jos minä haluaisin lihattoman purilaisen, vetäisin hampparin väliin parit falafelpihvit. En todellakaan valitsisi jotain harmaita korkolappuja!

Sitten joku kasvishernekeitto - BITCH PLEASE!

Kasvishernari on rangaistus maailman synneistä, ihan oikeasti.  Jos hernekeitosta otetaan potka ja sen maku pois, jäljelle jää vain skeidaa. Maailma on pullollaan keittoja joissa ei ole lihaa, miksi hernarista pitää vääntää vegeversio?????


Kai ne nakit on ihan käteviä pakkaamisenkin kannalta, voi laittaa pannulle, grilliin tai uuniin sellasenaan tai napsia vaikka pyttipannuun haluamansa kokoisia paloja.

Näyttää kieltämättä homehtuneelta mummon lihalta, itselle ainakin suhteellisen yksi lysti miltä liha näyttää? Jos haluaa tukevaan ja raskaan ruokatsibaleen niin onhan toi pihvimuoto aika looginen
laiha ja tiivis, voi paistaa helposti.
Pannulla ainakin tullut ihan hyvää mitä nyt kerran tai kaksi syönyt, voisipa kokeilla miten toimii hampurilaisen välissä. Eihän toi toisiaan poissulje, täysin erilainen maku erilaiseen fiilikseen, eikä tarvitse sotata jauhoilla jos niikseen haluaa.

En ole normaalinkaan hernarin suurin ystävä, mutta kyllä se ihan hyvin menee sipulien ja sinapin kera kerran parissa vuodessa.

Caide

Muijan työkaveri pitää tuollaista vegeblogia: http://chocochili.net/. Itse olen ollut aikamoinen lihansyöjä, mutta noita Elinan herkkuja olen useasti päässyt syömään, ja on todella hyvää shittiä. Tuolta noita reseptejä paljon löytää ja välillä chiliaiheisiakin. Pitää antaa sille enempi chilejä, niin saa ehkä niistä enempi reseptejä :)

tonttu

No tuota kasvisgrillausta. Jäi ajatus pyörimään niin tehdääs tämmönen teoreettinen fiesta:

Alkupalaksi pyöritellään rillin päällä olevan vuolukiven päällä jengille chapati leipää. Voi tehdä myös suoraan ritilällä taikka halsterilla. Leivät voi tehdä aikaisemmin leivinpaperien väliin, niin ei tartte juosta kaulimassa. Jengi istuu siis jo pöydässä. Näitä sit pyörittää vielä ruuan kanssa. Mun seuraavaan grilliin tulee iso 2 tuumaa paksu vuolukivilaatta ritelikön viereen, niin näitä voi tehdä siinä myös helposti. Valkosipulivoita pöytään.

Jos ei saa olla maitotuotteita, ni sit en jaksa. Jotenki kookoskermalla kai sitä makua sitten... Täysin mahdollista kuitenkin, mut ei oo enää mun juttu.

Okei sit rillaamaan.
Rilliin ananaslohkoja, esikeitettyjä bataattilohkoja (pihvin kokosia), Kesäkurpitsaa, maissia, artisokkaa jos saa. Väitä valellaan oman maun mukaan tehdyllä grilliöljyllä.

Couscoussilla täytettyjä tomaatteja. Elikkä keitellään kuskusia  melkein kypsäksi, pohja tehdään voista, sipulista valkosipulista, pieneksi silputusta paprikasta, tomaattien "koverrusjätteestä, muista mausteista voin seassa kuullottamalla. Sitten kuskusit sekaan ja vettä. Kun alkaa setti olla turvonnut ja makua tarpeeksi, niin sekaan vaikka koskenlaskija nokaretta, fetaa, tai muuta tarpeeksi rasvasta ja kuitenkin sulavaista juustoa reilusti. Sitten tällä setillä täytellään tomaatit ja rilliin. Tomaatin pohjaan kannattaa laittaa tulitikkuaskin kokonen folionpala, niin ei pohja lötsää rilliin. Tänne sekaan voisi sopia erinomaisesti myös itsetehty paneerjuusto.

Rillattua Halloumia? Ehkä lisukesalaatin sekaan soiroina...

2cm paksu munakoiso viipale, joka hikoilutetaan, rillataan öljyn kera molemmin puolin ja loppuvaiheessa päälle lyödään 1cm siivu rodin de bastonage pehmeää vuohenjuustoa. Annetaan hiukka sulaa ja tarjoiluun koristellaan oliiviöljysoirolla, pippurilla sekä basilikanlehdellä.

Sitten cheddarilla täytettyjä chilejä tietysti.
Ja juustotäytteisiä herkkusieniä.

Sitten voi tehdä juureksista nyyttejä, vaikka kookoskermapohjaisesti. Eli reilusti hienoa juuressuikaletta ja kermat sekä mausteet perään.
Tulisuutta rilliruokaan saa sillä hyvin maustetulla grilliöljyllä. Vetää sitten vaikka nagapyreeksi, jos ei muuten piisaa.

Perunoita tarttee keittää. Uusia semmosia.

Tässä ny mitä äkkiseltään tulee mieleen. Kasvisgrillauksessa pitää vaan silputa paljon monenlaista settiä sekasin, niin saa ruokaan ravintoarvot kohilleen ja moninaista makua. Tuhtiutta haetaan öljyjen normaalia runsaamalla käytöllä, sekä juuston käytöllä, tulee sitä eläinprotskua sinne ;) Jos ei maitoja saa olla ni tekisin rehellisesti sanottuna rillin päällä mielummin wokkia :D

Jälkkäriks sitten vaikka rillattuja suklaabanaaneja.

Näin viettää arvon juhlayleisö koko rillisetin grillin äärellä. Rillimaestro nostelee herkkuja tuoreeltaan pöytään ja ateria tulee hyvin valmisteltuna sujuvasti valmiiksi. Kaikkeen ei tartte juustoa tunkee, samassa suhteessa juustoruokia ku lihaa on rillilautasella. Jossain vaiheessa voi sitten grillata niitä soijanakkeja siihen pöytään ja kattoo kelpaako kenellekkään.

Chilivaari

Siinähän sitä tuli jo hyvän aterian verran.
Semmoinen oma suosikki kuin palsternakkapihvit näyttää unohtuneen nykyvegettäjiltä. Aikanaan tein niitä oman maan juureksista, mutta eiköhän nyt saa kaupoista tai torilta tuoretta. Ne ikuisesti säilyvät muoviin yksittäispakatut eivät kyllä houkuta.


Resepti on erittäin yksinkertainen. Juures kuoritaan ja viipaloidaan noin pikkusormen paksuisiksi viipaleiksi. Ne paistetaan voissa pannulla lievästi suolaten. Luulisin tuon valmistuvan grillissäkin, kunhan voitelee välillä. Hienostelijat kuorruttavat kananmunalla ja korppujauholla.

Wolfman

Rehuja kaihtaville raavaille uroksille.....  ::)

Wokkirehuja pussillinen pannulle, tarpeen/maun mukaan sipulia, herkkusieniä yms. (ja tietty chiliä) sekaan. Kun rehut ovat sulaneet ja vähän nestettä haihtunut lisätään purkillinen ruokakermaa (maustettua tulee käytettyä itse, usein tomaatti-vuohenjuusto tai aura). Mausteeksi yrttejä ja pippuria, ja vähän muutakin mitä sattuu käteen osumaan (sweet chili sauce toimii myös hyvin). Mausteita saa laittaa aika reilulla kädellä....

Tuloksena on maukas ja aika ruokaisa kastike, ei tarvitse välttämättä perunaa/riisiä/pastaa tms. jos lihan kanssa syö. Kasvisversioksi soosia ja riisi/peruna tms. Ja jos maitotuotteet eivät käy niin tuota voi kokeilla kookoskermaan tai vastaavaan (en ole itse kokeillut, vaatii jonkun "liemen" joka pysyy aika paksuna tai sitten suurustettava).

Testattu useampaankin rehuja vieroksuvaan kaveriin ja aina on pata tyhjentynyt  :P

Homejuustosipuli

Lainaus käyttäjältä: Caide - elokuu 30, 2013, 10:52:30 ap
Muijan työkaveri pitää tuollaista vegeblogia: http://chocochili.net/. Itse olen ollut aikamoinen lihansyöjä, mutta noita Elinan herkkuja olen useasti päässyt syömään, ja on todella hyvää shittiä. Tuolta noita reseptejä paljon löytää ja välillä chiliaiheisiakin. Pitää antaa sille enempi chilejä, niin saa ehkä niistä enempi reseptejä :)


Jopas, löytyi heti viiden ruokapaikankin maininta, joista vain yksi entuudestaan tuttu, vaikka pkseudulla asunkin, tattista :)

Lainaus käyttäjältä: tonttu - elokuu 30, 2013, 13:00:13 ip
Alkupalaksi pyöritellään rillin päällä olevan vuolukiven päällä jengille chapati leipää. Voi tehdä myös suoraan ritilällä taikka halsterilla. Leivät voi tehdä aikaisemmin leivinpaperien väliin, niin ei tartte juosta kaulimassa. Jengi istuu siis jo pöydässä. Näitä sit pyörittää vielä ruuan kanssa. Mun seuraavaan grilliin tulee iso 2 tuumaa paksu vuolukivilaatta ritelikön viereen, niin näitä voi tehdä siinä myös helposti. Valkosipulivoita pöytään.

Jos ei saa olla maitotuotteita, ni sit en jaksa. Jotenki kookoskermalla kai sitä makua sitten... Täysin mahdollista kuitenkin, mut ei oo enää mun juttu.

Okei sit rillaamaan.
Rilliin ananaslohkoja, esikeitettyjä bataattilohkoja (pihvin kokosia), Kesäkurpitsaa, maissia, artisokkaa jos saa. Väitä valellaan oman maun mukaan tehdyllä grilliöljyllä.

Couscoussilla täytettyjä tomaatteja. Elikkä keitellään kuskusia  melkein kypsäksi, pohja tehdään voista, sipulista valkosipulista, pieneksi silputusta paprikasta, tomaattien "koverrusjätteestä, muista mausteista voin seassa kuullottamalla. Sitten kuskusit sekaan ja vettä. Kun alkaa setti olla turvonnut ja makua tarpeeksi, niin sekaan vaikka koskenlaskija nokaretta, fetaa, tai muuta tarpeeksi rasvasta ja kuitenkin sulavaista juustoa reilusti. Sitten tällä setillä täytellään tomaatit ja rilliin. Tomaatin pohjaan kannattaa laittaa tulitikkuaskin kokonen folionpala, niin ei pohja lötsää rilliin. Tänne sekaan voisi sopia erinomaisesti myös itsetehty paneerjuusto.

2cm paksu munakoiso viipale, joka hikoilutetaan, rillataan öljyn kera molemmin puolin ja loppuvaiheessa päälle lyödään 1cm siivu rodin de bastonage pehmeää vuohenjuustoa. Annetaan hiukka sulaa ja tarjoiluun koristellaan oliiviöljysoirolla, pippurilla sekä basilikanlehdellä.

Sitten cheddarilla täytettyjä chilejä tietysti.
Ja juustotäytteisiä herkkusieniä.

Sitten voi tehdä juureksista nyyttejä, vaikka kookoskermapohjaisesti. Eli reilusti hienoa juuressuikaletta ja kermat sekä mausteet perään.
Tulisuutta rilliruokaan saa sillä hyvin maustetulla grilliöljyllä. Vetää sitten vaikka nagapyreeksi, jos ei muuten piisaa.

Perunoita tarttee keittää. Uusia semmosia.

Tässä ny mitä äkkiseltään tulee mieleen. Kasvisgrillauksessa pitää vaan silputa paljon monenlaista settiä sekasin, niin saa ruokaan ravintoarvot kohilleen ja moninaista makua. Tuhtiutta haetaan öljyjen normaalia runsaamalla käytöllä, sekä juuston käytöllä, tulee sitä eläinprotskua sinne ;) Jos ei maitoja saa olla ni tekisin rehellisesti sanottuna rillin päällä mielummin wokkia :D

Jälkkäriks sitten vaikka rillattuja suklaabanaaneja.


Sopii varmaan riisi/kaura ja soijajuomakin, vaimolle gluteeni aiheuttaa suuria näppylöitä, eikä ole oikein gluteenittomat leivät onnistuneet, jospa ciabatta sitten.

Ananasta ja esikeitettyä bataattia tullutkaan kokeiltua, mainio idea. Mites artisokka, sitä ei ole tullut oikein kokeiltua, esikeitettynä varmaan? Plösähtääkö noi tölkkijutut (onkohan sydämiä vain).

Hyvänkuulonen toi tomaatti, varmaan onnistuu myös paprikalla, jolloin sisään myös aurinkokuivatettuja tomaatteja, noi maitotuotteet voisi korvata tofutilla ja oluthiivahiutale ei liene mahdoton lisä myöskään ja on noita vegejuustojakin (Cheeslyä tosin kannattaa välttää). Itettehtyäkin voisi koklata.

Ihan kelpoja tofuttiherkkusieniäkin tullut ja munakoisit hyväksi todettu. Jännä jos noi juuresnyytit tosiaan pysyy kasassa.

Wokkia tulee tehtyä sen verran paljon muutenkin, niin jos on jaksanut laittaa grillioperaation pystyyn, niin ei tule hyvää syytä mieleen jättää makkara ja leikkeet väliin :P

Täytyypä kyllä kokeilla tuota banaanijuttuakin, koskaan kuullutkaan/tullut mieleen.

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - elokuu 30, 2013, 13:18:56 ip
Tuloksena on maukas ja aika ruokaisa kastike, ei tarvitse välttämättä perunaa/riisiä/pastaa tms. jos lihan kanssa syö. Kasvisversioksi soosia ja riisi/peruna tms. Ja jos maitotuotteet eivät käy niin tuota voi kokeilla kookoskermaan tai vastaavaan (en ole itse kokeillut, vaatii jonkun "liemen" joka pysyy aika paksuna tai sitten suurustettava).


Kaurakerma ainakin maistuu oikein hyvin. Soijakastikettakin voi läträtä hieman ja esikeitettyjä ja marinoituja soijapalasia/viipaleitta tukevuutta antamaan jos niikseen.

tonttu

Toki voi täyttää paprikoita, mut miks ei täytä paprikan kokosia chilejä samantien :P tomeitoutomautou. Aurinkokuivattu tomaatti on mielestäni turhan hyökkäävä moneen paikkaan. Tuommoinen täytetty tomaatti, taikka paprika menee herkästi siihen ettei jälkimaussa ole mitään muuta ku ne aurinkokuivatun palaset suussa pyörimässä, kun maistuvat voimakkaasti ja ovat purutuntumaltaan eri. Laittaa ne salaatinkastikkeeseen silppuna :)

Kauramaidot ja kermat menee juu, mut ei vastaa esikuvaansa. Pannareista tulee itseasiassa mun mielestä parempia kauramaidosta. En nii kauheesti tykkää makeesta ja kauramaitopannarit on vähän hapokkaampia. Miks ei siis, mut on se kookoskerma vaan nii herkkua et entä se? Mausteeksi kaakaovoita varovasti...

Artisokat siis grillataan kokonaisina ja ilman esikeittoa. Pitkästi ja tuoreena. Pöydässä kuoritaan ja syödään se sisusta. Kato juutupesta punaniskojen viedoita. Tölkkitavarat säästetään sitten siihen tapaspöytään yön pikkutunneille syttyy koko rilli ja terassi tuleen jos niitä koitat grillata :D

Intialaiset leivät voi juu unohtaa, jos gluteeni ei maistu. Mut ei hätää. Teette amarantista rieskoja. Onki oikeen superruokaa. Ja herkullista jyvää. Siitä ainakin onnistuu corn breadin tapaset, joten eiköhän se säätämällä suostu rieskaksikin antautumaan. Tai normimpi ratkaisu on tietysti aidot itte tehdyt corn tortillat... tekee sit vaikka alkupala quesadilloja.

On muuten ihan kiva kääntää toisten ruokavammaisuuksia voitoksi pähkäilemällä näitä. Laajentuu samalla omat ajatukset laatikon ulkopuolelle. Samaa teki tuo minun "siperianleiri" kasvisruokien parissa :P

Caide

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - elokuu 30, 2013, 13:18:56 ip
Rehuja kaihtaville raavaille uroksille.....  ::)

Wokkirehuja pussillinen pannulle, tarpeen/maun mukaan sipulia, herkkusieniä yms. (ja tietty chiliä) sekaan. Kun rehut ovat sulaneet ja vähän nestettä haihtunut lisätään purkillinen ruokakermaa (maustettua tulee käytettyä itse, usein tomaatti-vuohenjuusto tai aura). Mausteeksi yrttejä ja pippuria, ja vähän muutakin mitä sattuu käteen osumaan (sweet chili sauce toimii myös hyvin). Mausteita saa laittaa aika reilulla kädellä....

Tuloksena on maukas ja aika ruokaisa kastike, ei tarvitse välttämättä perunaa/riisiä/pastaa tms. jos lihan kanssa syö. Kasvisversioksi soosia ja riisi/peruna tms. Ja jos maitotuotteet eivät käy niin tuota voi kokeilla kookoskermaan tai vastaavaan (en ole itse kokeillut, vaatii jonkun "liemen" joka pysyy aika paksuna tai sitten suurustettava).

Testattu useampaankin rehuja vieroksuvaan kaveriin ja aina on pata tyhjentynyt  :P

Jos vege tarkoittaa vegaania, niin eikös kaikki eläinperäiset tuotteet ole pannassa, kuten kerma, vuohen- ja aurajuusto ja voi?

tonttu

Onneksi harva on kokonaan vege :p. Menee hankalaksi. Mitäs tehdään sit jos morsmaikku päättää kutsua raakaruokafriikejä grillibileisiin?

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Caide - elokuu 30, 2013, 14:31:10 ip
Jos vege tarkoittaa vegaania, niin eikös kaikki eläinperäiset tuotteet ole pannassa, kuten kerma, vuohen- ja aurajuusto ja voi?


Vegaania vai vegetaristia ? Ja osalla on niissäkin aika hatarat ja epämääräiset "rajat" eli kaikki eivät noudata täysin "virallista" määritelmää. Melkein kannattaa jokaiselta kysyä erikseen ne tarkat rajat mikä käy ja mikä ei jos kasvissyöjiä on tulossa syömään. Itse ainakin kysyn mielummin asianomaiselta suoraan kuin alan arpomaan jonkun määritelmän mukaan että mitä voisi tarjota.

Caide

Lainaus käyttäjältä: tonttu - elokuu 30, 2013, 14:40:39 ip
Onneksi harva on kokonaan vege :p. Menee hankalaksi. Mitäs tehdään sit jos morsmaikku päättää kutsua raakaruokafriikejä grillibileisiin?

Kyllä me ollaan vegaanien kanssa grillailtu. Onnistuu maukkaasti :)

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Caide - elokuu 30, 2013, 16:30:20 ip
Lainaus käyttäjältä: tonttu - elokuu 30, 2013, 14:40:39 ip
Onneksi harva on kokonaan vege :p. Menee hankalaksi. Mitäs tehdään sit jos morsmaikku päättää kutsua raakaruokafriikejä grillibileisiin?

Kyllä me ollaan vegaanien kanssa grillailtu. Onnistuu maukkaasti :)


Joo, se on varmasti totta. Laittaa ituja pöytään ja syö itte ne rilliherkut :P

Ryhis

Tru dät.

Entinen tyttöystäväni, nykyinen vaimoni, oli vegetaristi.

Ei tarvittu kuin yksi pekonipaketti ja varttitunnin maalailut grilliherkuista, niin loppui se vihervassariliberaalihapatus.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa