lokakuu 06, 2024, 09:34:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Reetan kausi 2014

Aloittaja Rähinä-Reetta, syyskuu 20, 2013, 06:56:38 ap

« edellinen - seuraava »

x46900

^ kelpaisi mullekin, niin laatikot kuin kasvihuonekin. Oliko laatikot kalliita ja mistä niitä kannattaa hankkia?

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: x46900 - maaliskuu 21, 2014, 14:30:55 ip
^ kelpaisi mullekin, niin laatikot kuin kasvihuonekin. Oliko laatikot kalliita ja mistä niitä kannattaa hankkia?


7.90€ kappale Tuontitukusta. Ovat ainakin kestävän oloista muovia, pakkasenkestoakin on, ei pitäisi hetipian hajoilla.

joseplluissans

Mites sun ñorat on lähteny? Mulla ne tuli ekana mullista, mutta kaikilla muilla on jo eka varsinainen lehtipari kasvanu ja noi sinnittelee vielä...  :(
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

Rähinä-Reetta

maaliskuu 21, 2014, 18:10:00 ip #63 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 21, 2014, 18:18:57 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Lainaus käyttäjältä: joseplluissans - maaliskuu 21, 2014, 17:56:03 ip
Mites sun ñorat on lähteny? Mulla ne tuli ekana mullista, mutta kaikilla muilla on jo eka varsinainen lehtipari kasvanu ja noi sinnittelee vielä...  :(


Ñorat lähti ihan hyvin, ovat nyt sellaisia vajaa 10cm ihan tanakoita pikkutaimia. Itäminen kesti aika pitkään, en tiedä miten nuo siemenet on kuivattu kun ovat maustepaprikoista peräisin. Samoin Guindillan itäminen kesti jonkin aikaa, mutta niitäkin on nyt n. 4 kpl sirkkataimella. Mun kylvöistä on nyt semmoinen puolitoista kuukautta kulunut. (Guindillat viimeisinä ovat nyt 2 viikkoisia.)

Rähinä-Reetta

22.3.


Brasileira Marimbondo jo tekee haaroja, vaikka kokoa taimella on tuskin 10 cm.  :)
Olenko muistanut mainita, että se on yksi ehdoton suosikkilajikkeeni?  ;) :-*

Rähinä-Reetta

maaliskuu 23, 2014, 17:00:15 ip #65 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 23, 2014, 17:23:43 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
23.3.

Taimikuvia tekemisen puutteessa.


Aribibi Gusano, jota en meinannut saada itämään millään. Mielenkiintoista nähdä mitä tästä syntyy.


Thai Hot Culinary


Ñora



Chupetinho kasvaa nättinä ruusukkeena.


7 Pod Douglah ja Cumari Do Para


Yellow Adjoema, Inca Red Drop ja Bahamian Goat Pepper



Rähinä-Reetta

maaliskuu 25, 2014, 08:21:09 ap #66 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 25, 2014, 14:00:08 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
25.3.


Taimet 10 päivää sitten.


Taimet nyt. Etualalla tomaatteja.

Katselen onko ne kuinka kasvaneet...


Joissain lehdissä on hiukan sellaista pientä vaaleaa vioitusta, en tiedä onko ripsiäinen mahdollisesti, vai sitten vaan mun häröilystä johtuvia mekaanisia vioituksia.
Varmuuden vuoksi suihkaisin varovaisen kukka-Raid-pilven taimien ylle.

Rähinä-Reetta

28.3.
Joo tuo Raidaaminen ei taida olla hyvä juttu. Vaikka mukamas kaukaa ja varovasti ihan vähän vaan suihkauttelisi, musta näyttäisi siltä että pikku-taimet ei oikein tykkää siitä.
Pois se siis.

Raumala

Kokeile tehdä kaasukammio, helpompi myrkyttää ja ei tule kylmävaurioita lehtiin.

Rähinä-Reetta

maaliskuu 29, 2014, 10:17:23 ap #69 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 29, 2014, 10:19:05 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Lainaus käyttäjältä: Raumala - maaliskuu 28, 2014, 22:42:43 ip
Kokeile tehdä kaasukammio, helpompi myrkyttää ja ei tule kylmävaurioita lehtiin.


Eli joku telttasysteemi? Yritin jo hakeakin mutten vielä löytänyt ohjetta.

Jotain siellä nyt on vialla, tämän näköistä:





Mm. HBL ja Bahamian Goat. Nostin jo lamppuakin vähän ylemmäs siltä varalta että olisivat saaneet liikaa valoa.
Yhtään ötökkää en ole löytänyt, jonkinlaisella luupilla niitä yritänyt hakea. Voi olla että olen ihan turhaankin myrkytellyt...

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: ¨Rähinä-Reetta - maaliskuu 29, 2014, 10:17:23 apJotain siellä nyt on vialla, tämän näköistä...

Mikä tuossa on sinusta vialla?
Chinensen lehdet ovat tuollaisia, kuhmuroita täynnä. Muutama vaalea reuna voi johtua myrkytyksestä, suihku on osunut, tai jostakin muusta osumasta.
Ylemmän kuvan oikeassa laidassa on joku toukka vieraillut, mutta eiköhän sekin ole jo poistunut?

Suihkukaappi on meillä toiminut "myrkytystelttana".


Rähinä-Reetta

maaliskuu 29, 2014, 11:41:05 ap #71 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 29, 2014, 19:09:00 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 29, 2014, 11:20:10 ap

Mikä tuossa on sinusta vialla?
Chinensen lehdet ovat tuollaisia, kuhmuroita täynnä. Muutama vaalea reuna voi johtua myrkytyksestä, suihku on osunut, tai jostakin muusta osumasta.
Ylemmän kuvan oikeassa laidassa on joku toukka vieraillut, mutta eiköhän sekin ole jo poistunut?

Suihkukaappi on meillä toiminut "myrkytystelttana".


Ripsiäisten varalta suihkautin myrkyt pari kertaa parin viikon aikana (vaaleita pieniä laikkuja ilmaantui joihinkin taimiin), mutta siitä taisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Meillä ei ole suihkukaappia, se olisi kyllä kätevä. Yritin vain varovasti kaukaa ja ihan kevyellä sumulla.

Varmaan tässä tulee jo liikaakin noita tuijoteltua, kasvihuonekautta odotellessa, ja tehtyä hätiköityjä liikkeitä...

Rähinä-Reetta

maaliskuu 30, 2014, 12:22:31 ip #72 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 30, 2014, 13:22:32 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
30.3.


Alma Paprikan nuppuilua.


Plantaasi.

Rähinä-Reetta

huhtikuu 02, 2014, 08:08:54 ap #73 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 02, 2014, 11:12:37 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
2.4.
Pasilla Bajio on myös tehnyt latvaansa ensimmäiset nuput. Kasvarikelien odottelua... Pakkasta tänä aamuna kasvihuoneessa -4, ulkona -8..
Chinenset kasvaa matalasti ja leveästi, ilmeisesti "lasertykkivalaisin" antaa hyvin valoa.
Uudet lehdet kasvaa terveen näköisinä, vanhemmissa mun "hätä-myrkyttelyni" aiheuttamat vauriot.

Guindillat on jo koulittavan kokoisia sirkkataimia. Tomaatitkin on kasvaneet isoiksi ja roteviksi.

Rähinä-Reetta

huhtikuu 03, 2014, 12:47:54 ip #74 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 04, 2014, 06:31:10 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
3.4. Taimikasvattelua...




Brasileira, kuinka siitä tykkäänkään.  :-* Näkeehän sen jo ulkomuodosta, että on hieno kasvi. :)

Olen nyt uskaltanut (kiitos herra Jaolstenin seikkaperäisen ohjeen) lannoittaa noita joka kastelulla, 2 litraiseen kannuuni annostelen yhden millilitran Puutarhan Kesää. Onko liikaa antaa joka kerta, ei ne nyt ainakaan isommin taida tykätä kyttyrää, mene ja tiedä.
Ei ole koskaan aiemmin ollut noin hyvännäköisinä taimet ennen kasvariin pääsyä. Yleensä on siellä vasta alkaneet pöyhtyä ja näyttää kunnollisilta.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ¨Rähinä-Reetta - huhtikuu 03, 2014, 12:47:54 ip
3.4. Taimikasvattelua...




Brasileira, kuinka siitä tykkäänkään.  :-* Näkeehän sen jo ulkomuodosta, että on hieno kasvi. :)

Olen nyt uskaltanut (kiitos herra Jaolstenin seikkaperäisen ohjeen) lannoittaa noita joka kastelulla, 2 litraiseen kannuuni annostelen yhden milligramman Puutarhan Kesää. Onko liikaa antaa joka kerta, ei ne nyt ainakaan isommin taida tykätä kyttyrää, mene ja tiedä.
Ei ole koskaan aiemmin ollut noin hyvännäköisinä taimet ennen kasvariin pääsyä. Yleensä on siellä vasta alkaneet pöyhtyä ja näyttää kunnollisilta.


Milligramman? Minä paiskaan usein teelusikallisen puutarhan kesää kahteen litraan, tosin nuo on sellaisia reiluja puolimetrisiä.

jaolsten

Joo pikkuhiljaa saanee vaihtaa tujummat liemet käyttöön, kohtahan nuo saa jo kasvariinkin. Itse myös poistaisin tuosta varkaat, että keskittäisi kaiken kasvun päärunkoon. Jos taas kasvu olisi liian nopeaa ja haarautuminen nihkeää, voisi varkaat jättää. Mutta ehdottomasti chinenset saa kasvamaan nopeammin poistamalla varkaat.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: Jani M - huhtikuu 03, 2014, 21:07:12 ip
Lainaus käyttäjältä: ¨Rähinä-Reetta - huhtikuu 03, 2014, 12:47:54 ip
3.4. Taimikasvattelua...




Brasileira, kuinka siitä tykkäänkään.  :-* Näkeehän sen jo ulkomuodosta, että on hieno kasvi. :)

Olen nyt uskaltanut (kiitos herra Jaolstenin seikkaperäisen ohjeen) lannoittaa noita joka kastelulla, 2 litraiseen kannuuni annostelen yhden millilitran Puutarhan Kesää. Onko liikaa antaa joka kerta, ei ne nyt ainakaan isommin taida tykätä kyttyrää, mene ja tiedä.
Ei ole koskaan aiemmin ollut noin hyvännäköisinä taimet ennen kasvariin pääsyä. Yleensä on siellä vasta alkaneet pöyhtyä ja näyttää kunnollisilta.


Milligramman? Minä paiskaan usein teelusikallisen puutarhan kesää kahteen litraan, tosin nuo on sellaisia reiluja puolimetrisiä.


Oho, eikun siis -litran tietysti. :D Hahah...

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 03, 2014, 21:27:39 ip
Joo pikkuhiljaa saanee vaihtaa tujummat liemet käyttöön, kohtahan nuo saa jo kasvariinkin. Itse myös poistaisin tuosta varkaat, että keskittäisi kaiken kasvun päärunkoon. Jos taas kasvu olisi liian nopeaa ja haarautuminen nihkeää, voisi varkaat jättää. Mutta ehdottomasti chinenset saa kasvamaan nopeammin poistamalla varkaat.


En ole ikinä poistanut noista mitään, en ole edes latvonut niitä koskaan. Tosin ei ne ole koskaan ole noin haaroneetkaan vielä tässä vaiheessa.
Pitää katsella, Marimbondosta tulee sellainen matala, monihaarainen puska joka antaa hyvän sadon hyvässä ajassa, ja siihen tähtään taaskin.

Rähinä-Reetta

4.4.

Tuossa jo aloin tuumailla kasvihuoneeseen siirtoa, kasvarissa tänäänkin vielä illalla +20 astetta ilman mitään ylimääräisiä lämmityksiä.
Lämmittimen kanssa tietysti aloittelen, jotta yötkin pysyvät sopivissa asteissa. Pitää nyt vaan miettiä ja valmistella koko juttu huolella, ettei kävisi mitään onnettomuuksia. Harsoja kattoon UV-suojaksi ja semmoista.
Mutta joo, kiva olisi saada kesäkukkakylvöksille vapautumaan pöytätilaa ja chilit kunnon kasvattelun alkuun. :)

Löysin äsken myös Chupetinhosta ensimmäiset nuput. :)