tammikuu 09, 2025, 22:51:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Reetan kausi 2014

Aloittaja Rähinä-Reetta, syyskuu 20, 2013, 06:56:38 ap

« edellinen - seuraava »

Rähinä-Reetta

Mitä suunnitelmissa:

Pasilla Bajo tai Holy Mole
Serrano
Inca Red Drop
Red Cap Mushroom
Datil
7 Pot Douglah
Mme Jeannette
Pimenta Da Neyde
Chupetinho
Bahamian Goat Pepper
Aribibbi Gusano
PI159236
... tms

jatkoon pääsevät todennäköisesti ainakin Brasileira Marimbondo ja Cumari Do Para

**

Chilihuone nousee kaarihuoneen paikalle. Toistaiseksi tilattuna on vaan perustuksen kiviainekset.

Rähinä-Reetta

Siemenpostia!  :) Nopeasti tulivat.

Rähinä-Reetta

26.9. -13

Tähän tulee chilihuone.

Rähinä-Reetta

Eilen saapuivat uudet korvaavat osat kuljetuksessa rutattuun kasvihuonepakettiin. Mies jo sokkeleita asetteli paikoilleen, viemäröintejä on tehnyt ym.
Uuteen kasvariin tulee valulattia ja lattialämmitys. Lunta ei ole vielä lupaillutkaan joten vielä on hyvät mahdollisuudet keretä pystyttämään.

Muutoin vähän hiljaista chilirintamalla, raa-aksi jääneet on olleet tuolla kypsymässä mutta en ole niitä kerinnyt käydä vilkaisemassa. Omenia olisi vielä, mikäli haluaisi jotain chutneytä vielä askarrella.

Ensikauden siemenet ovat kutakuinkin kasassa. En kylvä mitään ennen vuodenvaihdetta.

Rähinä-Reetta

Feint

Näyttää aika lupaavalta! Ihan kivasti kokoa näyttäis olevan, eiköhän tonne pari hilipippuria mahdu...  ;)

Kärsä Babar

Mikäs kasvihuone malli tuo on?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jewe

Profiilit vaan näyttää niin jykeviltä että olisiko Euro-Serre ?

Rähinä-Reetta

marraskuu 16, 2013, 09:01:51 ap #8 Viimeisin muokkaus: marraskuu 16, 2013, 09:04:35 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Euro-Serre on, plus-malli, 24 m2. Alumiiniosat on tosiaan pajon jykevämmät kuin vanhassa Julianassamme.
Kiva kun miestä kiinnostaa nuo rakennushommat. Mua kiinnostaa enemmän, milloin pääsen kantamaan tavaraa sisään.  :D

Paikalla on ollut kasvimaa iät ja ajat. Piti lähettää hiilinäyte arkeologille, ennenkuin mies alkoi ajaa sepeliä päälle. Pitäisi siinä ihan hyvät "energiat" olla kasvatella. :D

jewe

Lainaus käyttäjältä: ¨Rähinä-Reetta - marraskuu 16, 2013, 09:01:51 ap
Euro-Serre on, plus-malli, 24 m2.

Onnittelut hyvästä kasvihuoneen valinnasta. Itse olen kuolannut noita belgialaisia Euro-Serren huoneita jo kohta kymmenen vuotta. Oli ensin ykkösvaihtoehto kun vuonna 2009 rakensin nykyisen huoneen ja silloin suurten rahtikulujen takia päädyin sittenkin suomalaiseen huoneeseen. Tilanne on nyt muuttunut tämänkin suhteen vaikkei noita taida suomesta vieläkään saada. Alkusyksyllä hain tarjouksen ruotsista ja eestistä Euro-Serren Tropicin 20 neliön mallista. Uskon ja toivon että parin vuoden sisällä pihalle nousee kyseinen huone kunhan saan vaimon vaan ymmärtämään mitä mies haluaa.

Rähinä-Reetta

marraskuu 21, 2013, 12:39:27 ip #10 Viimeisin muokkaus: marraskuu 21, 2013, 12:42:00 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
21.11.

Koottiin ja asennettiin tänään ovi. On kyllä laadukkaan ja fiksun oloiset osaset. Alkaa vanhempi kasvari näyttää aika ränsistyneeltä vieressä.  :D
Lunta rupesi satelemaan, himpskatti sentään.

Ensivuoden alussa tulee 40v täyteen (huh), ja sain toivomani lahjan.  :)

Feint

Älyttömän hieno kasvihuone...noin paljon tilaa! Vähän masentavaa ettet heti pääse sitä täyttämään, mä en ite varmaan pysyis housuissani, jos joutuisin talven yli odottelemaan :D

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: Feint - marraskuu 21, 2013, 13:00:09 ip
Älyttömän hieno kasvihuone...noin paljon tilaa! Vähän masentavaa ettet heti pääse sitä täyttämään, mä en ite varmaan pysyis housuissani, jos joutuisin talven yli odottelemaan :D

Vielä on sentään päässyt puuhailemaan rakentamisen parissa.
Ajattelin, että vien sinne pienen pöydän ja tuolit. Voin sitten istua siellä ja kuvitella sen täyteen chiliä, kevättä odotellessa. :D

Quini

On se hieno. Ihan käy kateeksi... No ehkä joskus sitten itsekin. Ensin tarttis vaan saada se iso tontti jolle tommonen mahtuu  :)

Rähinä-Reetta

28.11.

Levyt saatiin seiniin. Tykkäsimme, että kiinnityssysteemi on tosi fiksu noissa. Levyyn tulevalla alumiinilistalla alhaalta paikoilleen ja sitten tuollainen musta kuminen kiinnitysnauha joka viimeistelee kiinnityksen.

Mipe

Näyttääpä oikein hienolta!

jewe

Katselin joskus noita asennusvideoita ja niissäkin näytti varsin simppeliltä noiden levyjen kiinnitys, hyvä kuulla että tosiaan on tehty tuo helpoksi.
Olen ymmärtänyt että kennolevyjen päät on suojattu joten kosteus ei pääse sinne sisään ? Levyn paksuus lienee tuossa mallissa 8mm.

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: jewe - marraskuu 28, 2013, 16:35:47 ip
Katselin joskus noita asennusvideoita ja niissäkin näytti varsin simppeliltä noiden levyjen kiinnitys, hyvä kuulla että tosiaan on tehty tuo helpoksi.
Olen ymmärtänyt että kennolevyjen päät on suojattu joten kosteus ei pääse sinne sisään ? Levyn paksuus lienee tuossa mallissa 8mm.

Suojaamisen joutuu tekemään itse, eli levyn yläreuna teipataan alumiiniteipillä, alareunaan tulee sininen hengittävä teippi jonka päälle painetaan se alumiininen asennuslista. 3 päivää tehtiin, minä teippasin ja mies laittoi paikoilleen. Olisi varmaan mennyt kahdessakin päivässä jos olisi muut menot antaneet myöten.

Koirakin oli kelpuuttanut pytingin luunpiilotuspaikaksi, kävi tänään hakemassa sen pois sieltä, keskellä huonetta oli. :D

HotVelo

Täytyy yksinkertaisesti vaan onnitella ilmeisen hyvästä kasvihuonevalinnasta!

Sen lisäksi että se on tilava ja ensimmäisistä runkokuvista pääteltynä keskitason huonetta paljon jykevämpi profiileiltaan, niin sehän on vielä myös hemmetin hyvän näköinen!

Rähinä-Reetta

27.1.
Sen verran hereillä ollaan, että kylvömullat on hankittu ja jätetty pakkaseen pakastumaan; sikäli mikäli sillä olisi jotain positiivista vaikutusta mahdolliseen ötökästöön.
Kuun vaihteeseen tähtään, nousevaa kuuta odotellen. Wanhat konstit kokeeseen...