tammikuu 11, 2025, 08:45:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

0lli

Ihmettelin kun jääkaapin päällä olevan idätyslautan vesi oli aika viileähköä ja kanteen ei ollut yhtään ilmestynyt vesihöyryä, ilma siinä jääkaapin päällä oli aika lämmintä, sitten kokeilin sitä jääkaapin pintaa ja sehän oli aika viileä.
Siirsin sitten noiden villien laiton yhteydessä idätyslautan kaappiin mikä oli jääkaapin yläpuolella, heitin lämpömittarin mukaan ja odottelin vartin, katsoin sitten idätyslauttaa ja kanteen oli heti ilmaantunut sitä höyryä/kosteutta ja lämpötila idätyslautan kohdalla oli 27,5 astetta, eli ilmeisesti aika ihanteellinen itämistä ajatellen :) Onneksi tajusin siirtää sitä lautan paikkaa, ja toivottavasti tuo vähän viileämpi ilmapiiri ei vaikuttanut noiden c. lanceolatumien itämiseen, on niitä tosin lisää jemmassa jos nuo eivät idä :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Raumala

tammikuu 30, 2015, 15:22:31 ip #701 Viimeisin muokkaus: tammikuu 30, 2015, 15:24:07 ip käyttäjältä Raumala
Lainaus käyttäjältä: 0lli - tammikuu 30, 2015, 08:52:22 ap
Nyt rupesi huolettamaan tuo villien itäminen, taisiis niiden itämisprosentti vissiin hiipuu vähän nopeammin kuin muilla lajeilla, joten  ;D :

C. Lanceolatum, C. Galapagoense, C. Tovarii ja C. Praetermissum: CGN 22794

Sit odottelemaan ja pitämään peukkuja, C. Lanceolatum:it tosin olleet jo n. kaksi viikkoa lautalla :)

Jos sattuu ylimääräisiä itämään niin tyrkkää mulle yksi villi kokeeksi. Mulla ei itänyt 2 kk C. Chacoense.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Raumala - tammikuu 30, 2015, 15:22:31 ip
Lainaus käyttäjältä: 0lli - tammikuu 30, 2015, 08:52:22 ap
Nyt rupesi huolettamaan tuo villien itäminen, taisiis niiden itämisprosentti vissiin hiipuu vähän nopeammin kuin muilla lajeilla, joten  ;D :

C. Lanceolatum, C. Galapagoense, C. Tovarii ja C. Praetermissum: CGN 22794

Sit odottelemaan ja pitämään peukkuja, C. Lanceolatum:it tosin olleet jo n. kaksi viikkoa lautalla :)

Jos sattuu ylimääräisiä itämään niin tyrkkää mulle yksi villi kokeeksi. Mulla ei itänyt 2 kk C. Chacoense.

Joo ehdottomasti! Itselle otan mahdollisista itäjistä yhdet kappaleet vain per lajike ja loput menee jakoon :)

San-M

Sulla on ainakin 2015 listassa CGN 21500.
Ootko ehtinyt laittaa itämään? Mietin että onko kys.lajike huono itämään vai onko mulla vaan huonot siemenet...
Omat ceegeeännät on mennyt niin että osa ei idä ollenkaan ja ne loputkin jää kypäröihinsä.

0lli

Lainaus käyttäjältä: San-M - tammikuu 30, 2015, 23:17:05 ip
Sulla on ainakin 2015 listassa CGN 21500.
Ootko ehtinyt laittaa itämään? Mietin että onko kys.lajike huono itämään vai onko mulla vaan huonot siemenet...
Omat ceegeeännät on mennyt niin että osa ei idä ollenkaan ja ne loputkin jää kypäröihinsä.

Tuo lista oli vain listaus mitä fataliin tilauksesta tuli :) Kyllä silti varmaan tän vuoden puolella tulee CGN 21500 kasvatettua, kun pystyn tällä hetkellä n.4-5 kasvia kasvattamaan kerralla niin menee varmaan jonnekkin kesälle tuon idättäminen. On kyllä houkuttelevan oloinen lajike kieltämättä! Koita varovaisesti pinseteillä tai vastaavalla rikkoa kypärää irti :)

0lli

Vähän päivitystä taimista, eihän niissä hirveästi ole katseltavaa mutta pystyy itse vähän vertailee kasvua kuvista paremmin ^^

Pink Habanero

Aji Fantasy

Trepadeira Werner

Carolina Reaper

Pikkasen näyttää reaper ja fantasy keltaisemmilta mitä oikeasti ovat, tuon ledin kanssa kuvaaminen vähän asettaa haasteita :D

0lli

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 01, 2015, 01:06:24 ap
Tuo prae saattaisi olla sittenkin CGN 22795?

Kyllä se on CGN 22794, piti käydä pussista vielä tarkistamassa ja fataliin sivuilta löytyy myös tuo :)

0lli

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 01, 2015, 01:19:41 ap
Outs... Multa löytyy sitten CGN22795. Itänyt kuukaudessa 2/10.

Toivottavasti itse saisin edes jonkun noista villeistä itämään.. Jos ei millään ala itämään 1-2kk päästä niin voisi koittaa tuota PP:n kynsisaksi kikkaa.

0lli

Pidetään mielessä! Eiköhän näillä eväillä edes yksi villitaimi saada aikaan :)

0lli

Fataliin mysteeriannuumin kypsyminen on jo lähellä, ensimmäisinä kasvaneet podit ovat muuttuneet jo todella tumman vihreiksi, luultavastihan ne punaiseksi kypsyy. Ajattelin vielä itse konkarille laittaa sähköpostia kuvien kera, kun ovat kypsyneet, josko hän osaisi kertoa mikä lajike kyseessä, olisihan se mukava saada tietää :)

0lli

Tuli pari iltaa sitten tehtyä orange habaneroista jauhetta, tässä nytten jo kaksi päivää takana toleranssin nostatusta, pari kertaa saanut kyllä naamaa väännellä kun hujahtanut vähän liikaa annoksen sekaan :D

0lli

Nyt on selvästi reaper ja werner saanut juurensa kondikseen, kasvu on alkanut viime päivien aikana kiihtymään aikalailla, eikä reaper ole enään kärsivän näköinen myöskään :)

0lli

Pink Habanero puskee jo ensimmäistä oikeaa lehtiparia.

0lli

Noniin sain vihdoin laitettua tilaukseen Chilikirjan, kerkesin vielä mukaan tuohon C. Galapagoense tarjoukseen, vaikka niitä jo onkin nytten 1,5 pussillista ja puol pussia itämässä lautalla. ^^ Pakko oli tilauksen kylkeen vielä laittaa Chocolate Fatalii.

0lli

C. Lanceolatumit n. 2,5vk lautalla, ei vielä näy mitään, ne olivatkin aika pitkään vähän liian viileällä lautalla, kunnes tajusin siirtää jääkaapin yläpuoliseen kaappiin.
Lisäsin myös siirron ja muiden villien lisäämisen yhteydessä 3 lancen siementä lisää, jos ne aiemmat menivät piloille liian viileässä. En vielä ole odottanutkaan itävän, varmaan menee vielä hyvän aikaa, nuo muut villit eivät ole vielä olleet viikkoakaan :)

0lli

Kylläpä nyt odotuttaa tuo mysteeriannuum.. kasvukärjet ja kukat leikattu ja kaikki poppaskonstit tehty eikä vieläkään ala kypsymään.. oon varmaan taas liian malttamaton vaan :D

wille

Lainaus käyttäjältä: 0lli - helmikuu 04, 2015, 17:24:56 ip
C. Lanceolatumit n. 2,5vk lautalla, ei vielä näy mitään

Jos ei ala tapahtumaan niin multa löytyy nyt tuoreen satsin jyviä kuivina.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit