tammikuu 10, 2025, 16:11:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Estolistat, kadonneet kaverit ja puolisot

Aloittaja narttu, lokakuu 08, 2013, 18:48:07 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

LainausOstakaa vaikka pöytäpuutarha jossa hän voi näppärästi pitää salaattinsa ilman että ne pilaantuvat.

...varsinkin jos säästää ~90€ tekemällä pöytäpuutarhabublerin noiden törkyhintaisten sijaan. Tai jotain ...
On noita ihan siistejä kannellisia muovilaatikoita IKEA'ssa ja muualla. Sinne halpa minisuhkulähdepumppu vaan lirittämään.

Itse värkkäsin taimille keväällä parvekelaatikko-nft'n kahdesta Orthexin parvekelaatikosta päällekkäin. Taisivat maksaa 2,90/kpl ne laatikot Prismassa; Jebao-vesipumppu 4,95€ Honkkarissa. Tarkoitus on ottaa se käyttöön saalaatille, yrteille tässä talveksi, kunhan chilit on teurastettu. Ikkunalaudalla pärjäävät vihreät kasvit paljon vähemmällä lisävalolla, kuin chilit ... säästöä  8) 8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 10, 2013, 15:10:51 ip
Nyt on onnellinen "liitto" kun tätiystävä asuu omassa kämpässä ja tykkää chilistä.

Luulin olevani ainoa, jolla on omituinen yhden puolison mutta kahden asunnon suhde, mutta en näköjään. Tiettyjä johtopäätöksiä voin vetää itsekin siitä, että sain vinkin askarrella idätys-/taimikasvatuslaatikon valoineen ja lämpömattoineen Kansalaisopiston teknisen työn tunneilla.

Taka-ajatuksena se, että (chili)idätykset voisi viedä siihen asuntoon, missä on kissoja (lue: minun nimissäni oleva kämppä). Loota valmistuu varmaan sopivasti ensimmäisiä 2014 idätyksiä varten marraskuulle. Tomaatit, yrtit, kesäkukat ym. varmaan esikasvatetaan sitten vaimon asunnossa, chilit itävät ja kasvavat pikkutaimina minun huostassani kissankestävässä laatikossa.

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: Miquel - lokakuu 10, 2013, 15:43:33 ip
Varmaan yksi hyvä tapa järjestää jonkinmoista sopua on yrittää saada puoliso mukaan, edes ajatustasolla.

Hahaha, ei hitossa. Vaikka sovussa eletäänkin, niin jo ajatus kauhistuttaa. Riitaahan tuostakin vaan seuraisi. Minun chilit. Minä päätän lajikkeet, ruukut, mullan, kasvatusajan, sadon käsittelyn, lannoitteet ja kastelun. Minä. Mie ite.

sorrii

Joo. Kyllä vituttaisi syödä bolivian rainbowta ja rocoton kukkaisia ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - lokakuu 10, 2013, 16:15:45 ip
Varmaan yksi hyvä tapa järjestää jonkinmoista sopua on yrittää saada puoliso mukaan, edes ajatustasolla.

Hahaha, ei hitossa. Vaikka sovussa eletäänkin, niin jo ajatus kauhistuttaa. Riitaahan tuostakin vaan seuraisi. Minun chilit. Minä päätän lajikkeet, ruukut, mullan, kasvatusajan, sadon käsittelyn, lannoitteet ja kastelun. Minä. Mie ite.

Noo, minä olen kyllä pienen askeleen Miquelin esittämään suuntaan mennyt. Uusissa lajikevalinnoissa olen tuonut esille ns. normaali-ihmisenkin poltteensietokyvylle sopivia lajikkeita. Tällä kaudella Pink Habanero sai oikeinkin hyvän vastaanoton kuin myös varsin luonnollisesti Ramiro. Hailakammaksi jääneet Aji Fantasytkin menivät salaatissa. Aji Cristalista alkaen raaka- tai maustekäyttö on sitten puhtaasti minun heiniäni. Sopivasti pehmennetyt kastikkeet, chilinen omenahillo tai chilihyytelöt maistuvat tosin kyllä.

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: HotVelo - lokakuu 10, 2013, 16:31:46 ip
Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - lokakuu 10, 2013, 16:15:45 ip

Noo, minä olen kyllä pienen askeleen Miquelin esittämään suuntaan mennyt. Uusissa lajikevalinnoissa olen tuonut esille ns. normaali-ihmisenkin poltteensietokyvylle sopivia lajikkeita. Tällä kaudella Pink Habanero sai oikeinkin hyvän vastaanoton kuin myös varsin luonnollisesti Ramiro. Hailakammaksi jääneet Aji Fantasytkin menivät salaatissa. Aji Cristalista alkaen raaka- tai maustekäyttö on sitten puhtaasti minun heiniäni. Sopivasti pehmennetyt kastikkeet, chilinen omenahillo tai chilihyytelöt maistuvat tosin kyllä.

No tuolla tavalla minäkin naistani huomioin. Ihan järkevä ajatusmalli mielestäni.

neural_rust

Tätä lankaa lukiessani, tuli mieleen että foorumilta puuttuu joku tykkää-nappi tjtn. Kovin on osuvia kommentteja taasen.. :)

Meillä mennään myös niin, että emäntä ja hänen 6v. poikansa asuvat riittävän kaukana mun kämpästä(10min. autolla), ja ihan hyvin menee jo neljättä vuotta.

Chilit on vara-makkarissa missä poikakin nukkuu, ja välillä ihmettelen kun on kummasti lemondropin podit kadonnut puskasta yövierailujen aikana..

Emäntä kantoi selkä vääränä mulle toissa viikolla 8säkkiä multaa, kun oli kuulemma ollut halpaa jossain..
Ei tarvii sit keväällä ruveta mun ruveta panikoimaan, kuulemma..

Ihan jees..
...if you can't have it all, have some more...

akselsson1

Mullakin menee ihan hyvin nyt niin, että kämpällä jossa yhdessä asutaan on kaks bonchia. Kotona saan sitten kasvattaa ihan rauhassa chilejä kuinka huvittaa. Ainakin melkein ;)
Toistuvista yritykstäni huolimatta en ole vielä saanut tyttöystävääni ihastumaan chileihin ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

sorrii

Mä sain eilen naikkoseni syömään kokonaisen Nagan!  :o :o :o

Kuvassa ala-vasemmalla:

Itse söin sen isomman  8) 8) 8) [kyllä silläkin vartin hikoili!]

Toby

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 12, 2013, 14:55:38 ip
Mä sain eilen naikkoseni syömään kokonaisen Nagan!  :o :o :o

Se on jo kova suoritus! *nostan hattua*
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.