tammikuu 09, 2025, 22:13:46 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ekonyymin 2014

Aloittaja ekonyymi, marraskuu 13, 2013, 21:04:13 ip

« edellinen - seuraava »

0lli

Kyllä näyttäis olevan:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Köpä

Podi on selvä mutta mites kuvaaja?  ;)

ekonyymi

tammikuu 29, 2014, 22:44:35 ip #22 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2018, 12:05:44 ip käyttäjältä ekonyymi
Kuvaaja on x-akselilla.

Ohessa Serrano-parka. Itsenäisyyspäivän jälkeen idätetty, josko mulla olisi kaiken kaikkiaan liian vilpoista näille tyypeille, kun kaikki on tämmöstä kitukasvuista.

Alakerran publerille laitoin pikkasen lämpöä, kokeeksi, kun eivät 15-17 asteen lämmössä suostu kasvamaan. Täytyy neuvotella sille jotain paikkaa, tiloista ei olis kiinni - asenteista on.

Kun ei kasvit suuremmin hätyyttele kasvutilojen rajoja, niin mielenkiinnosta mittailin kaupan tuotteiden liemistä PH -arvoja. Mitään tarkkaa tällä tavalla ei tietysti saa.

Badabing, badabung. Keltanen on 6, oranssi 5 ja punanen 4. Eli näyttäis 4:n tienoilla viihtyvän. Sitä pitäs sitten tavoitella, jos oma Jalopeno suostuu podimaan kesällä.

Edit: 2018, imageshack kuvalinkki korvattu paremmilla

ekonyymi

helmikuu 07, 2014, 20:43:30 ip #23 Viimeisin muokkaus: helmikuu 29, 2020, 18:56:46 ip käyttäjältä ekonyymi

Aika vaatimatonta tämä bubblerkasvu (joulusta). Varmaankin tuo raaka ilmasto juurikin syynä (ainakin toivon niin) vaikka ei nuo valotkaan ihmeellisiä ole (yks 24w kiina-ledi ja 14w energia-loisteputki).

EDIT: kuva säädetty copyright-controllin direktiivien mukaan

Kärsä Babar

Vaikuttaisi että valaistus tai lannoitus on pielessä.
Muuten ei yleensä tuollalailla kasvi vaalene.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

bluesman

Copyright control; taitaa olla itse ottamasi foto Dulce dolorin nimilapussa?

ekonyymi

Oops.

Eipä ole omakasvattamat vielä kerinneet tuohon vaiheeseen. Mut onko mahdollista, että siemenet on just tuosta yksilöstä ?

ekonyymi

Harmikseni selvis, että mulla on väärä multa (Plantagenin puutarhamulta). Lieneekö sekin hidastamassa etenkin alkukasvua, kun on niin hitaalta vaikuttanut. Mulla on myös turvesäkki, sekoittelin nyt semmosen 50/50 satsin, jos se toimis paremmin.

Dammit.  >:(

Tätä se on, oppirahat on maksettava. Onneks on kaikki mullassa liikkeellelähteneet kuitenkin aika hyvin kasvussa, vaikka hidasta on ollutkin.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ekonyymi - helmikuu 22, 2014, 09:16:36 ap
Harmikseni selvis, että mulla on väärä multa (Plantagenin puutarhamulta). Lieneekö sekin hidastamassa etenkin alkukasvua, kun on niin hitaalta vaikuttanut. Mulla on myös turvesäkki, sekoittelin nyt semmosen 50/50 satsin, jos se toimis paremmin.

Tätä se on, oppirahat on maksettava. Onneks on kaikki mullassa liikkeellelähteneet kuitenkin aika hyvin kasvussa, vaikka hidasta on ollutkin.

Kyllä puutarhamullan pitäisi käydä chileillekin.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: ekonyymi - helmikuu 22, 2014, 09:16:36 ap

Tarkoitat että siirsit taimet suoraan puutarhamultaan ?.
Vanhan ajan oppina on että taimet kasvatetaan köyhdytetyssä mullassa. Näin teen itsekkin, pisimmät alkaa olemaan yli 15 cm pienoiskasvihuoneen ruukuissa. Tänään ainakin ajattelin siirtää niitä Kekkilän kasvuturpeeseen ja ja taimi NFT värkkeihin.....
Taimimultana olen käyttänyt Kekkilän taimimultaa tai Biolanin kaktusmultaa.

ekonyymi

Olen kyllä lukenut, että eri lajikkeet vaatisivat ehkä erilaista kohtelua lannoitteiden ja mullankin suhteen, mutta siihen ei nyt resurssit riitä. Varsinkin kun nuo nyt kasvaa jotenkin, niin mä en nyt vaan voi personal traineriksi joka taimelle ruveta.

Koska valo on toinen pain-point, siirsin osan taimista (etunenässä koriste-osasto) luonnonvaloon itä-ikkunalle. Nyt vaan ehkä pilvisistäkin keleistä johtuen suuri osa ei siellä ole mitenkään kukoistanut, mutta ei kuihtunutkaan. Lahja-naga taimi tosin on viihtynyt hyvinkin. Muutama muu pienien loisteputkivalojen alla on viihtyneet ehkä vähän paremmin.

Multatutkielman tulokset siirrettäköön kaudelle 2015. Vähiten ei mielessä pyöri vaihtoehto, jossa pihalta eristäisi setin multaa, jonka kuumalla vedellä käsiteltynä ottaisi uusiokäyttöön. Kompostikin olisi käytettävissä, onko kellään kokemuksia tällaisista kokeiluista ?

ekonyymi

Kuviahan mä olin laittamassa, kun huomasin, että imageshack:sta on tullut maksullinen (upload maksaa). Ei nyt maailman paljon (2e/kk), mut kuitenkin. Voi kettu. Ei nykyihminen mitään maksa. Täytyy etsiä uus kuvapaikka.

Joten kerron nyt vaan että Aji Verde on ihan kivan näköinen.

biblo

Photobucket kuvapankiksi jollei Picasaa halua.
"Grow food, not lawns"

ekonyymi

Kiitos, mietin, että piti olla toinenkin account jossain piilossa, ja niin löytykin vanhat photobucket tunnarit.

Aji Verde.

bluesman

On todella lihavalehtinen Aji verde eikä kloroottisuudesta tietoakaan. Tuonkokoisen kun tällää hydroon niin elokuussa saa kerätä kolme tai neljä ämpäriä podeja täyteen.

ekonyymi

maaliskuu 02, 2014, 21:14:59 ip #36 Viimeisin muokkaus: helmikuu 29, 2020, 18:59:06 ip käyttäjältä ekonyymi
Melkein kuin salaa Cayene Golden on tuottanut kolme podin alkua.

Myös Serrano on tuottanut kukan.

Publerin suhteen kova jahkailu mitä tehdä. Aikaakin sen säätämiseen on aivan liian vähän.

ekonyymi

Ilmastointikanavien putsaus varattu.

Publerin siirtoon löytyi täydellinen motivaatio - pakko.

ekonyymi

maaliskuu 10, 2014, 18:46:03 ip #38 Viimeisin muokkaus: helmikuu 29, 2020, 19:00:01 ip käyttäjältä ekonyymi
Isoin taimi, Dulce Dolor, vaihdettu samalla omaan bubbleriinsa. Muut jäävät vielä odottelemaan tuomiotaan. Aji Fantasy oli kyllä tarkoitus saada pubblerkasvina, mutta katsotaan miten se nyt asuintiloissa alkaa viihtymään.

Nyt kuva on niin kaukaa, ettei copyright control pääse iskemään  :P

bluesman

Kohta tulee ajankohtaiseksi kasvien tukeminen. Kukkakepit voi unohtaa. Hommaa narua jonka saat kattoon kasvin yläpuolelle kiinni ja roikkumaan siten että teet solmuja 15-20cm välein. Solmuihin vihreää tahmasidontarautalankaa (Nelson´s) 10cm pätkiä kiinni. Näihin on helppo sitoa kasvi ette kaadu kun alkaa kohta pituus lisääntyä 10cm vuorokaudessa. Paitsi ei noilla sun valoilla. Jos saat hyvän ikkunapaikan niin hakkaa 6-0 keinovalon. Sälekaihdinnarua 1,4mm 200m maksaa Biltemassa kympin verran.