tammikuu 08, 2025, 22:06:45 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Turaaja Lahest

Aloittaja Talisker, helmikuu 05, 2014, 02:33:57 ap

« edellinen - seuraava »

Talisker

Moi!

Heti reilun kolmen vuoden jälkeen tulin esittäytymään! (Se on Hämäläiselle ukolle nopeahko suoritus). :) Alkoi taas tauon jälkeen kiinnostamaan foorumi koska näyttää siltä, että mun kymmenkunnan chiliä ovat  suurin osa vainaita. Mutta eipä mitään, uutta siidua ensi viikolla multiin niin eiköhän se taas siitä.

Tämmöisiä meinasin  tällä kertaa:

Starfish
Fatalii
LD
Jalapeno (Gaucho)
Aji Fantasy! (Mitähän tulee?)
Serrano
Congo
(Campane)

Pari mahtuis vielä....Listasta voi ehkä mun mieltymyksistä jotain päätellä, joten ehdotuksia otetaan kernaasti vastaan. ;)

Talisker.

Doodle

Tervetuloa! Listastasi päätellen haluat siis maukkaita lajikkeita? Hyvän makuisia löytyy paljon, mutta voisin sulle vinkata, vaikka näin alkuun Aji Cristallia ja Orange Habaneroa. Kummastakin löytyy potkua, ovat suosittuja, satotoisia, ja maukkaita lajikkeita.

Talisker

helmikuu 05, 2014, 15:39:24 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2014, 15:51:27 ip käyttäjältä Talisker
Cristal on mielestäni liian ohutlihainen. (Cayenne, Thai, ?).

Habanero taas sitten kurkkuun käypä. (Yskii..)

Chili maistuu hedelmälle jos minä päätän.
Hedelmä maistuu chilille jos annan päättää.
Minä maistun ajanhukalle jos runoilen päin persettä.

Kaikkioikeitövatever.

Doodle

Lainaus käyttäjältä: Talisker - helmikuu 05, 2014, 15:39:24 ip
Cristal on mielestäni liian ohutlihainen. (Cayenne, Thai, ?).

Habanero taas sitten kurkkuun käypä. (Yskii..)

Chili maistuu hedelmälle jos minä päätän.
Hedelmä maistuu chilille jos annan päättää.
Minä maistun ajanhukalle jos runoilen päin persettä.

Kaikkioikeitövatever.

No miten olis rocotot? Ovat paksulihaisia ja ei niin tulisia, kuin Habanero, mutta potkua kumminkin löytyy. Taitaa olla aikalailla myöhäistä tähän aikaan vuodesta, mutta voisit kokeilla laittaa ne vesiviljelyyn kasvamaan..

Talisker

Joka vuosi mulla jouluomenasta tulee mieleen rocoto. Yhtä monta kertaa unohdan sen. Meinaatko että olis myöhäistä?

PP

Mullassa kasvattaen sato menee aika myöhäiseksi. Lahdesta tai lähiseudulta luulisi irtoavan taimiakin. Rocotot alkaa olla niin suosittuja, että hyvin monella harrastajalla on ylimääräisiä taimia.

Doodle

Lainaus käyttäjältä: Talisker - helmikuu 05, 2014, 20:05:55 ip
Joka vuosi mulla jouluomenasta tulee mieleen rocoto. Yhtä monta kertaa unohdan sen. Meinaatko että olis myöhäistä?

Kyllähän tuo alkaa olemaan jo aika myöhäistä, mutta kannattaa kokeilla laittaa, vaikka NFThen yms vesiviljelyyn tai sitten hakea joltain jo valmis taimi, kuten PP totesi.

Toby

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.