tammikuu 11, 2025, 15:09:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kaakaopapuja kimppatilauksena maalis-huhtikuussa

Aloittaja ottulo, maaliskuu 14, 2014, 15:40:02 ip

« edellinen - seuraava »

shp

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Blade

Muakin kiinnostaisi muutama papu. 3 kappaletta voin vahvistaa ottavani (tai jos myyntierä tarvii tasata johonkin tiettyyn määrään, niin max 5kpl)

Kyselin tuolta Montoso Gardenilta vähän heidänkin hintojaan tähän osviitaksi:
LainausDear ...,

Nice to hear from you.  The seeds we ship are taken out of fresh fruits, cleaned and sent in moist medium.  They should have 100% viability, but of course it also depends on the proper conditions for germination.

Ten seeds is $15.  Estimated shipping for a 1/2 pound package would be $50 with Express Mail (3-5 days), $39.50 with Priority Mail (6-10 days), or $12.75 with regular airmail (2-3 weeks).  We will only charge exact shipping and will refund any shipping overpayment.

Fifty seeds is $40.  Estimated shipping for a 2 pound package would be $55 with Express Mail (3-5 days), $42.15 with Priority Mail (6-10 days), or $24.15 with regular airmail (2-3 weeks).  We will only charge exact shipping and will refund any shipping overpayment.

Please understand that international shipping can be risky, and you must be willing to accept the risk of loss or confiscation of your package.

Eli tuon mukaan 50 siementä posteineen 70€ ja samalla kaavalla arvioituna 100 siementä noin 90€ (nopein toimitus 3-5 päivää).

ottulo

Alkaa olla 30 siementä täynnä, vielä kun bluesman vahvistaa osanottonsa niin mennee vähän yli. Jos tilataan kaksi 20 pavun pakettia (yht. 40) hintaan 20,99$/paketti (minimi), alkaa olla samoissa hinnoissa kuin Bladen ehdottama Montoso Garden, paitsi postit, joista ei ole tietoa. Erikseen jos sovitaan 35 pavusta, lienee kokonaishinta jossain siellä 35-40$ välillä silloinkin ilman posteja.

Itse voisin kokea helpommaksi tämän:
Montoso Gardenilta tuo 50 papua / 70 € tekis n. 1,40 €/papu, toimitus mukavan nopea ja saadaan ylimääräisiä papuja reilu nippu. Lisäksi postitus olis tiedossa. Jos summa jaetaan varattujen määrien mukaan (edellisen sivun listasta, oletuksella 30 varattu):

3 papua varanneet maksaisivat 7 €
5 papua maksaisi 11,67 €
6 papua 14 €

Lisäksi jokainen saisi ainakin 2 ylimääräistä papua "ilmaiseksi". Tuossa ei ole bluesmanin papuja laskettuna, mutta olisko noi hinnat ok? Jos bluesman liittyy mukaan ja pidetään hinnat noissa, tulisi kokonaissummaksi hiukan enemmän kuin tuon paketin hinta + postit. Ylimääräiset kulut, joita olis muutama euro, korvatkoon mun työtä istutuksesta, turpeesta, purkeista ja tilasta. Kuulostaako kohtuulliselta?

En tosin ole vielä varma mihin saisin koko liudan mahtumaan. :( Mielelläni jakaisin mahdollisimman aikaisin suurimman osan pavuista/taimista muille. Jos joku muista tilaajista pääsisi vaikka hakemaan omansa + muutaman muun idut pian niiden perille tulon jälkeen, olisin kiitollinen. Voin tietysti edelleen postittaa pavut heti niiden saapumisen jälkeen, jolloin vastaanottaja maksaa pari euroa postituksesta. Halukkaat taimikuskit/hoitajat voivat ilmoittautua alle, kuten myös ne, jotka haluaisivat papunsa postissa. Itse en pysty toimittamaan papuja kotiin kuin Turkuun, ehkä myös Saloon, joten kauempana asuvat joutuvat turvautumaan muihin ratkaisuihin.

Huru-ukko

Montoso Garden kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta.

Tulen hakemaan sitten kun/jos siemenet on tullut.

Nyt kun kerran siemeniä on reilusti jaossa, niin otan 15 siementä. Jos siis tuohon Montosoon päädytään.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 23, 2014, 17:36:46 ip
Nyt kun kerran siemeniä on reilusti jaossa, niin otan 15 siementä. Jos siis tuohon Montosoon päädytään.

Mun puolesta ok, se muuttaa hiukan tilannetta. Lisäsin itsellenikin kaksi. Varattuja ois siten 40 (+3?), eli jäis enää n. 7 kpl lunastamatta. Jos joku muu haluaa noista vielä varailla itselleen, niin mennään suoraan tuon 1,40 € kappalehinnan mukaan kaikkien osalta, ja kukin saa sen tilaamansa määrän. Mukaan mahtuu vielä muutama uusikin, jos kiinnostus heräsi tässä vaiheessa.

Päivitetyt hinnat siis:
3 papua 4,20 €
5 papua 7 €
15 papua 21 €

Päivitin kappalemääriä edellisen sivun viestiini, josta näkyy nyt myös varaamattomien papujen määrä.

Huru-ukko

maaliskuu 23, 2014, 22:04:41 ip #25 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 23, 2014, 22:11:09 ip käyttäjältä Huru-ukko
Voin ottaa loputkin, mutta jos halukkaita on ne ottamaan, ovat jaossa....
Sen puolesta voisi pistää tilauksen sisään.

bluesman

maaliskuu 23, 2014, 22:33:58 ip #26 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 23, 2014, 22:41:20 ip käyttäjältä bluesman
 Jos mulle ei riitä paria papua tai jos menee hankalaksi niin voi jäädä poiskin tilauksesta. Päättäkää te muut osallistujat.
Yksi harrastaja asuu Jamaikalla, häneltä saan kaikenlaista sälää, saattaa pihassansa kaakaokin kasvaa.

Huru-ukko

maaliskuu 23, 2014, 22:42:06 ip #27 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 23, 2014, 22:44:02 ip käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 23, 2014, 22:33:58 ip
Jos mulle ei riitä paria papua tai jos menee hankalaksi niin voi jäädä poiskin tilauksesta. Päättäkää te muut osallistujat.

Eikö tämä ole ollut tarpeeksi pitkään tässä että olisit saanut sanotuksi mitä haluat ?.
Ja niitähän on siellä vielä 7 jäljellä.

Kerroppa montako haluat ?.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 23, 2014, 22:42:06 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 23, 2014, 22:33:58 ip

Eikö tämä ole ollut tarpeeksi pitkään tässä että olisit saanut sanotuksi mitä haluat ?.
Ja niitähän on siellä vielä 7 jäljellä.

Kerroppa montako haluat ?.

2.

Blade

Voin ottaa 5 kpl, joskun niitä "ylimääräisiä" jäi...

Multa ei haku onnistu, joten pitää sitten jatkolähetyksestä sopia erikseen ottulon kanssa kunhan siemenet on suomessa...

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Blade - maaliskuu 23, 2014, 23:40:37 ip

Multa ei haku onnistu, joten pitää sitten jatkolähetyksestä sopia erikseen ottulon kanssa kunhan siemenet on suomessa...

Profiilissa oleva maininta asuinpaikasta olisi aina paikallaan, juurikin tälläisessa tilanteessa.
Voin tuoda jos mukanani muiden papuja jos satut asumaan Turun ja Rauman välillä. Tai vaihtohtoisesti tulet hakemaan ne Eurajoelta, jossa chilifarmi  ;) sijaitsee......

Se varaamani 15 on se määrä, minkä tarvitsen itselleni, ja jos saan niitä itämään, taimille on ottajia.

Ns. "vapaana" on vielä sitten 3 papua, jotka joku voi varata. Jos ei ole ottajaa, niin minä ostan.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Blade - maaliskuu 23, 2014, 23:40:37 ip

Yhteensä 5 kpl vai 5 lisää, eli yhteensä 8?

Laitan kaikille mun yhteystiedot/tilinumeron yksärillä tulemaan. Kun maksatte, laittakaahan viestiksi nimimerkkinne ja papujen määrä, niin helpottaa tilanteen seuraamista.

Postitse pavut haluavat voisivat lähettää yv:llä osoitteensa. Papujen lähetyksestä sellaisenaan eteenpäin (toki koitan pakata kunnolla) ottaisin sen 2€ lisämaksua, joten laskekaa se mukaan. Jos tulee hakemaan pavut/taimet multa tai ne kulkee muuten jollain kyydillä, niin ei mulle tarvitse kuluja korvailla. Taimien lähetyksestä en osaa vielä arvioida kuluja, mutta voi vaatia vähän enemmän kuin pelkän pavun lähetys.

Ajattelin pakata edelleenlähetettävät pavut pieniin minigrip-pusseihin hieman kostutetun turpeen kera, jolloin ne saavat rauhassa itää jo matkalla (todennäköisesti näin käy jo ennen kuin ovat mulla). Ympärille kuplamuovia ja tavalliseen 1.lk kirjeeseen. Taimella olevat vaatinevat vähän enemmän juuritilaa ja jotain lisätukea, ettei katkea tai muuta kuljetuksessa.

Blade

maaliskuu 24, 2014, 15:16:33 ip #32 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 24, 2014, 21:59:43 ip käyttäjältä Blade
Yhteensä 5 kpl

MAKSETTU

M;kko

Jos ylimääräisiä vielä on, olen kiinnostunut (3 kpl)

Huru-ukko

ottulo

Lainaus käyttäjältä: M;kko - maaliskuu 24, 2014, 19:51:14 ip
Jos ylimääräisiä vielä on, olen kiinnostunut (3 kpl)

Merkkasin listaan, laitan YV:n tulemaan. Kolme kappaletta vielä vapaana.

Hinta siis:
Lainaus käyttäjältä: ottulo - maaliskuu 23, 2014, 21:57:09 ip
mennään suoraan tuon 1,40 € kappalehinnan mukaan kaikkien osalta

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

M;kko

Omat tilaukset maksettu. Onko aikataulusta vielä tarkempaa tietoa?

ottulo

Lainaus käyttäjältä: M;kko - maaliskuu 31, 2014, 12:02:21 ip
Omat tilaukset maksettu. Onko aikataulusta vielä tarkempaa tietoa?

Osa tilaajista ei ole vielä maksanut, minkä lisäksi loppuviikosta odottamani palkka ei ole sittenkään vielä kilahtanut tilille. Uskoisin, että tällä viikolla lähtee tilaus, joten parin viikon sisään olisi pavut perillä.