tammikuu 11, 2025, 12:51:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kaakaopapuja kimppatilauksena maalis-huhtikuussa

Aloittaja ottulo, maaliskuu 14, 2014, 15:40:02 ip

« edellinen - seuraava »

Thiikeri

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Thiikeri - huhtikuu 01, 2014, 11:31:45 ap
Moi, mahtuuko vielä mukaan?
Jos ei mahdu, niin minulta saa itäneen taimen, jos tulee 5 siemenestä enemmän kuin 1 kasvi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Thiikeri - huhtikuu 01, 2014, 11:31:45 ap
Moi, mahtuuko vielä mukaan?

Kolme siementä on vielä lunastamatta, eli niillä pääsee kyllä. Kerropa otatko, niin laitan yv:llä yhteystietoja.

Tilaus lähtee varmasti tällä viikolla, mutta saattaa mennä loppuviikkoon. Jos ei tule palkka tilille, niin onneksi Kela sentään on "aina" ajallaan.

ottulo

Pahoittelut pitkästä hiljaisuudesta, oli koko viikon aika hoppu töiden kanssa ja viikonloppuna paritkin juhlat. Lähetin juuri sähköpostia tuonne nettikauppaan, kuten sivuilla pyysivät tekemään. Suoraanhan tuolla ei postikuluja lisätty tilauksen hintaan, joten olettaisin, että toimii näin paremmin. Hinta nyt oli jo tiedossa, mutta pitäis saada myös maksettua jotakin kautta. :D

Thiikeri ehti ensimmäisenä kyselemään noista kolmesta viimeisestä siemenestä, joten olkoon ne hänen. Muut kiinnostuneet saattavat saada tilaajilta ylimääräisiä taimia tilauksen saavuttua, elleivät ehdi itse tekemään tilausta siihen mennessä.

Informoin tilauksen etenemisestä, eiköhän alkuviikosta jotain tietoa tule.

ottulo

No jopa oli nopea vastaus!

Valitettavasti vastaus oli, että ovat päässeet loppumaan ja uusia tulee vasta seuraavana satokautena marras-joulukuussa. :(
Kysäisen eBay-myyjältä, minkälaista tarjousta voisi 50 pavun paketista saada...

ottulo

Jatkuu... toiselta eBay-myyjältä tuli vastaus, että loput pavut oli tulossa omaan käyttöön ja istuttaa ne tänään. Tarjosi muutamaa tainta hieman normaalia edullisemmin, mutta niistä ei olisi riittänyt kaikille. Hän kuitenkin uskoi saavansa lisää tuoreita papuja viikon-parin sisällä, lupasi laittaa mulle viestin kun niitä tulee. Toinen eBay-myyjä ei ole vielä vastannut onko hänellä papuja tarpeeksi, mutta kun syötin postikululaskuriin luvuksi 50, se ilmoitti maksimimäärän olevan 44 - ilmeisesti siis ei. Odotellaan vastausta vielä.

Blade

huhtikuu 07, 2014, 12:02:27 ip #46 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 07, 2014, 14:46:14 ip käyttäjältä Blade
Kaivelin netistä tuossa viime yön yövuorossa ja löysin toisen farmarin, jolla 100 kpl /50$ + 25$(2 viikon toimitusaika) eli euroissa 54 ilman muita kuluja.

Kysyin vielä sähköpostilla johon en ole saanut vielä vastausta, että mitä mieltä myyjä on kestävätkö pavut pari viikkoa postissa ja jos vähänkin epävarmaa, että olisiko myyjällä mahdollisuutta käyttää nopeampaa toimitustapaa vaikka tulisi vähän kalliimmaksi.

Varasin kuitenkin jokatapauksessa tuolta sen 100 papua tuolla samalla spostilla.
Jos passaa niin ottulo voi hoitaa tuon tilauksen tuolta kuten alkuperäinen idea oli. Tai sitten koska olen ollut myyjään yhteydessä, niin mä tilaan ne pavut ottulon osoitteeseen ja hän maksaa sitten ne mulle ja toimittaa mulle/muille. Miten vaan...

Tuosta riittäisi sitten jokaiselle se 2x enemmän tai minun puolestani joku 1.8X enemmän(2&3=5, 5=8, 15=27 tjms.) ja siihen voisi ottaa vielä osuuksia kunnes siemenet olisi lopullisesti jaettu. Menee kuitenkin jo melko halvaksi tuo hinta, jos hinta on estänyt jotakuta osallistumasta tilaukseen.

Huru-ukko

Kiitos ja hyvästi. Vetäydyn tässä vaiheessa pois. Ottulo kun ehdit pistä rahat takaisin tililleni.
Olisi pitänyt tajuta jo aiemminkin.

Omalta osaltani ehkä jatkan tätä kaakaopupujen tilaamista syksyllä jolloin tilaan kokonaisen siemenkodan....

Blade

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - huhtikuu 07, 2014, 13:44:44 ip
Kiitos ja hyvästi. Vetäydyn tässä vaiheessa pois. Ottulo kun ehdit pistä rahat takaisin tililleni.
Olisi pitänyt tajuta jo aiemminkin.

Omalta osaltani ehkä jatkan tätä kaakaopupujen tilaamista syksyllä jolloin tilaan kokonaisen siemenkodan....

Lista ilmoittautuneista,   määrä +   vahvistus
Noseless   5   ON
shp   3   ON
chilifellow   3   ON
jaolsten   5   ON
bluesman   2   ON
Huru-ukko   15   ON

Mä olen sitä mieltä, että kun asia on kerran vahvistettu, niin se on silloin vahvistettu. Kukin kustantaa oman vahvistetun osuutensa otti siemeniä tai jätti ottamatta... Muutenhan tälläsissä kimppatilauksissa ei ole mitään järkeä ?

chilifellow

huhtikuu 07, 2014, 14:50:07 ip #49 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 07, 2014, 16:50:21 ip käyttäjältä chilifellow
Onnistuuko kimppatilaus? Entäs papujen itävyys?  :o
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

Huru-ukko

Tätä tilausta on vedetty kuin esinahkaa edestakaisin.
Paras aika oli tilata juurikin maaliskuun/huhtikuun vaihde. Mitä pidemmälle tämä menee, sitä varmemmin sieltä saa todennäköisesti itämättömiä vanhentuneita siemeniä.
Toki siellä siemenien toimittajia on netti täynnä, tämä olisi ollut todennäköisesti luotettava myyjä.
Jolla ei ole enää siemeniä tarpeeksi.
Suurin syy.
Olin hyväksynyt tämän kun ottulo oli tilaajana.
Johon hänestä ei ollut tekemään sitä ajoissa.

Riittävästi syitä olla heittämättä rahojani 99% kankkulan kaivoon, olkoonkin että summa on vain parikymppiä. Kuten sanoin, vetäydyn pois.

ottulo

Enhän minä voi pitää itselläni muiden rahoja kimppatilauksesta, jos se ei onnistu. Tällä hetkellä näyttää, että onnistuisi, jos tuo myyjä sanojensa mukaisesti saa uuden siemensatsin viikon-parin sisällä. Osalta tilaukseen osallistujista en ollut edes saanut rahoja vielä reilu viikko sitten, ja kun omakin palkka tuli 2 viikkoa myöhässä (viime perjantaina), niin en pystynyt rahoittamaan muiden tilauksia omasta pussista.

Laitan Huru-ukolle hänen osuutensa takaisin ja säädän summat kohdalleen. Toivottavasti saadaan pian muiden kanssa tilaus menemään. Toinen eBay-myyjä ei ole edelleenkään vastannut, joten en tiedä olisiko hänellä tarpeeksi papuja - hinta vain näytti hänellä olevan kovempi. Jos papuja olisi, mutta hinta nousee, niin mun mielestä ennemmin tilataan vähän vähemmän, ettei tarvitse enempää säätää tilisiirtojen kanssa. Enempää tilaajia en ota mukaan poistuvien tilalle, koska tämä on nyt jo paisunut hiukan hankalaksi pitää kasassa ongelmien sattuessa.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Blade - huhtikuu 07, 2014, 14:46:33 ip
Mä olen sitä mieltä, että kun asia on kerran vahvistettu, niin se on silloin vahvistettu.

Vahvistuksen halusin siksi, ettei kukaan rupea perumaan osallistumistaan siinä vaiheessa, kun tilaus on jo maksettu ja matkalla. Kyselin ajoissa, koska oletin saavani tilauksen nopeammin tehtyä, mutta sepä ei onnistunutkaan (eikä syy ollut kokonaan minun, vaikka toki olisin ehkä pystynyt jotain järjestämään - lainaamalla). Nyt kun tilaus ei onnistunutkaan niin kuin piti, en voi pakottaa tilaajia pysymään mukana. Helpottaahan 15 pavun vähentäminen määrästä meidän muidenkin tilannetta, löytynee helpommin myyjiltä pienempi määrä.

Blade

No mites se tuo sadan pavun tarjous 75$ ~ 54€ ?

Samanlainen farmi kuin tuo Montoso Garden ja yhtä hyvät asiakaspalautteet...

Meitä on 10+ottulo eli "kassassa" pitäs olla noin 50€.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Blade - huhtikuu 07, 2014, 17:04:33 ip
No mites se tuo sadan pavun tarjous 75$ ~ 54€ ?

Samanlainen farmi kuin tuo Montoso Garden ja yhtä hyvät asiakaspalautteet...

Meitä on 10+ottulo eli "kassassa" pitäs olla noin 50€.

Miksipä ei sekin. Jaettaisi siis pavut edelleen samassi suhteessa kuin on tilattu. Mitäs muut meinaavat tästä?

M;kko

Aikalailla kaikki sopii, jos saadaan vitaaleja papuja. Kahden viikon toimitusaika tuntuu pitkältä.

Blade

Kyselin myyjältä just tuosta kahden viikon toimitusajasta:

LainausI have been shipping cacao seeds internationally for over a decade. The viability, if properly packaged is around 3 weeks, but it will decline quickly thereafter. However, the story has two sides: 1) the seeds need to be freshed, properly cleaned and shipped and 2) they have to be planted under optimal conditions = relatively high temperatures throughout the day/night, high level of humidity; neither over- nor underwatering; make sure to keep rodents away from seeds.

Based on my experience, priority mail should be fine. Express mail is quite expensive (not sure what the current rate is but my guess is approx. double as much as priority mail).

Tuossa on linkki kotisivuille:
http://organicfarm.net/seeds.htm

ottulo

huhtikuu 07, 2014, 20:47:04 ip #57 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 08, 2014, 01:14:31 ap käyttäjältä ottulo
Lainaus käyttäjältä: Blade - huhtikuu 07, 2014, 20:21:18 ip
Tuossa on linkki kotisivuille:
http://organicfarm.net/seeds.htm

Otan yhteyttä tähän paikkaan ja hoidan tilauksen itse, niin ei tarvitse rahoja veivata edestakaisin. Tuskin kellään on mitään sitä vastaan, että saa enemmän vastinetta rahoilleen. Eikä kaikkia papuja ole sitten pakko ottaa vastaan, ellei kelpaa. :D

E: Tilaus tehty ja maksettu. Priority-pakettina pitäis tulla perille mulle 2 viikon sisään, oletan, että voi mennä parikin päivää ennen kuin paketti on matkassa. Päivittelen tilannetta täällä, kun tilanne etenee.

ottulo

huhtikuu 23, 2014, 17:27:08 ip #58 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2014, 17:32:02 ip käyttäjältä ottulo
No niin, kävin just postissa...

Näyttäisi aika moni itäneen, en ole vielä avannut pussia kunnon tarkistamiseksi. Alan siirrellä omiin purkkeihinsa noita, tai 2-3 samaan, niin on helpompi toimittaa eteenpäin. Osa jää vielä tässä vaiheessa ilman omaa purkkia, koska osa halusi tulla hakemaan pavut suoraan täältä JOS joku haluaa hakea pavut suoraan täältä. Ilmoittakaahan koska pitäis päivystää tai missä voidaan treffata, niin saadaan pavut perille!

ottulo

Tuplaposti, tarkennus edelliseen. Muutama henkilö oli etukäteen pyytänyt postitusta, kuoret on pakattu ja vien ne huomenna postiin. Muut pavut siirsin kaikki turpeeseen, etteivät turhaan mene pilalle muovipussissa jos järjestelyissä kestääkin. Suunnilleen tuplasin kullekin varatun siemenmäärän, mutta ylimääräisiä jäi silti vielä. Jos mun istuttamat taimet niitä varanneille eivät idäkään kaikki, annan ylimääräisistä tilalle. Kirjekuoriin laitoin jo valmiiksi 1-2 ylimääräistä.