tammikuu 11, 2025, 08:13:57 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pohjois-Suomen aluejaosto

Aloittaja pasilan, maaliskuu 28, 2014, 10:23:29 ap

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - tammikuu 11, 2015, 13:40:10 ip
Jokos Pohjois-Suomen 2015 chilit on idätetty?

Helmikuun alussa vasta.

Asiasta takaisin toiseen asiaan.

Milloin pidetään kokous?

Raaka-Arska

Moro. En oo hirveästi kerenny täällä pyörimään, niin mennyt oki koko topikki >:( !

Mutta pikkulikka kasvaa ja Tupoksen chilifarmarit, Raaka-Arska ja Rouva Perkele kerkeävät tulevaisuudessa paremmin ja aktiivisemmin mukaan!
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Raaka-Arska

Ja chilejä on idätelty Tupoksessa jo marraskuusta lähtien!

Facessa löytyy myös sivut; Tupoksen Chilifarmarit.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Jani M - tammikuu 11, 2015, 14:22:49 ip
Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - tammikuu 11, 2015, 13:40:10 ip
Jokos Pohjois-Suomen 2015 chilit on idätetty?

Helmikuun alussa vasta.

Asiasta takaisin toiseen asiaan.

Milloin pidetään kokous?

Joskus hiihtolomien jälkeen?

pasilan

Pohjoisen hiihtolomat on viikolla 10, eli sitten helmi-maaliskuun vaihteen tienoilla jos miitattais? Vai onko muita ajatelmia?
Paprikankasvatusta jo vuodesta 2013

pasilan

Raaka-Arska tuossa esitti, että kokoonnuttaisiin huhtikuulla, jolloin voitais samalla jakaa/vaihtaa ylimääräiset taimet. Sopii ainakin mulle mainiosti. Onko muunlaisia ajatuksia? Paikkana varmaan taas Kemi?
Paprikankasvatusta jo vuodesta 2013

Raaka-Arska

Huhtikuun ensimmäinen tai viimeinen viikonloppu sopisi Tupoksen chilifarmareille parhaiten... Toki vuorotyöntekijälle sopii arkenakin...

Jani M

Mulle sopii vain viikonloput, ellen sitten ota palkatonta. :P

unenkuva

tammikuu 30, 2015, 22:25:32 ip #148 Viimeisin muokkaus: tammikuu 30, 2015, 22:28:05 ip käyttäjältä unenkuva
Oisko ideaa, että kevään kokoukseen tehtäis kimppatilaus täältä 
Kaikki hinnat paljon halvempia kuin yhdestäkään foorumilla mainostetuista kaupoista. Postikulut tulee ilmaiseksi jo pienellä tilauksella, ja jos saa riittävän isolla summalla tilattua, niin hinnat putoaa 10% entisestään halvemmista hinnoista.
Kuka ois mukana? Meikä voi tarvittaessa olla tilauksen hoitaja.

EDIT: voitais pyytää etusivulla mainostettu tarjouspyyntö koko paketista, jolloin saatettaisiin saada kerralla jämäkkä alennus

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 30, 2015, 22:25:32 ip
Oisko ideaa, että kevään kokoukseen tehtäis kimppatilaus täältä 
Kaikki hinnat paljon halvempia kuin yhdestäkään foorumilla mainostetuista kaupoista. Postikulut tulee ilmaiseksi jo pienellä tilauksella, ja jos saa riittävän isolla summalla tilattua, niin hinnat putoaa 10% entisestään halvemmista hinnoista.
Kuka ois mukana? Meikä voi tarvittaessa olla tilauksen hoitaja.

EDIT: voitais pyytää etusivulla mainostettu tarjouspyyntö koko paketista, jolloin saatettaisiin saada kerralla jämäkkä alennus

Just tuli haettua 6 trofastia ikeasta, siinäpä se suurin osa sit onkin ...jostain jos hommailis kevään aikana käytetyn natikan tai sitten lisää 1200mm loisteputkiavalaisimia.

unenkuva

helmikuu 01, 2015, 21:00:05 ip #150 Viimeisin muokkaus: helmikuu 01, 2015, 21:07:17 ip käyttäjältä unenkuva
Tuollahan natikoita on valmiina paketteina jos kuinka monenlaisia

Vertailun vuoksi cuultube-paketit järjestään 40-60e halvemmalla ku vaikka vp-luxilla. tietenkään mollata en halua vp-luxia, mutta huomattavasti halvemmalla saa tuolta.

Jani M

unenkuva

Laitetaan viestiä sinne niin tilaavat. Katottaisko, että minkälainen paketti saadaan aikaan? Voisin pyytää siitä sitte erillisen tarjouksen. Kiirehän tässä ei ole vielä mihinkään, ens kuussakin voidaan tilata. mulla pitäs kaks esli-settiä tilata

Kärsä Babar

Kannattaa meiltäkin pyytää kilpaileva tarjous.
Meillä näyttää aika monessakin tuotteessa olevan halvempi hinta kuin tuolla Puolan kaupassa.
Meillä olisi tuollainen Spudnik Helsingissä vähän käytettynä. Huono puoli Spudnikissa on tuo lasin kiinnityssysteemi.
Lasin ja heijastimen väliin jää helposti rako. Siinä onkin se syy miksi emme myy enää tuota mallia.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - helmikuu 01, 2015, 22:52:01 ip
Kannattaa meiltäkin pyytää kilpaileva tarjous.
Meillä näyttää aika monessakin tuotteessa olevan halvempi hinta kuin tuolla Puolan kaupassa.
Meillä olisi tuollainen Spudnik Helsingissä vähän käytettynä. Huono puoli Spudnikissa on tuo lasin kiinnityssysteemi.
Lasin ja heijastimen väliin jää helposti rako. Siinä onkin se syy miksi emme myy enää tuota mallia.

Notta tokkiisa pyydetään :)  katotaan ensin, että minkälainen tilaus saatais aikaa. Jotenka tehdäänpä nyt ihan lista. Minä aloitan:
2 x 200W esl + 1 heijastin (halvinta heijastinta parempi malli) jos edullinen tarjous niin kaksi heijastinta

Jani M

Mulla siis haussa tollanen spudnikin tyyppinen heijastin ja 600w monimetallipolttimo. Lasin kiinnitys ei varmasti ole ongelma, mulla on tapana muokata lähes kaikkia ostettuja kamppeita omiin tarpeisiini sopivaksi, joten todennäköisesti askartelisin siihenkin ihan omanlaisensa kiinnitykset. Mutjoo, ehdottomasti katsotaan kotimaisten puljujen tarjoukset, ja jos hinta on edes lähellekään samaa, niin aina mielummin kotimaisista.

unenkuva

helmikuu 01, 2015, 23:47:42 ip #156 Viimeisin muokkaus: helmikuu 10, 2015, 14:25:06 ip käyttäjältä unenkuva
Eli siis alan päivittämään tähän viestiin:

unenkuva: 2 x 200w esl + heijastimet

Jani M: spudnik heijastin ja 600w monimetallipolttimo

ChIlIDoG: NFT-kuitukangasta 7,6m rullia 4kpl

chili noob

pitkästä aikaa foorumilla. on ollut kiireinen viime vuosi. eilen pistin chilin siemeniä itämään ens kesäksi. saa nähdä saanko mitään aikaiseksi tälle vuodelle. kuljen reissu hommissa ja olen harvoin kotona, mutta kai se pitää jokin NTF tyyppinen viritelmä laittaa parvekkeelle kesäksi. viime vuoden sato jäi pieneksi ja chilit kuoli kuivuuteen ennen satokauden päättymistä.  :-[

voitais kokoontua ja suunnitella tälle vuotta jotain actionia. aika on minun kohdalla melko vähissä, mutta josko sitä jotain kerkiäis tämänkin asian puolesta puuhastaa.

skemppi

Lainaus käyttäjältä: chili noob - helmikuu 08, 2015, 11:26:15 ap
pitkästä aikaa foorumilla. on ollut kiireinen viime vuosi. eilen pistin chilin siemeniä itämään ens kesäksi. saa nähdä saanko mitään aikaiseksi tälle vuodelle. kuljen reissu hommissa ja olen harvoin kotona, mutta kai se pitää jokin NTF tyyppinen viritelmä laittaa parvekkeelle kesäksi. viime vuoden sato jäi pieneksi ja chilit kuoli kuivuuteen ennen satokauden päättymistä.  :-[

voitais kokoontua ja suunnitella tälle vuotta jotain actionia. aika on minun kohdalla melko vähissä, mutta josko sitä jotain kerkiäis tämänkin asian puolesta puuhastaa.

Itsekin reissuhommia tekevänä tulin siihen tulokseen, että toimivin/helpoin ratkaisu olisi Autopot ja BioTabs. Pahimmillaan kun on 11 kuukautta vuodesta matkalla niin ei uskalla mitään monimutkaista järjestelmää jättää muille hoidettavaksi.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: skemppi - helmikuu 08, 2015, 11:51:18 ap
Lainaus käyttäjältä: chili noob - helmikuu 08, 2015, 11:26:15 ap

Itsekin reissuhommia tekevänä tulin siihen tulokseen, että toimivin/helpoin ratkaisu olisi Autopot ja BioTabs. Pahimmillaan kun on 11 kuukautta vuodesta matkalla niin ei uskalla mitään monimutkaista järjestelmää jättää muille hoidettavaksi.

NFT tai EBB toimii reissihommissa hyvin, kunhan huolehtii että reso on riittävän iso.