heinäkuu 03, 2024, 07:05:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2015

Aloittaja bluesman, joulukuu 09, 2014, 22:36:19 ip

« edellinen - seuraava »

Chilioni

On kyllä jollain oudolla tavalla todella hienon näköinen tuo tillimutantti! :)
Itse tekemällä saa just sellasen kun haluaa. Tai ainakin sinnepäin.

bluesman

 Vielä piti kylvää pari lajiketta. Choc Borg 9 ja Tobago treasure. Jospa sais jouluksi satoa.
Taitavat molemmat olla chinensejä.

bluesman



Oxkutzcabian orange kukkii.





Sai kasvarissa ns.kymppipaikan. 3 kasvia on tuottanut samalla kohdalla yli 10kg podeja. Lajikkeesta en tiedä muuta kuin että Meksikosta on kotoisin. Liippaa läheltä Orange habaneroa.



Tillimutantti versio long. Ensimmäinen joka eroaa aiemmista.



Hujoppi Aji cristal.



Jalapeño cracked. Lähtee kohta kunnolla kasvuun. Oli melko varjossa esikasvatushuoneessa. Silti muutamia podejakin roikkuu.



Villichinense Perola iaranha.





C.baccatum Stripe.

Taas munin muutaman kasvin siirrossa Keravalta Bluesfarmille. Esim.Fatalii white menetti kaksi oksaansa ja vieläpä vasta kun oli NFT-paljussa. Melko hauraita nuo oksat kyllä ovat. Myös jatkuva tuulinen keli tekee ulkona kasveja kantaessa äkkiä tuhoa.
Melkoinen määrä tomaatteja vielä laittamatta paikoilleen. Hydrotomaatteja saattaa olla pari liikaakin.

bluesman





C.tovarii emokasvi (4 v) muutti Bluesfarmille. Muutama kirvahavainto ja eikun torjuntasuihkutus ennenkuin pääsee lämmittelemään kasvariin.
Hyvin silti kukkii ja podejakin on kehittymässä.


MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesman - toukokuu 16, 2015, 23:22:49 ip


R.I.P. B.B.King.


Kevyet mullat Bluessankarille.

Itse en vielä ole hirveästi perehtynyt Hänen tuotantoonsa, minut tuntevat syyn tietävätkin.

Huomenna vasemman korvan aktivointi. Industrial Cyberpunk Chiliviljelijä alkaa olemaan kohta puoliksi robotti :)

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Rähinä-Reetta

Kaunis kasvi tuo C.tovarii'si.

bluesman



Mahtaakohan turve riittää kaikkiin ruukunvaihtoihin? Tilasin vain 20m3.





Ulupica XXL.

 

Leek, DRH-7400 Gaucho ja Jalapeño Cracked.
Kuvienoton jälkeen perkasin harsot ym kuplamuovit pois.

 



Tomaatit ovat hiukan kasvaneet.



C.eximium CAP503 kukkii.



Eka flexunmarja 2015.

tulimies


PP

Saitko Blumatit asennettua ja miten ne on toimineet?

karvainen

Kanssa vähä  nuo blumatit kiinnostaa. Tomiiko ne niin hyvin kun mainostetaan. Käsittääkseni niillä saa unohtaa kastelun kokonaan?

bluesman

 On ollut vähäsen kiirusta mutta huomenna yritän aloittaa asennusta.

Laitetaan pari fotoa samalla;





Eli offtopiccia; tomaatteja.



Jalapeño Cracked.



Eka kypsä Montufar. Viime vuonna taisi eka olla jo huhtikuun puolella.



Cabai chili tree.



Miksei voi laittaa kahteen ruukkuun 7 flexua. Kun ei itse pysty pölyttymään niin olisi edes vieressä kaveri joka voisi auttaa.
Saattavat luonnossa kasvaa juuri näin, lähekkäin.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: bluesman - toukokuu 29, 2015, 00:26:16 ap





Ulupica XXL.


Paljonkos löytyy painoa F2-sukupolven edustajalta? F1-sukupolven edustajan podit olivat isoimmillaan noin 10 gramman tienoilla. Hyvältä näyttää.

bluesman

 Täytyy huomenna punnita mutta kipakoita ainakin ovat ja oikein hyvänmakuisia. Hieno risteytysidea.

Jump

Lainaus käyttäjältä: karvainen - kesäkuu 09, 2015, 13:22:54 ip
Kanssa vähä  nuo blumatit kiinnostaa. Tomiiko ne niin hyvin kun mainostetaan. Käsittääkseni niillä saa unohtaa kastelun kokonaan?


Mulla on ollut Blumatit käytässä nyt kahtena tai kolmena kesänä ja ihan hyvin ne toimivat. Säätämisessä on oma hommansa, mutta kun säädöt saa kohdilleen niin systeemi kyllä toimii. Olen kastellut kasvit aina pidemmän reissun jälkeen ihan kastelukannulla, jotta ne saavat joskus vähän reilummin vettä.

jusssi

Hei Bluesman. "Lukaisin" juuri kaikki päiväkirjasi ja oli pakko jättää oma kommentti kirjoittajalle.


  • joku kommentoi lukemiseen menneen 6 tuntia, itselläni meni 2 kuukautta

  • päiväkirjat ovat täyttä timanttia, foorumin parasta luettavaa

  • Erityisesti mieleen jäi draaman kaari: silloin kun meni hyvin, meni todella hyvin ja sitten kun meni huonosti niin meni tosissaan rekkalasti podia tuholaisten mukana. Onneksi tarina ei päättynyt siihen

  • Toivottavasti jatkat kirjoittamista jatkossakin, vaikka chilejä olisikin vähemmän

  • Itse luen mielelläni myös niistä muista (kasvarissa) kasvavista hyötykasveista, vaikka chilifoorumille kirjoitatkin



Hyvää kesää

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jusssi - kesäkuu 14, 2015, 20:47:18 ip
Hei Bluesman. "Lukaisin" juuri kaikki päiväkirjasi ja oli pakko jättää oma kommentti kirjoittajalle.


  • joku kommentoi lukemiseen menneen 6 tuntia, itselläni meni 2 kuukautta

  • päiväkirjat ovat täyttä timanttia, foorumin parasta luettavaa

  • Erityisesti mieleen jäi draaman kaari: silloin kun meni hyvin, meni todella hyvin ja sitten kun meni huonosti niin meni tosissaan rekkalasti podia tuholaisten mukana. Onneksi tarina ei päättynyt siihen

  • Toivottavasti jatkat kirjoittamista jatkossakin, vaikka chilejä olisikin vähemmän

  • Itse luen mielelläni myös niistä muista (kasvarissa) kasvavista hyötykasveista, vaikka chilifoorumille kirjoitatkin



No mukavaa jos joku vielä jaksaa lukea vanhoja päiväkirjojani. Onhan sitä paljon turhaakin tekstiä mutta olen muutamista sivuraiteista huolimatta yrittänyt jossain määrin pysyä aiheessa.
Tänä viikonloppuna oli tarkoitus tehdä kuvapäivitys mutta uuden kanalan teko ja sen kuusi asukasta veivät ylimääräisen ajan.
Yritän jotain jossain vaiheessa sepustella kasvatteluistani.

Hyvää kesää

tulimies

Hienosti alkaa taas tilat täyttämään  ;)

bluesman

Muutama  foto. Kylmää kun on ollut niin eipä juuri kasvuakaan ole havaittavissa.





2015 itäneessä tovariissa kypsyvät kohta ekat marjat.



C.prae CGN22795.



C.prae CAP1487.



Rocoto Santa Natalia. Taustalla kuution säiliö.



Rocoto Riesen Gelb. Isoin mollukka jo tennispallon kokoinen.



Lance kukkii. Viimeksi on Lance marjonut vuonna 2010.


Tulipuu

Eroaako tuo iso tillimutantti (tai horsmamutantti) tuosta pienestä tillistä mitenkä?