lokakuu 06, 2024, 10:20:38 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Maustekauppoja

Aloittaja bebe, marraskuu 21, 2005, 21:55:30 ip

« edellinen - seuraava »

bebe

Ajattelin tänne kertoa tämän mainion maustekaupan osoitteen: http://www.seasonedpioneers.co.uk/ Mausteita löytyy todella monenlaisia ja monelta mantereelta maista. Chilejäkin on monenlaisia. Minusta nuo ei kovin kalliiltakaan vaikuttaneet. Kun postikulutkin on vain noin 3 puntaa tänne suomeen, niin ainakin minä aion laittaa koetilauksen heti kunhan rahatilanne sallii...
Visanhan tms. tuonne tarvii, joten saattaa siirtyä tilaus noin puolella vuodella, että saan oikean Visan. Tuo electori kun ei aina oikein tunnu toimivan.

Tähän ketjuun vois listata muitakin maustekauppoja, vaikka onhan niitä tuolla muissakin ketjuissa mainittu.

Itse olen tilannut täältä kerran
http://www.pepperworldhotshop.de/viashop/storefront/start.asp?

EU-maksu käy ja toimitus oli aika nopea, muistaakseni noin 2 viikkoa. Postikulut vakio 17,50 euroa.


Anonymous

Da gift basketin chilijauheet ja podit olivat ainakin vuosi sitten todella iso pettymys. Tilasin n. kymmentä erilaista chiliä sieltä. En suosittele tilaamaan, searchilla löytyy lisää palstalta. Omituisen hajuisia ja makuisia, mitä lie lisänneet sekaan. Esim. habanerojauheessa ei ollut ollenkaan chinensen ominaisaromia ja jokin omituinen karamellinen tuoksu ja sivumaku. Potkua niissä tosin oli ihan kohtuudella, mutta ei mitään verrattuna itse kasvatetuista tehtyihiin jauheisiin tai edes kaupasta ostettuihin, kuivattuihin ja jauhettuihin verrattuna.

Oma arvaus noihin giftbasketin jauheisiin on, että poimivat raakana ja jollain väriaineella värjäävät jauheet hyvännäköisiksi(esim. hapsujauhe ihan punainen) jne. Epäilystä tuosta vahvisti punaisten kokonaisten jalapenojen liottaminen vedessä, vedestä tuli haalean punaista. Samaa ehdottaisi myös se, että tabasco, habanero ja joku kolmas jauhe(jota en nyt muista) maistuivat ihan samalta ja näyttivät ihan samalta. ainoa ero oli poltteen määrässä. Kaikissa oli myös tuo edellä mainittu luonnoton karamellinen makea tuoksu ja ihmeellinen sivumaku.

Tuolta seasonedpioneersista pitänee laittaa testierä tilaukseen. Vaikuttaa suhteellisen hyvältä ainakin nettisivujen perusteella. Voisi laittaa vaikkapa niiden gift-pakettei joululahjoiksi tutuille...

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "bebeto"Ajattelin tänne kertoa tämän mainion maustekaupan osoitteen: http://www.seasonedpioneers.co.uk/


Todella sekava tuo saitti ainakin on mun mielestä...
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

manux_

Laitoin 1.12 tilauksen tuonne seasoned pioneersiin. 7.12 odotti mukava yllätys postilaatikossa, kuitti postilta että pakettia oli yritetty toimittaa, mutta ei mahtunut postilaatikkoon. Tänään sain haetuksi paketin, ohessa kuva : http://www.student.oulu.fi/~mluukkai/mausteita.jpg Koska tilaukseni oli yli 30 puntaa niin postikulujakaan ei peritty. Todella jouhevasti ja nopeasti toimittivat siis.

Päällepäin maustepussit vaikuttavat laadukkailta. Paria avasin ja maistelin paljaaltaan. Maku on lupauksia antava, mutta todellinen koitos tulee ruokaa laittaessa. Palaan asiaan myöhemmin, kunhan olen useampaa noista kokeillut. Paljaaltaanhan nuo ovat niin voimakasmakuisia, ettei muuta voi todeta, kuin että makua on ja se ei ole läpeensä pahaa.

Jos joululahjaideoita miettii niin vielä tuollainen vaikkapa 8 curryseosta ympäri maailman paketteja kerkeää nippa nappa saada jouluksi toimitetuksi suomeen ja pukinkonttiin.

bassino

Chilituotteita laidasta laitaan. Mm. kastikkeita 140 eri sorttia. Ei omakohtaisia kokemuksia vielä.

http://www.pepper-king.com/shop/index.php
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "bassino"Chilituotteita laidasta laitaan. Mm. kastikkeita 140 eri sorttia. Ei omakohtaisia kokemuksia vielä.

http://www.pepper-king.com/shop/index.php


Tuota voisi kyl testata, varsin mukavannäköinen valikoima tuol kyl on. Ties vaikka jonkunlainen kimppatilaus porukalla onnais ?
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Pasi

Ihan asiallisen näköinen kauppa, valikoimaltaan, siis. Pistin ihan "kokeilumielessä" tilauksen vetämään, pikku satsi vain - jos hyvin menee, voisi tilata lisääkin. Rekisteröitymisessä ei ollut Suomea listattuna. Sepostin lisätietoihin että Suomi eikä Ruotsi. Tosiaan, jos paketti löytää tiensä perille, hyvä homma. Miinuksena myös visa-maksun puuttuminen. Valitsin "cash on delivery"-metodin.

palttasaar

Joo laitoin kans tilauksen menee tonne pepperkingiin,saas nähä mitä tulee.Tuli siinä parille pullolle hintaa(89e),mut onneks oon työtön niin sossu maksaa.

Jonni

http://www.pyropepper.com

Tuolta joskus kimppatilasimme, ja taisivat jopa soittaa samana päivänä vahvistuksen visa numerolle, ja säkällä jopa 'tullivapaa' leimalla saapui postitoimistoonkin, taitavat giftinäkin lähettää pyydettäessä.

Laaja ja hyvä valikoima.

T: Jonni

asafoetida

Nyt aion mainostaa, modet tehkööt mitä huvittaa!

Olen avaamassa maustekauppaa (oma maahantuonti) Helsinkiin. Chilejäkin on valikoimassa jonkinmoinen määrä, ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi kastikkeita, vain kuivattuja ja jauheita. Kysynnästä sitten riippuu mitä tapahtuu.

Chilivalmisteiden kaupallinen maahantuonti on muuten aika vaikeaa: koska jotkut halpafirmat ovat myyneet sudan-nimisellä syöpää aiheuttavalla väriaineella värjättyä chiliä, EU on asettanut erittäin tiukat kontrollit: jokainen erä on tavarantoimittajan tai maahantuojan toimesta testattava; Suomessa testaus maksaa 400 euroa per satsi...

Verkkosivut ovat tekeillä, kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä osoitteella asafoetida@asafoetida.net

Janne (as guest)

Lainaus käyttäjältä: "asafoetida"Nyt aion mainostaa, modet tehkööt mitä huvittaa!

Olen avaamassa maustekauppaa (oma maahantuonti) Helsinkiin. Chilejäkin on valikoimassa jonkinmoinen määrä, ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi kastikkeita, vain kuivattuja ja jauheita. Kysynnästä sitten riippuu mitä tapahtuu.


Hieno homma! Älä sitten sorru siihen että otat chileistä myyntiin vain ne perinteiset birds eyet, niitä saa joka paikasta muutenkin. Meksikon suunnan valikoimaa kuivatuista varmasti kaivattaisiin, minä ainakin :)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Janne (as guest)"
Lainaus käyttäjältä: "asafoetida"Nyt aion mainostaa, modet tehkööt mitä huvittaa!

Olen avaamassa maustekauppaa (oma maahantuonti) Helsinkiin. Chilejäkin on valikoimassa jonkinmoinen määrä, ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi kastikkeita, vain kuivattuja ja jauheita. Kysynnästä sitten riippuu mitä tapahtuu.


Hieno homma! Älä sitten sorru siihen että otat chileistä myyntiin vain ne perinteiset birds eyet, niitä saa joka paikasta muutenkin. Meksikon suunnan valikoimaa kuivatuista varmasti kaivattaisiin, minä ainakin :)


Toden totta, Bird's Eye, Piri Piri, puhumattakaan kaikesta aasian suunnan peruskamasta, taitaa olla turhaa - niitä tosiaan saa tarpeeksi hyvin jo nyt... Mutta kuivatut aidot (= oikeasti tuliset!) habanerot, pasillat, chilpotlet, mulatot, koko karibian ja meksikon alueen repertuaari... Silloin puhutaan HERKUISTA! :-)

bassino

Yhdyn edellisten konkareiden mielipiteisiin. Laatulinjalle on lähdettävä heti alusta. Sortimentti, sekä tuotteiden ja palvelujen laatu, unohtamatta kohtuullista hintaa, on oltava kunnossa. Tämä porukka on nimittäin tottunut laatutavaraan niin siementen (esim. Fatalii), jauheiden kuin tuoreidenkin chilien suhteen.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Fatalii

Tärkeimmät toiveet puuttuvat vielä, ajeja ja rocotoja suomeen myyntiin niin alkaa olla suunta oikea..
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

asafoetida

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"habanerot,
On.
Lainauspasillat,
On.
Lainauschilpotlet,
On.
Lainausmulatot,
On.

Lainauskoko karibian ja meksikon alueen repertuaari...


En tiedä onko. Luultavasti ei. Ollaanpas nyt realistisia!

asafoetida

Lainaus käyttäjältä: "bassino"Yhdyn edellisten konkareiden mielipiteisiin. Laatulinjalle on lähdettävä heti alusta. Sortimentti, sekä tuotteiden ja palvelujen laatu, unohtamatta kohtuullista hintaa, on oltava kunnossa. Tämä porukka on nimittäin tottunut laatutavaraan niin siementen (esim. Fatalii), jauheiden kuin tuoreidenkin chilien suhteen.


Kohtuulliseen hintaan pääsee vain, jos on hirmuisesti volyymiä. Jos sittenkään, koska laatutavaraa on markkinoilla rajallisesti ja se ei ole halpaa. Halpaa ja hyvää ei kuitenkaan koskaan saa yhtä aikaa. Halpatavaran suhteen suosittelen Hämeentien suunnan etnisiä kauppoja, jotka myyvät sitä, jonka me olemme hylänneet. (John Westin tölkkikalamainosta mukaillakseni.)

bassino

Lainaus käyttäjältä: "asafoetida"
Kohtuulliseen hintaan pääsee vain, jos on hirmuisesti volyymiä.


Ammattini ja työtehtävieni puolesta tiedän hyvin, että bulkkitavara ja rajalliset markkinat eivät ole helppo yhdistelmä, mutta ei toki mahdotonkaan. Olen asian muistaakseni joskus aiemminkin samassa yhteydessä todennut. Asiakas ei kuitenkaan ole volyymistasi tai katteistasi kiinnostunut, vaan ainostaan siitä mitä hän rahallaan saa.
Laatutavaraakin chilituotteiden osalta varmasti löytyy. Kyse on kontakteista ja neuvotteluasemasta, johon mm. referenssit, markkinat ja hankintavolyymit vaikuttavat.

LainausHalpatavaran suhteen suosittelen Hämeentien suunnan etnisiä kauppoja, jotka myyvät sitä, jonka me olemme hylänneet. (John Westin tölkkikalamainosta mukaillakseni.)


Itse olen suurin piirtein omavarainen chilien suhteen, mutta "suurille" massoille (ei harrastajille) tuo halpatavarakin riittää hyvin. Kannattaa myös muistaa, että kohtuuhintainen ei ole yhtä kuin halpa.

Erittäin hieno homma joka tapauksessa, että saadaan chilituotteiden tarjontaan vahvistusta. Ei muuta kuin tulista potkua yritykselle.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "asafoetida"
Lainaus käyttäjältä: "thietavu"habanerot,
On.
Lainauspasillat,
On.
Lainauschilpotlet,
On.
Lainausmulatot,
On.

Lainauskoko karibian ja meksikon alueen repertuaari...


En tiedä onko. Luultavasti ei. Ollaanpas nyt realistisia!


Kuulostaa erittäin hyvältä! Onnea siksi hommaan! :)

asafoetida

Lainaus käyttäjältä: "bassino"Asiakas ei kuitenkaan ole volyymistasi tai katteistasi kiinnostunut, vaan ainostaan siitä mitä hän rahallaan saa.
Laatutavaraakin chilituotteiden osalta varmasti löytyy. Kyse on kontakteista ja neuvotteluasemasta, johon mm. referenssit, markkinat ja hankintavolyymit vaikuttavat.


Näinhän se on. Saisin kuitenkin tonnin pequinia (bird's eye) samaan hintaan kuin 10 kiloa kymmentä kutakin harvinaisempaa. Ja sitten kun en voi ostaa edes sataa kiloa, neuvotteluasemia ei juuri ole. Asiakas ei tietenkään ole kiinnostunut, mutta olisi syytä olla - tai sitten olla ihmettelemättä ettei ole tarjontaa!