huhtikuu 07, 2025, 07:17:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yleisen valokuvakilpailun kommentointiketju

Aloittaja NPhoBiaz, huhtikuu 07, 2015, 15:04:25 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Vielä ehtii marraskuun kisaan mukaan! Mitä tulee mieleen aiheesta keräily?

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 28, 2016, 21:36:52 ip
Vielä ehtii marraskuun kisaan mukaan! Mitä tulee mieleen aiheesta keräily?

Eipä kauheasti mitään...

unenkuva

Vääristääkö kuva vai näyttö vai mikä, mutta ovatko nuo siemenet oikeasti punaisia?
Siemenet, jotka otin minulle lähetetystä Hainanista talteen, ovat ihan normaalin näköisiä...

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - marraskuu 29, 2016, 10:54:30 ap
Vääristääkö kuva vai näyttö vai mikä, mutta ovatko nuo siemenet oikeasti punaisia?
Siemenet, jotka otin minulle lähetetystä Hainanista talteen, ovat ihan normaalin näköisiä...

Nuo ovat peitattuja. :)

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 29, 2016, 11:31:00 ap
Nuo ovat peitattuja. :)

Minä jo kerkesin säikähtämään, että tuliko minulle joku maanantaikappale chilistä :D
Mutta pakko oli kysyä, kun en millään suostunut uskomaan, että olisi luonnostaan tuon värisiä siemeniä :D

DP

Hitto kun oli ajatus pistää kaikki autot tuota kuvaa varten riviin, vaan yks on pellolla vähän palasina jne., niin mennään sitte vaan yhen auton kuvalla... :D

Mut hienoo et etes muutama kuva jo saatu tuohon, aihe ei kyllä mikään kaikkein valokuvauksellisin ole... ::) Vielähän tässä on tää ja huominen päivä aikaa!

ottulo

Annoin idean hautua. Onneksi tänne ja kisaketjuun oli eilen tullut viestejä, olisi muuten tainnut unohtua.  ::)

NPhoBiaz

Hienoa että ihmisiä kuitenkin vielä kiinnostaa tämä leikkimielinen kisailu, pidetään homma liikkeessä. :)

DP

Noniin, hyvä että ottulokin kerkes mukaan!

Nyt pitäs äänestyksen olla auki, ei kun kaikki äänestämään joulukuun kilpailulle järjestäjä! :)

NPhoBiaz

NPhoBiaz

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - joulukuu 07, 2016, 07:44:44 ap
Tommi oli jälleen nopea! :D

No, yleensä laiska, enkä oo mitään voittajakuvia tänne osannut laittaa, mutta tuumasin,. että tuon nyt voisi porukan kiusaksi pistää. :) Kirittämään parempia kuvia!

Vetsku

Yhdestä kuvasta olisi tylsää järjestää äänestystä  ::)

- V.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Vetsku - joulukuu 28, 2016, 21:29:27 ip
Yhdestä kuvasta olisi tylsää järjestää äänestystä  ::)

- V.

Voisihan senkin äänestää täyspaskaksi! ;)  Mutta onneksi siellä on nyt jo kaksi kuvaa.

NPhoBiaz

Äänestys avattu!
Nyt mulla kävi unohdus, ja ensimmäisen kerran jäi minulta kisa väliin. :(

Aji Inferno

NPhoBiaz

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - tammikuu 08, 2017, 21:07:42 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - tammikuu 08, 2017, 20:07:59 ip
Uutta valokuvauskilpailua pukkaa: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17460.0

Ketjun aloitusviestissä lukee joulukuu. ;D Hauska aihe! :)

Vanhuus ei tule yksin, eikä höperyys liioin! :D. No, nyt on eri quu viestissä...

Chilivaari

Johtuneeko vuodenajasta vai mistä, mutta valokuvakisa on mennyt pienen piirin pyörimiseksi, mutta ei kuollut sentään.

Helmikuun aiheeksi yritin miettiä vaikka mitä, mutta asia selkeni, kun näin blankon mainoslehtisen kääntöpuolen nojatuolini käsinojalla matalalta tulevassa auringonpaisteessa:

Aihehan on Sileä. Sillä selvä.
Niitä löytyy läheltä, iholta, seteleistä, jäältä, kadulta, parketilta, vaikka mistä. Ei tarvitse lähteä kauaksi. Minä tajusin sileyden vasta, kun sen vastakohtaa näkyi edes vähän kuvassa.

Tammikuun tynkäkisan "voittokuva" oli omalta parvekkeelta suoraan alas kuvattu piha, jossa on jäniksen jälkiä (jotka näyttävät hyvin oudoilta matalalta tulevassa valossa) ja joku hankeen unohtunut muovijakkara, jolla on jäämöykky, josta osa kiiltää alakerran kasvivalo-loisteputken violettia valoa. Sinisempi valo taas on ledi-chilivaloja.

Pientä ja läheltä. Erämaihin tai kaukomaille ei tarvitse lähteä kuvia metsästämään, sileää on lähempänäkin.
Kun en tälläkään kertaa osallistu itse järjestämääni kuukausikisaan, julkaisen kuvan muiden kirittämiseksi ja innostamiseksi täällä.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 09, 2017, 10:51:31 ap
Pientä ja läheltä.

Tätä "ohjetta" noudattaen avasin kuun kisan tuolilta välillä nousematta. Kaikki tarvittava oli käden ulottuvilla ilman kurottelua. Tosin saatan vielä vaihtaa kuvaa, jos tulee muita ideoita (tuntuma on, että aihe kyllä antaa paljon).