tammikuu 10, 2025, 12:45:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Jyrin bubblerikokeilua

Aloittaja JyriT, joulukuu 05, 2005, 15:18:15 ip

« edellinen - seuraava »

Omskakas

Hamppufoorumia joskus lueskelleena muistelen, että rubbermaidin bokseista liukenisi jotakin veteen, joten ne eivät sovellu vesiviljelyyn. Tiedä sitten...

JyriT

Jep, sitten ei laiteta semmoseen :) Kiitoksia vinkistä. Eikun Etolaan kattelemaan kannellista elintarvikemuovista tehtyä lootaa/ämpäriä.
Nyt mä syön noi kaikki värilliset nakit pois, enkä huuda yhtään..
** AnonyymitChilinHydroKasvattajat **

JyriT

Nyt taitaa mennä yksinjaaritteluksi.. Sanokaa vaan jos riittää ;)
Yllämainittuun sisäkasvatuskokeiluun päätyi sitten Cap 1687 C.sp. Arvonnan tulosena kylläkin. Kun ei osannut päättää mitä laittaa niin, kaikki siemenpussit pöydälle ja silmät kiinni, jos tulee sama kuin on jo kasvamassa, valitaan uusi..
Yhtään en tiedä millanen tuo on, eikä mistään oikein taida tietoa löytyä, Jukan siemenlista taitaa olla ainoa chiliaiheinen viittaus.. :)
Kertoilen sitten lisää kun tiedän enemmän..

Nuthead

itse asiassa minulla taisi olla toi kasvamassa viime kautena. Oli kiva kasvi, pieniä n. 2cm pyöreähköjä marjoja. suht tulisia. Voin laittaa mailitse kuvia jos haluat!

kaitsu
-pähkinäpää-

JyriT

Dodiin, taas vähän päivityksiä.
Kyllästyin(lue: sain huutia paremmalta puoliskolta) ilmapumpun pörinään.
Nyt toisessa kiulussa vettä liikuttaa Resun (500l/h) uppopumppu ja toisessa Eheimin 1048 (600l/h). Mitäs noi nyt on? FlowHydroja..?

Niin ja kesäksi tuli laitettua tavan paprikaa itämään.. Saas nähä miten niitten kanssa käy, kun on tottunu kattelemaan/kasvattelemaan villichilejä ja muita hieman eksoottisempia lajikkeita..

JyriT

Nyt tais tää homma lähteä lapasesta.
Nimittäin, ilmapumppu käynnistettiin uudelleen, olohuoneessa on 16 litraa enemmän vettä uudessa astiassa ja valaisuwatit kasvoivat taas viidellätoista..
Tämä tahtoo tarkoittaa sitä että Griffit muutti isompiin verkkoruukkuihin ja saivat oman astian. Nyt on niilläkin tilaa kasvaa isommiksi. Samalla ne saivat oman lampun "kasvi" sellaisen vielä. Honkkarista nimittäin irtosi 15.90 hintaan 15W kasviMegaman _heijastimella_. Sama lamppu taitaa maksaa rismassa kympin, siis pelkkä lamppu. Täytyy varmaan jokupäivä hakea toinen samanmoinen

JyriT

Nonni, ny olis pari kuvaa tarjolla..

Lemon droppi innostu kukkimaan:
http://www.kolumbus.fi/chivaario/chilit/bacca_flower.jpg

Ja kaksoset honkkari-ubblerissa. Ilmapumpun letku pitäs repiä pois. kierrätystä hoitaa 200l/h uppopumppu:
http://www.kolumbus.fi/chivaario/chilit/Griiffit.jpg

Pajasuo

Eikä sinulla ole leväongelmaa tuossa honkkari-bubblerissa kun siinä on noin valoa läpäisevä kansi?
Suora ryhti suomen metsän, selkäranka talouden

JyriT

Eilen kun ekan kerran vedet vaihdoin, niin eipä siellä levää juurikaan ollut. Semmonen hentonen ruskea (punalevää ehkä) harso saattoi pohjalla olla, joka lähti kun käsisuihkulla sohautti. Tai sitten se oli lecasorasta irronnutta pölyä.

levo

Kyllä varmaan kannattaa joku kalvo/folio asentaa tohon kanteen, tai maalatata. Ennen kuin tulee leväongelma  :cry:

Ja eiköhän se punertava kertymä pohjalla ole vaan sitä "pölyä" lecasorasta.
Itsellänikin sitä aina irtoaa, tosin lakkaa sekin sitten jossain vaiheessa...
Chilipää #105 :: Jo vuodesta 2005! ;-)

Jokipoika

Lainaus käyttäjältä: "JyriT"Honkkarista nimittäin irtosi 15.90 hintaan 15W kasviMegaman _heijastimella_. Sama lamppu taitaa maksaa rismassa kympin, siis pelkkä lamppu.
Itse pyörittelin samanlaista tuossa jokin aikaa sitten Plantagenilla käsissäni ja totesin tarpeettomaksi itselleni, vaikka hintaa oli about 5 euroa polttimon kanssa. "Heijastimessa/varjostimessa" kun luki max. 15W ja itselläni pienimmät ESL:t ovat >20Wattisia. Niitäkin käytän vain taimille ja muu valaistus hoituu natikan, sekä loistarin avulla.

P.S. Joko oot luopunut 100w hehkuspotista? Kun esim. 20watin eslejä saa halvimmillaan 2e / kpl.  :)

JyriT

Lainaus käyttäjältä: "Jokipoika"
P.S. Joko oot luopunut 100w hehkuspotista? Kun esim. 20watin eslejä saa halvimmillaan 2e / kpl.  :)

En oo raaskinu vielä, se kun lämmittää niin mukavasti ;) :wink:

Noita magamaneja meinasin hakea lisää. ainakin Madame Jeanette tuntus tykkäävän köllötellä tuommosen alla, ja ei tarvis rakennella heijastinvirityksiä..

JyriT

Umh.. rupesin miettimään tuota läpikuultavan kannen muita haittoja kuin levänkasvu.. Mitä chilien juuret tapaavat tykätä valosta? Eikös ne ollut orkideoita joitten juuria piti valaista, mutta muita ei oikein kannattaisi..

Jokipoika

Lainaus käyttäjältä: "JyriT"Umh.. rupesin miettimään tuota läpikuultavan kannen muita haittoja kuin levänkasvu.. Mitä chilien juuret tapaavat tykätä valosta? Eikös ne ollut orkideoita joitten juuria piti valaista, mutta muita ei oikein kannattaisi..
Chilien juurille tuleva valo on ainakin omissa proggiksissa koitunut vahingoittavaksi. Menee maalaamishommiksi.  :roll:

JyriT

Laiskan ratkaisu, vedetään Roudari(tm)a lootan kanteen. Ja johan rupes juuret kasvamaan. Kiitokset vinkistä Jokipoika!

LemonDrop kukkii komiasti, eilen tuli vaihdettua liemet, reseptinä käytin 8L vettä, 10ml Microa, ~ 8ml matoa ja florabloomia 2 ml (tiedä sitten auttaako).

Tuota LD:tä saa muuten väännellä jos jonninlaiselle mutkalle ja tuntuu kestävän kurituksen oikein hyvin. Täytys varmaan hakea joku köynnöstuki kukkakaupasta, sais tehtyä oikein koristepuskan... ;)

Jupe56

Jep, ei tosiaan tykkää nuo chilien juuret valosta, tulee  levää aika helposti, itselläkin on maalaushommat edessä. toivottavasti sitten levä pysyy poissa
Jos haluat olla yhden päivän onnellinen, ota humala.
Jos kolme päivää, mene naimisiin.
Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se.
Jos haluat olla ikuisesti onnellinen ryhdy puutarhuriksi.
Ps. Pahin asia on se että siihen VOI jäädä koukkuun.

JyriT

Väliaikakuvia:
12.02:

tänään:

JyriT

Taas on pari viikkoa vierähtäny. griffinurkkaus näyttää tältä:

JyriT

Jepojee. Koitti sitten sekin päivä jolloin taloon tuli Neljäs hydro. Tälläkertaa mallia Dripfeed(?) Eli 2 pauliinaa päällekkäin, ylemmän pohjaan reikä josta tulee letku läpi, letku ringille ja reunaan nippusiteillä kiinni. Pumppu letkun toiseen päähän ja lecasoraa ylempi ruukku täyteen..
Kodin tästä sai Madame jeanette. Saas nähä miten innostuu kasvamaan.

Jore

Minkähän kokoisia noi Pauliinat sattuu olemaan?
Jalapeno = Pelaan jo