tammikuu 10, 2025, 12:33:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Jyrin bubblerikokeilua

Aloittaja JyriT, joulukuu 05, 2005, 15:18:15 ip

« edellinen - seuraava »

JyriT

25 cm halk. ja 20 kork. lientä alempaan meni 6 litraa.
Nyt mä syön noi kaikki värilliset nakit pois, enkä huuda yhtään..
** AnonyymitChilinHydroKasvattajat **

JyriT

Nytte lähti homma lopullisesti (taas) lapasesta, puskille tarjoillaan nykyjään valoa 4x15W esleillä ala hongkong.
http://www.kolumbus.fi/chivaario/chilit/nurkka.jpg
Ja peukusta tuli tilattua Diamond Nectariakia.. no kunhan paketti saapuu niin pääsee sitäkin testaamaan.

nikke

Lainaus käyttäjältä: "JyriT"Nytte lähti homma lopullisesti (taas) lapasesta, puskille tarjoillaan nykyjään valoa 4x15W esleillä ala hongkong.
http://www.kolumbus.fi/chivaario/chilit/nurkka.jpg
Ja peukusta tuli tilattua Diamond Nectariakia.. no kunhan paketti saapuu niin pääsee sitäkin testaamaan.

Kyllä on kieltämättä hieno toi sun lamppuviritys! :)  ootkos ihan ite ton väsännyt kokonaan?

JyriT

Joo,omin pikku kätösin. :wink:  :lol: eihän se hiano ole, mutta toivottavasti ajaa asiansa.

Juho

Toivottavasti nippusiteet kestävät, jotkut nippusiteet "kuivuvat" lämmössä eivätkä kestä. Olisi ikävää jos valaisin tippuisi chilipuskaan.

JyriT

Nippareista on n. 20 vuoden käyttökokemus, mustat kestävät olosuhteita paremmin, valkoset taasen ei käy ku koristeeksi ;) Ja jos putoavat niin voi taas sanoa: "älä tee niinkuin minä teen"
Lisäksi lamput on varmistettu kuumaliimaamalla kannat rimaan kiinni.

Ja http://www.kolumbus.fi/chivaario/pubet/imagelog.htm <- tuota voi seurata kasvua 10 minuutin välein päivittyvistä kuvista :) sivulle tulee 20 kuvaa näkyviin, kunhan ne ensin otetaan. sitten kierto alkaa alusta. Backlogi toki jää myös kovalevyn kulmalle. Tästä voi sitten tarvittaessa koostaa vaikka timelapse elokuvia. Niin softana pyörii HSSVSS. Nimimerkki. "esa":lle kovasti kiitoksia softan löytämisestä!

edit, eipä toimi päivitys näköjään niinku pitäs.

esa

Eipä kestä. Sellaisen ominaisuuden löysin tästäkin softasta, että jos se jostain syystä minimoituu. Siis menee alakulmaan pelkästään pieneksi palkiksi (ei siis mitään kuvaa näkyvissä), ei kuvat talletu kunnolla. Eli edellinen kuva tallettuu identtisenä, vain kellonaika muuttuu. Muuten toimii hyvin. Hupaisaa että olivat tunkeneet kameraani kirkasvaloledit (4kpl), joilla kuvaus luonnistuu lähelle myös yöllä...

-Esa

JyriT

Lainaus käyttäjältä: "esa"Eipä kestä. Sellaisen ominaisuuden löysin tästäkin softasta, että jos se jostain syystä minimoituu.

No siitä se sitten oli kiinni. täytyy varmaan virittää softa pyörimään jossain teminal server istunnossa :roll: ettei pätki.. (tästä tulee taas tämmönen elämää suurempi sätös, mutta menkööt.. nimim. palvelinhallintaa päivisin..)
Tai sitten täytyy kaivaa wanha kone hoitamaan kameraservon hommaa. <- vois olla käytännöllisempi..

JyriT

wanha kone kaivettiin kameraservoksi. ja nyt voitte seurailla griffien kasvua "online". Olkaatten hyvä.

JyriT

JyriT

Tuli kateltua vanhoja kuvia ja varsinkin noiden "lempparipuskien" osalta.
Ohessa linkki kolemn kuvan kokoomaan jossa kuvin ottovälinä on n. kuukausi.. siis ensimmäinen tammikuulta, toinen helmi, ja kolmas maaliskuulta.. http://www.kolumbus.fi/chivaario/chilit/evil_twins_Grif-9345_04.jpg

JyriT

Tuli laitettua kesächilit itämään. Saas nähä miten käy, taidan olla jo pikkasen myöhässä. Lajeiksi tuli valittua Maramba, Yellow Bullet Habanero, PI 441551 C.bac, Omnicolor ja Aji Cristal.

JyriT

Ei oo helppoo.
Kiireessä kun vaihtaa vesiä niin sattuu & tapahtuu. Toisen hydron Ph 8 kulmilla toisessa taas lähemmäs 4. No 8 ph:n omaavaan happoa ja toiseen ripaus soodaa. Ja näin saatiin Ph:t kutosen nurkille.. :)

JyriT

Griffien elämää - sivusto koki päivityksen. Vanha 2 meganen timelapse elokuva päivittyi 9 megan klimpiksi. Kommentit tervetulleita!

Suora linkki leffaan: http://www.kolumbus.fi/chivaario/nurkkaus/TL01.avi

Makee

Tuo yö tossa välissä on aika turha... Sekottaa vaan jos koittaa katsoa että miten noi kasvaa?

JyriT

JyriT

Dodiin. hydroihin ei jäänyt ku Griffit, loput siirtyivät kasvariin turpeeseen asustelemaan..
Saas nähä syödäänkö koko kesä omista omista puskista tullutta chiliä vai joutuuko tyytymaan kaupan hapatteisiin puskien palelluttua.. :) Eka yö pioneeripuskilla (tavan paprika ja Cap 1687 C.sp) meni ainakin hienosti.

JyriT

Nyt on synkkää.. Joku samperintuhoelukka oli syöny Cap 1687:Sta ja paprikasta kaik lehet.  Ja LD & madame ottivat itteensä vissiin lopullisesti..

Jos jollakulla on pk-seudulla ylimääränen Lemondropin taimi niin ilmoittelehan itsestäsi. Voin tulla hakemaan.. Myös muut lajit kelvanneevat..

Nyt kyrsii ihan oikeesti..

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "JyriT"Jos jollakulla on pk-seudulla ylimääränen Lemondropin taimi niin ilmoittelehan itsestäsi. Voin tulla hakemaan.. Myös muut lajit kelvanneevat..

Mulla on tossa kymmenisen pistokasta jotka otin katkenneesta lemondropista. Parin päivän sisään näyttää alkaako tarpeeksi moni pukkaamaan juurta kivivillasta pihalle, että löytyykö tuolta lahjoitettavia.
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028