heinäkuu 03, 2024, 08:03:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Inferno Megatesti: Blair's kastikkeet

Aloittaja Aji Inferno, huhtikuu 10, 2006, 20:06:12 ip

« edellinen - seuraava »

Filago

Lainaus käyttäjältä: "panama"pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..


Valmistusaineluettolon mukaan tuossa ei pitäis olla mitään mitä ei olisi muissakin sooseissa. ( Muistelen aikaisemmista postauksistasi, että soosit sinänsä on tuttuja eikä ole aiheuttaneet aiemmin oireita.) Itse asiassa vaikuttaa aika "allergiaystävälliseltä", ei lisäaineita, ei muita vihanneksia, ei sitruksia, jne jne.

Ingredienser:Orange habanero, jolokiachili, vinäger, salt (1,2%)

Mutta eihän sitä tiedä millaisia hyönteismyrkkyjä sun muita Costa Ricassa käytetään?

Kerro kuinka kävi. Siellä lääkärissä.

Filago
#163

Aji Inferno

Nuohan ovat vielä säilöntäaineettomiakin sooseja. Merkillistä! Toivottavasti kaikki päättyy hyvin.

Aji Ungreat

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Ungreat"
Lainaus käyttäjältä: "panama"pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..


Kuulostaa aika ilkeältä! Kuvaa odotellessa vaikka tuskin mitään osaan avuksi sanoakaan.


Ei taida olla vitsin paikka, ei. Allergialta kuulostaa - ja lääkärin paikalta!


En minä tuossa mitään vitsaillut...
Anteeksi tälläinen turhahko pyramidinrakennus.
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Aji Ungreat"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Ungreat"
Lainaus käyttäjältä: "panama"pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..


Kuulostaa aika ilkeältä! Kuvaa odotellessa vaikka tuskin mitään osaan avuksi sanoakaan.


Ei taida olla vitsin paikka, ei. Allergialta kuulostaa - ja lääkärin paikalta!


En minä tuossa mitään vitsaillut...
Anteeksi tälläinen turhahko pyramidinrakennus.


En sinua vitsailusta syyttänytkään, anteeksi jos käsitit väärin! :(  On vain perin kummallinen juttu tämä. Joillakin harvoilla ihmisillä paprika tekee merkillisiä asioita - mutta ei tämä paprika-allergialtakaan oikein tunnu. Mikä lie ainesosa soosissa, mutta pelottavalta kuulosti...

Aji Ungreat

Filago. Satuin huomaamaan postissasi tuon "Ei sitruksia" lausahduksen. Ennen tuon ensimmäisen postauksen postaamista etsin netistä tuotetiedot esille ja siellä itseasiassa mainittiin lime, joka, kuten kaikki tietää, on sitrushedelmä.

Mutta nyt kun uudelleentarkistan, en kolmen eri sivuston mainitsemana ole löytänyt limeä Pure Deathin valmistusaineista. Mitäköhän Blairin soosia mä silloin katselin?

Inferno. Tuosta paprikajutusta, vaikka sivuaakin aihetta hupaisan paljon. Itse tunnen henkilön joka ei kehtaa syödä paprikaa lähes ollenkaan, mutta Championia maisteli oikein tyytyväisenä, ja jopa sanoi että tämähän on paljon maukkaampaa kuin paprika - mikä muuten on mielestäni totta, vaikka maut ovatkin varsin samanlaisia.
 Eli chilistä ei muka sitten olisi saanut mitään oireita? Eikös se niin ole että periaatteessa paprika on chilikasvi, ja chili on paprikakasvi ja näin?
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

PK


Aji Ungreat

Lainaus käyttäjältä: "PK"Olisko kyseessä karttakieli?


Kiinnstuin oitis.

"Karttakieli on yleinen kielen pinnan muutos."

"Koska punaisten laikkujen pinta on paljas ja herkkä, se saattaa kipeytyä, jos käyttää alkoholia, tupakkaa tai syö sitrushedelmiä, tomaattia tai mausteisia ruokia, etenkin chiliä. Ärsyttäviä ruokia kannattaa välttää."

Saattaisi sopia aika hyvin potilaaseen, eikö? Varsinkin jos tuolla yleisellä tarkoitetaan sitä että hups, yhtenä aamuna onkin karttakielen omistaja.
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

SapeMies



Ajattelinpa nyt ton otsikon alle heittää neitsyt arvostelun Blair'sin soosista kun en vielä uutta postia uskalla alottaa ;)

Kyseessähän on Blair's Heat sarjasta Wasabi Green Tea soosi

Tätä tavaraa ei oikein chilisoosiksi voi laskea, mutta kun valmistusaine listassa lukee et Jalopeño ja blair tätä tekee, niin ei voi välistäkään jättää. Itse en pidä sushiraflojen piparjuuri + väriaine seoksesta (jos joku ei tiennyt), joten olin innoissani kun olisi mahdollista saada aitoa wasabi rhizomea soosissa.

Ensivaikutelma on mukavan löysän soosimainen, mutta paikallaan pysyvä (en kerennyt sushia vielä vääntää tämän kanssa, mut nyt saa kinkkumakkara kelvata).

Tuoksu yllättää, koska mieleen tulee lähinnä sinappi, joka luultavasti johtuu oikean wasabin tuoksusta. Taustalla toki häärää jalopeño mukavan pistävänä.

Ensipuraisu antaa ihastuttavan raikkaan maun, jossa maistuu hiukka jalopeñoa ja sen hieman sinappinen wasabin ensimaku. Vihreän teen maku on rehellisesti aika hankala löytää, mut kyllä se siellä on.. Kai.. Vähän enemmän soosia kinkulle ja hetken päästä suussa tuntuu ihastuttava poltteen tunne. Ei mikään kapsiini-rush, mutta aivan toisenlainen ja tasaisen makoisa tunne. Minkä tämä kastike häviää sushiravintolan piparjuuritahnan ärsyttävyydessä, niin maussa viedään piparjuurta kuin pässiä narussa. Tätä on saatava lisää!

Kaiken kaikkiaan tämä kastike on vain todella hyvää. Toimii leivän päällä, salaatissa ja se saa pussinuudeleihin uutta mukavaa puraisua. Sushia tulen valmistamaan mahdollisimman pian juurikin tämän soosin takia.

Ulkomuoto: 10/10 tuoreen ja itsetehdyn näköistä. koostumus hyvä
Tuoksu 8/10 "sinapin" tuoksu hieman häiritsee
Maku 10/10 Raikasta, maukasta, hyvää
Polte 6/10 kokemattomalle nostaisi vedet silmiin
Loppuarvio 9/10 uusi suosikkini, ja varmasti joutuu tilaamaan uudestaan
" Are you suggesting that coconuts migrate? "

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"Itse en pidä sushiraflojen piparjuuri + väriaine seoksesta (jos joku ei tiennyt), joten olin innoissani kun olisi mahdollista saada aitoa wasabi rhizomea soosissa.

Tuossakaan ei voi olla oikeaa wasabia seassa tai hinta olisi moninkertainen.

SapeMies

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"Itse en pidä sushiraflojen piparjuuri + väriaine seoksesta (jos joku ei tiennyt), joten olin innoissani kun olisi mahdollista saada aitoa wasabi rhizomea soosissa.

Tuossakaan ei voi olla oikeaa wasabia seassa tai hinta olisi moninkertainen.


Mitään suuria määriä ei tietenkään voi tämä tavara sisältää jo ihan vähäisen poltteen vuoksi. Mutta kovasti näin blair tuntuu väittävän tuoteselostuksessaan. Se wasabi kuitenkin majailee siellä ainesluettelossakin aika hännillä :)
" Are you suggesting that coconuts migrate? "

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"
Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"Itse en pidä sushiraflojen piparjuuri + väriaine seoksesta (jos joku ei tiennyt), joten olin innoissani kun olisi mahdollista saada aitoa wasabi rhizomea soosissa.
Tuossakaan ei voi olla oikeaa wasabia seassa tai hinta olisi moninkertainen.
Mitään suuria määriä ei tietenkään voi tämä tavara sisältää jo ihan vähäisen poltteen vuoksi. Mutta kovasti näin blair tuntuu väittävän tuoteselostuksessaan. Se wasabi kuitenkin majailee siellä ainesluettelossakin aika hännillä :)

Sitten täytyy kyllä itsekin kokeilla kyseistä soosia. Itse pidän kyllä ihan piparjuuritahnan maustakin, joten varmasti tuokin on herkkua. :)

Janne

Juu kyllä siinä kovasti kehutaan että nimenomaan aitoa wasabia on eikä feikkiä. Sinappiakin on kyllä mukana makua tehostamassa...

ps. on muuten tarjouksessa ;)

http://www.chilikauppa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=blwa
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

SapeMies

" Are you suggesting that coconuts migrate? "

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Janne"Juu kyllä siinä kovasti kehutaan että nimenomaan aitoa wasabia on eikä feikkiä. Sinappiakin on kyllä mukana makua tehostamassa...

ps. on muuten tarjouksessa ;)

http://www.chilikauppa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=blwa

Et muuten ole tulossa viikonloppuna Ouluun käymään soosien kanssa? Jos et, niin sitten pitää odotella hyllyn tyhjentymistä... turha maksaa postikuluja vain yhdestä pullosta. Pidetään kuitenkin mielessä seuraavaa kertaa varten.

Janne

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"Et muuten ole tulossa viikonloppuna Ouluun käymään soosien kanssa? Jos et, niin sitten pitää odotella hyllyn tyhjentymistä... turha maksaa postikuluja vain yhdestä pullosta. Pidetään kuitenkin mielessä seuraavaa kertaa varten.

Ikävä kyllä en pääse tulemaan, vaikka tarkoitus olikin...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kärsä Babar

Voisin toimia välikätenä jos useempi ihminen tarttis sooseja sinne.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

panama

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Nuohan ovat vielä säilöntäaineettomiakin sooseja. Merkillistä! Toivottavasti kaikki päättyy hyvin.


jäljet jäivät, maku-aisti palasi.
aika jännä kokemus ku daves insanityt eivät vastaavaa ole tehneet.
tuntui oikein sulamisprosessi. huhuh, on ne melekosia.
lääkäriin en tietenkään mennyt:)

ana198

Ei näkynyt että kukaan olisi kommentoinut noita Blair's salsoja joten tässä kommenttia niistä:
Blair's Fresh Fire Roasted Tomato Habañero Salsa Mild
Aiempi salsasuosikki oli Pain smoked jalapeno salsa mutta tätä kun maistoi niin oli vielä monta kertaluokkaa parempaa, todella raikas ja tomaattinen maku, täydellinen salsa juuri Blair's jalapeno sipsien kanssa:D

Blair's Fresh Fire Roasted Tomato Habañero Salsa Hot
Hemmetin hyvää tämäkin mutta ainakaan meikäläinen ei tätä pystynyt mitään järkyttäviä määriä kerralla vetämään, tuo miedompi oli paljon parempi leffaillan sipsisalsaksi siinä mielessä, silti maku on todella samankaltainen huomattavasti tulisempi vaan.

Molemmat salsat luonnollisesti huomattavasti tulisempia kuin Suomesta saatavat (poikkeuksena nuo Painin habanero garlic ja smoked jalapeno salsa jotka ovat suunnilleen samaa tasoa tuon Mild version kanssa, habanero garlic ehkä hieman tulisempaa)

OT.
Tilasin samassa yhteydessä myös Dave's insanity salsaa joka oli kyllä aivan liian tulista tuommoiseen sipsinaposteluun, burritoonkin kun sitä laitoin(hieman liikaa) niin polte oli aivan järkyttävä, ja maku ei ole kummoinen.

Aji Inferno

Blair's Pure Death kastike (aineet: Habanero, Naga Jolokia, viinietikka, merisuola)

Yksinkertaista sanotaan usein kauniiksi, ja niin on nytkin. Tämä on tyylipuhdas, rehellinen habanerokastike, jollaiset ovat viime aikoina selvästi lisänneet suosiotaan. Naga Jolokia on mukana vain mainosmielessä, sillä sen maku ei eroa habanerosta, eikä kastike ole etenkään Blairin mittapuulla kovin voimakasta (vahvempaa toki kuin esim. Habanero Tabasco). Blairin lukemattomista aineksista perinteisesti koostuneiden, mutta maultaan usein vähän turhankin väkivaltaisten ja karvaiden Death-soosien jälkeen tämä tuntuu suorastaan paluulta hyviin perusasioihin. Toimi oikein hyvin pihvin ja perunoiden kanssa, eikä annosteluakaan tarvinnut tehdä pipetillä. Ehdottomasti Blairin parhaita tuotoksia tähän saakka, jos sitten samalla vähemmän omaperäistä kuin useimmat Deathit. Tämä tulee maistumaan monelle ns. tavallisemmankin poltteen ystävälle, mutta tarjoaa silti aidon chinensen aromin siitä pitäville.

Perhonen_Kärpänen

En lukenut ihan koko ketjua, mutta vinkiksi: Sotkekaa tuota Blair's mega deathia sinappiin ja ketsuppiin :P Jestas kun on hyvää  :P :P