Itämisen sietämätön hitaus

Aloittaja Khone, huhtikuu 22, 2006, 20:51:42 ip

« edellinen - seuraava »

papereeka88

Näyttää siltä että kärsivällisyys on hyve. tänään 2 kuukauden kelluvalla lautalla olon jälkeen C.chacoense cap 1445 on nosta lenkin näkyviin ja juurikin menee jossakin paperin sisässä.Jahka sirkkalehdet avautuvat siirrän kasvin multiin.Olen varsin tyytyväinen tulokseen.en ensimmäisellä idätys yrityksellä onnistunut lainkaan,mutta nyt tuli tulosta.Jos saisin vielä praetermissumin itämään joka myös on ollut sen 2 kuukautta lautalla niin olisin kovinkin tyytyväinen :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

jeQQ

Kaksi kuukautta? Mikä prae on kyseessä. Oma C. Prae(CAP 1478) iti alta viikossa.

axo

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - marraskuu 21, 2009, 21:18:19 ip
Kaksi kuukautta? Mikä prae on kyseessä. Oma C. Prae(CAP 1478) iti alta viikossa.

Mä en oo saanu sitä koskaan itämään, en yhtä ainutta vaikka kahtena vuonna oon yrittäny.

jeQQ

No jo on jännä. Mulla iti nopeammin kuin useat muut lajikkeet. Osa jätti jopa itämättä. Nytkin CAP 1478 oli pisin kasvi, mutta leikkasin vähän lyhkäisemmäksi. Tekee uutta kasvua järkyttävällä vauhdilla. :)

papereeka88

Kyseessä oli cap 1141.Chilicutteri lähetti ystävällisesti muutaman siemenen kun oli kiinnostusta kokeilla villejä ja hyvä että sain edes yhden itämään ni ei mene hyvät siemenet hukkaan :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

TunturiTiger

short yellow tabasco iti kuudessa vuorokaudessa! aika prkleen hyvin mielestäni!  ;D

jeQQ

Mulla juuri iti Peito De Moca alle 24h. En kyllä tiedä, siirsinkö sen jo liian aikaisin multaan, oli juuri puskenut pienen hännän ulos kivivillassa. Vinkkejä? Tuntuu, että mun multaleikkimiset menee aina ketuiks..

Quini

30.10. itämään laitettu Peruvian purple työnsi tänään kivivillasta jotain... Ei vain oikein lehdiltä näyttänyt. Piti katsoa tarkemmin - jeps - juurihan se siinä ylös työtyi - oli päällään raukka jumissa kypärä alaspäin kivivillassa, ei ihme että on ollut  ::) hankalaa tuo alku tällä yksilöllä... Piti vähän auttaa ja korjata horisontti oikeaan asentoon. Jospa tuo tuosta pikkuhiljaa lähtisi...

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Quini - marraskuu 29, 2009, 11:39:17 ap
30.10. itämään laitettu Peruvian purple työnsi tänään kivivillasta jotain... Ei vain oikein lehdiltä näyttänyt. Piti katsoa tarkemmin - jeps - juurihan se siinä ylös työtyi - oli päällään raukka jumissa kypärä alaspäin kivivillassa, ei ihme että on ollut  ::) hankalaa tuo alku tällä yksilöllä... Piti vähän auttaa ja korjata horisontti oikeaan asentoon. Jospa tuo tuosta pikkuhiljaa lähtisi...

No.. Sehän on niitä eteläisen pallonpuoliskon kasveja. Se kasvoi ihan oikein päin, mutta oli väärällä puolella maapalloa.. ;D

Quini


zenx

Jippii, samana päivänä iti 3 chinenseä, Naga, Harold St. Barts ja 7Pod :) 5 päivää sitten laitoin itämään Chilivaarin loistolautalle, kiitokset nyt vielä ideasta vaikka niitä onkin jo varmasti kuultu ;)

Pihlajaviita

1 ja ½ kuukautta kulunut siitä kun laitoin siemenet itämään.
25 siemenestä itänyt 3 Bolivian Rainbowia, joista 2 ei ole avannut edes sirkkalehtiä. Mutta ensimmäinen on jo 5cm korkea, 4-5 lehtiparia kasvattava.
Myös yksi lemon droppi, joka on 3-4 cm pitkä, mutta juuttuneena siemeneensa useamman viikon. Nyt sitte kynnellä raaputtelin siemenen pois, irtosi siinä sirkka lehdetkin ja jäljelle jäi vain n. 1mm tyngät lehdistä. Toivottavasti kasvupiste jäi ja uskaltaisi jatkaa vielä kasvuaan.
Myös yksi Turbo pube ollut sirkkalehdillä pariviikkoa, kasvua ei ole ollut juuri yhtään ja väri vaihdellut vaaleanvihreä ja kellertävän väliltä, pikkuhiljaa tasaantuen tuohon vihreään. Samaan purkkiin ilmestynyt salaperäisen kasvin niskalenkki, joka taitaa huomiseksi avautuvat sirkkelehdille. Purkissa ei pitäisi olla muita chilin siemeniä, jotan kyseessä on luultavasti jokin rikkaruoho. Mutta kun tuokin tuntuu kasvavan nopeiten omista kasveistani, niin olen jättänyt sen henkiin ja seurailen mitä siitä siunaantuu.
N. viikko sitten laitoin pari extra siementa kun niitä oli jäänyt fataliin siemenpaketista. Noista on jo ainakin Champpionille ilmestynyt pieni häntä.

Jos foorumilla jaettaisiin amatööri titteliä, niin se kuuluisi varmasti minulle.
Jotain lohtua kuitenkin tuo, kun syksyllä istutetuista kaupan annuumeista yksi hedelmä on jo alkanut punertumaan. Tästa tulee siis ensimmäinen kypsä podini, jos mikään ei mene pieleen tuon kanssa.

Endalion

Täällä itää C. lanceolatum. Pieni musta kypärä nousee hiljalleen taivaita kohti. Ensimmäinen neljästä siemenestä on siis itänyt, muut eivät vielä ole itäneet. 1.11.2009 kylvö, jossain kuun vaihteen tietämissä haettiin eläinkaupasta terraarion lämmitysmatto, jolla idätysastian lämpötila nostettiin 30 Celsiusasteeseen. Idätys kivivillassa.




axo

Mullakin iti tänään eka lanceolatum, laitettu itämään 1.12! Kiitokset Willelle siemenistä, ei ollu puheet hyvästä itämisestä liioteltuja.

wille

Lainaus käyttäjältä: axo - joulukuu 07, 2009, 22:21:59 ip
Mullakin iti tänään eka lanceolatum, laitettu itämään 1.12! Kiitokset Willelle siemenistä, ei ollu puheet hyvästä itämisestä liioteltuja.


Splendid! Toivottavasti saat siitä hyvän ja vahvan kasvin!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

axo

Joo, laitoin noita vähän reilummin (6 kpl) itämään kun on ollu noitten villien kans vähän heikkoa toi itävyys. Nyt on jo neljä noussu, saas nähä itääkö kaikki...

axo

Nonni, nyt ne vikat 2 nousi sieltä kanssa! 10 päivässä 6/6 siementä iti, tepinit ei sano vielä yhtään mitään, toivottavasti sais ees yhen niitä tänä vuonna kasvamaan....

bluesman

 Lance iti mullakin 5/5, Filagolle vielä kiitos.
Aji cristal omista siemenistä itää nyt, kylvetty 23.11. ?? Itävyys 6/6. Miksi näin hitaasti vaikka on akvaariossa lattialämmitys päällä? Lämpötila 25C.

MaXXer

joulukuu 11, 2009, 13:43:53 ip #278 Viimeisin muokkaus: joulukuu 11, 2009, 13:45:29 ip käyttäjältä MaXXer
Lainaus käyttäjältä: jeQQ - marraskuu 21, 2009, 21:18:19 ip
Kaksi kuukautta? Mikä prae on kyseessä. Oma C. Prae(CAP 1478) iti alta viikossa.


Minulla ei ole sitten vieläkään itänyt tuo saman satsin cap.1478 (1kk). Onneksi on vielä yksi siemen jemmassa odottamassa. Luultavammin sattunut minulle huono yksilö tai sitten sinulla vaan erittäin hyvä yksilö ;D
E: ja siis JeQQ, suurkiitokset niistä siemenistä, jos en ole tarpeeksi muistanut kiitellä.
C.lanceolatum sen sijaan iti 6 päivässä (Kiitokset Filago) ja pudottelee kypäräänsä, juuri parhaillaan toinen sirkka jo vapautunut.

axo

Toi lance tuntuu kaikilla itävän tosi hyvin ja nopeeta, tuoreita siemeniä liikkeellä :)