tammikuu 10, 2025, 11:28:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mitä pelailette

Aloittaja Toivo, kesäkuu 12, 2006, 14:50:13 ip

« edellinen - seuraava »

Julli-

Jotenkin tuo Fallout jäi pelkäksi kokeiluksi, siitä paistoi aivan liikaa Oblivion IV  läpi. New Vegas kiinnostaisi, tosin sekin vain Felicia Dayn takia.

Avon Barksdale

No niin yksi tullut jo Erepublikiin! Kaikki mukaan nyt. Perustetaan vaikka chilipuolue :o

HannuH

Viime aikoina menny kaikki peliaika F1 2010 parissa.

Legoinsinööri

Mä en ole itseasiassa pariin vuoteen pelannut juuri muuta kuin Natural Selectionia silloin kun on ehtinyt :P

Kaltsu

Fallout hypetyksen innoittamana aloin pelaamaan Fallout 3 lisäosia läpi. Nyt menossa Broken Steel. Pitkästäaikaa oikein viihdyttävää.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

masaiman

lokakuu 23, 2010, 22:36:27 ip #485 Viimeisin muokkaus: lokakuu 23, 2010, 23:02:46 ip käyttäjältä mattson
Lainaus käyttäjältä: shibari - lokakuu 16, 2010, 21:29:37 ip
Lainaus käyttäjältä: mattson - lokakuu 16, 2010, 20:04:45 ip
Nyt täytyy laittaa tänne ihan kysymys jos joku muistais mikä peli on kyseessä:

Kaverilla pelasin joskus kauan sitten strategiapeliä, jossa pääsi ohjaamaan yksittäisiä ajoneuvoja urban-assault -tyyliin. (suunnilleen samalta aikakaudelta) Muistan pelistä vain hämäriä yksityiskohtia kuten jonkinasteisen Gorilla-tankin (joka siis muistutti gorillan yläruumista teloilla) sekä pikkuruisen resiinamaisen ajoneuvon jonka päällä oli iso pallo. Tämän vekottimen aseena toimi jonkin sortin musta-aukko tms. -tykki joka sai kaiken alleen jääneen lentämään pystysuoraan ylöspäin vääristyneenä viivana... Usein sillä tuli helvetinmoinen kiire peruuttaa pois oman paukun tieltä. Olis todella mukava saada vihdoin tietää k.o. pelin nimi.

Oliko tämä Battlezone?
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlezone_%281998_video_game%29

Eipä ole Battlezone. Kyseessä on siis esim. red alert 2 - tyyppinen strategiapeli sillä pikku twistillä että voit hypätä minkä tahansa yksittäisen koneen hanoihin. Muistikuvat k.o.pelistä alkaa olla jo tosi häilyviä kun aikaa on vierähtänyt jo yli vuosikymmen enkä ole ollut tähän vanhaan luokkakaveriin, kenen luona peliä aikoinaan pelasin, koulun jälkeen missään yhteydessä.

Vitsi kun riittäis itelläkin ruuti noihin Falloutteihin. Jostain syystä kaikki post-apokalyptinen materiaali kiinnostaa. Just fiilistelin kun konetta läpi pläräillessäni löysin Half-Life kakkosen jonka luulin jo poistaneeni. Pakkohan se oli aloittaa uudelleen alusta.

Piti täksi viikonlopuksi hommata jostain homeworld 2 ,mutta en kiireiltäni ehtinyt sitä edes etsiä, joten täytynee tyytyä joskus vuosia sitten ostamaani project Earth:starmageddoniin jota en myöskään ole vielä pelannut kun ehkä vartin.

EDIT: paitsi ettei mun nykyinen kone tue näköjään openGL:ää...tana... Vaihtoehdot siis Freelancer tai pelkkä kaljan kittaus...taidan astua Edison Trentin saappaisiin...

Mikähän mua noihin vanhoihin peleihin oikein vetää... paitsi tietysti läppärin universaalisesti yhteensopimaton näyttökortti, joka hyvin tehokkaasti tuhoaa mahdollisuudet testailla vähänkään uudempia pelejä... AINOA peli tähän asti, joka on oikeasti tunnistanut ton näyttiksen ja ottanut siitä kaiken potentiaalin irti on Max Payne: The Fall Of Max Payne.

Vinkvink. Jos jollakulla on ylimääräinen Homeworld 2 niin privaa, kiitos.

Julli-

Lainaus käyttäjältä: mattson - lokakuu 23, 2010, 22:36:27 ip
Lainaus käyttäjältä: shibari - lokakuu 16, 2010, 21:29:37 ip
Nyt täytyy laittaa tänne ihan kysymys jos joku muistais mikä peli on kyseessä:

Kaverilla pelasin joskus kauan sitten strategiapeliä, jossa pääsi ohjaamaan yksittäisiä ajoneuvoja urban-assault -tyyliin. (suunnilleen samalta aikakaudelta) Muistan pelistä vain hämäriä yksityiskohtia kuten jonkinasteisen Gorilla-tankin (joka siis muistutti gorillan yläruumista teloilla) sekä pikkuruisen resiinamaisen ajoneuvon jonka päällä oli iso pallo. Tämän vekottimen aseena toimi jonkin sortin musta-aukko tms. -tykki joka sai kaiken alleen jääneen lentämään pystysuoraan ylöspäin vääristyneenä viivana... Usein sillä tuli helvetinmoinen kiire peruuttaa pois oman paukun tieltä. Olis todella mukava saada vihdoin tietää k.o. pelin nimi.

Oliko tämä Battlezone?
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlezone_%281998_video_game%29

Eipä ole Battlezone. Kyseessä on siis esim. red alert 2 - tyyppinen strategiapeli sillä pikku twistillä että voit hypätä minkä tahansa yksittäisen koneen hanoihin. Muistikuvat k.o.pelistä alkaa olla jo tosi häilyviä kun aikaa on vierähtänyt jo yli vuosikymmen enkä ole ollut tähän vanhaan luokkakaveriin, kenen luona peliä aikoinaan pelasin, koulun jälkeen missään yhteydessä.

Vitsi kun riittäis itelläkin ruuti noihin Falloutteihin. Jostain syystä kaikki post-apokalyptinen materiaali kiinnostaa. Just fiilistelin kun konetta läpi pläräillessäni löysin Half-Life kakkosen jonka luulin jo poistaneeni. Pakkohan se oli aloittaa uudelleen alusta.

Piti täksi viikonlopuksi hommata jostain homeworld 2 ,mutta en kiireiltäni ehtinyt sitä edes etsiä, joten täytynee tyytyä joskus vuosia sitten ostamaani project Earth:starmageddoniin jota en myöskään ole vielä pelannut kun ehkä vartin.

EDIT: paitsi ettei mun nykyinen kone tue näköjään openGL:ää...tana... Vaihtoehdot siis Freelancer tai pelkkä kaljan kittaus...taidan astua Edison Trentin saappaisiin...

Mikähän mua noihin vanhoihin peleihin oikein vetää... paitsi tietysti läppärin universaalisesti yhteensopimaton näyttökortti, joka hyvin tehokkaasti tuhoaa mahdollisuudet testailla vähänkään uudempia pelejä... AINOA peli tähän asti, joka on oikeasti tunnistanut ton näyttiksen ja ottanut siitä kaiken potentiaalin irti on Max Payne: The Fall Of Max Payne.

Vinkvink. Jos jollakulla on ylimääräinen Homeworld 2 niin privaa, kiitos.

Entä Urban Assault ?

masaiman

lokakuu 23, 2010, 23:19:48 ip #487 Viimeisin muokkaus: lokakuu 23, 2010, 23:23:34 ip käyttäjältä mattson
Kaverilla pelasin joskus kauan sitten strategiapeliä, jossa pääsi ohjaamaan yksittäisiä ajoneuvoja urban-assault -tyyliin.

Eipä ole urban assault:kaan... UA:ssa ei muistaakseni saa nk. strategianäkymää ollenkaan vaan sen korvaa kamera "emoaluksen" pohjasta ilmasta leijumasta. Hyvä peli tosin muuten. tuli tota just aikoinaan sekä tän kyseisen kaverin kanssa että yksinään hakattua aika paljon.

Aji Inferno

Fallout New Vegas on kyllä upea... Jos tykkäsi edellisestä versiosta, tykkää tästäkin - ja päinvastoin. Ei ole edes mielettömän raskas tietokoneelle, vaikka näyttääkin hyvälle! Pelin "iän" huomaa tosin siitä, ettei se tue moniydinprosessoreja kunnolla. Kuten jo sen (loistava) edeltäjä Oblivion, se hyödyntää noin 1.5 prosessoriydintä. Peli(e)n edistynyt tekoäly yms. sitten laittaakin nämä puolitoista ydintä tositoimiin. Esim. äskettäin havainnoin suunnilleen 90% cpu kuormaa 4.2 GHz koneellani. En epäile, etteikö peli toimisi hienosti paljon vähemmälläkin "hevosvoimalla", etenkin jos näytönohjain on edes jotenkin tässä ajassa. Mutta kumminkin...

Ja eikun takaisin antamaan sikajammua elukoille ja paskapersemiehille Vegasissa! ;)  Peli kaatuilee silloin tällöin, kuten teki alkuperäinenkin Fallout 3. Oblivion harvemmin. Mutta mitään isompia bugeja ja muita ötököitä en siitä ole vielä löytänyt.

Filago

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 24, 2010, 00:53:28 ap
Fallout New Vegas on kyllä upea... Jos tykkäsi edellisestä versiosta, tykkää tästäkin - ja päinvastoin.

Jos päättäisi hankkia Falloutin ja ei oo vielä hankkinut yhtäkään osaa, niin pääseekö ideaan mukaan ihan "Oblivion pohjalta" näihin nykyisiin, vai pitääkö aloittaa vanhoista? Eli hankinko 1,2,3 vai tää Vegas ekana?

Filago, joka ei oikein jaksanut innostua Morrowindistä kun tuli hankittua se Oblivion ensin...

Julli-

Ei kai tällä uusimmalla Falloutilla ole mitään varsinaista tekemistä aiempien kanssa. Premissi sama, mutta erillinen tarina.

RedRave

Lainaus käyttäjältä: Filago - lokakuu 24, 2010, 14:31:49 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 24, 2010, 00:53:28 ap
Fallout New Vegas on kyllä upea... Jos tykkäsi edellisestä versiosta, tykkää tästäkin - ja päinvastoin.

Jos päättäisi hankkia Falloutin ja ei oo vielä hankkinut yhtäkään osaa, niin pääseekö ideaan mukaan ihan "Oblivion pohjalta" näihin nykyisiin, vai pitääkö aloittaa vanhoista? Eli hankinko 1,2,3 vai tää Vegas ekana?

Fallout 2 oli oma ensikosketus sarjaan, ja on ehdoton klassikko sen aikakauden peleistä. Jokainen noista kolmesta pelistä tarjoaa valtavan määrän pelaamista, koska lähestymistapoja on monia ja hahmonkehitys vielä päälle. Jos omistat PS3:n voit hommata tuon Fallout 3:n, jos taasen pelaat PC:llä, niin 1 ja 2 voi aloittaa myös. 1 ja 2 eivät vastaa graaffisesti tätä päivää (1 on "jo" n. 13 vuotta vanha), mutta koukuttavat varmasti jos ko. pelityyli kiinnostaa.

Tässä tarttisi itse hommata Castlevania: Lords of Shadow, jahka sen hinta tippuu Englannissa, ja odotella Gran Turismo 5:n julkaisua. Sitä ennen tahkotaan läpi Fallout 3:ea ja Batman Arkham Asylum:ia.

Legoinsinööri

Joissain kaupoissa myyvät pc:lle tollasta fallout packia jossa 1, 2 ja tactics. Taisi maksaa kympin. Itse ostin, koska pidän noita myös sen verran klassikkoina, että varmasti pysyvät säilössä.

calm

New Vegas vei viikonlopusta 15 tuntia. Sitten se kaatui juuri kun meinasin muutenkin lopettaa, saapa nähdä onnistuuko kyseisen tallennuksen lataaminen seuraavalla bootilla..

Sinänsä tämä nyt vaikuttaa enemmän siltä mitä Fallout 3:n olisi jo pitänyt olla. Enemmän jatkuvuuden tunnetta kakkososasta ja oletettavasti enemmän uudelleenpeluuarvoa, koska nyt pelissä vaikuttaa olevan oikeasti erilaisia lopputuloksia aiheuttavia valintapaikkoja vaikka kuinka.

Aji Inferno

Jokainen Fallout Vegas -sessio näyttää päättyvän koneen äkilliseen täyskaatumiseen. Ei näytä olevan yhteyttä ylikellotuksiin tai muuhunkaan. Kumma ja harmillinen juttu - muut pelit toimivat hyvin...  Upea peli kyllä!

TeemuK

Wowiin retkahtanut olen.. prkl. 3h päivässä on paskapuhetta 6 vähintään menee. Tänään meinasin riehua todella kauan. Taídan lopettaa jahka tuo peliaika on käytetty :)

31 lvl Blood elf mage on peliukkoni

.tomppa.

Mitä mieltä olette tosta mafia 1 ja 2 pelistä?

ykkösen pelasin joskus 6 vuotta sitten läpi ja nyt meinaan hommata tuon 2 osan, on vain lyhyeksi haukuttu peli ja "vapaus" puuttuu..

Legoinsinööri

Kakkososaa en ole pelannut. Ykkösestä en vieläkään ole varma onko se vaan huonosti tehty vai onko esim. ne autot tarkoituksella niin hitaita kiihtymään. Aikakauden mukaisesti tietty mitään superautoja ei olekkaan, mutta ei se peliteknisesti toimi, jos jamppa saa juostua auton kiinni vielä 10 sekunnin käynnistyksen ja kiihdyttelyn jälkeen. Sen lisäksi poliisit lähtee perään jos kerrankin saat sen auton ylinopeuteen. :P

Muutenkin ykkösestä puuttuu myös sitä sandboxia, koska vaikka ympäröivä kaupunki on vapaasti kuljettavissa, se on niin saamarin kolkko ja tyhjä. Autojen tiirikoinnin opettelu on periaatteessa ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta sekin lisää vain tylsyyttä alkuosassa peliä. Talojen sisällä temmeltäminen tehtävissä on oikeastaan sitä parasta antia.

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: TeemuK - marraskuu 19, 2010, 19:18:44 ip
Wowiin retkahtanut olen.. prkl. 3h päivässä on paskapuhetta 6 vähintään menee. Tänään meinasin riehua todella kauan. Taídan lopettaa jahka tuo peliaika on käytetty :)

prkl minä aioin lopettaa wowin nyt kun se Cataclysmi tulee. En oo kuukauteen pelannut ja olen kyllä nauttinut olostani, kun on aikaa ihan omaa elämää varten :) vaikkakin kyllä minua kiinnostaisi nähdä se maailma cataclysmin jälkeen. Nyt arvon että ostaakko se vai ei  :P
Il Mondo Cambia, Io No!

Julli-

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - marraskuu 21, 2010, 17:28:17 ip
Lainaus käyttäjältä: TeemuK - marraskuu 19, 2010, 19:18:44 ip

prkl minä aioin lopettaa wowin nyt kun se Cataclysmi tulee. En oo kuukauteen pelannut ja olen kyllä nauttinut olostani, kun on aikaa ihan omaa elämää varten :) vaikkakin kyllä minua kiinnostaisi nähdä se maailma cataclysmin jälkeen. Nyt arvon että ostaakko se vai ei  :P

Samma här. Olisi kiva nähdä se Shattering, ja tietty levuttaminen on aina pop. Ehkä sitten pahimman ruuhkan, ja lastentautien poiston jälkeen eli n. 1-1½kk julkkarista.