heinäkuu 01, 2024, 10:38:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Internetkö äidinkielemme rappion tyyssija?

Aloittaja tknummelin, toukokuu 03, 2007, 11:09:00 ap

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"
Lainaus käyttäjältä: "Janne"
Lainaus käyttäjältä: "VilleV"
Hihi. Nahkatakit.



En haluaisi häiritä hyvässä vauhdissa olevaa egotrippailua, mutta Glenn oli yksi Village Peoplen umpiheteroista :)


Aivan! :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Glenn_Hughes_(laulaja)



hmm, hiukankos on eri henkilöt kyseessä pojilla  
http://fi.wikipedia.org/wiki/Village_People
Meillä määrää Nainen!



tknummelin

Koskapa ChiliPark kuvitteli että nostan itseäni jalustalle, täytyypä sekin oikoa. Toivottavasti en tehnyt sitä edes tahattomasti.

Mitä taas mielenhäiriöön tulee, niin sen myönnän. Persoonallisuushäiriötä en siinä mielessä kuin VilleV väittää sen olevan. Luonnevammamouho kyllä olen.

Mitä taas argumentointiin ja *****iluun tulee, niin jos ~kaikki lukijat tulkitsevat tekstin *****iluksi, niin eiköhän se sitä silloin ole, kirjoittajan näkemyksestä riippumatta.

Ja tosiaan, tuo Kajo on hieman ikävä avatarissasi. Hän on kuitenkin mukava setä siviilissä, vaikkakin "hieman" boheemi.



tknummelin

Nopean gallupin kautta voimme todeta, että juuri kukaan ei tajua mitä yrität sanoa.

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"On vaarallista olla oikeassa, kun valtio on väärässä.


Eikö tämä ole jo todella egoistisesti sanottu? Jopa narsistisesti?

Voipi olla, että kovin usein massat ovat oikeassa. Vaikka eiväthän sosiaaliset suhteet ole suosiokilpailua kuin yläasteella. Ja foorumeilla, jotka tosin eivät ole sosiaalisuhteita, vaan sosiopatiasuhteita  :wink:

Toivottavasti tässäkin ei vain käy kuin Tupakka-triidin seurauksena  :roll:

Khan

Nyt kun on oiken ajan kanssa lukenut kokonaan tämän threadin voisi
todeta että internet EI ole äidinkielemme rappion tyyssija.
Asiatekstiä on 4 sivun verran ja mitä itse osaan sanoa, niin ilman pahanlaatuisia kirjoitusvirheitä!

Kunhan väittely ei leviä henkilökohtaisuuksiin tai haistatteluun, on sitä jopa hauska seurata.  :P

Eli jatkakaa samaan malliin!
#115

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Helldone"
Eli jatkakaa samaan malliin!


Äh, mun puolesta vois lopettaa jo peitseilyn. VilleV lienee samaa mieltä, sovitaanko että ollaan molemmat ihan yhtä hanurista?  :lol:


tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"
Höpöhöpö. Ollaan egoisteja ja sovitaan, että kukaan muu ei juuri nyt ymmärrä mitä tässä ketjussa tapahtui ja että se mitä tapahtui, oli maailmaa niin mullistava tapahtuma, että sen merkitystä juhlitaan omana päivänä hamaassa tulevaisuudessa.

Minä edelleen voin liikkua tässä asiassa vastarannan kiiskenä, kyseisestä hommasta vaan katosi kiilto jo muutama sivu sitten. Voisinkin oikeastaan perustaa samanlaisen omaan väitökseen perustuvan ketjun, jossa argumentit saavat taistella. Minulla on yksi iänikuinen aihekin valmiina:

I'm everything there is. Without me nothing can exist.


Mainio idea! Mielestäni tämä ketju ei muille uponnut. Oma kiva, sinkkujen yksinoikeus!  :lol:

Mitä taasen tähän filosofiseen suuntaukseen tulee, niin muistaakseni sen nimi oli solipsismi. Joskus koko ajatus tuntui järjettömältä, nyt se tuntuu täysin loogiselta.

Gekko

Lainaus käyttäjältä: "Helldone"...ilman pahanlaatuisia kirjoitusvirheitä!

Vielä mitä!
Solanaceae et vitae


svalli

Taman aiheen alle kertyneen kiivaan keskustelun pelastyttamana aioin olla kirjoittamatta alkuperaiseen aiheeseen liittyvaa komenttiani, mutta lopulta uskaltaudun tuomaan julki oman nakokantani aiheeseen.

Koska olen jo reilusti yli neljasosan elamastani asunut ja tyoskennellyt maassa, jossa suomenkielen kaytto rajoittuu kohdallani kotiin ja muutamiin suomalaisiin ystaviin, on internet suonut minulle mahdollisuuden kirjoittaa talle ja muutamalle muulle foorumille suomeksi ja siten yllapitaa kuihtuvia kirjallisia taitojani. Ilman internettia en varmaankaan kirjoittaisi suomeksi kuin onnittelulauseita postikortteihin, silla kirjeenvaihto tavallisen postin kautta on niin hidasta, etten jaksanut sita harrastaa.

Toivottavasti tuottamani suomenkielinen teksti on ollut ymmarrettavaa ja edes joten kuten kieliopilliseti oikein kirjoitettua. Yhdyssanavirheita taidan nykyaan tehda paljon ja samoin ei pilkut aina mene kohdalleen. Englanninkielisessa tekstissa olen tottunut kayttamaan spell checkia ja taitaisin tarvita sita suomeksikin, silla nappailyvirheita minulla tulee paljon.   Ja onhan tama ilman ä:ta ja ö:ta kirjoittaminenkin jonkinlaista suomenkielen raiskaamista, mutta talla onnettomalla kannettavan nappiksella niitten aikaan saaminen vaatii sellaisia temppuja, etta se hidastaisi kirjoittamista huomattavasti. Joku tietenkin ehdottaa, etta voihan muuttaa nappikseni skandeille, mutta en ole moiseen toimenpiteeseen viitsinyt, silla tama on tyokone ja muistaakseni ne skandit tuli sellaisten merkkien tilalle, joita kaytan yleisesti tyossani.

En siis usko sita, etta internet aiheuttaisi suomenkielen rapistumista ainakaan tallaisilla foorumeilla. Chattailu ja tekstivietit lyhenteineen on tietenkin eri juttu, mutta tuskimpa kukaan silla tavoin kaikkia tekstejaan kirjoittaa. Kansainvalistyminen on minulla ollut pahin aidinkielen taitojeni rapistuttaja, silla nykaan taidan puhua ja kirjoittaa kahdella kielella yhta huonosti...

PS. Tata viestia voi kuka tahansa ihan vapaasti lainata, saivarrella ja harrastaa pilkun n..aa aiheuttamatta minussa minkaanlaista mielen kuohahdusta, silla talla hetkella on elamssani tarkeampiakin asioita menossa kuin spekulointi sekundaarisilla argumenteilla.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

thp

Sivustakatsojaa kiinnostaa, kuinka kauan edelläkäydyn debatin V:llä alkava osapuoli tällä kertaa pitää omia mielipiteitään niin kestävinä, ettei tarvitse editoida koko viestihistoriaansa yhtäkkiä pois ja muuttaa keskusteluketjuja yhden sanan spämmiketjuiksi postyymisti. (Tähän hymiö)
#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006


tknummelin

sinun epätoivoisesti pätemään tahtovaan persoonaasi...

foorumipsyko...

Huh huh. Olepa rauhallisempi. Noista voisi olla montaakin mieltä. Jos sinä saat olla eri mieltä asioista, niin miksei myös thp saisi?

Janne

Näissä ketjuissa usein mainittuun narsisimiin liitettyjä ominaisuuksia, lainattu osoitteesta http://www.tietopankki.com/narsismi.html :

- ei koe syyllisyyttä
- yrittää hyötyä muista
- ei ole empaattinen
- vaatii jatkuvaa ihailua
- loukkaantuu helposti

- vaatii etuoikeutettua kohtelua
- ei halua kuulla kritiikkiä
- nauttii vallan käyttämisestä
- tarvitsee ihmisiä ympärilleen
- uskoo olevansa aina oikeassa

- kuvittelee itsestään ja ominaisuuksistaan suuria
- elää "kaikki tai ei mitään" -maailmassa
- harjoittaa henkistä ja joskus ruumiillistakin väkivaltaa
- käyttää kanssaihmisiä omiin tarpeisiinsa
- ei ota huomioon muiden ihmisten tarpeita ja oikeuksia

- ei näe itsessään huonoja puolia
- yrittää nostaa sosiaalista arvoaan
- haluaa olla huomion keskipisteenä
- pystyy näyttelemään oikeita tunteita
- ei tunne olevansa hoidon tarpeessa

Edellämainittujen piirteiden lisäksi narsisti on usein myös älykäs, itsekäs, röyhkeä, hallitseva, vastuuton, ylimielinen, kateellinen, sosiaalinen, manipuloiva, epäluuloinen, impulsiivinen, itsekeskeinen, huomionkipeä, häikäilemätön, kostonhimoinen, mustasukkainen, lyhytjännitteinen ja tunteiltaan pinnallinen.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

thp

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"Nyt kun sait asiasi sanottua, tuntuuko sinusta yhtään paremmalta, viisaammalta?


Kieltämättä tunnen tyytyväisyyttä. Lämmin ja pörröinen olo.

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"Kuvitteletko sinä, että esim. tämän keskustelun kannalta mitä minä olen sanonut menneisyydessä on millään tavalla merkityksellistä, missään maailmassa?


En ikinä tohtisi kuvitella moista. Mun pätemään pyrkivässä mielessäni vain on turhaa ja hieman typerää ensin kirjoitella, ja sitten poistaa viestit systemaattisesti jälkeenpäin. Tai ainakaan väittää todistaneensa sillä mitään.

Lainaus käyttäjältä: "VilleV"Kertoo aika paljon sinusta, että lähdet halpamaisesti vertaamaan edellisten ketjujen tapahtumia tähän ketjuun ja aidon foorumipsykon tavoin käytät niitä hyväksesi rakentaaksesi täysin asiaan liittymättömän hyökkäyksen.


Halpamaisuus, that's me. Mutta foorumipsyko? Sun kanssa voidaan ottaa pepsi-challenge koska vaan tuosta tittelistä.  :D


*******************


Ylläoleva on kokeiluluontoinen vastaus tässä ketjussa lanseeraamaasi kohta kohdalta -tapaan. Mulla ei oikeasti ole aikomustakaan lähteä monen sivun keskusteluun omasta tai sun persoonastasi. Halusinpa vain esittää paheksuntani. Ja päteä, luonnollisesti.
#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006