kesäkuu 29, 2024, 03:47:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Huumeratsia! - Nyt pomppas...

Aloittaja Jaamäävai?, heinäkuu 30, 2002, 21:09:18 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Ei prkl! Nyt tämäkin harrastus vaikeutuu. Ensin pyssytouhuni vaikeutui, kun joku puupää meni ampuun ihmisiä koulussa. Nyt sitte vielä jotkut halvatun pilvihipit pilaa tämänkin! Nyt vi.. harmittaa ihan oikeesti!  >:(

Nyt jos näkisin jonkun semmosen hipin niin varmaan löisin.

Kimppu

Niin se vain vaikeutuu... Ei ole tässä vappaapäivänä tekemistä niin josko alkais vaikka pommittahmaan näitä yleisiä keskustelupalstoja (aamulehti, hs, mtv3, yle...) hampun vastasilla viesteilä, ja jos ite hampuusit alkavat vastaahmaan niin ei muutako kertoilla lisää miten kannabis turruttaa on saanut tuonkin hörhön niin sekasi ettei voi muuta tehäkhän ennää ko puolustella ommaa LAITONTA poltteluaan.   >:(
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

TunturiTiger

helmikuu 04, 2010, 13:36:28 ip #222 Viimeisin muokkaus: helmikuu 04, 2010, 13:49:44 ip käyttäjältä TunturiTiger
Mä seuraan sun esimerkkiä, näin tässä työtönnä ei ole muutakaan tekemistä juuri nyt.

E: Vastaan sitten jokaiseen omalla nimelläni, niin ei ainakaan herätä epäilyksiä.

linker

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 04, 2010, 12:38:42 ip
Ei prkl! Nyt tämäkin harrastus vaikeutuu. Ensin pyssytouhuni vaikeutui, kun joku puupää meni ampuun ihmisiä koulussa. Nyt sitte vielä jotkut halvatun pilvihipit pilaa tämänkin!


Aivan samat mietteet minullakin.
Ammuin melko vakavissani trappia, jun kouluammunnat (siis kouluissa) alkoivat. Vuodessa tympäännyin ampumapiirien / vasta-ajattelijoiden vouhottamiseen niin totaalisesti että myin lopulta pyssyn ja erosin ampumaseurasta. Nyt sama vouhotuksenomainen kiihkoilu alkaa tälläkin alueella. Mutta nyt jatkan hyvin alkanutta mielenkiintoista harrastusta enkä välitä packaakaan median vouhotuksesta. Uutiskeskustelut eri päivälehtien sivuilla on pelkästään hyvä vitsi.

Niin, ja kasvihuoneen sijoituspaikkaa pitää takapihalla miettiä. Toz-kertalaukeava .22 LR on vielä jäljellä, ja takapihalla oma yksityinen ampumarata  :)

Hombre

Valitettavasti meidän chiliharrastuksemme suomen oloissa on ollut aina vaikeaa ja epäilyksiä herättävää.
Niin kauan kun on olemassa ihmisiä, jotka eivät hyväksy erilaisuutta (hyvin suuri prosentti ihmisistä), meidän miesten chilien tai muiden eksoottisten kukkien kasvatus
on tuomittavaa tai vähintäänkin epäluuloja herättävää. Meidän olisi syytä harrastaa vain "miehekkäitä" harrastuksia , kuten ammuskelu tai jääkiekko, tai nyrkkeily...tms
( ja kuitenkin olla siinä sivussa herkkiä ja lässyn lässyn lää)
Johan ihmisiä tuomitaan ihonvärin, tupakoinnin tai parran perusteella, miksei sitten harrastusten?
Tää vaan on tätä, tää elämä. ;)
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

pownedi

Aika hyvin tapauksella näkyvyyttä..




wille

Kun tämä Viherpeukku-gate on nyt sitten saanut chilinkasvattajienkin puolelta (salatut)kasvot, pitäisikö yhdistyksen jotenkin vetää raja tähän homman? Nythän tässä käy niin että massan silmissä hampun ja chilin kasvatus liitetään - vaikka pieniltäkin osin - toisiinsa. Olisi ollut hienoa nähdä tuossa haastattelussa ihan rehellisesti naamansa näyttävä chiliharrastaja... Ja ei, en haasta ketään tällä kommentilla mihinkään juupaseipäs-kinasteluun. Uskokaa pois. On hyvä kun harrastus saa julkisuutta.
Mietin vain pitäisikö yhditykden ns. "virallisena tahona" suhtautua tähän jotenkin? Vai annetaanko "tomun laskeutua"?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Hombre

Itse olen sitä mieltä, että on turha lähteä mediaan lässyttämään yhtään mitään, puolesta tahi vastaan.
Yhdistyksen Internetsivuille voi tietysti laittaa ilmoituksen, jossa kerrotaan, ettei yhdistyksellä ole mitään tekemistä huumausaineiden kasvattamisen kanssa.
Alan henkilökohtaisesti olla "tätä myöten" täynnä koko asiaa. Ne jotka kokevat kohdanneensa vääryyttä poliisien ratsian tms. muodossa tehkööt asianmukaisen kantelun oikeusasiamiehelle ja astukoot esiin julkisesti ja rehellisesti. Siihen asti ainakin minä itse pidän turpani tukossa ko. asiasta.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

wille

Lainaus käyttäjältä: Hombre - helmikuu 04, 2010, 17:02:11 ip
Itse olen sitä mieltä, että on turha lähteä mediaan lässyttämään yhtään mitään, puolesta tahi vastaan.
Yhdistyksen Internetsivuille voi tietysti laittaa ilmoituksen, jossa kerrotaan, ettei yhdistyksellä ole mitään tekemistä huumausaineiden kasvattamisen kanssa.
Alan henkilökohtaisesti olla "tätä myöten" täynnä koko asiaa. Ne jotka kokevat kohdanneensa vääryyttä poliisien ratsian tms. muodossa tehkööt asianmukaisen kantelun oikeusasiamiehelle ja astukoot esiin julkisesti ja rehellisesti. Siihen asti ainakin minä itse pidän turpani tukossa ko. asiasta.


Joo, tätä minäkin siis tarkoitin. En missään nimessä mitään itkunsekaista vuodatusta epäoikeudenmukaisuudesta mediaan.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

kyris

Metrossa oli asiasta juttua. Hauskaa siinä oli kuva (esitti geneerisi chilejä) sekä maininta "Kuvan chilit eivät kuulu tapaukseen"  ;)

Quini

No haloo... Ei nyt provosoiduta: eikä tasan please yhdistyksen sivuille yhtään mitään lauseita mistään: "yhdistyksellä ei ole mitään tekemistä huumeiden viljelyn kanssa".  Miksi ihmeessä olisi? Miksi haluamme nyt sitten alkaa vakuuttamaan ketään tuohon tyyliin: Tyyliin se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... Se nyt ois viimeinen pisara että tässä puolustellaan omaa olemassa oloamme. Mun mielestä meidän ei tarvitse ottaa sivuilla kantaa koko asiaan :  "Haluan syödä Chilini rauhassa"  :)

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Hombre - helmikuu 04, 2010, 14:03:05 ip
Niin kauan kun on olemassa ihmisiä, jotka eivät hyväksy erilaisuutta (hyvin suuri prosentti ihmisistä), meidän miesten chilien tai muiden eksoottisten kukkien kasvatus
on tuomittavaa tai vähintäänkin epäluuloja herättävää. Meidän olisi syytä harrastaa vain "miehekkäitä" harrastuksia , kuten ammuskelu tai jääkiekko, tai nyrkkeily...tms


No mähän harrasTIN ammuntaa nuorempana, harrastejääkiekko on tällähetkellä jäissä työttömyyden takia, chiliharrastus
silti on kai jotenkin epänormaalia. Pitäisiköhän minun mennä tutkituttamaan mielenterveyteni, todennäköisesti päätyisin
suljetulle osastolle ja en saisi viedä edes omaa suolamyllyä, saati jotain chilijauheita, mitä vein avovaimolle, joka onneksi huomenna
pääsee keuhkoveritulppien takia sairaalaan jouduttuaan "ulos" vankeudesta. Edistystä, tänään sai jopa poistua osastolta kahville,
kun minä työnsin rullatuolia...  :-*
Aamuvuoron hoitsut oli vielä kieltänyt, mut iltavuoron hoitaja antoi luvan  ::)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

O

Lainaus käyttäjältä: wille - helmikuu 04, 2010, 16:01:20 ip
Nythän tässä käy niin että massan silmissä hampun ja chilin kasvatus liitetään - vaikka pieniltäkin osin - toisiinsa.


Luulen, ettei ihmisiä kiinnosta asiat jotka eivät heitä itseään kosketa. Vertailuksi, jos et omista autoa niin miten paljon huomaat mediassa uutisointia nopeusrajoituksista tai ratsioista?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

ridges

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - helmikuu 04, 2010, 12:24:36 ip
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/169200.shtml
Lainaus tuolta keskusteluista:

Chileissähän on piperatsiinejä, jotka
on stimulantteja. Ja esim. benzylpiperatsiini
on juuri pari vuotta sitten lisätty huumausaineluetteloon.
Tietysti chilejä varmaan pitää syödä paljon, jotta niistä saisi jotain vaikutusta, mutta joku "syy" niidenkin kasvattamiseen on, muukin kuin vain huvikseen?


Kotikasvatetussa chilissä ei piperatsiinejä löydy. Kaupasta ostetuista chileistä niitä sensijaan voi hyvinkin olla sillä piperatsiinejä käytetään torjunta-aineiden valmistamisessa. Aika törkeää väittää että joku viljelisi chiliä saadakseen piperatsiinia joka jo lyhytaikaisessakin altistumisessa voi syövyttää silmiä, ihoa ja hengitysteitä. Lisäksi piperatsiinihöyryn hengittäminen voi myös aiheuttaa keuhkopöhöä ja altistumisesta voi seurata myös vaikutuksia hermostossa.
Chiliyhdistyksen jäsen numero 810

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Quini - helmikuu 04, 2010, 18:37:02 ip
No haloo... Ei nyt provosoiduta....
"Haluan syödä Chilini rauhassa"  :)


En minäkään ole provosoitumisen kannalla :)

Mutta kokeile huvikseen, tulosta tuollainen lappu ulko-oveen ja laminoi se, kerro tuliko posliinisedät/tädit kylään :)

Omassa ovessa lukee tasan sukunimiemme lisäksi:

ei mainoksia
ei ilmaisjakeluja
ei jehovantodistajia
eikä muita hörhöjä
kiitos


Olisin lisännyt listaan vielä puhelinluettelot, mutta parempi puolisko vie ne työpaikalleen, jossa jollakulla on niille
parempaa käyttöä :)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Starwhite

Järjenvastainen laki ja poliisin mielivaltaiset oikeudet tässä ongelmia aiheuttavat kaikille eikä se mitä joku sattuu kotonaan omassa rauhassa pössyttelemään. Toki voitte syyttää hampuuseja (kommunisteja, terroristeja, pakolaisia, ihan mitä vaan) aina ongelmista ja luovuttaa aina vaan lisää oikeuksianne pois. Totta tokihan rehellinen ihminen haluaa että poliisi ramppaa penkomassa paikat säännöllisin väliajoin koska ostit kukkaruukun. Juuri tuota linjaa te tuette mustamaalaamalla hampuuseja. Demokratiassa ihminen kun voi vaikuttaa julkisen vallan toimintaan huomattavasti helpommin kuin toisten ihmisten.

kyris

Millä tavalla poliisilla on mielivaltaiset oikeudet?

Jos otetaan tuo Ridgesin tapaus, niin tuskin pdp downin osto oli ainoa syy etsintään. Voi olla, että Ridges näyttä joltain poliisin tutulta huumeveikolta. En tiedä kuinka usein Ridges on Viherpeukussa asioinut. Ahkera käynti liikkeessä on myös voinut herättää epäilyjä.

Ja kannabispiireissä on chilinkasvatusta käytetty peitteenä laittomille puuhille. Eli siksikin chilinkasvatus herättää epäilyjä.

Kannabiksesta voi, ja saakin olla montaa mieltä. Fakta vaan on, että se on laitonta. Deal with it!

Ja Viherpeukun tapaus on vihdoin todistanut sen mitä pitkään olen epäillyt. Kannabis tyhmistää käyttäjänsä. Vain idiootti tilaa välineet laittomuuksinsa omalla nimellään omaan kämppäänsä. ;D

Pankkipoju

helmikuu 06, 2010, 10:11:49 ap #237 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2010, 10:23:48 ap käyttäjältä Pankkipoju
Lainaus käyttäjältä: Starwhite - helmikuu 06, 2010, 09:21:33 ap
Järjenvastainen laki ja poliisin mielivaltaiset oikeudet tässä ongelmia aiheuttavat kaikille eikä se mitä joku sattuu kotonaan omassa rauhassa pössyttelemään. Toki voitte syyttää hampuuseja (kommunisteja, terroristeja, pakolaisia, ihan mitä vaan) aina ongelmista ja luovuttaa aina vaan lisää oikeuksianne pois. Totta tokihan rehellinen ihminen haluaa että poliisi ramppaa penkomassa paikat säännöllisin väliajoin koska ostit kukkaruukun. Juuri tuota linjaa te tuette mustamaalaamalla hampuuseja. Demokratiassa ihminen kun voi vaikuttaa julkisen vallan toimintaan huomattavasti helpommin kuin toisten ihmisten.

Otannalla oma elämä, homma on kyllä mennyt siten että ympäristölle vaaralliset narkkarit rajoittavat oikeuttani henkilökohtaiseen koskemattomuuteen...

Ajappa joskus ruuhka-aikaan Hesan läpi ja tihrusta bussipysäkkejä, jos löydät sellaisen jossa työläinen ei vedä rintatupakkaa niin olet bongannut robustin anomalian joka vahvistaa säännön...

Eli kun demokratiassa annetaan laillinen mahdollisuus rahvaalle kehittää riippuvuuksia ja toteuttaa niitä siten että muodostuvat ympäristölle vaarallisiksi narkomaaneiksi, niin todella suuri osa kansasta näin myös tekee.

Itse mielummin pidentäisin listaa ja todella kovalla kädellä, koska vapautta käytetään häikäilemättä väärin muiden vahingoittamiseen.

Meillä oli aika jolloin sikaria polttavaa herrasmiestä ei saanut lähestyä kysyäkseen tietä tai muuta vastaavaa, johtuen siitä että herrasmies heitti sikarinsa maahan aina kun joku häntä lähestyi.
Nyt eletään yhteiskunnassa joka sotkee kaikki mahdolliset kerrokset yhdeksi pooliksi, ja jos sille kansanosalle joka vetää elämänsä viemäristä alas, annetaan mahdollisuus vahongoittaa muita siinä ohessa, niin näin todella tapahtuu....

hessi

Lainaus käyttäjältä: kyris - helmikuu 06, 2010, 09:59:56 ap
Kannabiksesta voi, ja saakin olla montaa mieltä. Fakta vaan on, että se on laitonta. Deal with it!

Ja Viherpeukun tapaus on vihdoin todistanut sen mitä pitkään olen epäillyt. Kannabis tyhmistää käyttäjänsä. Vain idiootti tilaa välineet laittomuuksinsa omalla nimellään omaan kämppäänsä. ;D

samaa mieltä Kyriksen kanssa...
vaikka itse olen yli 20v sairastanut sairautta johon muualla saa/hoidetaan juuri tuolla "heinällä"
niin osittain kannatan sen lääkinnällistä käyttöä, mutta monella tuo lääkinnällinen käyttö sekoittuu
aivan muuhun käyttöön...
joten...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Starwhite

Lainaus käyttäjältä: kyris - helmikuu 06, 2010, 09:59:56 ap
Millä tavalla poliisilla on mielivaltaiset oikeudet?
Kannabiksesta voi, ja saakin olla montaa mieltä. Fakta vaan on, että se on laitonta. Deal with it!


Mr. Kyröhonka siis oikein mielellään istuisi viikon sumpussa ilman ruokaa, elintärkeitä lääkkeitä tai oikeuksia, ilman mitään oikeaa syytä, eikä pitäisi sitä mitenkään mielivaltaisena. Tai suorastaan haluaa että poliisit käyvät sotkemassa ja rikkomassa paikkoja säännöllisin väliajoin kotonaan. "Deal with it!" Ihmisoikeuksistaan luopuminen kertoo enemmän siitä suuresta typeryydestä kuin minkään päihteen käyttö. Toki voi pistää pään perseeseen ja ajatella ettei näin tietenkään voi juuri minulle käydä joten ei ole mitään väliä miten muut viattomat kärsivät. Itse ainakin kannatan länsimaista oikeusvaltiota amerikkalaisen poliisivaltion sijaan. Ja kannabiksesta onneksi voi olla mitä mieltä vaan, ainakin vielä, ilman että tarvitsee sen kanssa olla missään tekemisissä.

Lainaus käyttäjältä: Pankkipoju - helmikuu 06, 2010, 10:11:49 ap
Otannalla oma elämä, homma on kyllä mennyt siten että ympäristölle vaaralliset narkkarit rajoittavat oikeuttani henkilökohtaiseen koskemattomuuteen...
Eli kun demokratiassa annetaan laillinen mahdollisuus rahvaalle kehittää riippuvuuksia ja toteuttaa niitä siten että muodostuvat ympäristölle vaarallisiksi narkomaaneiksi, niin todella suuri osa kansasta näin todella tekee.
Itse mielummin pidentäisin listaa ja todella kovalla kädellä, koska vapautta käytetään todella häikäilemättä väärin.


99% prosentissa tapauksista omakohtaisesti on kyse ollut ihan laillisen etanolin väärinkäyttäjänarkkareista jotka ovat ympäristölle vaarallisia. Suurin osa näistäkin toki on harmittomia reppanoita. Tähänhän tietysti auttaisi alkoholin kieltolaki joka on ympäri maailmaa todettu "toimivaksi ja ongelmat täysin poistavaksi" ratkaisuksi. Kieltolakihan tunnetusti vie rahat ilkeän pahan verottajan sijaan niitä kipeämmin tarvitseville tahoille, kuten itämafialle kehitysapuna.