tammikuu 10, 2025, 12:38:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Taidetta kaikki mukaan!

Aloittaja Taiminen, tammikuu 08, 2008, 20:46:24 ip

« edellinen - seuraava »

Taiminen

Kuka teistä tekee taidetta? Taidettahan on monenlaista; piirtämistä, maalaamista, vuolemista,.. niin paljon eri tapoja. Jopa Chilin erikoinen kasvatus on sinänsä taidetta. Olette varmasti tehneet jokainen jonkinlaista taidetta. Ettekö voisi laittaa niitä kaikkien nähtäväksi? Tänne vaan! Uskaltukaa ja näyttäkää mitä taidetta olette saaneet aikaan.

muistakaa kuitenkin käyttää järkeä. Foorumilla on eri ikäisiä käyttäjiä.

Itselläni on taidetta, ja laitan tänne niitä heti kun saan kuvia. ;)
Chililehdestä: Lehti oli miltei valmis, mutta painamisen kanssa tuli ongelmia. En siis ole varma saanko sitä ikinä mihinkään , mutta katsotaan. Pahoitteluni!:(

Volitans

Tämän kaltaista muunmuassa:

jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

snu

Lasketaanko nämä taiteeksi?
//luovahulluus.googlepages.com

Edit: Mielenkiintoista, linkkiä ei tunnisteta url-osoitteeksi, vaikka siinä olisi //-tagit ympärillä...
[url]www.luovahulluus.googlepages.com
. Tuota kauttakin voi mennä.

Edit2: http://luovahulluus.googlepages.com. Tämä suora linkki näyttäisi toimivan.
Eksyminen on suotavaa.

Volitans

Puinen polkupyörä! Supersiistiä!

Mitä puuta tuo on? Ilmeisesti laminoimalla tehty?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

snu

Vaaleat ulkopinnat ovat saarnia, yhtä suomen sitkeimmistä puulajeista, ja tummat kohdat ovat merbauta, kovaa trooppista puulajia. Lisäksi siellä on takavanteen kiinnitystä varten hieman alumiinia, sekä merbaun ja saarnin liitoskohdissa on kerros lasikuitua.

Ei ollut ihan helppo homma, takapään taivuttelu vaati seitsemän protoa. Pyörällä on ajettu tuon kuvaussession lisäksi parin kilometrin matka Loimaan keskustan läpi. Ja kyllä, se herätti huomiota.
Eksyminen on suotavaa.

Volitans

Saarnia olen itsekin käyttänyt, se on TODELLA lujaa, jopa syiden poikkisuuntaisesti. Huippulaatuiset puut olet tuohon löytänyt, mahtoi maksaa...
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

snu

Kävi tuuri, ja sain hommattua tehtaan hukkapaloja pilkkahintaan. Niissä palasissa oli kaikissa jotain "vikaa", jotka kuitenkin sain kierrettyä pyörää tehdessä. Harmi vaan, kun en enää saa tuollaisia paloja.
Eksyminen on suotavaa.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "kyris"Oma "taiteeni" on lähinnä valokuvausta, esimerkkejä löytyy mm. http://www.flickr.com/photos/kyrohonka/ ja http://www.kyrohonka.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40

Upeita kuvia! Valovoimaista objektiiviakin näyttäisi löytyvän! Kiinnostaisi tietää minkälaisella optiikalla tuollaista jälkea saa aikaan?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

kyris

Kiitoksia  :D

Ihan on periaatteessa kitti ja suttuputkilla otettu, eli kalustona on Canon 350D+18-50 (kitti)+70-300 Sigman suttu + Canon 50mm 2.5

Canonin 50mm on tullut lemppari putki. Tuskin maltan odottaa, että pääsen sillä kuvaamaan chilejä ;-)

Volitans

Ilmeisesti sitten kuvat otettu pidemmän matkan päästä, kun on tuo tausta saatu useissa kuvissa niin kivasti häivytettyä.

Itsekin harrastelen kuvausta: 10D ja Sigman 18-200/3.5-5.6, Canonin 100-300/5.6. Seuraavaksi joku laajakulmainen valovoimainen zoomi, kunhan rahat löytyy - ehkä sitä ennen joku 50 mm:n prime.

Täytyy näköjään mennä enemmän ryömimisasentoon, niin tulee parempia kuvakulmia!
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

kyris

Osto se Canonin 50mm Macro 2.5 ja nöyrry. Eikun peppu pystyyn ja kuvaamaan  :wink:

Kyllä mun mielestä parhaat kuvat on otettu 50mm objektiiviilla. Se vaan vaatii aikalailla ryömimistä, että saa kuvat...

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "kyris"Osto se Canonin 50mm Macro 2.5 ja nöyrry. Eikun peppu pystyyn ja kuvaamaan  :wink:

Kyllä mun mielestä parhaat kuvat on otettu 50mm objektiiviilla. Se vaan vaatii aikalailla ryömimistä, että saa kuvat...

Joo, mitä enemmän tätä asiaa tutkailee, niin sen selkeämin mennään juuri ehdottamaasi suuntaan.  Eiköhän se zoomi toimi ihan jaloillakin :)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

hessi

SIIS VAU !  SNU, on sulla ollut makee lopputyö!
jotain pisti kyllä silmääni, miksi ei käsikahvat ja polkusimet olleet puuta?
No joo, on kyllä hieno!
oletko kiinnostunut, Walesista tuodusta melko suuresta tammisestapahkasta? mulla ollut se jo kymmenen vuotta, enkä ole vielä mitään saanut aikaiseksi. löytyy kyllä suomalainen suureko pahkakin, ja mulla oli tossa aivan sikaupeeta saarnia, vaan en tiedä mikä ajatuskatko(tai tiedän) tuli kun annoin naapurin mummun tehdä siitä polttopuuta, aika paha mokakävi!
Multa löytyis upeaa saaristo tervaleppää, mäntyä, tammea, isojakin ja saarniakin voisin vielä muutaman saada kaadettua(ei kovin suuria). Olen  oikeastaan etsinyt henkilöä joka antais niille arvoa :wink:
Oli muuten hienot liitokset, tai miksi niitä sanotaan?
Ton pyörän haluan nähdä kyllä livenä!
[/code][/quote]

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

snu

Tosiaan, nuo kuvat on otettu ennen, kuin olin saanut ohjaustangon tupet valmiiksi, taisivat olla vahauksen jäljiltä kuivumassa vielä tuolloin. Nyt siinä on sellaiset saarnista sorvatut. En vaan ole ihan tyytyväinen noihin halpoihin metalliosiin, joita jouduin rahapulassa käyttämään. Se näyttäisi vielä paljon paremmalta kunnollisilla kilpapyörän osilla.

Osaan kyllä antaa arvoa hyvälaatuiselle puulle, myös pahkoille.

Pyörä sijaitsee tällä hetkellä Rymättylässä, kun täällä mulla Lahdessa ei oikein ole sille tilaa.
Eksyminen on suotavaa.

hessi

No, mä meinasin et outo juttu jos tupet ei ole puuta.
No toi Rymättylähän on melkein naapurikunta. Täytyy joskus tulla katsastamaan.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Sauli Särkkä

Suurensuuret käsityöläispropsit snu:n puufillarille! Käsittämättömän hienoa jälkeä.

-Sale
Sauli Särkkä

Pertsa

entäs nämä. kuuluu mielestäni henkilökohtaisimpiin taiteen alalajeihin(varsinkin tatuointien kohdalla). elikäs kertoo ihmisestä paljon.

http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?t=3318
Meillä määrää Nainen!

Zombie

Wau... taidetta saa todellakin tehtyä mitä tavallisimmistakin asioista. Hyvä niin  :wink:

Tässäpä lisää taidetta
Taide 1

Ja sitten on tietysti Convoy Parodia. Fiktiivisiä yhden sivun sarjakuvia joissa ei (normaalisti) ole päätä eikä häntää . Eli ei tarvitse huolestua jos ette ymmärrä siitä mitään. Oikeastaan ei kannata ajatella yhtikäs mitään niitä lueskellessa.

Varoitus!! Sarjakuva sisältää rumaa kielenkäyttöä ja sitä ei suositella perheen pienimmille. Kyseisen linkin avaus omalla vastuulla.
Katseleminen saattaa aiheuttaa aivotoiminnan surkastumista.

ConvoyParodia 30 - Ei panttia, ei palautusta

Eli tuiki tavallinen piirtäminen on kyseessä, ei mitään sen ihmeellisempää siis. Monet kuvat (siis muut kuin parodiat) ovat omia sovelluksiani joistain   toisista kuvista joita olen nähnyt esim. netissä.

Volitans

jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry