tammikuu 09, 2025, 22:41:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

lekasoran puhdistus??

Aloittaja Patu, helmikuu 12, 2008, 22:39:58 ip

« edellinen - seuraava »

Patu

sain yhdeltä kaverilta vesiviljelylaitteet. ja ajattelin laittaa chiliä tuleen sillä. lekasora on valmiina. mitä lekasoralle pitää tehdä ennen uutta käyttöä? ei ollut aikaisemmin chilin viljelyssä.. ;)

Kuti

Huuhdo lekasora reilulla vedellä, jotta siitä lähtee ylimääräiset pölyt ja murut pois.

1) Laita sora ämpäriin tms. astiaan ja valuta vettä päälle niin paljon, että vesi peittää sorat reilusti.
2) Sekoita.
3) Kerää sora johonkin toiseen astiaan esimerkiksi siivilällä
4) Sora on käyttövalmista.

Näin olen itse toiminut ja huuhteluvesi on muistuttanut enemmän ruskeaa kuin kirkasta.

Xbow

Minä olen huuhdellut soraa tyyliin

1) Sora siivilään
2) Raanavettä reippahasti soran ja siivilän läpi, aluksi siivilän läpi valuvan veden väri on kaikkea muuta kun kirkasta. Annan veden virrata ja huljuttelen aikani suht perusteellisesti siten että koko sora tulee pestyksi.
3) annan ylimääräisen veden valua siivilästä pois

Edit: Pesun jälkeen / ennen tms soran liottaminen mahdollisimman neutraalissa vedessä aikansa saattaa vähentää hydroilussa esiintyvää PH arvon heilumista, multahommissa kait toi perus raanavesipesu on hyvä että pääsee sottaavasta pölystä eroon.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

snu

Ja kannattaa varautua siihen, että sitä vettä painavampaa pölyä kertyy normaaliin pesualtaan hajulukkoon, eikä sitä mahdu sinne mitenkään rajattomasti.
Eksyminen on suotavaa.

Squattram

^Joo, havahduin veden lirinään pesukoneen huuhteluohjelman aikana. Tuli aika äkkiä avattua vesilukko.
safe, sane and consensual