Locato, normaalia? Vai pitäskö jotain tehdä?

Aloittaja ziisus, heinäkuu 17, 2008, 16:31:24 ip

« edellinen - seuraava »

ziisus

Tossa pari kuvaa locatostani joka on ebbissä.

Toi on laitettu kasvamaan huhti-toukokuussa ja nyt se on ollut parvekeella noin kuukauden verran. Sisällä ollessa se oli 25w eslin alla. Onko normaalia locatolle ettei tota korkeutta tule juurikaan vaan se vain leviää? Pitäskö sitä leikellä? Vai mitä tolle pitäs tehä? Muutama pieni nuppukin siinä näyttäis olevan.. Lannoitteena on ollut mato+micro.

wille

Voit leikellä. Ebberissä kasvaa kuitenkin aika nopeasti uutta kasvua poisleikatun tilalle.

Toinen vaihtoehto on antaa kasvaa "luomuna". Itsellä oli samankaltaisia ongelmia yhden Cheyennen kanssa. Kasvi oli 20cm korkea ja 80cm leveä... :wink:

Nyt se on leikattu kahteen otteeseen, ensin karsin vain leveyskasvua, mutta kunei auttanut niin vedin kymmensenttiseksi tapiksi. Nyt lähtenyt uuteen kasvuun ja näyttää edelleen kasvavan matalaksi pensaaksi. Ilmeisesti jotkut kasvit vaan tahtoo tehdä niin...  :?:
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

snu

Mulla on parvekkeella yks rocoto, joka kasvaa aivan samalla lailla. Samanlainen rocoto makuuhuoneessa on pian varmaan metrin korkuinen. Eiköhän se valosta ole kiinni: jos valoa tulee muutenkin tarpeeksi, niin parempi kasvaa leveästi, että kaikki valo tulee kerättyä tehokkaasti ja samalla varjostaa mahdolliset kilpailijat tehokkaasti. Liian hämärässä kannattaa kurkotella korkealle, jos vaikka sieltä näkisi auringon...
Eksyminen on suotavaa.

Heatwave

Mun omat Turbo pubeni, joita on kaksi kappaletta, kasvavat myös samalla tavalla enemmän leveyttä kuin korkeutta. Olen jonkun verran leikellyt, eikä tunnu auttavan. Ilmeisesti ne sitten haluavat kasvaa tuolla tavalla, syytä en tiedä.

Kuti

Kepittämällä ja tukemalla voi saada joitain versoja
pystymmäksi. Ne taas kasvaa myöhemmin sivulle,
joten kasvista tulee pallo.

ziisus

No eipä tullut tehtyä mitään toimenpiteitä ja ny se on ottanu aikahyvän kasvupyrähdyksen. Eli tää kuva ~2vko jälkee: