heinäkuu 03, 2024, 00:49:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tietokoneista

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 19, 2008, 00:21:20 ap

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Mulla on kopassa vakiona bitumimattoa :D cpu:n jäähy on noctuan torni kahdella 92mm propellilla. Tein nyt ratkaisun ja otin kannesta tuulettimet pois, ja laitoin vaimennetut levyt takaisin paikoilleen. Tuli selvä ero ääneen ja olen suht tyytyväinen :) eipä tuota enää kuule muutakuin jos ei mistään muualta tule ääntä :)
Kaiken testaamisen jälkeen kellot asetin 4,4GHz:iin. Näin pysyy vakaana pienemmällä jännitteen nostolla. 4,5 varten jouduin niin paljon nostamaan, etten kokenut sen olevan sen arvoista.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 05, 2014, 10:23:23 ap
Mulla on kopassa vakiona bitumimattoa :D cpu:n jäähy on noctuan torni kahdella 92mm propellilla. Tein nyt ratkaisun ja otin kannesta tuulettimet pois, ja laitoin vaimennetut levyt takaisin paikoilleen. Tuli selvä ero ääneen ja olen suht tyytyväinen :) eipä tuota enää kuule muutakuin jos ei mistään muualta tule ääntä :)
Kaiken testaamisen jälkeen kellot asetin 4,4GHz:iin. Näin pysyy vakaana pienemmällä jännitteen nostolla. 4,5 varten jouduin niin paljon nostamaan, etten kokenut sen olevan sen arvoista.


Jokaiselle prosulle on olemassa "sweet spot", jossa suorituskyky, tehonkulutus ja vakaus ovat parhaassa tasapainossa. Tällä AMD Phenom X6 1090T:lle se on 3.9 GHz (vakiokello 3.2), joka vaatii vain pienen jännitteen noston, eikä vielä vaikuta esim. vakauteen. Kaikki siitä ylöspäin olisikin sitten paitsi hankalaa, myös täysin turhaa, sillä syntyvää tehoetua ei huomaisi käytännössä lainkaan. En tunne Intel-puolta hyvin, mutta AMD:llä esim. 8-ytimisellä FX8350:llä vastaava sweet spot on noin 4.4..4.5 GHz. Välillä sitä on tullut mietittyä päivitystä tuohon jälkimmäiseen, koska tämä Asusin emo senkin hyväksyy. En vain ole viitsinyt päivittää, sillä syntyvä teholisä olisi, vaikka aivan todellinen, silti niin pieni, että sitä tuskin huomaisi. Jäähdytystarve kyllä kasvaisi, mikä tarkoittaisi ainakin hieman äänekkäämpää laitetta. Ja sittenhän on aina hirmujen hirmu, 8-ytiminen FX9590 5 GHz:llään... Sen tuoman lisäpotkun varmasti jo huomaisi vähän kaikessa, mutta samalla pitäisi jäähdytyskin laittaa jo aikalailla uuteen uskoon. Jos olisi ylimääräistä rahaa ja aikaa, tuollaisia olisi kiva puuhastella ja kokeilla. Nyt kuitenkin arvostaa vakaata, hiljaista ja kaikkeen käyttöön vähintäänkin tarpeeksi nopeaa konetta. :)

akselsson1

Onhan tuo kone nyt esim hiljaisempi kuin tuo meidän digiboksi  ;D
Kotipuoleen olen suunnitellut pienen budjetin pelikonetta,  siellä kun vietän kaikki viikonloput. Tästä ehkä lisää myöhemmin :)
Also, jos jollain lojuu näyttö ylimääräisenä nurkissa...
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 05, 2014, 21:23:29 ip
Onhan tuo kone nyt esim hiljaisempi kuin tuo meidän digiboksi  ;D
Kotipuoleen olen suunnitellut pienen budjetin pelikonetta,  siellä kun vietän kaikki viikonloput. Tästä ehkä lisää myöhemmin :)
Also, jos jollain lojuu näyttö ylimääräisenä nurkissa...


Pienen budjetin pelikoneeseen voisi olla vaikka hyviä vinkkejä... :)

masaiman

Pulma ja kymysys.

Minulla on Logitech F710 langaton gamepad. Ohjainta on käytetty tasan yhden kerran jonka jälkeen sen vastaanotin katosi. Saisikohan siihen jostain uuden vai onko pädi verkonpaino?

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 06, 2014, 22:26:45 ip
Pulma ja kymysys.

Minulla on Logitech F710 langaton gamepad. Ohjainta on käytetty tasan yhden kerran jonka jälkeen sen vastaanotin katosi. Saisikohan siihen jostain uuden vai onko pädi verkonpaino?


Saattaa olla nihkeää saada Logitech uutta vastaanotinta ,eli verkonpainoa pukkaa. Seuraavaksi uusi xbox 360 langaton ohjain+vastaanotin ja jos noin jykevän vastaanottimen onnistut hävittämään, niin ei maksa paljoa uusi vastaanottimen hankinta.

masaiman

No siis ympäripyöree sexboksihan löytyy ohjaimineen tuosta hyllyn päältä käsivarren mitan päästä eli tollasella motikalla toimis sama ohjain sitten myös peeseessä?

Yks sellanen silvuplee.

->nettikaupoille.

Chilijamppa

marraskuu 07, 2014, 23:06:12 ip #1287 Viimeisin muokkaus: marraskuu 07, 2014, 23:14:02 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 07, 2014, 22:43:10 ip
No siis ympäripyöree sexboksihan löytyy ohjaimineen tuosta hyllyn päältä käsivarren mitan päästä eli tollasella motikalla toimis sama ohjain sitten myös peeseessä?

Yks sellanen silvuplee.

->nettikaupoille.


Joo. Xbox 360 ohjain kauniiseen käteen ja vastaanotin pc kiinni. Vastaanottimia saa joko halvalla tai kalliilla, riippuen onko se aito vai kopio. Jos ostaa kopio vastaanottimen, niin ajurit joutuu laittamaan pc manuaalisesti, mutta eipä operaatio kovin monimutkaista ole. Aito vastaanotin asentuu ilman kikkailuja, kunhan sen tokkää vaan Pc usb porttiin.

Itse ostin polarpanda.com valkoisen kopiovastaanottimen monta vuotta sitten ja hyvin toimii edelleen.

masaiman

Just saman tilasin äsken samasta paikasta. Pikkasen kirjavaa tekstiä löysin ko putiikista mutta kun en muualtakaan pikipäätään löytänyt niin otin riskin, eipä tuossa korkeelta putoo jos alle kakskymppiä postikuluineen.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 06, 2014, 22:26:45 ip
Pulma ja kymysys.

Minulla on Logitech F710 langaton gamepad. Ohjainta on käytetty tasan yhden kerran jonka jälkeen sen vastaanotin katosi. Saisikohan siihen jostain uuden vai onko pädi verkonpaino?


Mulla on jossakin ylimääräinen Logitechin Unified -nappula.

masaiman

Kiitokset tarjouksesta mutta tilasin jo sen xbox->pc vastarin, jos se joskus tulee käytän 100x mielummin boxin ohjainta.

sorrii

Mulla on ollut XBox -ohjain tietokoneessa monta vuotta. Ei siinä mitään sovittima ole  ??? ... USB-liitin vaan kiinni, ja vot!
..onko sitten joku erikosmalli, en tiedä; ei ole mulla koskaan ollut muuta pelikonetta kuin PC.

Noita Logitechin unified-nappuloita tulee kaikkien sopivien hiirien ja näppisten mukana. Käytössä tarvii vain yhden. Itse ostin ihan hiljattain T400-hiiren Verkkokaupasta 9.90€: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/20204/dvtgh/Logitech-T400-hiiri-violetti
-näppärä peli ainakin Win8 kanssa. Rulla korvatu pienellä kosketyuslevyllä; violetti on kiva  8). Muualla hinta olisi ~50
Ostin myös uuden pikku-näppiksen [poistotuote 9.90€]: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4005/dqdqc/Logitech-K230-nappaimisto
-pieni näppis 27 tuuman Dellin alla on aika hauska; säästyy oikeesti arvokasta pöytätilaa ..
Noissakin tuli molemmissa tietysti se usb-nappula, mutta vain toista tarvitsee ...

Laitteiden jotka sen unified-vastaanottimen kanssa kytkee, pitää tiet olla sopivia! Jonkun arvokkaamman unified-laitteen kanssa jo kannattaisi ostaa tuollanen halpa hiiri tai näppis, että saa sen nappulan. Tuskin sitä halvemmalla erikseen saisi ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

masaiman

Kokeilin vaimon hiirestä pihistää sellasen vastarin, sekä ohjaimessa että nappulassa lukee nano. Ei tööta. Latasin logitechin sivuilta jonkun connect utility hommelin jolla pitäis onnistua mm tarvikevastarin "koulutus" mutta en saa niitä kuulemaan toisiaan. Eipä tuo kummonen ohjaimena oiskaan ja xboksiin tottunut.

Miten langattoman ohjaimen saa usbijohdolla kiinni? Kai sekin jonkun adapterin tarttee?

Chilijamppa

marraskuu 09, 2014, 12:39:36 ip #1293 Viimeisin muokkaus: marraskuu 09, 2014, 12:42:15 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 09, 2014, 12:06:14 ip
Miten langattoman ohjaimen saa usbijohdolla kiinni? Kai sekin jonkun adapterin tarttee?


Ei kai mitenkään ja miksi pitäisikään, kun langaton xbox 360 ohjain toimii niin hienosti muutenkin.  Onhan xbox 360 ohjaimia olemassa johdon kanssakin, jonka saa sitten tuikattua suoraan pc usb väylään.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - marraskuu 09, 2014, 12:39:36 ip
Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 09, 2014, 12:06:14 ip
Miten langattoman ohjaimen saa usbijohdolla kiinni? Kai sekin jonkun adapterin tarttee?


Ei kai mitenkään ja miksi pitäisikään, kun langaton xbox 360 ohjain toimii niin hienosti muutenkin.  Onhan xbox 360 ohjaimia olemassa johdon kanssakin, jonka saa sitten tuikattua suoraan pc usb väylään.


Aika seikkailua oli mullakin tuon kanssa. Halusin XBox360-ohjaimen yksinomaan tietokoneen kanssa käytettäväksi, mutta en löytänyt lähes mistään noita vastaanottimia, varsinkaan ohjaimen kanssa. Etsin siis langallista versiota/USB-johtoa ohjaimeen. Johtoja löysinkin, mutta asiasta paremmin tietävät vinkkasivat, että langattomaan ohjaimeen siitä USB:sta tulee pelkkä virta, ei yhteyttä... eli vaatisi sen vastaanottimen kuitenkin.

Lopulta kävin ostamassa Gamestopista firman oman "lisenssiohjaimen" (samat ominaisuudet ja malli, koska kopioitu alkuperäisestä). Tuo maksoi muistaakseni 20 €, kun Microsoftin versio olisi ollut 30-40 €. Alkuasennus toimi vaihtelevasti, joku kone tunnisti laitteen suoraan, toinen vaati ohjainten valinnan käsin (löytyi kuitenkin windowsista suoraan, ei vaatinut mitään latauksia). Sittemmin on tullut käytettyä jopa suht aktiivisesti ja hyvin toimii!

sorrii

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/47464/ddjkj/Microsoft-Xbox-360-ohjain-Windowsille-musta-langallinen-PC-X
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/47222/dbdvs/Microsoft-Langaton-Xbox-360-ohjain-Windowsille-musta-PC-Xbox

Mun ohjain on XBox Controller for Windows. Valkoinen. Se on niin vanha ettei ollut radioo vielä keksitty, eli langallinen. Ei se kait oikeeseen Xboxiin kävisikään ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 09, 2014, 22:37:35 ip
Mun ohjain on XBox Controller for Windows. Valkoinen. Se on niin vanha ettei ollut radioo vielä keksitty, eli langallinen. Ei se kait oikeeseen Xboxiin kävisikään ...


Kaverini osti takavuosina myös vastaavan kiinanihmeen, joka toimi moitteetta tietokoneella. Oikeaan Xlootaan ei käynyt. Ei vissiin mene ajurit ihan yksiin. :D

sorrii

Kylläpä tämä mun XBox Controller for Windows -ohjain on MS'n valmistama, vaikkakin Kiinassa. Oli joku bundle pelin yhteydessä ... ehkä DiRT!

*****

Törmäsin noloon aloittelijan mokaan uuden koneeni virittelyssä. Siis tämän A7850K'n kanssa:
Mullahan on muisteina Radeon Memory't - 2400MHz. Ja tietysti oon hienot muistit pitänyt 2400MHz tai ainakin 2133MHz joka on virallinen raja kellottaessa. Kone on välillä hjyytynyt selittämättömästi kesken nettisurfailun ja sitä tapahtui sekä vakiokelloilla [prossu] että kellotettuna. Yleensä aina joko ihan idle -tilanteessa tai kevyessä hommassa. Rasitustesteissä tai peleissä ei ole kaatunut kertaakaan ...

Mä luotin automaattisiin asetuksiin: pidin biosin jokseenkin oletuksissa, kunhan nyt laitoin AMP-memory profiilin käyttöön. Ja jos kellotin, niin automaattisella 'instant OC"-toiminnolla.
Yöllä sitten välähti tutkia sitä uutta biosia. Siellähän se oli tiet päällä AMD Cool and quiet ja muistin voltit asetettu 1.35V. Redeonmemoryllä spekseissä 1.65V  ??? ???
Eipä tullut mieleen, että se memory profiili on niin tyhmä ettei säädä voltteja ...

Jospa tässä nyt jaksais tutkia tuota ihmebiosia vähän ja laittaisi Gear2'sen päälle emolevyn OC-asetuksissa. Vanhassa koneessa olivat muuten DDR2 -muistit vakiona 2.5V  ;) GSkillin cas5-ihmemuisteilla ... Naurettavia lukemia tollaiset 1.6V lukemat. Vanhalla veekasilla sai pistää voltteja koneeseen niin että kipinöi, ennenkuin se edes boottasi..
MSI'n Gamer-sarjan emossa on tuo Instant OC vakiona, niin että emolla on fyysinen liukukytkin jossa voi laittaa gear1 ja gear2 -OC-asetukset. Sepä vaan ei tuo nerokas OC säädäkään kait voltteja ollenkaan!?  ???

Lukaisin tuossa jutun AMD'n APU'n kellottamisesta, jossa selvitettiin kuinka siinä prossussa on kysymys juurikin grafiikkaosasta. Psosessorin kellotus on tavallaan vaan pois grafiikoista kun tuo lämpökuormaa. GPUn kellotus on siinä se juttu. Ja nimenomaan kireillä muisteilla. Tällaisen A7850K'n nuo heittivät GPU'n osalta 1028MHz [vs ~800 vakiona] ja muistit ~2500MHz: Silloin teho grafikkapainotteisissa testeissä hypsähti jopa puolella! CPU'n kellotuksella hyötyä saisi jokseenkin max. 10%

Voipi siis olla että mä tyydynkin olemaan 2'n koneen loukussa ja viritän tän uuden pikkukoneen vain olohuoneeseen viihdeleluksi ja pistän vanhan uskollisen Q6600-masiinan GTX4800-kortin kanssa työjuhdaksi toiseen huoneeseen , jos tuntuu ettei muka grafiikat tällä APUlla riitä CADiin ym.

Laitan varmaan myyntiin tuon uuden HD7950 3GB Twin Frozr'n.... 135€ olis aika kiva hinta ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Aji Inferno

No, kyllä tuo A7850K on aivan ylivoimaisesti tehokkaampi siru kuin Q6600 jokaisella mahdollisella mittarilla! Tukee myös paljon uudenaikaisempia ja tehokkaampia käskykantoja, ja kuluttaa vielä vähemmän sähköäkin. Eli jos tälläät CAD-näyttiksesi tuohon alustaan, en keksi mitään syytä maailmassa, miksei tuosta syntyisi myös selvästi tehokkaampi työkone! :) Tällöin vanha koneesi voisi olla viihdekäyttöön se juttu?

Arvaisin, että tuo GTX-4800 on esim. CAD-hommissa vielä nopeampi kuin 7850K:n sisäinen näyttis, mutta sekään ei ole enää itsestäänselvää. Tuossa APUssa kun on todellakin erittäin nykyaikaisia teknologioita (kuten uusissa konsoleissakin käytetty HMA), jotka mahdollistavat uusien ohjelmien kanssa melkoiset nopeushyödyt.

Olisi kiintoisaa nähdä vertailutuloksia käyttämilläsi työohjelmilla. Nimittäin, mitä uudempi ohjelma tai sen versio, sitä paremmin tuo uusi koneesi sen kanssa toimii.



Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 10, 2014, 11:02:20 ap
Kylläpä tämä mun XBox Controller for Windows -ohjain on MS'n valmistama, vaikkakin Kiinassa. Oli joku bundle pelin yhteydessä ... ehkä DiRT!

*****

Törmäsin noloon aloittelijan mokaan uuden koneeni virittelyssä. Siis tämän A7850K'n kanssa:
Mullahan on muisteina Radeon Memory't - 2400MHz. Ja tietysti oon hienot muistit pitänyt 2400MHz tai ainakin 2133MHz joka on virallinen raja kellottaessa. Kone on välillä hjyytynyt selittämättömästi kesken nettisurfailun ja sitä tapahtui sekä vakiokelloilla [prossu] että kellotettuna. Yleensä aina joko ihan idle -tilanteessa tai kevyessä hommassa. Rasitustesteissä tai peleissä ei ole kaatunut kertaakaan ...

Mä luotin automaattisiin asetuksiin: pidin biosin jokseenkin oletuksissa, kunhan nyt laitoin AMP-memory profiilin käyttöön. Ja jos kellotin, niin automaattisella 'instant OC"-toiminnolla.
Yöllä sitten välähti tutkia sitä uutta biosia. Siellähän se oli tiet päällä AMD Cool and quiet ja muistin voltit asetettu 1.35V. Redeonmemoryllä spekseissä 1.65V  ??? ???
Eipä tullut mieleen, että se memory profiili on niin tyhmä ettei säädä voltteja ...

Jospa tässä nyt jaksais tutkia tuota ihmebiosia vähän ja laittaisi Gear2'sen päälle emolevyn OC-asetuksissa. Vanhassa koneessa olivat muuten DDR2 -muistit vakiona 2.5V  ;) GSkillin cas5-ihmemuisteilla ... Naurettavia lukemia tollaiset 1.6V lukemat. Vanhalla veekasilla sai pistää voltteja koneeseen niin että kipinöi, ennenkuin se edes boottasi..
MSI'n Gamer-sarjan emossa on tuo Instant OC vakiona, niin että emolla on fyysinen liukukytkin jossa voi laittaa gear1 ja gear2 -OC-asetukset. Sepä vaan ei tuo nerokas OC säädäkään kait voltteja ollenkaan!?  ???

Lukaisin tuossa jutun AMD'n APU'n kellottamisesta, jossa selvitettiin kuinka siinä prossussa on kysymys juurikin grafiikkaosasta. Psosessorin kellotus on tavallaan vaan pois grafiikoista kun tuo lämpökuormaa. GPUn kellotus on siinä se juttu. Ja nimenomaan kireillä muisteilla. Tällaisen A7850K'n nuo heittivät GPU'n osalta 1028MHz [vs ~800 vakiona] ja muistit ~2500MHz: Silloin teho grafikkapainotteisissa testeissä hypsähti jopa puolella! CPU'n kellotuksella hyötyä saisi jokseenkin max. 10%

Voipi siis olla että mä tyydynkin olemaan 2'n koneen loukussa ja viritän tän uuden pikkukoneen vain olohuoneeseen viihdeleluksi ja pistän vanhan uskollisen Q6600-masiinan GTX4800-kortin kanssa työjuhdaksi toiseen huoneeseen , jos tuntuu ettei muka grafiikat tällä APUlla riitä CADiin ym.

Laitan varmaan myyntiin tuon uuden HD7950 3GB Twin Frozr'n.... 135€ olis aika kiva hinta ..

sorrii

Lainaus:) Tällöin vanha koneesi voisi olla viihdekäyttöön se juttu?


Juu-ei!
Ryökone on mulla sellainen jota käytetään kerran kuukaudessa  ;D ;D ;D
Wanha kone on äänetön: eristetty kotelo; Lia-Li'n tyylikäs iso musta alumiinimöhkäle jonka sain hiljaiseksi kun liimasin kaikki pellit äänieristymatolla.
Kyä ne mun cädit pyörii sillä sinänsä. GTX480 [ei 4800  8)] auttaa kummasti. Ei tää uusi HD7950 vielä mitenkään mullistavasti tehokkaampi ole. Hirveä melupesä vaan!

Viihdekone mulla on kone joka on olohuoneessa, telkkarin lähellä. Ja jonka ääressä istun näitä foorumeita koluamassa ym. 12-16t/vrk  ::)

HD7950'n ostin heräteostona kun löysin 100€'lla ja ajattelin että on hyvä lisä esim. cad-käyttöä ajatelleen, ja vähän pelejäkin. Siinä vaan kaatuu alkuperäinen idea rakentaa nätti pieni peruskone höpökäyttöön. Siihenhän lähdin juurikin tuon integroidun GPU'n innostamana. Juttu oli se, että siinä 2-käytössä [=ryö] riittää wanha näyttis ja kone muutenkin. Tässä uudessa en tarvitsisi välttämättä edes SSD'tä [joka siis mulla on: HyperX SSD 3K 120GB] kun siinä on 2GB Seagate SSHD 8GB SSD'llä ...
Se SSHD'kin tuli vaan leikkimielellä ostettua, että testaampa tuonkin. Se on tosiaan yllättävän nopea levy ilman erillistä SSD'tä.
Sekoiluahan tää koneprojekti taas on kun en oikein tiedä mitä oikeestaan haluan muuta kuin leikkiä. Vanha kone olisi toiminut sinällään vielä pitkään. Siirsin vanhasta koneesta sitten SSD'n tähän uuteen, kun ajattelin myydä vanhan komponentteina pois. Siinä on sitten jo aktivoitu windows 8 tällä uudella koneella, joten jos taas siirtäisikin tuon SSD'n takaisin vanhaan, niin pitäisi asentaa taas Win8 uudelleen, ja aktivoida puhelimen kanssa ja pahimmillaan joutuisin jo selittelemäänkin ...
Wanhaan koneeseen asentaisin mielihyvin uudelleen Win7 Ultimate PB-editionin ... Vaikka saisihan sitä Win8Pron 60€'lla kun oon opiskelijakirjoilla vielä vaan ..  ;D

Ratkaiseva ja ratkaisematon asia on vaan se onko järkeä pitää kahta konetta!?! Se jää yleensä aika vähälle käytölle se toinen. Niin on käynyt läppärillekin jonka menin kerran ostelemaan - kun sain halavalla: Sain siis 250€'lla 1300€'n silloin lähes uuden [Fujitzu Xi3650] 18.4" teholäppärin jossa oli sössitty usb-portti oikosulkuun. Sehän oli "helppo" korjata. Piti vaan purkaa koko kone suurinpiirtein osiin, että pääsi poistamaan sen ruttaantuneen USB'n ... Olis muuten myynnissä sekin  8) Akku on hyvä edelleen!
Kiinnostaisi pitää 2-koneena itseasiassa yksi kone jossa olisi WinXP! Joutuen vain siitä että mulla on mielestäni paras CAD-ohjelma [täysin toimiva opiskelijaversio ArchiCAD] jota ei saa toimimaan kunnolla uudemmissa Windowseissa. Uudemmissa AC'ssa on myös opiskelijalisenssi vain vuoden kerrallaan. Wanha toimii aina ja on helpompi.

Tuntuu joskus ettei aika riitä mihinkään, koska sitä on liikaa! Tulee siksi siis aloitettua ja suunniteltua ihan liikaa projekteja ja kaikki tahtoo jäädä vaiheeseen ..
En oo jaksanut edes yrittää myydä noita vanhoja pois. Helpompaa on suunnitella niille muka käyttöä  ???
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`