tammikuu 10, 2025, 11:45:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hesburgerin "tulinen" hampurilainen

Aloittaja Volitans, syyskuu 02, 2008, 15:37:31 ip

« edellinen - seuraava »

Kadotus

Hesen ruokapuolesta on pakko mainita että söin kerran kanawrapin hesessä kun teki mieli kokeilla, olen lukenut paljon ylistäviä kehuja kuinka hyvää ja maukasta se on. Anteeks nyt vaan mutta en ihan heti keksi mikä olisi voinut mauttomampaa olla, edes ne muutama säilykejalapeno siellä välissä ei oikein maistunut miltään (vaihtelujahan niissä aina on mutta oli kuin jotain kapsaisiinittomia versioita...). Makua etsin, en löytänyt.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Ryhis

huhtikuu 20, 2010, 22:50:32 ip #221 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 20, 2010, 22:52:05 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Noh, en nyt sanoisi heseen (ranskalaisittain lausuttuna) tuotteita aivan mauttomiksi, vuonna 2009 eräänä tammikuun perjantaina kävin nimittäin Mäkelänkadun drive-in hesessä, jossa tilasin Chicago-aterian.

Varoituskellot soivat jo siinä vaiheessa kun

A) tutkailin mainosta jossa kehuttiin Chicago-purilaiseen tulevan BBQ-kastiketta. BBQ-kastikehan on varsinainen epämääräisyyteen kääritty mysteeri. Periaatteessa se voi olla mitä vain Heinz 57n ja colan yhdistelmästä johonkin Chipotle-ankanrasva-härpäkkeeseen.

B) Drive-in kojun 13-vuotias kassaneiti/keittiömestari/siivooja/tarjoilija jakoi keskittymiskyvystään n.97,8% kavereilleen (jotka - luoja nähköön - syystä tai toisesta hengasivat vielä klo.22 jälkeen kiskalla).

Söin purilaisen ja toden totta, se maistui aivan paskalle. Sen lisäksi siinä oli jokin outo sivumaku, jota en pystynyt aivan paikantamaan.

6 h myöhemmin selvisi, että tuo maku oli Noro-viruksen aiheuttama.

En kuitenkaan jäänyt suremaan, sillä 1,5h ennen Chicago-ateriaa olin loistavasti sijoittanut 590 euroa Toyota Camry 2.0 twin camiin. Toyota ylivoimaa!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Lainaus6 h myöhemmin selvisi, että tuo maku oli Noro-viruksen aiheuttama.

vanhva mauste.. sama kuin täällä kangasalla katkaravut pizzeria Sal Monellassa. ..vai mikä se oli?

Kilp

Chilimajoa, jalluja ja tacomaustetta... Kuinkas tämä nyt eroaa niistä edellisistä tulisista hampurilaisista?

Chilimajo on sitä samaa ja jallujakin yhdessä versiossa taisi olla, tuo tacomauste nyt on lähinnä läppä :D

Ryhis

huhtikuu 21, 2010, 13:23:36 ip #224 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 13:32:29 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Tulipahan haettua lounaaksi. Voi veljet mikä makuelämys. Kerrassaan.

Ruoditaas tätä kokemusta oikein kunnolla.

Eli pärryytin tutulle, pahamaineiselle, mäkelänkadun drive-inn heselle. Henkilökuntana oli tälläkin kertaa anorektinen 8-vuotias joka laski kahden aterian hinnaksi (á 6,55€) 12,55€. En viitsinyt väittää vastaan, koska itse olen vain ylioppilas.

Tältä Kuumakalle-hamppari näyttää Hesburgerin mainoksessa. Aika tykki juttu vai mitä?

Ja tältä Kuumakalle-hamppari näyttää minun kotitoimistopöydällä. Näyttää kakilta vai mitä?

Hesburgerin sivuilla lukee Kuumakallepurilaisen sisältönä seuraavaa:

Jättisämpylän välissä mehevä 75 g pihvi maustettuna taco-mausteella, salaattia, tomaattia, cheddarjuustoa, jalapenoa ja chilimajoneesia.

En tiedä millä planeetalta ja mitä lääkkeitä Hesen mainosväki on ja käyttää, mutta nähdäkseni sämpylä ei ollut mikään "jättisämpylä". "Nahkea lettu" olisi ollut hieman totuudenmukaisempi, mutta melko varmasti karkoittanut asiakkaat.

Pihvi on eittämättä ollut joskus mehevä. Mutta ei pariin kuukauteen. Ja mielestäni kun puhutaan pihvistä, puhutaan kokolihapihvistä, tuo soijaproteiinista ja lisäaineista leivottu kiekko murenee kyllä helposti suussa, mutta mikään PIHVI se ei kyllä ole. Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan ja kaikilla muillakin hamppariketjuilla on samaa p*skaa "pihveinä". Jotenkin kummasti alkaa aina hymyilyttämään kun puhutaan mehevästä 75 gramman painoisesta pihvistä. Kuinka moni jättäisi tuotteen ostamatta jos tekstissä lukisi ytimekkäästi, väsyneen leivän välissä on kolmen lihapullan kokoinen pihvi, jossa lihaa on 30% mutta kaikki päivän kalorit rasvan muodossa?

Tuotekuvauksessa oli myös harmittava kirjoitusvirhe, jalapenon perästä puuttuu monikkoa ilmaiseva "t". Pihviä nostamalla nimittäin molemmat jallut ovat kyllä nähtävissä. Pienen sormella tökkimisen jälkeen löytyi se kolmaskin jalapeno. Tosin se saattoi myös olla suolakurkun rämmäle, oli ressukka niin pieni etten tarkkaan nähnytkään sitä.

HOLY SHIT! Liekkejä mainoksiin! Tässä purilaisessa on tulta!

Tuote ei ole aivan auttamattoman paska, maku oli kohdallaan mutta jotain jäi puuttumaan. Tulisuus. On melkoinen ylilyönti myydä kuumakalle-purilaista "mausteisena" tai edes "kuumana".

Blairssin tuotteita ei tarvitse hampurilaisen väliin änkeä, mutta 6-10 jallusiivua olisi ollut jo mukava lisä. Kuvastakin saa jo sellaisen käsityksen, että "alakerta" olisi täynnä jalapenoja. Enkä tiedä miksi esitteessä luvataan pihvitomaattia kun sellaista ei hampurilaisen mukana tule. Hesburgerin pääjohtaja John Hese ei ilmeisesti ole kuullut kansanviisautta "kuseta vain tyhmempiäsi".

Hese voisi ihan oikeasti panostaa "mausteisiin ruokiin" ja tulisiin hamppareihin. Kolme etikalla tapettua jallun viipaletta ja majoneesi johon on saatu paprikajauheella passeli värisävy ei ole "tulista ruokaa" millään skaalalla. Uskoisin, että Kuumakalle-hamppareita voisi syöttää vanhainkotien asukeille ja vastasyntyneillekin ilman mitään porua "Tulisuudesta".

Sitäpaitsi jos asiakas alkaa itkemään habapurilaisen tulisuutta, aina voi lyödä taksisetelin käteen ja kehoittaa "mene sairaalaan syömään keitettyä vettä".

edit: STOP THE PRESS! Annan jatkossa kaikille hesen hamppareille täydet pisteet. Luin hesen sivuja ja löysin kohdan jossa mainostetaan Hesburgerin autopesua. Harjapesu ja vahaus, vajaa 12€. Yli vitosen halvempi kuin Shellin vastaava.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Miksaa

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - huhtikuu 21, 2010, 13:23:36 ip
Eli pärryytin tutulle, pahamaineiselle, mäkelänkadun drive-inn heselle. Henkilökuntana oli tälläkin kertaa anorektinen 8-vuotias joka laski kahden aterian hinnaksi (á 6,55€) 12,55€. En viitsinyt väittää vastaan, koska itse olen vain ylioppilas.

Drive-innilla hinta on halvempi, koska noutoruoassa on pienempi alvi. ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Tinsa

Nyt on kyllä pakko olla Räyhäkkään kanssa samaa mieltä. Purilaisessa ei ollut minkään laista tulisuutta, vaikka omistankin nolla toleransin. Siitä sitten Sittariin ostamaan siliä jälkiruuaksi.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Tinsa - huhtikuu 21, 2010, 14:15:58 ip
Nyt on kyllä pakko olla Räyhäkkään kanssa samaa mieltä. Purilaisessa ei ollut minkään laista tulisuutta, vaikka omistankin nolla toleransin. Siitä sitten shittariin ostamaan siliä jälkiruuaksi.

Voi olla niiltä ihan tietoinen linjaus, jos vaikka omistaja itse ei ole chilin ystäviä - tai haluaa yksinkertaisesti miellyttää suomen kansan syviä, maustamattomia rivejä. Se voi olla jopa kilpailukeino nyt kun jopa mäkkäriltä saa ns. mausteisia (ei tulisia toki) sapuskoja, Subwaylta aika hyviä jalluja ja niin edespäin. Ehkä hese haluaa olla noiden vastakohta, tulettoman ruoan turvalinnake perusjuntille? ;)

Ryhis

huhtikuu 21, 2010, 17:27:57 ip #228 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 17:31:01 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Lainaus käyttäjältä: Miksa73 - huhtikuu 21, 2010, 13:52:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - huhtikuu 21, 2010, 13:23:36 ip

Drive-innilla hinta on halvempi, koska noutoruoassa on pienempi alvi. ;)

Voi seitan sentään. Olis pitänyt muistaa! *facepalm*

LainausVoi olla niiltä ihan tietoinen linjaus, jos vaikka omistaja itse ei ole chilin ystäviä

Linjaus ja linjaus. Jos ihan rehellisiä ollaan, tuo hamppari oli tasan normihamppari, mutta maustekurkkuviipale oli vaihdettu jallusiivuun. Oikein paha setä sanoisi sitä kusettamiseksi. Edes ylivarovaisuus ei ole hyvä tekosyy purilaisen tulettomuudelle, sillä viittä siivua fazerin paahtoleipää vastaava määrä vehnäpullaa imaisee kyllä pahimman terän kapsaisiineiltä. Kuvaavaa on se, että meikäläinen laittoi purilaiseen kotona 8 viipaletta jallua, ½ tl Löylyä ja ½rkl chipotle-tabascoa ja niidenkään jälkeen purilainen ei ollut edes kunnolla tulinen.

Tulee ihan mieleen pikkupoikien tuunaukset japsiautojen parissa, maskiverkko ja siniset parkit eivät vielä tee hondasta ferraria. Kaksi jallusiivua ei tee hampparista tulista. Kaksi jallusiivua ei tee hampparista edes erimakuista.

Larski

Mun mielestä tuo kuumakalle on jopa ihan suhteellisen asiallinen suoritus heseltä. Mitään merkittävää potkua ei hampparista kyllä löydy, jotenka liekeillä mainostaminen on kieltämättä melkosen harhaanjohtavaa. Toisaalta puljun politiikka on toki se että esim. aurajuusto-hampparissa pitää maistua aurajuusto mutta ei niin vahvasti etteikö sitä pystyis syömään muutki ku erityiset aurajuuston ystävät. Sama pätee siis chilinki kanssa.

Chilimajoneesista en ite löydä pienintäkää potkua, mutta makueroa on vähä siihen vakio paprikamajoneesiin verrattuna. Eniten hampparissa puskee ehkä se normi grillimausteen tilalla oleva tacomauste. Jalluissa ei kyllä oo tietoakaan jallun omasta mausta vaan pelkät etikkamitkälieliemet peittää sen aika tehokkaasti. Tuo tacokama on ainoa mikä merkittävästi erottaa tuotoksen muista listan kamoista ja mun mielestä tekee siitä ihan syömisen arvosenki. Puljun perusviat (Räyhäkkään kehumat nahkeat letut ym.) tietenki rajottaa kokemusta aika rankasti, mutta jos pitää valita ottaako mautonta pullamössöä vai pullamössöä jossa on edes vähä yritystä niin eipä mun ainakaan tarvi kauan miettiä.

Ryhis

huhtikuu 21, 2010, 18:55:03 ip #230 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 18:57:56 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Tämä on juuri tätä perustavanlaisesti väärää asennetta, jota suomaalaiset saavat jo äidinmaidossaan.

Minä inhoan aurajuustoa, todella inhoan. Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa aurajuustohampurilaista! Se, että aurajuustohampurilaiseen pannaan niin vähän aurajuustoa ettei sitä pysty maistamaan ei ole huomaavaisuutta aurajuuston vihaajia kohtaan, se on ajan tuhlausta ja typeryyttä.

Kyllä hese voisi viedä tuotekehitystä vähän pidemmälle, esimerkiksi kaupasta kuin kaupasta saatavat Taffelin chilipähkinät ovat jo ihan oikeasti tulisia. Ei tappotulisia mutta tulisia kuitenkin.

Kyllä siellä hesen listoilla on muitakin kuin chilipäille sopivia hamppareita. Minun jyrkkä mielipiteeni on:

Listalla yksi (oikeasti) tuliseksi luokiteltava tuote ja sitten 10 muuta, nöösipojille ja ruokavammasille sopivaa.

Kaltsu

Mun mielestä boikottiin koko Hesburger! Se on ihan sama mitä hampurilaisia ne siellä vääntää niin maku ei tule muuttumaan. Kaikki hampurilaiset on mätetty ääriään myöten täyteen majoneesia. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut voivat löytää majoneesin seasta yhtään mitään muuta makua. Se on ihan sama vaikka sinne lyötäisiin kilo p**kaa niin ei se sieltä maistu. Ottaisi nyt vähän mallia kilpailevista hampurilaisketjuista, joissa hampurilaisiin on saatu edes hivenen makua ilman älytöntä majoneesimättöä. Vaikkei muillakaan hampurilaiset mitään huimia makuelämyksiä ole.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Jiri

Ainakin Räyhäkkääseen tuo "Kuumakalle" näemmä oli nimensä veroinen burgeri. Asiallista luettavaa kyllä jokainen viesti kun mies kirjoittaa isolla sydämellä. Olen tuosta purilaisesta täysin samaa mieltä, ja jos haluan kunnon burgerin - teen sen itse. Jauhelihataikina on naurettavan helppoa. Sämpylätkin voi leipoa itse, mutta kaupasta saa kelvollisia. Ja sen majoneesin kanssa voi ottaa iisisti.

Se habanero -burger joka aiemmin oli Hesellä, oli ihan asiallinen. Siinäkin "litra lälliä", mutta oli siinä vähän edgeäkin. Jos kerran tehdään tälläinen tuliseksi suunniteltu kamppisherkku niin miksei se oikeasti ole tulinen? Aika marginaaliahan me chilipäät taidetaan kyllä olla... :)
http://jirin.hommat.info | cl @ IRCnet

Kilp

huhtikuu 21, 2010, 20:03:08 ip #233 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 20:10:59 ip käyttäjältä Kilp
Näin äkkiseltään veikkaisin, että majoneesin lisääminen hampurilaisiin oli juurikin se liikeidea, jonka avulla Hesburger on pärjännyt näinkin hyvin pikaruokaketjusodassa kilpailijoitaan vastaan.

Jos Hesburger möisi samaa sahanpurulevyä muistuttavaa huoltoasemasämpylää kuin McDonalds niin tuskin kyseisellä ketjulla olisi nyt ravintoloita Suomen lisäksi viidessä eri maassa.

PS: Viesti saattoi sisältää oman kannanottoni aiheeseen kuuluuko majoneesi hampurilaiseen vai ei. Joskin kyllä Heselläkin ajoittain on majoneessin kanssa ylilyöntejä osunut kohdalle ;)

EDIT:

Jirin kanssa aivan samaa mieltä, parhaat hampurilaiset, pitsatkin ja useat muut mätöt saa itse tekemällä, eikä siihen tarvita mitään koulutusta tai soluasunnon keittiötä kummempia puitteita.

linker

vähän off-topic, mutta kun juttu on rönsyillyt aurajuustoonkin, niin
kuka pitää nahkiaisista?
sian kielestä? (keitettynä ja grillattuna)
laukkamakkarasta?

ana198

huhtikuu 21, 2010, 20:12:58 ip #235 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 20:14:36 ip käyttäjältä ana198
Jos kerran pitää saada nopeasti joku tommonen maistuva tulinen ateria niin miksi ihmeessä ihmiset käyvät hes"kilomajoneesia"burgerissa? Menkää subiin ja saatte pyytämällä vaikka pelikkiä jalluja sinne sämpylän väliin, johon saatte aivan kaiken muunkin sisällön päättää ja jopa nähdä kun se sinne asennetaan. En ymmärrä miksi kukaan itseään hesellä kiduttaa, edes kännissä ei mene yksikään hesen majoneesiin upotetuista paskapurilaisista alas, hyi hemmetti. Nahkeat ranskalaiset eivät juurikaan auta.

Ja jos sen on pakko olla hamppari niin takaan että kotona saatte tehtyä aivan eri tason kamaa pienellä vaivalla.
Juuri männäviikolla itse duunasin, pilkoin pari habaa jauhelihan sekaan niin tuli kivasti potkua:)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - huhtikuu 21, 2010, 19:11:16 ip
Kaikki hampurilaiset on mätetty ääriään myöten täyteen majoneesia. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut voivat löytää majoneesin seasta yhtään mitään muuta makua. Se on ihan sama vaikka sinne lyötäisiin kilo p**kaa niin ei se sieltä maistu.

Nyt mä näkisin, että sä oot päässy asian ytimeen kato..

Raimo el Muerte

nojuu, kai sitä pitää omatkin kaks markkaa tänne suoltaa.

Ensinnäkin propsit kaverille joka linkitti nuo kuvat toissa sivulla, omastanikin paketista kuoriutui lähinnä kaks sämpylän puolikasta päällekkäin, eikä niinkään kuvassa komeileva jättiburgeri. Mutta se nyt onkin enemmän sääntö kuin poikkeus.

Itse "burgerista" oma kokemus jäi jopa hessun mittakaavoilla varsin mauttomaksi. Makua ei yksinkertaisesti ollut, lämmöstä puhumattakaan.
Taannoiset habanero ja iso haba tai mitkälie olivat muistaakseni suhteellisen hyvänmakuisia ja jotain lämpöäkin muistuttavaa niissä oli aistittavissa, mutta tää nyt oli oikeestaan turhimmat 3,95 vai mitä lie vähään aikaan...

mohla

Tuolta voi tarkastella lisää vastaavien mainoskuvien uljasta todellisuutta: Hesesize Me -testi!  ;D

Rankkapanda

Hesen suurin ongelma on juuri se sama hauska vitsi eli triplamajoneesi peittämään kaiken.  Moni tuote paranisi paremmalla sämpylällä, kunnon mausteilla ja ilman sitä triplamajoneesiläppää. Itse olen omat kuumakalleni tehnyt töissä paremmiksi eli helvetisti oikeasti tulista kastiketta ja jalapenoja mukaan. Puoleen hintaan ei niin paha, kun voi itse tuunata vieresessä keittiössä.