Laavalimpun Lemon drop -kasvutarina 2009 (aloittelija)

Aloittaja Laavalimppu, helmikuu 26, 2009, 15:14:42 ip

« edellinen - seuraava »

naga morich

Lainaus käyttäjältä: Laavalimppu - toukokuu 20, 2009, 16:19:05 ip
Kiitos ehdotuksista. Chili tosiaan oli paikoin kasvanut katvealueille valonsaannin suhteen (100% keinovalo). Kenties ne raakileet tippuivat niistä haaroista. Viikko mennyt nyt ilman yhtäkään yllätystä lattialla joten uskallan jälleen unelmoida sadosta.

Lisäksi hankin Substralin ekologista kasviravinneliuosta (NPK-3-1-5 lannoite,http://www.substral.fi/tuotteet/huonekasveille/ekologinen_kasviravinne/) ja olen sitä muutaman kerran antanut. Nyt huomasin ohjetta lukiessani, että annostelutahti olisi "kerta viikossa". Päteekö tämä myös chilin kanssa & onko kokemuksia 2-3 kertaa viikossa tuomista eduista/haitoista?

Minä käytän ekoa laitan joka kastelu kerralla sitä noin 1-2 kertaa. Eli eiköhän sitä voi pistää noin usein.itse laitan 5ml litraankohti(1/2 korkki on 15ml. se on liikaa) eli kannattaa hommata joku tarkka mitta.
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

snu

Ei chilille varmaan ainakaan purkin annostusta enempää kannata antaa. Ei tosin ole kyseisestä lannoitteesta kokemusta.
Eksyminen on suotavaa.

Laavalimppu

Hienosti edennyt kasvattelu ja kuva puhukoon puolestaan!

Mukavasti palkoa puskenut ja aika tullut kerätä ensimmäinen sato pois ja kuivata se.

KYSYMYS: Onko hyvä hetki vaihtaa ruukku suurempaan kerättyäni kypsät pois (raakileita jää edelleen runsaasti)?

vilaho

Lainaus käyttäjältä: naga morich - toukokuu 20, 2009, 16:48:18 ip
Minä käytän ekoa laitan joka kastelu kerralla sitä noin 1-2 kertaa. Eli eiköhän sitä voi pistää noin usein.itse laitan 5ml litraankohti(1/2 korkki on 15ml. se on liikaa) eli kannattaa hommata joku tarkka mitta.

Kyllä mulla ainakin tuo puoli korkillista on 5ml, mittasin tänä aamuna!!

naga morich

Onkos sinulla keltainen vai vihreä eko? millä sä mittasit sen? voi olla et olen mitannut väärin.
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

vilaho

Lainaus käyttäjältä: naga morich - kesäkuu 05, 2009, 21:03:10 ip
Onkos sinulla keltainen vai vihreä eko? millä sä mittasit sen? voi olla et olen mitannut väärin.

Keltainenhan se, 500ml/640g pullo. Mittasin ihan kaatamalla ensin korkkiin, ja siitä sitten mittakippoon (sellaiseen pieneen lääkekippoon, jossa asteikko kyljessä).

Laavalimppu

Ja tämmöinen saalis tuli  :o

Puskaan jäi raakileita. Ruukku tuli myös vaihdettua suurempaan. Jokatapauksessa auringoton kasvatus onnistui yli odotusten  :)