lokakuu 06, 2024, 07:20:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Nerokkaan haban ekat kokeilut 09

Aloittaja Nerohaba, huhtikuu 21, 2009, 19:42:24 ip

« edellinen - seuraava »

Nerohaba

kesäkuu 05, 2009, 23:50:57 ip #80 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 06, 2009, 13:09:01 ip käyttäjältä Nerohaba
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - kesäkuu 05, 2009, 13:40:35 ip
Juu. Hienolta näyttää :) Mitä toi päälimateriaali on? Siis jotain rimotusta se on mutta mitä ja mistä?


Kiitos kiitos!  :)
Se on ostettu täältä joensuusta jussi wihoselta ja tarkoitettu matoksi.
Sitä sai metritavarana joku 7e metri.(1m leveetä myös)
Kannattaa käydä kattelee paikallisista halpis liikkeistä niin voi löytyä.
Se on ilmeisesti bambupuuta ja siinä on nyppylämuovi kangas yhdistelmä tuolla alla joka pitää sen lattiaa vasten ja muutenkin kasassa  ::)

Lainaus käyttäjältä: Rigsu - kesäkuu 05, 2009, 15:43:11 ip
hyvännäköisen systeemin ootte rakentanu :) tosiaan! aika samalla tavalla meillä habat kasvaa :) teillä on jopa samanlainen kääpiö muiden joukossa kun meillä :D

Tattista vaan sinnekkin  :D Pitääpä käydä kattomassa vähän sinun päiväkirjasta miltä siellä näyttää!
Joo ja meillä tosiaan myös toi kääpiö joukossa  :-*  ;D

E:Tekstiin lisäystä
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Saudijoe

Tohon kipristelyyn pitää kyllä sanoa että oon huomannu samaa omalla habanerollani. En tiedä kyllä mikä siihen oli syynä. Tosin kyseinen habanero joutui myös liikalannoituksen kohteeksi kun passiiviravinteet bubblerissa liukenivat tarkoitettua nopeammin... Voisikohan siinä olla syy??

Nerohaba

se voi olla, se voi olla..  :(
Mä tein vähä hölmösti tossa alkuvaiheessa että kaadoin ruukkujen läpi ravinteet putkeen ja silloin toi on voinu saada överit  ::)
Muut aika ok mut toi yks tollee oireilee..
No seurataan tilannetta ja eikä tuo nyt niin paha ole että pitäs hautajaisia alkaa pitämään  ;D
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Nerohaba

En löytänyt mitään yleistä höpötystä chileistä niin ajattelin tähä pistää tämmösen offtopicin:

Mitä ovat arvon chilikasvattajat mieltä ruukun koosta?  ;D

Tuo on kuukahtanut monta kertaa kun se imee vedet hetkessä mutta kovalla kastelulla olen saanut "hyvin" kasvamaan  :D
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Fudurez

Ruukun koollahan ei ole mitään väliä, jos kasvi vain saa tarvitsemansa ravinteet vedestä ja vettä saa tarpeeksi. Tuon kokoisena pitää jo noin pienessä ruukussa kastellakin sitten aika usein. Isommassa ruukussa pääsisi vähän helpommalla, kun ei tarvitse niin usein kastella.

Saudijoe

Minä taas olen sitä mieltä että tossa ruukussa se voi kyllä kasvaa kohtalaisen kokoiseksi, mutta jossain vaiheessa tulee raja vastaan kun juuritilavuus on kovin pieni. Kasvattelin yhtä kaverille menevää yksilöä suunnilleen ton kokosessa ruukussa passiivihydromeinigillä pelkässä sorassa ja alla vesitila. Vilkaiseppa fataliin forumin puolelta mun valokuvapäiväkirjasta mitä sille kävi kun unohdin kastella :D.. Tosin se toipui mutta oli aika rajun näköinen

Nerohaba

kesäkuu 21, 2009, 22:26:10 ip #86 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 28, 2009, 13:48:36 ip käyttäjältä Nerohaba
heipodei!
21.06.09

Habanerot on jaksanu ihan hyvin ja pari muutakin lajiketta on saatu kasvamaan.
Lannoitteitten sivutuotteina tulleet parit cherquin siemenet pistin kasvamaan ja yksi on jo hyvin vartta ottanut.
minulla on siis nyt kasvamassa marketin habaneroja,marketin chilipaprikaa ja yksi cherqui.
Tuossa pari kuvaa

Putkihydro ei ole nyt käytössä kun meillä on muutto tässä edessä ja ollaan alettu pistää paikkoja kasaa niin ne haba on nyt vesipurkeissa lillumassa siihen asti  :)

tässä sitten lajikkeet mitä on kasvamassa:

Eli vasemmalta oikeelle: habanero,chilipaprika ja cherqui.


Milloinhan habat alkaa antaa hetelmää?
Pitääkö niiden vielä paljon tuosta ottaa kokoa?

E: Isot kuvat pienennetty :) kiitos snu!
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

snu


Lainaus käyttäjältä: Nerohaba - kesäkuu 21, 2009, 22:26:10 ip
(sori isot kuvat)


Kun muuttaa sen [img] -tagin muotoon [img width=800], niin saa kuvan mahtumaan ruutuun.

Hyvältä näyttää, toivottavasti kaikki pysyvät hengissä muutosta.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Saudijoe

meinasitko laittaa noita isompiin purkkeihin?

Nerohaba

Juu toki..
Se oiskin tässä työn alla seuraavana kun muuton saa kokonaan pois päiväjärjestyksestä..
vielä parit saan tungettua tuttaville jotka itse sitten hoitaa ruukkujen vaihdon mutta kyllä tuosta muutama jää itellekkin puuhailtavaksi :)

Ps. Tänään mahdollisesti päivityksiä kuvien kera kun ollaan päästy jo asumaan uuteen kämppään  ;)
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Nerohaba

heinäkuu 03, 2009, 14:59:19 ip #90 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 05, 2009, 15:28:38 ip käyttäjältä Nerohaba
Heip!
(3.6.09)

Juu ollaan päästy uuteen asuntoon ja chilit selvisivät muutosta melko hyvin..
Mitä nyt parit lehdet irtosi  :P

tässäpä muutamat kuvat








Tässä on näitä mun latvomisia  :D
Onko tää oikein tehty?


Tässä kaupan punainen chilipaprika itse haaroittunut   :)


___________________

Nythän sitten kävi niin että tuo putkihydro järjestelmä ei mahtunut tänne uuteen asuntoon joten se on myynnissä ja siitä saa kysellä vaikka YV:llä  :)

Kuva vielä tässä.


___________________

E: Kuvien kokoa muutettu
Joko ne aukee nopeemmin? ::)
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

sik

Oli muuten raivostuttavan hidasta avata sivua nykyisellä kuvamäärällä. Ei paljoa auttanut tämä 10/10M letkukaan  ;)

Nerohaba

Lainaus käyttäjältä: sik - heinäkuu 03, 2009, 15:17:07 ip
Oli muuten raivostuttavan hidasta avata sivua nykyisellä kuvamäärällä. Ei paljoa auttanut tämä 10/10M letkukaan  ;)



Pitänee karsia parit kuvat tai sit pistää linkkien taakse :)
Kiitos ilmoituksesta  :)
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Nerohaba - heinäkuu 03, 2009, 15:27:32 ip
Lainaus käyttäjältä: sik - heinäkuu 03, 2009, 15:17:07 ip
Oli muuten raivostuttavan hidasta avata sivua nykyisellä kuvamäärällä. Ei paljoa auttanut tämä 10/10M letkukaan  ;)



Pitänee karsia parit kuvat tai sit pistää linkkien taakse :)


Totta, hidasta oli ja jätin kesken.
Kuvia voisi myös pienentää ennen nettiin vientiä. Kuvankäsittelyohjelman käytöllä voit helpottaa katselijoiden oloa paljonkin. Sinun kuvasi olivat melkein 4 megatavua, minun normaalikuvani ovat 40-60 kilotavua, siis sadasosa nettikaistaa ja prosessoritehoa riittää. Käyttämäni isot, linkitetyt kuvat ovat enintään 400 kilotavua. Tuossa eräs esimerkki, pieni 60, iso 300 kilotavua: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5272.msg66430#msg66430

Nerohaba

heinäkuu 05, 2009, 15:34:28 ip #94 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 28, 2009, 14:55:31 ip käyttäjältä Nerohaba
Pitääpä tänne laittaa kuva kun tänään huomasin tälläisen veitikan noiden "ylimääräisten" habojen seassa jotka vieläkin kasvavat idätyslaatikossa  ;D

Siirsin sen tuommoiseen pikkuruukkuun ja jään odottamaan innolla millaisen näkönen otus tuosta kasvaa :D
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Nerohaba

Tsau tsilipäät!
(28.7.09)

Nyt on ollu pitkä tauko päivityksissä kun ollu kaikenlaista puuhaa (mm.kalastus ja loikoilu)  ;) :D
joten ajattelin taas kiusata teitä parilla kuvalla ja vähän pistää juttua siinä sivussa.



joo eli niinkun näkyy niin ruukkuja en oo saanu vaihettua mutta ne ostan heti ku rahaa tulee ;)
Latvominen onnistui habanerojen kohdalla vaihtelevasti eli jotkut ovat tuottaneet jo uuden kokonaisen oksan kun toiset vasta työntelevät ensimmäisiä lehtiä mutta kaikenkaikkiaan ihan hyvältä näyttää.


Melkeinpä kaikki chilipaprikat on alkanu tunkee nuppua ja haaroittuneet hyvin
Pitäiskö näitten antaa kasvaa vai nyppiä pois?
Mikä hyöty on nyppimisestä?


Tänään tiiraillessa huomasin että pari habaneroakin on alkanut työntää nuppua mutta kovin ovat vielä pienoisia.
__________

Tähän loppuun haluaisin vielä nyyhkyttää että rakas ainoa idättämäni cherqui on poistunut keskuudestamme mystisen taudin riivattua sitä monia viikkoja. R.I.P tserQQu!

__________

Mutta minäpä tästä lähden takaisin kalastelemaan ja toivotan kaikille Quuuumaa kesän jatkoa!
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Nerohaba

Moi!
(12.8.09)

Chilit ovat voineet kohtalaisesti tilanteen huomioon ottaen eli en ole saanut ostettua kuin yhden isomman ruukun  :-\
Jokunen kaupan chilipaprika tekee jo podia ja haboissakin on alkanut näkymään kukkia! 
Onneksi valoa on nyt riittänyt jo vähän liiankin kanssa ja se on saanut mm habat sekoamaan haaroittumisessa.
Muutamia uusia lajikkeita on tullut hommattua lähinnä kaupan chileistä otetuista siemenistä ja ainakin aji cristallia,chili ceyennee ja cherquita on parit koesiemenet itämässä kelluntalautalla :)

Tässä vielä muutamat päivityskuvat:


Kaupan chilipaprika med podi


Habanerot tulevat kovaa vauhtia perässä  ;)


Haboja haboja...


Vasemmalla siis ostamani altakasteluruukku..riittäneekö tuon kokoinen pitkällekkin?
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä. -Benjamin Franklin

#1120

Minbaari

Mikäs malli toi altakasteluruukku on? Ilmeisesti jotain markettitavaraa? Mimosa, pauliina, Anna-reetta?  :) Itse vaan aloittelevana kasvattajana pohdin minkälaisia ruukkuja sitä hommaisi.. Onko toi lecasoraa vai mitä kamaa ruukussa?
#816

CyberDog

Mulla on noita samoja ruukkuja itelläni. Vähän tuo on pieni, mutta kyllä silläkin pärjää. Ei mullakaan isompia ole. Mallinimeä en muista enään.

keto

Näyttää mun mielestä Pauliinalta, tuo ruukku meinaan  :D Nuita on tullut itsekin muutamia hankittua, se toinen Urthexin malli (Jasmiina?) on siinä mielessä parempi että resossa olevan veden määrän näkee "suoraan" mittatikkua nostamatta.

Niin, ja jos joku tietää paikan, josta altakasteluruukkuja (hallituksen olohuoneeseen hyväksymiskelpoisia sellaisia) saa halvalla, olisin varsin kiitollinen tiedosta. Tarkoituksena olisi talvetella useampia hydrossa kasvaneita chilejä, bonchina taikka täysikokoisena...
CAVOK