tammikuu 08, 2025, 21:38:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Sora(ko)

Aloittaja henkkaado, huhtikuu 28, 2009, 19:06:50 ip

« edellinen - seuraava »

henkkaado

Minkälainen kasvualusta olis hyvä, mul on nyt yks chili kukkamullassa. Oon nähny aika monilla tääl kasvualustana jotain soraa, mitä? Mul on kekkilän kevytsoraa, meneeks siihe?

Horrigan

Lainaus käyttäjältä: henkkaado - huhtikuu 28, 2009, 19:06:50 ip
Minkälainen kasvualusta olis hyvä, mul on nyt yks chili kukkamullassa.

Itse olen käyttänyt orkideamullan, normaalin kukkamullan, kaktusmullan ja yrttimullan sekoitusta, johon sitten sotken reilusti kevytsoraa joukkoon, jotta alusta pysyisi kuohkeana. Rocopicani ainakin tuntuvat rakastavan kyseistä sekoitusta ja kasvavatkin todella nopeaa vauhtia. Myös Cristalille annoin samaista sekoitusta mullanvaihdon yhteydessä ja nyt jo raakiletta pukkaa (kiitos, Chilivaari!).

Lainaus käyttäjältä: henkkaado - huhtikuu 28, 2009, 19:06:50 ipOon nähny aika monilla tääl kasvualustana jotain soraa, mitä? Mul on kekkilän kevytsoraa, meneeks siihe?

Taitaapi olla enemmänkin hydro-juttuja, jos pelkkää kevytsoraa meinaa käyttää... Tai sitten vain mullan pinnalle on ripoteltu kevytsoraa ötököiden ja homeen ehkäisemiseksi (?).

henkkaado

Kiitti, taidampa tehä sit seuraavilla kukkamullasta ja kevytsorasta mixin  :)

Raattori

itse käytän ihan pelkkää turvetta. 70L säkin Biolanin lannoitettua kasvuturvetta saa alle 4e.

sik

Kekkilän Puutarhamulta on hyväksi koettu. Haulla löytyy lisää

JuniusC

Itselläni on toiminut kukkamulta (2/3) - kevytsora (1/3) -sekoitus oikein hyvin.

CyberDog

Mulla toimii kesto/altakastelumulta lekasora sekoitus.