lokakuu 06, 2024, 01:42:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kaksi satoa vuodessa ?

Aloittaja petrile, toukokuu 12, 2009, 21:05:21 ip

« edellinen - seuraava »

petrile

Chilini vesiviljelyssä voivat hyvin ja sato on kypsymässä (kypsiä kesäkuussa).

Kysynkin vanhemmilta kasvattajilta onnistuuko vuodessa samasta kasvista saamaan kaksi satoa ? Jos leikkaan chilit alas kesäkuussa, niin jaksavatko  ne vielä kukkia  syksyllä ?

T: PL

Fudurez

Miksi leikkaisit ne alas? Voisit antaa niiden olla niin ne tuottaisivat jatkuvasti satoa.

petrile

Ongelmana on koko. (olen yrittänyt liittää kuvaa, siinä onnistumatta, jos tiedätte miten, ystävällisiä neuvoja kaivataan).

Valitettavasti olin varautunut vain 1.5 m korkuisiin kasveihin (ensi vuonna tilaa 2.5 m) ja ne ovat olleet nyt jonkin aikaa kiinni valoissa. Kasvien koko estää tehokkaan valaisun ja reunoilla olevat kasvit saavat huonosti valoa.

T: PL

Fudurez

Voihan niistä napsia vain pahiten tiellä olevat oksat pois, ei minun ymmärtääkseni pitäisi vaikuttaa sadon kasvuun muuten kuin vähentämällä mahdollisten podien paikkojen määrää.

snu


Samaa mieltä Fudurezin kanssa. Trimmaat vaan ongelmakohtia, ja jätät muut kasvamaan.
#419
Eksyminen on suotavaa.

esanssi

Kuvan saat liitettyä, kun lataat sen ensin johonkin, esim. photobucket.com:iin, klikkaat hymiörivin yläpuolella olevaa "lisää kuva" painiketta, ja laitat sitten kuvan osoitteen niiden [img] merkkien väliin.

chilimieli

...Ja jos sinulla tilaa on, niin ulos vain koko kasvi, syksystä sitten puolitus ja sisään tekemään lisää satoa. Tuo latvan katkaisu lienee paras ratkaisu sisätiloissa.

Watt

toukokuu 13, 2009, 08:32:03 ap #7 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2009, 12:33:44 ip käyttäjältä Watt
Lainaus käyttäjältä: esanssi - toukokuu 13, 2009, 00:42:33 ap
Kuvan saat liitettyä, kun lataat sen ensin johonkin, esim. photobucket.com:iin, klikkaat hymiörivin yläpuolella olevaa "lisää kuva" painiketta, ja laitat sitten kuvan osoitteen niiden [img] merkkien väliin.


Itse laittaisin johonkin suomalaiselle tai picasaan. Koska suurin ongelma ulkomaisissa sivuissa että 95% kuvista ei näy täällä töissä ja muutenkin hyvin hitaita.
Itse käytän http://kuvaton.com/k , se on ainakin nopea!  :)

http://www.kuvat.fi <- tuokin vaikuttaa ihan viisaalta.
Mainokset, grafiikka, suunnittelu, logot, bannerit, ulkoasuntoteutus...
watt@gmx.com

chilimieli

www.photobucket.com
Tonne  teet oman albumin niin saat kivasti kaikki kuvat yhden linkin taakse, kunten omassa allekirjoituksessani on. ;)
Sivusto antaa myös linkit kolmessa eri muodossa joita kopioimalla saat kuvat kätsysti suoraan näkymään täällä.