lokakuu 06, 2024, 05:26:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Coofdradin ekat hydroilut 2009

Aloittaja Coofdrad, toukokuu 17, 2009, 13:55:41 ip

« edellinen - seuraava »

Coofdrad

toukokuu 17, 2009, 13:55:41 ip Viimeisin muokkaus: toukokuu 18, 2009, 23:26:04 ip käyttäjältä Coofdrad
Tervehdys kaikille,

Elikkä tänä vuonna sitten päätin laittaa hydroilut käyntiin. Viime vuonna kasvattelin turpeessa http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4406.msg47102#msg47102ja sain ihan kohtuu sadonkin, mutta päätin että tänä vuonna en jaksa enään sitä kastelurumbaa mikä oli 15 kasvin kanssa  :o

Rakensin tuollaisen kiertävän ebb&flood systeemin tai no ainakin luulen, että sillä nimellä voisi tota kutsua  ;D
Ensiksi haluaisin kiittää muutamaa foorumilaista jotka mahdollistivat tämän hydroilun halvalla:

Colalle kiitos hydrotaimista, Peisille kiitos ph donwnin toimituksesta, Ajkelle kiitos uppopumpuista ja viimeisenä mutta ei väheisempänä kiitos Kärsä Babarille kemiran hydrolainnoitteista.

Lajikkeina on 2 x Fresnoa, Jalopeno, 2 x nagaa, Caribbean red habanero ja cayenne. Minulla oli myös colalta saatu sudden death, mutta se otti ja kuoli :( Myös tänään ilmaantui ongelmia toisen nagan kanssa ( omaa hölmöyttä).

Näin ekaksi kuva kasvihuoneestani



Tervetuloa



Tässä olisi muutama tomaatti minkä laitoin myös hydroon, ovat kasvaneet oikein hyvin



Vasemmalla on myös avomaankurkkua kahdessa 10l ämpärissä, pitäähän sitä kurkkujakin saada.


Jalopeno, tarkkaa lajiketta en tiedä. Ostin läheiseltä puutarhalta, pesin mullat pois ja tökkäsin hydroon.


Fresno


Naga joka kärsi kun nostin ämpärissä ylöspäin kun oli valahtanut soran sekaan.


Toinen naga, jonka varsi on jostain syystä myös vaurioitunut, mutta ei ole onneksi ottanut nokkiinsa  :(


Vasemmalla Cayenne ja oikealla toinen Fresno


Ja viimeiseksi Caribbean red haba. Cola oli laittanut maistiaisiksi yhden podin, menin sitten ja söin sen kokonaisena, tunne oli sanoinkuvaamaton  :P


Päivittelen päiväkirjaani mahdollisimman usein, pistäkää kommentteja kehiin


cola

Terveisiä kreikasta. Vitsi kun en näe kuvia :( Olen yhdessä nettikahvilassa ja netti pikkasen pykii. Toivottavasti saat kasvit kasvamaan ja tuottamaan hyvän sadon. Jos satut keravalla päin olemaan niin käy hakemassa ne loputkin taimet.

Coofdrad

No etköhän sä jossain vaiheessa nämä kuvatkin pääse näkemään. Eipä noissa vielä hirveesti näkemistä ole, odotetaan pari viikkoa  :D Pitää käydä taimet jos hesan suuntaan eksyn, kiitos vain.

Coofdrad

toukokuu 21, 2009, 12:26:36 ip #3 Viimeisin muokkaus: toukokuu 21, 2009, 23:18:26 ip käyttäjältä Coofdrad
Hei,

Tässä olisi tänään otettuja kuvia, ovat kasvaneet ihan kivaa vauhtia kaikki. Ph:ta olen jonkun verran joutunut säätämään, kun ei meinaa millään pysyä 5,5 - 6 välillä. Lecasorat pesin kolmeen kertaan, sekä annoin lillua 5 ph vedessä useita päiviä. Olisi pitänyt ostaa sitä hydrosoraa  ;D

Tomaatit



Avomaankurkku  :)



Fresno




Isompi naga



Cayenne ja toinen fresnoista



Carribbean red habanero, hieman vaaleanpuoleinen. Pitäisi kyllä ravinteita olla riittävästi.



Ja viimeiseksi Jalopeno



Coofdrad

Tere,

Sattui kouraan tarttumaan eläinliikkeestä tälläinen paketti tänään. Oli alennuksessa, ei ainakaan hinnalla ollut pilattu, maksoi vain yhden euron. Olen suihkutellut kasveille tätä merileväuutteen kera. Jos vaikka vähän kasvu nopeutuisi  ;D Ajattelin myös josko laittaisin hydrosäiliöön tabletin, mutta törmäsin tälläiseen sivustoon jossa puhutaan hiilidioksidin käytöstä multakasvatuksessa, ohessa mainittiin myös vesiviljely.     

http://www.geocities.com/profadrian/CO2RootAbsorption.html



Käykää lukemassa, mielenkiintoinen juttu  :P Sitten ei kun vaan eläinliikkeet tyhjiksi tableteista, apteekistakin ilmeisesti saa.
Tässä kyseisessä paketissa oli ohjeena 50 litraan vettä yksi tabletti. Sisältää myös joitain ravinteita, ohjeessa ei lukenut tarkerkemmin mitä. En usko, että haittaa tekee vaikka akvaariokasveja eivät olekkaan.
Lohkaisin pienen palan 0,6 l sumutinpulloon. Ajattelin joka päivä yhden pullollisen sumutella kasveille pitkin päivää, eiköhän ne tykkää  ::)

Vaarana on tietenkin, että nopeamman kasvun toivossa laittaa kokonaisen tabletin sumutinpulloon  ;D

Hyvää viikonloppua kaikille



cola

Moikka. Nyt viimeinkin näin kuvat. Toi naga ei kyl näytä kauheen hyvältä :( Toivottavasti se nyt lähtee tuosta kasvamaan. Mä en ole muden kanssa viel jutellut mut eiköhän ne kasvit siel keravalla viel ole ? (voin tänään kysyä)

Minun siemenet ovat viimeinkin itäneet :) nyt odottelemaan niiden kasvua.

Klopisto

Kyllä tuolla kelpaa kasvatella vaikka Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen. Sulla on vissiin muovia nuo seinät, mites tuuletus, avaat seinää? Itsellä on samanlaiset 'kannet' hydrossa; alkoiko kasvaa levää? Mites talvella, päästät seinät ja katon 'vapaaksi'? Runko sulla on kunnon tavarasta tehty, kestää varmaan pienen ydinhyökkäyksen  :) Miten saat ajan riittämään kun kasteltavaa tulee koko ajan enemmän? Kateellisena kyselen vaan, itse asustan kerrostalossa ja kasvatus tapahtuu vain sisätilassa mitä nyt riittävän läpimällä voin käyttää chilejäni parvekkeella. Silloinkin täytyy varoa ettei polta taimia...

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: cola - toukokuu 23, 2009, 16:15:12 ip
Moikka. Nyt viimeinkin näin kuvat. Toi naga ei kyl näytä kauheen hyvältä :( Toivottavasti se nyt lähtee tuosta kasvamaan. Mä en ole muden kanssa viel jutellut mut eiköhän ne kasvit siel keravalla viel ole ? (voin tänään kysyä)

Minun siemenet ovat viimeinkin itäneet :) nyt odottelemaan niiden kasvua.


Moro cola,

Kiva kuulla et sun siemenet on itän, montas lajiketta laitoit?  :D
Joo eihän toi naga hirveen hyväs kunnos ole, ehkä se on ihan vähän kasvan parin viikon aikana. Kävinpä katsomassa sitten juuria kun tuli puheeksi, eipä se ollut hirveästi uusia juuria tehnyt  :( Mikäköhän on vialla? Carribbean red haba on kasvanut oikein mukavasti. Ainiin ja päätin sitten samalla katsoa toisen nagan juuria, tämä oli tilanne!!!


Tökkäsin sen veteen ja laitoin juurrutusgeeliä mukaan, ehkä se siitä viel selviää, mutta sadon osalta varmaan peli on pelattu tänä vuonna,ehkä...
Pitänee hakea vielä puutarhalta toinen multakasvi ja pestä mullat pois ja tökätä ton tilalle. Jallu vois varmaan olla ihan kiva...No mutta palaillaan, pitää tästä lähtä grillaamaan tonnikalapihvejä  :P

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: Klopisto - toukokuu 23, 2009, 17:08:33 ip
Kyllä tuolla kelpaa kasvatella vaikka Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen. Sulla on vissiin muovia nuo seinät, mites tuuletus, avaat seinää? Itsellä on samanlaiset 'kannet' hydrossa; alkoiko kasvaa levää? Mites talvella, päästät seinät ja katon 'vapaaksi'? Runko sulla on kunnon tavarasta tehty, kestää varmaan pienen ydinhyökkäyksen  :) Miten saat ajan riittämään kun kasteltavaa tulee koko ajan enemmän? Kateellisena kyselen vaan, itse asustan kerrostalossa ja kasvatus tapahtuu vain sisätilassa mitä nyt riittävän läpimällä voin käyttää chilejäni parvekkeella. Silloinkin täytyy varoa ettei polta taimia...


Moi,

Joo onhan toi kesä tähän asti aika vähäluminen ollu  :D Kyllähän tuolla ihan mukavasti kasvattelee, paljon isomman rakentaisin jos olisi oma piha  ;)
Kannet laitoin ihan varmuuden vuoksi, ehkäisee vähän haihtumistakin. Levän suhteen olen ylivarovainen, sitä kun en halua mihinkään. Aika monella näkee että ei ole hydrot hirveän valotiiviitä. Tiedä sitten onko kellään kuollut kasveja levän takia, itse en ainakaan ota riskiä.

Muovia seinät ja katto, puutavara on 2 x 2 ja onpahan toi toistaiseksi vielä tossa pystyssä pysyn  :) Talvella olen ihan vain lumet puhistan katolta kun on sitä kertynyt. Mitä nyt unohdin putsata  2kk ajalta, oli kertynyt katolle sellainen 50kg painava jääpala. Ihmettelen että ei ollut muovi mennyt puhki. Mitä nyt yksi poikkipuu oli melkein katkennut  :-\
Hyvinhän toi aika riittää, päivällä kun koulusta pääsen niin sumuttelen kasveja ja sitten iltasella uudestaan + muu aika mitä vietän kasvien parissa.

Kyllähän sä ne kasvit sinne partsille voit sitten jättää kun tarpeeksi lämpimät yöt tulee  :) Muistan itsekin kun ensimmäinen chilini oli kerrostalossa parvekkeella. Ja siitähän se kaikki sitten alkoi  ;D


Coofdrad

Hei kaikille

Nyt olisi aika päivitellä, kun näkee vähän muutostakin  ;D Kasvit kasvan hyvin, mitään ihmeempii ongelmii ei ole ollut. Mitä nyt vihannespunkit yritti valloittaa kasvit, vielä eivät ainakaan ole onnistuneet. I will survive!!
Ilmat eivät ole kauhean hyvät olleet tällä viikolla, mutta ovatpa nuo joka päivä vähän kasvaneet. Vaikka kyllä sen eron huomaa jos aurinko oikein porottaa...
Liemet vaihdoin noin vähän yli viikko sitte. Laitoin kemiran hydrolannosta 70ml/10l ja sitä (mikähän se nimi nyt oli) typpi osaa sen 50ml/10l, vahvempia litkuja en enään laita. Vaihdan sitten kukitusravinteet tossa parin viikon päästä.

Ekaksi kuva huoneen ovelta


Sitten olisi kuva tomaateista. Ovat vähän liikaa saaneet typpeä, lehdet tuppaavat vähän käpristelemään  :( Chilit ovat ainakin kestäneet paremmin


Tompskua tulee  :D


Avomaankurkku kasvaa hyvää tahtia, esimmäiset kukatkin jo näkyvät


Sitten olisi chilien vuoro, Jalopeno ekana  :P


Fresno on jo aika puska, tykkään tämän lajikkeen kasvutyylistä paljon



Toinen Fresnoista, tästä en nypi kukkia ollenkaan. Vertaan vähän miten kasvaa ilman nyppimistä.


Naga, joka on vieläkin vähän kitukasvuinen. Ja kaiken lisäksi paloi yllättävän helposti. Yksi kukka on ainakin näkyvissä jo  ;D


Vasemmalla Fresno ja oikealla Caeyanne


Viimeisenä Caribbean red haba. Ihmettelin kun osa lehdistä alkoi vähän vaaleentumaan. Huomasin, että yksi kolmesta pääjuuresta oli lähtenyt irti  ??? Saattanut lähteä kun nostin sorasta ylöspäin, oma moka. Juuria en saanut enään erotettua. Toivottavasti ei mätäne niin pahasti, että koko kasvi kuolee. Kukkiakin löytyy, jos jotain positiivista pitää hakea  :P



Että sellaista täällä. Pistäkäähän jotain kommenttia kasveista, piristää puutarhuria kummasti  :)
Päivittelen taas kun jotain silminhavaittavaa tapahtuu.

Hyvää kesän jatkoa kaikille

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - kesäkuu 06, 2009, 21:59:37 ip... Laitoin kemiran hydrolannosta 70ml/10l ja sitä (mikähän se nimi nyt oli) typpi osaa sen 50ml/10l, vahvempia litkuja en enään laita.


Et kai tosissasi??

Tästä minä olen yrittänyt varoitella. Toiset kertovat huolettomasti varastoliuoksen käytöstä mainitsematta samassa yhteydessä, että he oikeasti käyttävät lannoitetta 1/3 - 1/10 laimennettuna. Olen useasti pyytänyt, että käytettäisiin VAIN YHTÄ MERKINTÄTAPAA, millilitraa lannoitetta/litra vettä. Vaikka edellisessä viestissä tai kappaleessa olisi kuinka tarkkaan selostanut varastoliuoksen tekemisensä, joku kuitenkin hyppää sen kohdan yli ja lukee vain sekoitussuhteen, joka sitten lukijalla tulee kymmenkertaiseksi, jos hän seuraa esimerkkiä. Sitä tuskin chilit mukisematta nielevät.

Käsittääkseni suositellut annokset hydrolannosta ovat 0,7-1 ml/l ja salpietaria 0,2-0,5 ml/l. Jokainen voi itse kertoa tuon astiansa koolla ja varastoliuoksen laimennussuhteella.

Coofdrad

kesäkuu 07, 2009, 00:16:07 ap #11 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 07, 2009, 00:27:20 ap käyttäjältä Coofdrad
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - kesäkuu 06, 2009, 23:52:08 ip
Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - kesäkuu 06, 2009, 21:59:37 ip... Laitoin kemiran hydrolannosta 70ml/10l ja sitä (mikähän se nimi nyt oli) typpi osaa sen 50ml/10l, vahvempia litkuja en enään laita.


Et kai tosissasi??

Tästä minä olen yrittänyt varoitella. Toiset kertovat huolettomasti varastoliuoksen käytöstä mainitsematta samassa yhteydessä, että he oikeasti käyttävät lannoitetta 1/3 - 1/10 laimennettuna. Olen useasti pyytänyt, että käytettäisiin VAIN YHTÄ MERKINTÄTAPAA, millilitraa lannoitetta/litra vettä. Vaikka edellisessä viestissä tai kappaleessa olisi kuinka tarkkaan selostanut varastoliuoksen tekemisensä, joku kuitenkin hyppää sen kohdan yli ja lukee vain sekoitussuhteen, joka sitten lukijalla tulee kymmenkertaiseksi, jos hän seuraa esimerkkiä. Sitä tuskin chilit mukisematta nielevät.

Käsittääkseni suositellut annokset hydrolannosta ovat 0,7-1 ml/l ja salpietaria 0,2-0,5 ml/l. Jokainen voi itse kertoa tuon astiansa koolla ja varastoliuoksen laimennussuhteella.



Totta se on  ;D

No leikki sikseen. Vähemmästäkin täällä sekasin menee, kun lueskelee kaikenlaisia ohjeita.
Elikkä itse tein sen stokki-liuoksen näin:

1/2 l vettä laitoin 50g jauhetta
ja salpietaria laitoin saman määrän.
Elikkä nyt menee 7ml/l  sitä hydroa ja 5ml/l sitä salpietaria.
Onhan toi kieltämättä aika vahva liuos, jos vertaa tohon suositeltuun annokseen!! Minkä vaihvuista toi annosmäärä on?Onko toi puhdasta ainetta per litra. Itselläni olisi nyt toi stokki siis 1/10 vahvuista.
Äh en tiiä enään mistään mitään, alkaa jo väsyttämäänkin  :(

Kerro sinä viisaampana miten tämä homma menee, kiitos  :D Niin ei mene turhaan hukkaan tota lannoitetta
Öitä

Edit: Luekelin tota kemiran hyrolainnoite osaa ja sain sellaisen kuvan, että ei toi mun annostus nyt ihan pielessä ole. Laimeammallakin litkulla tietenkin pärjäisi. Pääasia on, että kasvit voivat hyvin  ;D

Chilivaari

Sinun lannoituksesi on ilmeisesti ihan kunnossa. Huoleni on vain, miten sen kerrot julkisuudessa. Joku aloittelija voi ottaa opikseen juuri edellisestä viestistäsi ja laittaa nuo kymmenkertaiset annokset. Et maininnut sanallakaan, että sekoittelit kymmenkertaisesti laimennettua. Et ole suinkaan ainoa, aloittelijan päätä sekoittava. Tuossa hydrolannoskeskustelussa vuosien takaa puhuttiin pitoisuuksista kymmenessä litrassa. Sitten tuli joku, jonka reso olikin 40 litraa ja toinen, jolla se oli 80 litraa ja annokset olivat aivan erilaisia. Kaikki kuitenkin lannoittivat samalla tavalla, yhtä paljon lannoitetta litrassa vettä. Jokainen voi kotitarpeikseen puhua vaikka millä numeroilla, mutta julkisuudessa jonkinlaiset yhteiset pelisäännöt olisivat hyväksi, että aloittelija saisi oikean kuvan.

Stokkiliuokset voivat vaihdella paljonkin esimerkiksi saatavilla olevien säilytysastioiden mukaan. Ne liukenevat jo 1/3 ja kätevää on esimerkiksi pitää hydrolannos 1/5 ja salpietari 1/10 sekoituksina ja annostella näitä samat määrät.

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - kesäkuu 07, 2009, 09:27:47 ap

Stokkiliuokset voivat vaihdella paljonkin esimerkiksi saatavilla olevien säilytysastioiden mukaan. Ne liukenevat jo 1/3 ja kätevää on esimerkiksi pitää hydrolannos 1/5 ja salpietari 1/10 sekoituksina ja annostella näitä samat määrät.


Niin, tapoja on monia. Tottahan se on, että sekasin helposti menee. Mutta mun mielestä toi 10% stokki-liuoksen tekeminen on yksinkertaista. Ja pyydän anteeksi jos olen sekoittanut jonkun aloittelijan litkut, itsekin kun olen aloittelija.

Coofdrad

kesäkuu 20, 2009, 15:42:36 ip #14 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 20, 2009, 15:45:47 ip käyttäjältä Coofdrad
Hei ja oikein hyvää juhannusta kaikille

Innostuin vähän napsimaan uusia kuvia kasveista näin juhannuksen kunniaksi, parempaakaan tekemistä kun ei ole. ( Ilma aika surkea)
Kasvit ovat kasvaneet ihan kiitettävää vauhtia vaikka aurinkoisia päiviä ei hirveästi ole ollut. Tässä juuri mietin minkälaisia olisivat jos olisi ollut paljon aurinkoisempaa  ;D

Eiköhän käydä suoraan asiaan. Ekaksi olisi kuvat kasvihuoneen oven suulta.




Tomaatit ovat saaneet liikaa typpeä sen takia rullaavat lehtiä, en ole huomannut että olisi vaikuttanut kukkien/tomaattien muodostukseen





Avomaankurkku on kasvanut hurjaa vauhtia, ilmeisesti ravinteet kohillaan. Kurkun alkuja on jo mukavasti  :P




Jalopeno



Buska Fresno



Pienempi Fresno, kukkia on jo mukavasti




Surkeaakin surkeampi naga  :-[



Fresno ja Caeyanne




Caribbean red haba, kukkia on jo ihan kiitettävästi




Täällä tälläistä juhannuksena  :)
Hyvät jussin jatkot kaikille, toivottavasti siellä jossakin on paremmat ilmat kuin täällä

Coofdrad

heinäkuu 14, 2009, 21:01:36 ip #15 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 15, 2009, 16:19:41 ip käyttäjältä Coofdrad
Nonniin, aikaa on taas vierähtänyt viimeisestä päivityksestä  :P Voisihan sitä vähän useamminkin päivitellä, mutta huomaapahan ainakin eron näin  ;D
Elikkäs aloitetaan kasvihuoneen ovelta näkymällä. Kasvit ovat kasvaneet oikein erinomaisesti, kyllä tämä hydroilu on kivaa  ;)




Ensimmäiset tomatokset olisivat kohta kypsiä, tämä oli tigerella lajike. Aika erikoisen näkönen tomaatti, toivottavasti maku on yhtä hyvä kuin näkö  ;D Toinen tomaateista alkoi muuttumaan violetiksi lehdistä ja varsista. Luin, että saattaisi johtua kylmistä öistä. Kyseessä oli kuitenkin ravinnevajaus, toinen ei  ollut moksiskaan kasvoi vain.


Sitten olisi avomaankurkusta kuvia. Olen muutaman päässyt maistelemaankin, ovat oikein makosia. Eivät maistu lannotteille. Ainut huono puoli tossa kurkussa on se, että se meinaa vallata kaiken kasvualan. Olisi kasvanut vaikka kuinka vielä, mutta olen latvonu melkein kaikki kasvupisteet. Äkkiseltään laskemalla sain kurkkujen lukumääräksi noin 40 kurkkua, eli on siinäkin syömistä. Plus sitten tulevat vielä vieressä kasvavat kaksi kurkkua, jotka laitoin myöhemmin itämään.




Jalopeno meinaa jäädä vähän varjoon. On kylläkin kasvanut ihan hyvin, ensimmäiset raakileet ilmestyivät pari päivää sitten. En saanut oikein hyvää kuvaa tästä. On paljon isompi mitä kuva antaa ymmärtää



Sitten olisi buska fresno, kukkia ja raakileita on AIVAN TAJUTON määrä, keposesti toista sataa  ;D
Kysymys viisaammille: Osaisiko joku kertoa mitä sukua fresnolla on taustalla, kun kukan terälehdissä on violetteja raitoja? Tietääkseni on annuumi, mutta onko taustalla esim. baccatumia?





Toinen fresnoista



Naga, joka on vieläkin aika säälittävä. MUTTA kaksi raakiletta on jo kasvamassa, jes  :D Pääsee maistamaan sitäkin



Kolmas fresno, tässä on isoimmat podit tällähetkellä. Menin uteliaisuudesta maistamaan yhtä, vaikka tiesin, että ei ole alkuaankaan kypsä. Sisällä oli todella paljon valkoisia kehittymättömiä siemeniä.




Tulisuudesta yllätyin  :o Iski todella nopeasti, ei mikään lempeä polte joka hiipii vaan suoraan nyrkkiä naamalle. Voisi sanoa, että pistävä polte. Jäi pitkäksi aikaa huulille ja suuhun. Kaupasta ostamani orange habanero oli aivan erilainen poltteeltaan. Vaikka on tulisempi, niin silti jotenkin miellyttävämpi minun suulle.
On tämä chileily kivaa, vähän niinkuin viinejä maistelisi  :-*

Caeyanne, tästä en ole vielä maistellut. Enkä varmaan maistakkaan kun vasta kypsänä. podeja tulee tähänkin runsaasti kukinta alkaa olla latvojen kärjissä jo, on kellastellut osan pienistä latvojen kukista. Alkaa varmaan keskittyä kohta kypsyttelyyn.




Viimeiseksi, caribbean red haba. Tämä on tuuheentunut hurjaa vauhtia, kukkia on chinensen tapaan PALJON. Aika paljon on tiputellutkin, mutta eiköhän tästäkin muutama chili saada  :P
Viikonloppuna olisi grillijuhlat meidän pihalla, lupasin tyttöystävän kaverin kanssa ottaa chilien syönti skaban  :D Harmittaa vaan, että ei kerkiä toi caribbean kypsyä siksi. Olisikohan siinä jo potkua  ??? Pitää varmaan tyytyä viimevuotisiin chileihin pakastimesta. No mutta eiköhän me vesi kielelle saada niilläkin  ;)





Sellaista täällä tänään, pistäkäähän kommetteja kehiin. Koitan tästä lähin päivittää päiväkirjaa viikon välein.
Lämmintä kesän jatkoa kaikille!

Keep it green

snu


Mulla kasvoi golden cayenne joskus, ja siinä oli yksi kaikkein pistävimmistä poltteista, mitä olen maistanut. Se, ja Bolivian Rainbow saivat mut luopumaan annuumien kasvattelusta. No, nyt kyllä tuolla parvekkeella on yksi suippopaprika, jossa on viisi raakilettakin.

On sulla kyllä mahtavan näköisiä puskia!
#419
Eksyminen on suotavaa.

wille

Mulla on kanssa ollut tänävuonna Early Jalapeñon kukissa tota violettia. Päättelin sen liittyvän jotenkin antosyaaniin, jota olen kyllä tavannut aiemmin lehdissä ja podeissa, mutten tätä aiemmin kukissa...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: snu - heinäkuu 14, 2009, 23:10:36 ip

Mulla kasvoi golden cayenne joskus, ja siinä oli yksi kaikkein pistävimmistä poltteista, mitä olen maistanut. Se, ja Bolivian Rainbow saivat mut luopumaan annuumien kasvattelusta. No, nyt kyllä tuolla parvekkeella on yksi suippopaprika, jossa on viisi raakilettakin.

On sulla kyllä mahtavan näköisiä puskia!


Kiitos samoin sinulle, komeita chilejä sullakin. Oot jo näköjään päässyt ihan sadon makuun :D Ei toi pistävä polte kyllä minuakaan miellytä hirveästi, mutta kyllähän siitäkin poltteesta nauttii  :P ( Alkaa kyl kuulostamaan aika kuokkuun jääneeltä)

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 15, 2009, 14:45:20 ip
Mulla on kanssa ollut tänävuonna Early Jalapeñon kukissa tota violettia. Päättelin sen liittyvän jotenkin antosyaaniin, jota olen kyllä tavannut aiemmin lehdissä ja podeissa, mutten tätä aiemmin kukissa...


Nyt kun mainitsit antosyaanista, olen ihmetellyt miksi lehtien reunat ovat todella tumman violetit, melkein mustat  ??? Ajattelin, että sillä on jo joku tauti...