tammikuu 10, 2025, 15:18:36 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilien lehdet ruskistuu

Aloittaja Roas, toukokuu 21, 2009, 12:28:02 ip

« edellinen - seuraava »

Roas

Mistähän ihmeestä tällänen vois johtua? Siirsin chilti pari-kolme viiikkoa sitten 10l ämpäreihin kasvamaan (putki pohjalle kevytsoraan ja kastelu sitä kautta) Viikko sitten alko osaan chileistä tulla tälläistä:

Hontelona kasvava, kukkiva chili

Champion joka tekee podeja mutta alalehdissä tälläistä

Aji Cristal, joka on alusta asti kasvanut huonosti, ja lehtien muotokin on varsin outo...

Kasvit ovat olleet ruukunvaihdosta asti yötä päivää kasvihuoneessa, jota pakkasvahti pitää yöllä muutamassa asteessa. Lannoitusta en ole vielä uusissa ruukuissa aloittanut. Kastelu tosin on ollut vähän epävarmaa kun ei oikein tiedä roikottaako lehtiä kylmän yön vai kuivuuden takia...

naga morich

Itse veikkaisin ravinnevajausta.Ovatko lehdet kellertyneitä tai ruskeankellertäviä, jos on niin todennäköisesti on ravinnevajaus. millois teit ruukun vaihdon ja mikä toimii kasvualustana?

Korjailkaa jos olen väärässä.

Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Horrigan

Voisi olla tod. näk. auringon polttamaa tai sitten kenties fosforin puutos...

Roas

Lainaus käyttäjältä: naga morich - toukokuu 21, 2009, 21:21:17 ip
Itse veikkaisin ravinnevajausta.Ovatko lehdet kellertyneitä tai ruskeankellertäviä, jos on niin todennäköisesti on ravinnevajaus. millois teit ruukun vaihdon ja mikä toimii kasvualustana?

Korjailkaa jos olen väärässä.

Muutaman viikon vasta ollut kymmenessä litrassa multaa joten tuskin vielä
Lainaus käyttäjältä: Horrigan - toukokuu 22, 2009, 02:10:16 ap
Voisi olla tod. näk. auringon polttamaa tai sitten kenties fosforin puutos...

Eikös siinä luulis niiden palavan jotka tuli just ennen kasvihuoneeseen menoa eikä ne kaikista vanhimmat?

axo

Jos ne on muutaman viikon jo ollu noissa mullissa etkä oo lannottanu vielä millään ni suosittelisin kokeilemaan.

naga morich

Mikäs toimii multa tai turve toimii kasvualustana?
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Roas

Lainaus käyttäjältä: naga morich - toukokuu 23, 2009, 07:47:59 ap
Mikäs toimii multa tai turve toimii kasvualustana?

Kekkilän puutarhamulta taisi olla.
Lainaus käyttäjältä: axo - toukokuu 22, 2009, 21:10:37 ip
Jos ne on muutaman viikon jo ollu noissa mullissa etkä oo lannottanu vielä millään ni suosittelisin kokeilemaan.

Pitääpä kokeilla seuraavan kastelun yhteydessä :)