tammikuu 09, 2025, 22:27:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miten taitava kasvattaja olet?

Aloittaja Aji Inferno, toukokuu 22, 2009, 16:49:26 ip

« edellinen - seuraava »

Katsotko olevasi chilin kasvattajana:

Ekspertti.
10 (1.9%)
Hyvä - tulosta tulee!
33 (6.3%)
Varmaan normaali
83 (15.8%)
Vielä opettelemassa...
365 (69.7%)
Kerrassaan toivoton.
33 (6.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 510

Aji Inferno

Kertokaapa miten näette oman onnistumisenne ja kokemuksenne!

Janne

Kymmenes vuosi menossa ja olin vähän kahden vaiheilla, olenko kerrassaan toivoton vai vielä opettelemassa. Välillä on kuitenkin onnistumisiakin koettu niin eiköhän se tuohon opiskelijaosastoon kallistu :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Aji Inferno

Kyllä 12 vuoden jatkuvilla, toistetuilla ja monien todistamilla täydellisesti epäonnistuneilla satokausilla omaa varmaankin riittävästi meriittejä myöntää olevansa mahdollinen kaikkien tunarien mestari suomen chilikasvatuksessa!  ;D

naga morich

Vielä opettelemassa.Ensimmäinen vuosi käynnissä nii ei voi sanoa muuta voi olla tämän kauden jälkeen täysin toivoton :D(toivottavasti en ole.)
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Chilivaari

Vasta toinen kausi itse kasvatetuilla taimilla menossa, joten aivan alussa ollaan ihmettelemässä chilien elämää. Maailma on avara ja ihmeitä täynnä.

Aji Inferno

Sorry muutos, mutta vaihdoin tuon "ihan ok" kohdan monille ehkä relevantimmaksi "normaaliksi", koska melkein kaikki vastaukset ovat menossa opettelun puolelle. Oman äänen voi halutessaan muuttaa jälkikäteen. Kaikkihan tässä ikuisesti ollaan opettelemassa. ;)

Endalion

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 22, 2009, 17:01:28 ip
Kyllä 12 vuoden jatkuvilla, toistetuilla ja monien todistamilla täydellisesti epäonnistuneilla satokausilla omaa varmaankin riittävästi meriittejä myöntää olevansa mahdollinen kaikkien tunarien mestari suomen chilikasvatuksessa!  ;D

Tosi tunari tappaa chilinsä ennen satokautta.

SahuriX

Kovin olen koittanut opetella miten nuo kasvit saisi tapettua, vaan sitkeitä ovat mokomat... yhtään itänyttä en ole saanut hengiltä, joten taitavat olla suhteelisen sietävää kasvatettavaa...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Herra 47

vielä opettelemassa täälläkin :)
Varmaan monta vuotta menee vielä ennen kuin alkaa olla tuon normaalin tasolle ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Horrigan

Olen todennäköisesti kaikkien tunareiden sankari: Epävirallisesti harrastuksen aloitin jo vuonna 2005, kun äitini osti kaupasta chilipensaan koristeeksi ja päätin sen hedelmien siemenistä idättää uuden mokoman. Alku oli suhteellisen lupaava, mutta eräänä kauniina aamuna huomasin, että chiliäni oli saksittu kissan toimesta ja täten koko rehu oli totaalisen FUBAR.
Chili-innostus tästä syystä kuoli pariksi vuodeksi, kunnes tilasin Red Savinan siemeniä. Jälleen vailla minkäänlaista chilitietoutta päätin valita juuri sen vaikeimman lajikkeen  :D Savina kasvoi todella upeaksi ja tuuheaksi, mutta ei tuottanut hedelmää, koska olosuhteet eivät näyttäneet arvon loordille kelpaavan.
Viime vuonna sitten päätin aloittaa uudelleen vähän helpommista lajikkeista ja tilasin liudan eri baccatumien ja parin villichilin siemeniä. Tällä kertaa lähtökohdat olivat todella erilaisia, koska asuin jo omassa kämpässä, jossa on se kuuluisa eteläikkuna eikä kissoja ole. Ja kuinkas ollakaan: Tänä keväänä Aji Cristalini tuotti ihka ensimmäiset ikinä itse kasvattamani hedelmät, eikä sekään taistelutta ;D Ei paha saldo neljässä vuodessa! ;)

Päätinpä tänään sitten antaa vielä vanhalle Red Savinalleni mahdollisuuden. En jaksanut ottaa sitä mukaan vanhemmiltani muuton yhteydessä ja odotin, että se heittäisi veivinsä viimeistään talven aikana. Mutta jostain kumman syystä se voi paremmin kuin koskaan, vaikka pimeässä nurkassa se on viettänyt viimeisen vuoden. Niinpä siirsin sen turvemultaan ja sijoitin eteläikkunan ääreen. Sietäisi olla kiitollinen ja tuottaakin jotain, hemmetin maho snobi...

Tulipa taas tarinaa.

Luigi

Ensimmäistä kautta yritellään, joten harjoitukset ovat vasta aluillaan  ;)

pak

toukokuu 22, 2009, 21:40:54 ip #11 Viimeisin muokkaus: toukokuu 22, 2009, 22:21:13 ip käyttäjältä pak
Ensimmäiset oman puskan chilit jo syöty, joten en kai ihan toivoton tapaus olekaan  ;D
Opetellaan, opetellaan...

MasaT

Toista vuotta kasvattelen ja jos tänä vuonna onnistun saamaan kunnon satoa niin kai sitten olen hieman kokeneempi kasvattaja. Muuten kyllä ihan täys tumpula vielä. ;D

snu

Katson olevani "Hyvä - tulosta tulee!", koska juuri nyt tulosta näyttää tulevan, varsinkin kun vertaa viime vuoteen. Toki olen myös edelleen vahvasti opettelemassa alaa, enkä usko pääseväni expertiksi vielä pitkään aikaan. Tällä kaudella en ole tappanut kuin vasta viitisen tainta, joista yksi oli ainoa flexuni...
Eksyminen on suotavaa.

Chilicutter

Hyvin tämä kasvattelu on sujunut,vaikka kasveja tuntui olevan liikaa jossain vaiheessa.
Nyt kilit on pääosin muuttaneet kasvariin,tekisi mieli laittaa lisää itämään,ja laitankin tosin villejä.
Yksikään itänyt chili ei ole kuollut.
Mukava joukko chilejä on tuottanut podeja jo jonkin aikaa joten tuoretta chiliä pääsee syömään.
Villit chilit ovat itäneet ja kasvavat hyvin,onhan tuossa itämässä koko ajan villejä osa ollut jo kuukauden päivät itämässä.Mutta sehän kuuluu asiaan.
Sato tavoitteet eivät ole korkealla riittää kun joka puskasta tulee 10-20 podia.
Puskia on kuitenkin toistasataa joten on siinä syömistä yhdelle miehelle,pienelläkin tavoitteella.
Näyttää että siihen pääsee helposti koska tavoite on jo ylittynyt joidenkin lajikkeiden osalta.
Joten tulosta tulee.
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

itachi

Kerrassaan toivoton.

Chilien pään(latvan?)menoksi olen jo useamman kerran möhlinyt niin, että hyvä kun on edes nuo kolme jäljellä.. Toki nekin ovat kärynneet auringossa, kärsineet lannoitteen ja valon puutteesta, kipristyvistä lehdistä jne jne.. Minä olen tarhurina toivoton, mutta ilmeisen hyväonninen ja chilit ihmeen kestäviä, kun vieläkin on jotain jäljellä :D

MrFrost

Amatööri asialla :)

Eli opettelen vasta, ensimmäinen kokonainen kausi, tuossa jokunen kuukausi tai jotain sitten pääsin ensimmäisiä
ihan itse kasvatettuja pink habaneroja maistamaan  :P

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Atheos__

Katsotaan että mitä tästä tulee, tiistaina laitoin ensimmäiset chilit itämään. 7 erillaista piti laittaa testaukseen
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Masokisti

Toinen kausi vasta ja oikeastaan ensimmäinen kunnollinen, opettelua siis.

naga morich

Tervetuloa Atheos__ meidän joukkoon. onnea kasvatuksillesi.
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää