tammikuu 10, 2025, 15:13:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vihannespunkkejako?

Aloittaja tikkam, kesäkuu 11, 2009, 00:13:44 ap

« edellinen - seuraava »

tikkam

Ensimmäiset chilini ovat nyt kukintavaiheessa. Laji on luultavasti Red Serenade, salapoliisityö on lajin määrittämisesksi on vielä kesken.
Huomasin muutaman lehden alapinnoilla outoja vaaleita pallukoita, jotka epäilisin liittyvän vihannespunkkeihin.
Osaisiko joku sanoa tämän kuvan perusteella mitä nämä pallukat on?

Joidenkin lehtien yläpinnalta löytyy myös jotain epäilyttävää, mitähän tämä mahtaa olla? Ensin luulin pölyksi, mutta kun ei tuo lähde kastelemalla ja/tai pyyhkimällä poiskaan.

calm

Lainaus käyttäjältä: tikkam - kesäkuu 11, 2009, 00:13:44 ap
Joidenkin lehtien yläpinnalta löytyy myös jotain epäilyttävää, mitähän tämä mahtaa olla? Ensin luulin pölyksi, mutta kun ei tuo lähde kastelemalla ja/tai pyyhkimällä poiskaan.

Olet siirtänyt kasvin sisältä ulos / muuten aurinkoon varjosta lähiaikoina? Eiköhän tuo ole palanut lehti.

Chilivaari

tikkam

Kiitoksia vastauksista.

Kasvit on ollut sisällä ja samassa paikassa koko ikänsä.
Pari viikkoa sitten tilanne muuttui sen verran,että aloin pitämään sälekaihtimia täysin auki. Joten valon määrä on jossain määrin lisääntynyt.

Tietysti liikakastelu olisi yksi mahdollisuus. Tosin olen antanut vettä yleensä silloin kun kasvit ovat alkaneet roikottaa alalehtiään, jokusen kerran olen päästänyt kasvit siihen tilaan, että ne on roikottanut kaikkia lehtiään. Olenkohan sitten antanut liian paljon vettä kerralla? Puutarhan Kesän käytön lopetin kukintavaiheen alussa kun jokunen nuppu tipahti varsineen.

Ajatusta siitä että kyseessä olisi ollut vihannespunkki tuki jossain määrin myös tämä Habanero Yellow:n lehden laikkuisuus:

Toisaalta en ole suurennuslasilla etsiessäni löytänyt yhtään itse punkkia tai niiden seittejä, joten ehkä tälläkertaa selvisin vain säikähdyksellä mahdollisesta punkki-invaasiosta.

snu

Jos odottaa kasvin kanssa niin kauan, että se roikottaa lehtiään, vettä saa antaa kyllä kerralla ihan kunnolla.
Eksyminen on suotavaa.

pgrt

google haku plant edema(US ENGLISH) antaa mielestäni paremman ryppään tietoa ja kuvia kyseisestä ongelmasta. tulipahan tässä nyt sitten tietoon mikä omiakin kasvejani vaivaa, tai siis osaa. Minulla tämä ilmestyi kun pääsivät lehdet veltoksi ja kupit iskin litimäriksi. ei ihme että soluseinät kuivuttuaan helpommin antavat periksi.
Experience is simply the name we give our mistakes.

tikkam

Lainaus käyttäjältä: tikkam - kesäkuu 11, 2009, 13:00:28 ip

Ajatusta siitä että kyseessä olisi ollut vihannespunkki tuki jossain määrin myös tämä Habanero Yellow:n lehden laikkuisuus:

Tuo Habaneron laikullisuus taitaa kuitenkin olla palovamma. Vai mitä mieltä paremmin tietävät ovat?

Aji Inferno

Katso Infernon sivuston kasvatusosiosta ötökkäosio. Siellä on kaikki tarvittava tieto. Punkit ovat pirun vakava asia...