tammikuu 10, 2025, 12:02:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mitäs sitä ollaan tekemässä? Ei kai vaan....

Aloittaja Kiksi, kesäkuu 16, 2009, 20:25:52 ip

« edellinen - seuraava »

Kiksi

No nyt sain chilini uusiin ruukkuihin (ämpäreihin) ja eipä tarvitse enää kiroilla kaatuilevien kasvien kanssa.

No mutta itse asiaan. Onko se sitten niin, että kun päälle kaksi kymppinen mies ostaa kasvatushärpäkkeitä (lekasoraa, ampäreitä, puutarhaletkuja, vesipunpun, tuulettimia)voi myyjien kasvoilta voi aina lukea saman ilmeen?  (ajatus kupla)-> "Taas joku hampun kasvattelija sitä on tarvikkeita hakemassa, pitäisi varmaan kieltäytyä myymästä."

Asia on mielenkiintoine sinänsä, että kun ostan kipsilevyä tai muuta rakennustarviketta niin myyjät ovat paljon ystävällisempiä ja mukavampia. Ilmiö korostuu etenkin nuoremmilla naismyyjillä.

Ehkä ostan ihan vittuilun vuoksi "jamaika myssyn" kauppareissuille. Niin että myyjä saa olla "varma" asiasta. ;D

Onko muillakin ollut vastaavanlaisia kokemuksia?

Selvennykseksi vielä, että Chilitarvikeostoksilla olen ollut muutaman kerran ja rautakaupassa muista ostoksia tekemässä lukuisia kertoja pelkästään tämän vuoden puolella. Laittomiin nautintoaineisiin suhtaudun erittäin kielteisesti.

-K-

EDIT: otsikon typo.
Chiliyhdistyksen jäsen 642

SahuriX

Noo on sitä ollu hauska aktella myyjän ilmettä kun päälle kolmekymppinen äijä ostaa lecasoraa ja kaktusmultaa yms...
  Kassatädin ilme oli luokkaa (mitäköhän tuokin pitkätukka kasvattaa... ei ainakaan kaktuksia...)
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Kiksi

Eipä kukaan kaveripiiristänikään ole suoraltakädeltä uskonut, että oikeasti kasvatan Chiliä. Vasta kun tulevat käymään ovat: "ei hel.... sulla on oikeasti chiliä!".
Chiliyhdistyksen jäsen 642

Rankkapanda

Onhan sitä kiva selitellä kavereille kaikesta rahasta, joka on tähänkin touhuun palanut, ja he ovat vieläkin varmoja, että kasvatan kaikkea muuta kuin chilejä. Sama kun ostin näitä tarvikkeita aikoinaan viherpeukusta, niin kyllä siinä pari poliisia katso pitkään, kun tuli ulos liikkeestä kädet täynnä vesiviljelyyn tarkoitettua kamaa. Mutta hauskaahan se on ainakin antaa ihmisten luulla, että tosissaan kasvattaa jotain ihan muuta. Ennakkoluulot ovat hieno asia.

Atheos__

Tuttu hampuusi eilen katseli kiero hymy naamalla sirkanlehdillä olevia chilin taimia jotka oli valohoidossa eslim alla. Sanoin vaan että eikö ole kivat kasvatukset ja hymyilin yhtä kierosti takaisin. Mitä lie kuvittelee nyt
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Paprikaana

heh, kyllä sitä oikeesti on mennyt rahaa tähän harrastukseen. homma kun leviää joka vuosi, niin kohta on tehtävä fataliit ja muutettava maalle jossa tilaa elää chilien keskellä  ;D
Il Mondo Cambia, Io No!

SahuriX

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 18, 2009, 17:24:49 ip
heh, kyllä sitä oikeesti on mennyt rahaa tähän harrastukseen. homma kun leviää joka vuosi, niin kohta on tehtävä fataliit ja muutettava maalle jossa tilaa elää chilien keskellä  ;D

Ei siinä mitään sitten oo ongelmaa... tervetula landelle...   8) 8) 8)

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 18, 2009, 17:24:49 ip
heh, kyllä sitä oikeesti on mennyt rahaa tähän harrastukseen.

Aika sievoinen summa loppuviimeksi kun laskeskelee kaikki chilimiitit ja muutkin vastaavat kulungit mukaan ;)

CyberDog

Harrastus on väärä jos siihen ei mee kaikki rahat ;)

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

MasaT

Chilithän kasvaa melkein itsekseen, kun ne ruukkuun pistää.  :)

Paprikaana

no joo.. minä oon ainakin ollut jatkuvasti vaihtelemassa ruukkuja. idätin siemenet pitkin kevättä ja mullanvaihto rumba ollut aika tiheesti käynnissä. sit siinä sivussa käy ostamassa multaa ja sit huomaat että ruukut on loppu ja käyt niitä ostamassa ja sen sellaista.  MUTTA ei pelkästään tää puuhaaminen vaan netissä pyöriskely kun suunnittelee uusia haasteita (vesiviljely/kasvihuone tms.) kasvatuksille. kyllä se aika paljon minulta on aikaa vienyt tämä hobby, oli kyse sitten oikeasta tekemisestä tai sitten "ideointi/haaveilu" osiosta  ;D

ps. ja pitäähän niille kasveille jutella että ne kasvaisivat hyvin  :-*
Il Mondo Cambia, Io No!

MasaT

Lainaus käyttäjältä: MasaT - kesäkuu 18, 2009, 21:22:59 ip
Chilithän kasvaa melkein itsekseen, kun ne ruukkuun pistää.  :)

Se oli sitten vitsi! :D Tottakai tiedän miten hankalaa chilien kasvattaminen voi olla. :)

MasaT

Taisinpa pistää sulle alkuun paprikaana jopa jotain bolivian rainbown siemeniä.- Sori, mut tähän jää koukkuun! :)

Paprikaana

Joo sinähän se olit, minä ihmettellin sillon että kuka ne lähetti ;) se oli minun viime kesän innostukseni bonsaista, mutta se on nyt ollut vähän jäissä. olen keskittynyt enemmän noihin syötävämpiin :) vastapalvelukseksi voisin laittaa sulle jotain siemeniä jos haluut :) nyt on kolmas chilikesä ja tuntuu että joka vuosi leviää homma suuremmaksi. eka aloitin ehkä 4 taimella, sitten oli ehkä 10 toka vuonna ja nyt yli 30! on pitänyt lahjoittaa puskia pois kun ei ois mahtunut mihinkään. (ei ne nytkään mahdu XD)
Il Mondo Cambia, Io No!

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 18, 2009, 21:55:47 ip
Joo sinähän se olit, minä ihmettellin sillon että kuka ne lähetti ;) se oli minun viime kesän innostukseni bonsaista, mutta se on nyt ollut vähän jäissä. olen keskittynyt enemmän noihin syötävämpiin :) vastapalvelukseksi voisin laittaa sulle jotain siemeniä jos haluut :) nyt on kolmas chilikesä ja tuntuu että joka vuosi leviää homma suuremmaksi. eka aloitin ehkä 4 taimella, sitten oli ehkä 10 toka vuonna ja nyt yli 30! on pitänyt lahjoittaa puskia pois kun ei ois mahtunut mihinkään. (ei ne nytkään mahdu XD)

Kiitos vaan mutta on itselläkin nyt siemeniä riittämiin. Suuntaus itselläkin nyt vähän miedompiin ja maittavampiin. 8)

Paprikaana

minäkin tässä haaveilin miedommista, kun maistelin suoraan omasta puskasta yhtä minun asteikolla tosi tulista chiliä. menin jääkaapille lappamaan jugurttia kun poltteli niin paljon! ei sulla olisi suositella jotain makeaa/mietoa lajia?
Il Mondo Cambia, Io No!

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 18, 2009, 22:08:27 ip
minäkin tässä haaveilin miedommista, kun maistelin suoraan omasta puskasta yhtä minun asteikolla tosi tulista chiliä. menin jääkaapille lappamaan jugurttia kun poltteli niin paljon! ei sulla olisi suositella jotain makeaa/mietoa lajia?

Pistän myöhemmin yv,tä.

SahuriX

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 18, 2009, 22:08:27 ip

Multa saat Nattalyn siemeniä jos haluut... on sellanen punanen pitkulainen "perus" chilin näkönen, paksuhkolihanen ja mielestäni satoisa... maultaan mieto mutta sentään vähän polttelee että olisko heatleveli jotain 1-2