tammikuu 10, 2025, 11:51:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

M: www.vplux.fi Kasvatustarvikkeita

Aloittaja VP-Lux, heinäkuu 14, 2009, 16:32:36 ip

« edellinen - seuraava »

VP-Lux

Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi

biblo

Toimiiko myymälläsi lumatekin virtalähteellä keraaminen mm-polttimo? Ei löytynyt varmistusta muutakuin noista normaali mm-polttimoista lumatekin kotisivuilta.
"Grow food, not lawns"

Caggiva

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 22, 2012, 08:02:15 ap
Toimiiko myymälläsi lumatekin virtalähteellä keraaminen mm-polttimo? Ei löytynyt varmistusta muutakuin noista normaali mm-polttimoista lumatekin kotisivuilta.

Ei toimi.On siis kokeiltu.Ei vanhemmissa eikä dimmableissa.Eikä tähän saakka missään muussakaan digissä.

VP-Lux

The basics first - NO DIGITAL BALLASTS (you will destroy the bulb) only use a regular 250 - 400 watt HPS ballast !

Syttyy Lumatekilla, mutta en suosittele käyttämään niissä.
Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi

biblo

Tämä selvä, pitänee siis tilailla alkuun vaan tuollainen SPNA-paketti. Kahtelee niitä keraamisia sitten toiste.
"Grow food, not lawns"

stpauli

Houdi!

Käyttäjä VP-Lux, minulla olisi kysymys sinulle. Olen jo muualla kysellyt apua, mutta päätin ostaa uuden digitaalisen virtalähteen. En tiedä pystytkö vastaamaan kysymykseeni... Ostin siis CoolTuben: http://herbert.fi/cooltube-heijastin-125-x-400-p-48.php . Sopiiko tuben johto tähän: B.A.L

Digitaalinen virtalähde

B.A.L VIRTALÄHTEET

- Elektroninen liitäntälaite BAL toimitetaan valmiina käyttöön plug & play.

- Virtajohdot tulevat paketin mukana.

- Tuottaa vähän lämpöä ja on hiljainen käyttää.

- 2 vuoden takuu.

Johto on tälläinen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kojohto-2m...
Jos nämä sopivat yhteen, tilaan luultavasti aiemmin mainitsemani digi-virtalähteen.

-sp-

sorrii

Eiköhän B.A.L powerinkin johto ole mallia "sokerinpalaan ruuvattava".
Itsellä Sonlightin vastaava ..

Joidenkin liikkeiden mainoskuvista saa käsityksen että noissa olisi jotkut töpselit - niin siis minä luulin ennenkuin ostin.
Sokerinpalaan johtojen ruuvamisen ei pitäisi olla kellekään ylivoimaista jollei ole täysin (väri-) sokea.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

VP-Lux

Moi,

B.A.L himmennettävissä virtalähteissä on linkin mukaiset virtajohtimet:

http://www.eopen.fi/product_info.php?cPath=666&products_id=451280

Eli tuollaiset INPUT / OUTPUT lähdöt ovat johdoissa valmiina.

Tuo laittamasi linkki ei toimi.
Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi

VP-Lux

maaliskuu 02, 2012, 19:58:52 ip #208 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 05, 2012, 14:25:16 ip käyttäjältä VP-Lux
Ilmainen toimitus kaikkiin yli 100 € ostoksiin.
Toimitus ainoastaan matkahuollon kautta !
Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi

ChiPot

Hei.
Onko 21W:n Led lampuille suoritettu luotettavia lumen mittauksia?
Olisi mukava saada mittaustuloksia. Myös valmistaja kiinnostaa.
Kapsaisiinin voimalla jo 7 vuotta.

sorrii

Aika turha on kasviledistä mitata lumeneita. Lumenit painottuu keltaiseen valoon (näkyvän valon spektrin keskivaiheille) ja kasvilamppu siniseen ja punaiseen (spektrin laidoille), jolloin lumen-arvo on tosi alhainen.

Mulla on itsellä 15W versio tuosta ja vastaa kyllä käytännössä vähintään 50W eslin tehoja kasvatuksessa. Tarkkaa tieteellistä dataa ei mun kotikonsteilla oo saatavilla, mutta omnicolor esim. lykkäsi podia melkein kuin ulkona viime keväänä. Hankintahintahan on korkea, mutta sähkössä sitten säästyy.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ChiPot

Kiitokset tiedosta.
Olisihan tuota asiaa voinut näköjään wikipediankin avulla selventää itselle ennenkuin apuja rupesin huutelemaan.
Täytyy enää pohtia kestänkö olla noin räikeässä valossa iltaisin tuolla hinnalla, koska sähkössä tosiaan säästyy sen hintojen noustessa.
Kapsaisiinin voimalla jo 7 vuotta.

tsilizoo

Itselläni  on tuo 21watin led spotti. Minusta tuota on kivempi katsella kuin esim 50w esliä. Toimivuudesta en osaa vielä sanoo kun ollut vain pari viikkoa käytössä. Raportoin kyllä sitten kasvaako sillä mitään.

sorrii

Näillä ledi-spoteilla on aika vahva valon suuntautuvuus ja kapea valokeila. Hyvin sijoitettuna ei se väri heijastu ympäristöön. Mä oon ison ledipanelin kanssa pitänyt tavallista päivänvalonväristä esliä tai putkea samassa tilassa eli keittiössä. Käytännössä mulla on se paneli ajastimella. Kattovalona on 45W esli, jota pidän päällä kun olen itsekeittiössä, ja joskus lisänä tehostamassa muuten vaan. Ei se väri oo silloin paha.

Periaatteessa tuo 15 wattinen ainakin, on suunniteltu yhdelle kasville ja sen voi sijoittaa aika kauas: Valokeila metrin päästä on vasta joku 40cm. Ja kun valo ei hajaannu ympäristöön, niin valotehokaan ei heikkene. Ihanne olisi ehkä laittaa verhotankoon ikkunan päälle esim.
Itse mä taas ruuvasin ne linssit kokonaan pois tuosta, jolloin valo leviääkin varmaan 120 asteen luokkaa, ja lamppu pitää sijoittaa ihan kasvien lähelle = ~20cm

Mä oon aina sekoittanut eri valoja. Nytkin tuo 15W spotti on taimilla ja pistokkailla tilassa jossa on 3-kertainen loisteputki ja kaksi koululaisvalaisinta ;)
Arvaa siinä sitten mikä niistä lampuista vaikuttaa mitenkäkin ... Valoa on monenlaista, ja niin on kasvejakin.

sorrii

En löytänt VP'n netissä tietoa toimituskuluista. Onko se siis postikulut vaiko jotain siihen vielä päälle.
Tartsis joku isompi esli saada - 125W esim.
Noissa esleissä olisi mukavaa olla myös mitat edes suurinpiirtein. Mulla olisi Hydrophonics-EU'n natikkaheijastin ylimääräisenä johon esliä ajattelin. Saattaa koko rajoittaa.
Kannasta päätyseinään on tilaa n.25cm ...

VP-Lux

Lähetyskulut osio lisätty etusivulle paremmin löydettäväksi ja Eslien mitat on esillä yksittäisissä polttimoissa.
Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi

Kappu

Lainaus käyttäjältä: tsilizoo - maaliskuu 09, 2012, 23:14:47 ip
Itselläni  on tuo 21watin led spotti. Minusta tuota on kivempi katsella kuin esim 50w esliä. Toimivuudesta en osaa vielä sanoo kun ollut vain pari viikkoa käytössä. Raportoin kyllä sitten kasvaako sillä mitään.

Onko kokemuksia miltä ajalta? Voitko verrata esim suunnattuun esliin (mikä koko vastaisi tuota ledi-spottia)?

tsilizoo

Kyllähän tuo toimii, varsinkin taimien kasvatuksessa loistava. Mitään varsinaista vertailua en ole suorittanut ehkä tulevaisuudessa. 

VP-Lux

Terveisin:

VP-Lux
010-526 11 70
www.vplux.fi