Chilipaprikani tummuu lehden ja rungon taipeesta?

Aloittaja amatöörikasvattaja, heinäkuu 15, 2009, 19:22:30 ip

« edellinen - seuraava »

amatöörikasvattaja

Hei,
heti alkuun totean ettei minulla ole aavistustakaan mikä lajike on kyseessä, mutta epäilisin jotakin aika tavallista. Ostin S-marketista pienen rasiallisen punaisia pitkulaisia chilipaprikoita, valmistaja oli Greenery ja paketissa ei mainittu lajiketta. Aluksi chilini oli täysin vihreä, mutta viime aikoina se on alkanut tummua noista reunoista, onko positiivinen vai negatiivinen ilmiö, joku tauti? Noista kulmista on myös ilmeisesti kasvamassa lehtiä, mutta kasvu on todella hidasta. Istutin siemenet vasta hieman ennen vappua. Tässä kuva:

[/URL

Horrigan

Hieman epäselvästi näkee tuota väriä, mutta mikäli se on punertavaa, niin fosforia vain lisää.

amatöörikasvattaja

Joo, kyllä se on hieman punertavaa. Tällä hetkellä olen käyttänyt viikon välein "substralin ekologinen kasviravinne" nimistä kasviravinnetta, joka sisältää fosforia yhden prosentin eli pitäisi ilmeisesti käydä ostamassa joku enempi fosforipitoinen kasviravinne pönikkä. Kiitokset neuvosta! :)

snu


Jos "reunoilla" tarkoitat noita kohtia, joista lehti haarautuu rungosta, niin tuo väritys on ihan normaalia.
#419
Eksyminen on suotavaa.

amatöörikasvattaja

Lainaus käyttäjältä: snu - heinäkuu 15, 2009, 20:31:02 ip

Jos "reunoilla" tarkoitat noita kohtia, joista lehti haarautuu rungosta, niin tuo väritys on ihan normaalia.


Ahaa okei, eli jatkan kastelua siis normaalisti. Kiitos.

SahuriX

Mullakin on samantapaista tummumista muutamissa kasveissa, tosin lannoituksena mulla on puutarhan kesä kastelulannoite jota annan lähes joka kastelulla...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

amatöörikasvattaja

Lainaus käyttäjältä: SahuriX - heinäkuu 15, 2009, 23:01:44 ip
Mullakin on samantapaista tummumista muutamissa kasveissa, tosin lannoituksena mulla on puutarhan kesä kastelulannoite jota annan lähes joka kastelulla...


Mihinkäs aikaan vuodesta kylvit siemenet ja onko syntyny kukintoja tai jopa hedelmiä? Onko kasvilla paljonki pituutta...tuo mun menestynein yksilö on tällä hetkellä about 20cm ja siemenet siis kylvin hieman ennen vappua. Ois vaan mielenkiintosta tietää, että onko toi hidasta, normaalia vai nopeaa kehitystä, muut kolme jäljellä olevaa on jääny tosta selvästi, niiden ka pituus on n. 16cm ja selkeästi pienemmät lehdet ja ohuemmat rungot, ilmeisesti eivät viihtyneet turveruukuissa, kun taas isoin eleli muoviruukussa, kunnes muutama päivä sitten vaihdoin kaikki saviruukkuihin.

SahuriX

no oikeestaan olen kylvänyt chilejä lisää vahän valiä joten ihan tarkkoja kehitysaikoja en osaa sanoa... mulla on kaikki muoviruukuissa ja olen ymmärtänyt niin että turveruukut eivät ole parhaimpia chileille...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

amatöörikasvattaja

Oolrait, vielä kaikille kiitokset vastauksista. Toivottavasti noista mun chileistä tulee vielä joskus jotain  ;D