tammikuu 10, 2025, 15:14:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yöeläjät (Mikä valvottaa?)

Aloittaja Rigsu, elokuu 12, 2009, 02:46:55 ap

« edellinen - seuraava »

Atheos__

Taidan aloittaa tieteellisen kokeen. Kuinka kauan ihminen voi valvoa ilman päihteitä ennen jonkinlaisien hallusinaatioiden ilmaantumista. Algerialaisia saksikätisiä panssarileppäkerttuja ja taistelulepakoita odotellessa  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - lokakuu 07, 2009, 04:45:25 ap
Taidan aloittaa tieteellisen kokeen. Kuinka kauan ihminen voi valvoa ilman päihteitä ennen jonkinlaisien hallusinaatioiden ilmaantumista. Algerialaisia saksikätisiä panssarileppäkerttuja ja taistelulepakoita odotellessa  8)

Tuli joskus valvottua vajaa 3vrk putkeen, ilman mitään kemiallisia tahi luonnollisia yhdisteitä. Yksin pimeessä kämpässä masistellen, hiukan oli outo olo ja varsinkin yöllä kun alkoi mielikuvitus laukkaamaan täysillä. Vuorokausi menee heittämällä, toisen vuorokauden puolivälissä alkaa jo olemaan niin sekasin ettei vaan tee mieli nukkua. Kroppa heittää kutosvaihteen päälle ja kun sänkyyn menee niin silmät leikkii karusellia päässä.
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

Rovajärvellä aikanaan näin jo kolmen vrk:n valvomisen jälkeen tonttuja. Ei sotaleikeiltä ehtinyt nukkumaan. Sitä en tosin voi varmaksi vannoa oliko ne oikeita tonttuja vai jotain pikku-ukkoja muuten vaan.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Atheos__

Koe meni pieleen heti alkumetreillä, hieman yli vuorokauden valvomisen jälkeen otin parin tunnin päikkärit. Noh, kokeillaan uudestaan
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Minbaari

Olen väsynyt mutta en malta käydä nukkumaan kun mietin mitä kaikkea kivaa aion tehdä tänään maanantaina! Lähden meinaan chilinkasvatus tarvike ostoksille! Oioioi!  :P

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - lokakuu 12, 2009, 03:04:11 ap
Olen väsynyt mutta en malta käydä nukkumaan kun mietin mitä kaikkea kivaa aion tehdä tänään maanantaina! Lähden meinaan chilinkasvatus tarvike ostoksille! Oioioi!  :P

Harmittaa sinänsä, ettei tuota efektiä ole mulla "enää"... Ehkä se johtuu vaan tästä jatkuvasta pienehköstä stressistä, joka kevään intin alun jälkeen ei ole oikeastaan hellittänyt kuin hetkittäin. Kela vaan on niin mahdottoman hidas, että päätösten teon jälkeen menee viikkotolkulla ennen kuin mitään tuntuu tapahtuvan... ja menot pysyy vähintään samoissa, tosin kissan polvileikkauksen takia yllättäviä lisämenojakin tuli heti, kun rahaa olis muuten ehkä ollut tarpeeksi.

Toki hereillä pitää myös jatkuva "oman ajan vaalinta", johon syyllistyn liiaksikin. Käytännössä en halua "tuhlata" vapaa-aikaani tehden jotain, jota en halua, joten lopputuloksena en tee juuri mitään, ja sekin harmittaa. Tekemistä kun olisi, mieluisaakin, mutta en pääse alkuun. ???

Atheos__

Alkaa nyppimään nämä uniongelmat, pariin viikkoon en ole nukkunut kuin max 4 tuntia per yö. Välillä en sitäkään. Viime yönä 5 tuntia rauhoittavien avustuksella, nyt ei toimi nekään.

Dear Harppa, olenko muuttumassa vamppyyriksi?

Viltsu777

Mulla vähän samaa vikaa, eli ei kauheesti tule putkeen nukuttua, päivällä sitten väsyttää ja joutomiehenä tulee helposti otettua päikkärit, jotka taas nekin verottaa yöunia, oravanpyörä. Onneks tuli pikkasen lunta, jeesaa ahistukseen. Vituttaa nää syksyt aina ennen kunnon lumen tuloa.

Kilp

Oma polla valvottaa, liikaa pohdittavaa ja haaveiltavaa. Kumma kun moisia ei voi nukkuessa suorittaa, muistan näkemiäni unia ehkä sen kerran kuussa ja nekin aina painajaisia.

Yleensä olen vaivaa ennakoivasti lääkinnyt ulkoilemalla noin tunnin per päivä, mutta tänään jäi näemmä liikaa energiaa yli lenkistä huolimatta.

Marcelo

Selkäleikkauksesta toipuminen ja aivastelu ei järin hyvä yhdistelmä, jumalaade minkä efektin saa aikaan ja tasan varmaan unet kaikkoo.

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: Marcelo - lokakuu 28, 2009, 02:55:16 ap
Selkäleikkauksesta toipuminen ja aivastelu ei järin hyvä yhdistelmä, jumalaade minkä efektin saa aikaan ja tasan varmaan unet kaikkoo.

Muistelisin myös että katkennut solisluu ja aivastelu on huono yhdistelmä.

Herra 47

puhumattakaan katkenneesta/murtuneesta kylkiluista... Nukkumaan kyllä pystyy... Mikäli nukkuessa ei liiku... ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Quini

Vähän niinkuin siinä Pirkka Pekka Peteliuksen yhdessä vanhassa sketsissä "Ei tule uni!" - Eli Säännöllisesti valvoskelen muutaman yön putkeen aina tämän tästä. Olen tehnyt niin koko ikäni ihan kakarasta saakka. Olen oppinut että valvomisen kanssa voi elää. Kesällä kun on valoisaa, niin voi vaikka hoidella kasveja puutarhassa.  :) Saa lisää tehollista puutarhanhoitoaikaa.

Hombre

66:n tunnin jälkeen aloin itse aikanaan näkemään kaiken vaaleanpunaisena. Ainoa nautintoaine oli silloin kahvi, eikä sitäkään litroittain.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Rigsu

helmikuu 19, 2010, 04:44:51 ap #34 Viimeisin muokkaus: helmikuu 19, 2010, 10:18:48 ap käyttäjältä Rigsu
otetaanpa tämäkin aihe esille... Jälleen heräsin kahdelta yöllä. Onko niin, että toisten on vain pakko todistaa "suden tunteja" ihan perskohtaisesti? Vai mikäkö on?

Asennuslääkkeiden puutteesta tuskin on kyse, vaikka sad vähän tällä tavalla oireilee sekin.

EDIT *season affective disorder... Eli joko mua ei vaan saa korjattua ollenkaan, tai sitten pitäs vaihtaa lääkitystä. Sitäpaitsi huomasin just että enhän mä kesälläkään nuku 8-) josko se ei silloin sit häiritse...

On se ny kummaa tämä että joka tapauksessa pitää valvoa.

T. Lahopää Latokartanosta

ps. Hesari tuli just <3

est. 28.07.2009

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pankkipoju

helmikuu 19, 2010, 20:02:30 ip #36 Viimeisin muokkaus: helmikuu 19, 2010, 20:08:11 ip käyttäjältä Pankkipoju
Lainaus käyttäjältä: hessi - syyskuu 17, 2009, 21:41:09 ip
olen ääni herkkä ihminen, pienikin raksahdus ja olen hereillä....
ja kun viikolla on (pakko) työntakia nukkua kaupunkiasunnossa,
niin enpä juuri nuku...
kaikkea on kokeiltu, korvatulpat, musiikki, unihormoonia, rauhoittavia yms..
6 tunnin yhtäjaksoisia unia ei minulla juurikaan ole, joten herään aamulla jo valmiiksi väsyneenä...
mutta tänään en nuku koska naapuritalon sisäpihalla on niin sanottu "homo" disco ja heillä karaoke ilta!
eli en nuku kuin sitten klo 02 jälkeen kun laulut loppuvat!
kuulen jopa laulujen sanat! että se risoo, nytkin kuuluu jumputus ja hoilaus!
ja aamulla täytyis olla 07.30 pirteänä töissä!  >:(

Ootkos kokeillut valkoista kohinaa?

Siis itse maaseudun elukkina kohtasin tuon saman ilmiön kun opintojen perässä muutta piti ja siitä ylitse pääsin ilmanpuhdistimella.
Siis sellaisella joka ylimmällä tasolla tuottaa semmoista rauhoittavaa meren kaltaista huminaa/jytinää... Kait lienee tärkeintä tuossa huminassa on assosiaatio, eli siihen kohinaan kun kallonsisäisellä algoritmillä onnistuu yhdistämään terveyttä edistävän puhtaan ilman ja ympäristön melusaasteelta suojelevan toiminnon, niin siitä tulee juurikin meren kaltainen taustamelun lähde joka tuottaa arvokkaan/turvallisen mielleyhtymän.

You know, talo meren rannalla on aika hemmetin kallis juttu (Vuosaari on säännön vahvistava robusti anomalia).

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hombre - marraskuu 12, 2009, 10:16:20 ap

66:n tunnin jälkeen aloin itse aikanaan näkemään kaiken vaaleanpunaisena. Ainoa nautintoaine oli silloin kahvi, eikä sitäkään litroittain.

Testattu on ja jotain vajaa 3vrk meni valvoessa, pimeessä yksiössä ja Black Metallia soundtrackina. Ihan vitun kujallahan ton jälkeen oli ja vihdoin ja viimein kun tajusin että nyt piisaa, se eka kalja pudotti niille sijoilleen. Vuorokausi ei tunnu missään, toinen ehkä mutta tossa vaiheessa keho löytää nopsaan sen kutosvaihteen kun tarpeeksi väsyttää, sitten ollaankin jo niin sekasin ettei mistään mitään tajuakaan. Masennus on jännä juttu, jotku lamaantuu siitä, jotku piristyy...

-P-
Meillä määrää Nainen!

MasaT

Kannattaa kokeilla kaliumia tai siis potassiumia, jota löytyy yleensä weiderin tuotteina markettien sport-osastolta.
Valeriaana-kamferi- tippoja löytyy paikallisesta apteekista.
Yleisohje taitaa olla, ettei kannata syödä paljon ennen nukkumista. 3 Tuntia ennen nukkumista ei vissiin kannattaisi syödä mitään!- Valitan!

Rigsu

helmikuu 20, 2010, 14:20:43 ip #39 Viimeisin muokkaus: helmikuu 20, 2010, 14:41:29 ip käyttäjältä Rigsu
LainausMasennus on jännä juttu, jotku lamaantuu siitä, jotku piristyy...

-P-

Rohkenen epäillä että masennus ketään piristäisi. Mutta tuo liikaunisuus jota ilmeisesti tarkoitat lamaantumisella, liittyy yleisesti lieviin-keskivaikeisiin masennustiloihin (joihin ei liity ahdistusta) epätyypillisen masennuksen ohella, johon liittyy mm. Ylensyönti, jota harvemmin esiintyy perinteisen masennuksen yhteydessä.

Jos taas diagnosoidaan esim. Yleistynyt ahdistus (F41.1), EDIT sekaMUOTOINEN ahdistus-masennus oireyhtymä (F42.1), kroonistunut masennus (F34.1)... Tilanne on aikalailla eri. Nukuttua ei saa, joka puolestaan uuvuttaa. Tämä siis jos otetaan huomioon että pistemäärä riittäisi vakavan masennustilan diagnoosiin, jota ei voi ilman psykoottisia oireita diagnosoida. (39p, ilman harhaisia ajatuksia)

est. 28.07.2009