AHH:n hydrolannoitteet kookoskuidussa

Aloittaja Meikä, syyskuu 03, 2009, 19:36:24 ip

« edellinen - seuraava »

Meikä

Moi,
Mulla on muutama chili kasvamassa kookoskuidussa, siis ne eivät ole hydrossa vaan ruukuissa täynnä kookoskuitua. Sen lisäksi löytyy Advanced hydroponics of hollandin Grow, Bloom ja Micro lannoitteet. Voiko näillä kasvattaa ilman hydroa? Miten niitä tulisi annostella? Tiedän perusasiat chilistä, että ne eivät paljon lannoitteita tarvitse, mutta olisko joillain tarkkoja annosohjeita.

tonttu

Hmmmm, no eipä sulta paljon puuttuis, että sulla ois dripperi kasassa. Femman pumppu, pikku reso ja reikä ruukun pohjaan, Tietysti letkun pätkä vielä. Noi kyseiset lannoitteet on hieman hamppu orientoituneita, mutta varmasti niillä kasvaa kanssa, pitää vaan mennä kasvien ehdoilla lannoituksessa.

Niabo

Mä oon kasvatellu chilejä noilla advancedeilla ja hyvin toimii chileihinki :)

kuje

syyskuu 03, 2009, 21:55:54 ip #3 Viimeisin muokkaus: syyskuu 03, 2009, 22:35:07 ip käyttäjältä kuje
Lainaus käyttäjältä: Meikä - syyskuu 03, 2009, 19:36:24 ip
Moi,
Mulla on muutama chili kasvamassa kookoskuidussa, siis ne eivät ole hydrossa vaan ruukuissa täynnä kookoskuitua. Sen lisäksi löytyy Advanced hydroponics of hollandin Grow, Bloom ja Micro lannoitteet. Voiko näillä kasvattaa ilman hydroa? Miten niitä tulisi annostella? Tiedän perusasiat chilistä, että ne eivät paljon lannoitteita tarvitse, mutta olisko joillain tarkkoja annosohjeita.

Eiks niissä purkeissa lue et kymmenesosa multaan.
Näin ainaki ite muistelisin.

edit.
Niin joo... kyseessähän olikin kookoskuitu eikä multa.

Masasaurus

Minä olen laittanut kookoskuituun ihan samalla suhteella, kuin hydroonkin. Aina välillä pelkkää vettä kans. Hyvin kasvaa ja tulee satoakin.

Tuntuu siltä, että nuo chilit ei ole kovin kranttuja lannoitteiden suhteen, jos vain valoa on tarpeeksi.

Meikä

Kiitos vastauksista! Mutta tähän mennessä vain yksi on kertonut miten näitä lannoitteita annostellaan.

Masasaurus :
"Minä olen laittanut kookoskuituun ihan samalla suhteella, kuin hydroonkin. Aina välillä pelkkää vettä kans."

Siis olet antanut tuon pullon ohjeen mukaan? Sain sen käsityksen eräistä toisista viesteistä, joita löysin haulla, että ne olisivat liikaa. Kuinka usein olet kastellut pelkällä vedellä ja kuinka usein lannoiteliuoksella?

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Meikä - syyskuu 04, 2009, 03:37:47 ap
Kiitos vastauksista! Mutta tähän mennessä vain yksi on kertonut miten näitä lannoitteita annostellaan.

Masasaurus :
"Minä olen laittanut kookoskuituun ihan samalla suhteella, kuin hydroonkin. Aina välillä pelkkää vettä kans."

Siis olet antanut tuon pullon ohjeen mukaan? Sain sen käsityksen eräistä toisista viesteistä, joita löysin haulla, että ne olisivat liikaa. Kuinka usein olet kastellut pelkällä vedellä ja kuinka usein lannoiteliuoksella?

Mutta eihän kookoskuitua voi rinnastaa mitenkään multaan. Sen oma ravinnepitoisuus on hyvin alhainen ja siis kyseessä on enemmänkin hydron väliaine. Eli ihan näin maalaisjärjellä ajateltunakin kasvit tarvitsevat hydron annostelun. Kannattaa varmaan olla aika varovainen sen nesteen kanssa, jos et meinaa hydroa tehdä.

CyberDog

Kookoskuitu myös varastoi aika tehokkaasti siihen tyrkätyt lannoitteet. Joten övereistä toipuminen on hidasta.

Masasaurus

Minulla chilit (ne mitkä ei ole hydroissa) on vanhoissa arabian kukkaruukuissa. Ruukuissa joko pelkkää kookoskuitua tai kookoskuitua ja vulcaponic. Kastelu aluslautasilta. Olen laittanut ihan sen pullon ohjeen mukaan. Pelkkää vettä noin joka kolmas tai joka neljäs kastelukerta. Kastellut olen noin viikon välein, välillä olen antanut kuivua kunnolla (niin, että lehdet nuupottaa).

döderö

Muuten!
Kun kookos kuivaa niin se on _todella_ kuivaa ja kova rakeista.
Ongelma on se että jos päästää kookoksen kuivahtamaan niin se katkoo juurissa sitä "nukkaa"
Kokeilkaapa esim pistoista kasvattaa kookoksessa ja antaa toisen kuivahtaa kunnolla ja toista pitää aina vähän kosteana.

Huomaatte eroa kasvussa ja juurissa.