tammikuu 11, 2025, 03:01:41 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

piiput ynnä muut tubangit (i damn you pertsa)

Aloittaja Maunemaune, syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 26, 2009, 20:20:26 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 26, 2009, 20:15:37 ip
tä? mä oon vissiin jääny junasta ja resiinastakin aikaa sitten.  :o mulle kun on piisannu tähän asti toi suomalaisvalmisteinen bonanza-piippu ja siihen kilta.

No, jos tykkää tupakankorvikkeena poltella niin eihän siinä mitään. Kiltaa tietenkään väheksymättä, ihan ookoo tubangia sekin on. Muuten toi vertaus on luokkaa: Miksi kasvattaa chiliä ite ku kaupasta saa sitä punaista chiliä??
totta.. totta.. pitääkin ostaa jostain kessun siemeniä. tupakkakauppoja on meidän kylällä niin pirun harvassa ja netin kautta ei viittis tilailla. menee kumminkin taas överiks..

Pertsa

Meillä määrää Nainen!

TunturiTiger

Noni.. Nyt viimeistään eukko hermostuu mun ideoistani! Mutta väliäkö sillä..?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 26, 2009, 20:44:59 ip
Noni.. Nyt viimeistään eukko hermostuu mun ideoistani! Mutta väliäkö sillä..?

On kato luonnonlaki että naiset HARVEMMIN ymmärtää miehiä, mutta silti naisesta on tehty se maailman monimutkaisin laite. Ajatellaanpa vaikka näin että miten on mahdollista että ihminen pystyy jokaikinen kuukausi vuotamaan viikon verta kuolematta. o.O
No, ei kaikkea tarvi edes miettiä. Mä oon sanonu omalle puoliskolleni että jos nukun myöhään niin on sama kuin että nainen laittaisi rahaa pankkiin. Ja silloin kun teen omia juttujani, tarkoittaa se naiselle laatuaikaa. Ei siinä, kyllä me yhdessäkin viihdytään loistavasti.
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 27, 2009, 17:21:35 ip
Huomenna laitan tilauksen menemään sikaritaloon.

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_84_95&products_id=527

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_84_121&products_id=678

noiden kahden piipun välillä olen tässä arponut tämän päivän. molemmat miellyttää mun silmääni  :D, mut toinen täytyy valita.

piipputupakeista pistän tilaukseen

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1071

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=957

ja sit vielä

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_87&products_id=1079

ja    http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_87&products_id=781

mites ton puhdistus nesteen ja ja suojapastan kanssa? kannattaako tilata heti vai pärjääkö alussa ilman?  ???

Osta Savinelli, saat varmemmin priimaa kuin Tannerin kohdalla. Hintaeroa ei juuri ole.
Tupakat Rox!
Suojapastaa en ole ikinä omistanut, ja tuskin tuun ainakaan lähitulevaisuudessa omistamaankaan. Et säkään sitä ihan heti tartte.. Puhdistusnesteeksi haet Alkosta parin desin viinapullon, pärjää pitkään!! Itse testasin kerran Neo-Amisept puhdistusainetta ja hyvin on pelittänyt, Enpä taida vaihtaakaan enään. Silloin kun putsailet Wiunalla niin varo roiskimasta ainetta stemiin, hapettuu herkästi.
Kivalta sun setti näyttää, tervetuloa harrastuksen pariin =)
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Muuten, jos haluat maistiaisia eräästä vaniljakiisselitupakasta niin laita osoa privana. Saat ilmasen mahiksen maistaa äärimmilleen maustettua tupakkaa, itselleni se ei todellakaan kolise :D
Meillä määrää Nainen!

Janne

Jees, hyvä setti Maunemaunella. 2 tupakkasekoitusten perustyyppiä löytyy eli puhdas virginia ja orientaali/latakiasekoitus. Seuraavaksi sitten Virginia/Perique -blendi, esim. tuo St James Flake on hyvä ;) Ja hyvä aromaattinen tai pari niin alkaa varmaan jo hahmottua minkälaisesta tupakasta itse pitää.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Hombre

Minäkin suosittelen Savinellia, joka on piippumerkkinä luotettava ja hyväksi todettu.
Tupakkapuoleen en muuten ota kantaa (se kun on makuasia), mutta kannattaa muistaa aina se, että mitä hienommaksi leikattua, sitä nopeammin se kuivuu.
Siksi en itse osta esimerkiksi Clania, joka on muuten ihan ok, mutta aina kuivaa.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Janne

Lainaus käyttäjältä: Hombre - syyskuu 27, 2009, 21:44:47 ip
mutta kannattaa muistaa aina se, että mitä hienommaksi leikattua, sitä nopeammin se kuivuu.

Tupakat kannattaa säilyttää patenttikorkkipurkeissa:

Säilyvät loputtomasti, vuosikymmeniä jos ei vaan home iske. Ja jos ei aukaise välillä niin kypsyvät ja etenkin ei-aromaattisten virginiasekoitusten maku paranee vuosien varrella. (eron huomaa jo vuoden-parin kypsyttelyn jälkeen). Mutta tosiaan vaatii sen ettei purkkia auota.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Pertsa

Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

En vielä ole saanu, tuli pikku ongelma ku koitin tilata. en saanu laskulla tilattua ja en omista täl hetkel nettitunnuksia  >:(

mut tilasin sit  Turun tupakkakaupasta piipun ( peterson army 101) ja tupakit peterson irish whiskey ja Old dublin.
sit 100kpl rasseja ,huomenna noiden pitäis lähteä, toivottavasti ehtis perjantaiksi ni pääsis reenaamaan.  :)

jahka saan nyt tässä joku päivä hommattua ne nettitunnukset ni tilailen sitten stalon kautta lisää settiä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 29, 2009, 18:34:32 ip
En vielä ole saanu, tuli pikku ongelma ku koitin tilata. en saanu laskulla tilattua ja en omista täl hetkel nettitunnuksia  >:(

mut tilasin sit  Turun tupakkakaupasta piipun ( peterson army 101) ja tupakit peterson irish whiskey ja Old dublin.
sit 100kpl rasseja ,huomenna noiden pitäis lähteä, toivottavasti ehtis perjantaiksi ni pääsis reenaamaan.  :)

jahka saan nyt tässä joku päivä hommattua ne nettitunnukset ni tilailen sitten stalon kautta lisää settiä.

Jösses ku hommasit komian piipun alotuspeliksi, ei ainakaan välineistä ole kiinni.
Muistat vaan että toi peten suukappale saattaa alussa olla hankalahko putsattava ton ylöspäin suuntautuvan savureijän takia mutta nou hätä.
Ja jos alussa jää piipusta hiukan väriä käteen niin ei sekään ole vakavaa, joissakin peteissä "tyyppivika".
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Ainiijoo, pikkusen tosta Army piipusta..
Yleensähän stemiä ei suositella irotettavaksi lämpöisestä piipusta halkeamisriskin takia mutta legendan mukaan Pete kehitti tuollaisen liitoksen että sodassa jos sattuu tilanne päälle kesken poltteluhetken, varren voi hyvin napata irti kuumastakin piipusta ilman, että piippu siitä kärsii.
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

syyskuu 29, 2009, 19:13:16 ip #34 Viimeisin muokkaus: syyskuu 29, 2009, 19:19:46 ip käyttäjältä Maunemaune
Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 29, 2009, 18:48:26 ip

Jösses ku hommasit komian piipun alotuspeliksi, ei ainakaan välineistä ole kiinni.
Muistat vaan että toi peten suukappale saattaa alussa olla hankalahko putsattava ton ylöspäin suuntautuvan savureijän takia mutta nou hätä.
Ja jos alussa jää piipusta hiukan väriä käteen niin ei sekään ole vakavaa, joissakin peteissä "tyyppivika".

mä siinä sit sisuuntuneen kävin kattelemas noit piippuja Ttk:n sivulla ja toi iski silmään. eikä mun mielest ollu sillee pahan hintainenkaan. aika "sika säkissä" meiningillä ton tilasin kyl  :D

enköhän sen putsaushomman opi, siinä on varmaan kans jotain omia jippoja ? tarvii vissii mennä lukemaan alan foorumilta .

eli tuolla piipulla on ihan sama onko se piippu lämmin tai ei kun stemin irroittaa, taidan kumminkin pelata varman päälle ensin.

laitan viel linkit niistä tupakeista jotka tilasin

http://www.peterson.ie/pipes/old-dublin.html

http://www.peterson.ie/pipes/irish-whiskey.html

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 29, 2009, 19:13:16 ip
Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 29, 2009, 18:48:26 ip

mä siinä sit sisuuntuneen kävin kattelemas noit piippuja Ttk:n sivulla ja toi iski silmään. eikä mun mielest ollu sillee pahan hintainenkaan. aika "sika säkissä" meiningillä ton tilasin kyl  :D

enköhän sen putsaushomman opi, siinä on varmaan kans jotain omia jippoja ? tarvii vissii mennä lukemaan alan foorumilta .

eli tuolla piipulla on ihan sama onko se piippu lämmin tai ei kun stemin irroittaa, taidan kumminkin pelata varman päälle ensin.

laitan viel linkit niistä tupakeista jotka tilasin

http://www.peterson.ie/pipes/old-dublin.html

http://www.peterson.ie/pipes/irish-whiskey.html

En minäkään kyllä kuumasta piipusta vartta irrottais vaikka se oliskin mahdollista, mitään syytä kun en moiseen toimenpiteeseen näe.
Noista tupakoista. Polttelin Vanhaa Dublinia 100g purkin joskus eikä hirveästi sytyttänyt. Syytä en tiedä mutta tarvii piakkoin ottaa uudelleen selvää mistä ko, heinä on tehty. Uusia piipujakin on ehtinyt siunaantumaan .....jokunen tässä välissä joku tupakka toimii toisella piipulla hyvin, toisella taas ei. Irish Whiskeystä en ole varma onko tullut maistettua. Mutta jos on, niin ei se kummoisiakaan fiiliksiä ole saanut aikaan koska yleensä noi hyvät tupakat jäävät korvantaakse muistiin. Mutta, monasti suusta kiinni miltä maistuu. Muuten, Stalon myymä Vanha Dublin on samaa kamaa kuin peten Old Dublin, nimet on suomennettu siksi koska Sikaritalolla ei ole lisenssiä myydä Peten 50g purkkeja. Ne ostaa tupakan irtotavarana (täysin sama tuote) ja myy 100g erissä halvemmalla, jos siis kolisee niin Stalosta saa irtona. Töölöstä oon ostanu myös pienempinä maistiaiserinäkin joitain tupakoita, joita saa bulkkina. Tosta säilytyksestä. Osa tupakoista on niin pitkälle PG (Luetaan=Pirunpaska) :llä kyllästettyä että säilyvät kosteana vaikka maailman tappiin saakka. Esmes Ärrällä myytävä Hamilton ja Peten Sherlock Holmes. Ite säilytän ihan vaan purkissa/massissa ja sinne pieni, reijitetty minigrippussi jossa on pala harsoa tahi muuta hajutonta ja mautonta kangasta. Varsinaisia piipputupakan kostuttimiakin myydään. Jotkut myös suosittelee laitettavaksi perunan tahi omenanviipaleen yöksi tupakan sekaan ja itse kokeilin kerran, enkä kokeile toiste. Saatan ehkä kuvitella vaan mutta ainakin omasta mielestä tupakan oma maku otti toimenpiteestä damagea.
Meillä määrää Nainen!

Poppamies Tuliliemi

Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 16, 2009, 23:41:36 ip
Lainaus käyttäjältä: Poppamies Tuliliemi - syyskuu 16, 2009, 22:46:47 ip
Kävin taasen piipullisen nauttimassa ja tulin siihen tulokseen että nuo sikaritalon piipputikut on melkosta pasketta :|

Olisko kellään vinkkiä mistä vois hankkia hyvän piippusytkärin? Tuo sikaritalon valikoima ei oikein vakuuttanut... pieni koko olisi plussaa, kuten myös kohtuullinen hinta. Olisko pertsalla jotain tietoa? Taikka jollain muulla?

Toi mua on palvellut reilun vuoden. Toimii hienosti, on nätti jota kehtaa esitellä, pohjassa on myös ulosvedettävä toppari. Hinta sisältää toimituksen.
Hinnaltaan ERITTÄIN edullinen =)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10080

No niin, nytpä tuo kiinan ihme saapui ja aloin testaamaan, päästi yhden pienen tulipössähdyksen ja nyt ei syty enää millään vaikka kuin säätelee. Ei kai ne tuota tyhjänä myyneet, että täyttää pitäisi itse vai sattuiko maanantaikappale vastaan?
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Pertsa

syyskuu 29, 2009, 19:58:25 ip #37 Viimeisin muokkaus: syyskuu 29, 2009, 20:00:39 ip käyttäjältä pertsa
Oon 2 sytkää tuolta tilannu ja molemmat on tehny saman ku sunki sytkäri. Vika hoituu kaasulla, elikäs täyttöhommin pääset =)
Ediittiä, Jennille tilasin tollasen ison butaanitohottimen koruhommia varten ja sitäkin vaivasi sama tauti..
Meillä määrää Nainen!

Poppamies Tuliliemi

Oukkei, kiitoksia vastauksesta. R-kioskille kait suunnattava, vai saakos noita kaasuja nykyään mistä?
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Poppamies Tuliliemi - syyskuu 29, 2009, 20:20:43 ip
Oukkei, kiitoksia vastauksesta. R-kioskille kait suunnattava, vai saakos noita kaasuja nykyään mistä?

Kait niitä joka marketista löytyy mutta ärrältä varmasti =)
Meillä määrää Nainen!