tammikuu 08, 2025, 21:35:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Toinen siemenketjukirje

Aloittaja biblo, lokakuu 24, 2009, 23:20:56 ip

« edellinen - seuraava »

cix

Kirje tuli, kiitos! Pistän eteenpäin vasta maanantaina jos sopii.

Jan

Tässähän viedään jo viimeistä... Oletettavasti kohta siis alkaa uusi ketjukirje. Pitää seurata tarkkaan, että pääsen siihen mukaan :)

Larski

Koskas seuraavalle kierrokselle otetaan uusia mukaan?

Rusakko

Lainaus käyttäjältä: cix - marraskuu 25, 2010, 10:38:34 ap
Kirje tuli, kiitos! Pistän eteenpäin vasta maanantaina jos sopii.

Sopii mainiosti, olen maanantaihin asti poissa suomesta joten en sitä olisi vastaanottamassakaan. Tiistaina tai keskiviikkona sitten olis perillä. Varaan loppu viikon kirjeen ja sen tulevaisuuden ihmettelyyn mutta laitetaan uuteen kiertoon itsenäisyyspäivän tienoilla.

- Jos kirjeessä on varaa jakoon niin koitan laittaa kirjettä kahteen osaan mutta muussa tapauksessa menee samanlaisena eteenpäin.
- Sopiiko jos uudet laitetaan listan alkuun ja vanhat perään vanhassa järjestyksessä?
- Sovitaan lisäksi että vanhat on mukana ilman erillistä ilmoitusta, mutta jos kirjeelle ei ole tarvetta niin laittakaa rohkeasti viestiä niin saadaan karsittua listaa hieman. Samoin nyt on hyvä aika ilmiantaa porukkaa jotka kirje hyppäsi yli tällä kierroksella koska osoitetietoja ei tullut tai oli jotain muuta epäselvyyttä toiminnassa, itselläni ei ole niistä tietoa. Poistetaan tälläiset sitten listalta.
- Ja lopuksi tietysti uudet laittaa mulle yksityis viestillä nimimerkin, osoitetiedot sekä mailiosoitteen. Sanotaan että 10-20 nopeinta pääsee mukaan listan kerkeen. Kuukaudessahan pitäis joku 8 paikkaa kiertää. siinä mielessä turhan pitkän listan kasaaminen ei ole mielekästä. 40 nimeä olis 5 kuukautta ja sillon olis huhtikuun lopussa vasta kiertänyt setin ja kylvöt alkaa olla myöhässä. Toki voidaan ajatella että tämän vuoden kylvöt on kirjeestä poimittu nyt jo. noin 50 nimeä niin kiertäis kahdesti vuodessa, vois olla ihan hyvä vauhti.

Talisker

Lukasin koko ketjun läpi ja piti nyt sitten oikein rekisteröityä forumille, että pääsee siemenketjuun messiin. Eli mukana ollaan jos umpinyypätkin pääsee.

Lähinnä Serrano ois hakusessa ja koitan saada lisättyä jotain hyödyllistä, ainakin parit fritsut (Capsicum Itellum)...heh heh.

Laitoin Rusakolle yv:n. Eipä kait muuta voi vielä tehdä.

Talisker

kuje

Kiinnostaisi myös osallistua siemenketjukirjeeseen, mutta ens kauden lajit on jo itämässä, joten ei oikeastaan ole tarvetta.
Siemeniäkin olisi vaan noita yleisimpiä, mitä kirje taitaa jo sisältää.
No ens kauden jälkeen voi hyvillä mielin osallistua, jos villit tuottavat siemeniä! :D

Rusakko

Ihan vaan sit tiedoks et en vastaa porukalle yksitellen et joo olet mukana
koitan saada uuden listan näkyviin ens viikon loppuun mennessä

Minbaari

EN osallistu seuraavalle kierrokselle.

mmj

Täällä loppuu taimilta tila kesken, eli jättäydytään seuraavalta kierrokselta suosiolla pois  :D

Rusakko

kirje tuli eilen perille eli kierros on täynnä. Kiitos kaikille.
Pariin kohtaan kaipaisin mielipiteitä

1. Onko oikeasti järkeä että esim aji cristalista on noin 4 pussia kirjeessä, nämä siis eri kasvattajien laittamia, vai voisiko noita yhdistää ja näin selkeyttää kirjeen sisältöä huomattavasti. toki näin siementen alkuperä menetetään, mutta en itse koe sitä niin suureksi ongelmaksi.
2. lisäksi taidan laittaa kirjeen vaan yhtenä osana eteenpäin ja unohdetaan se jakaminen, vaikka näin kierto onkin pidempi

Lisäksi pari huomiota nyt kirjettä vilkaistuani. Aika vähän puben siemeniä, kaksi eri lajiketta. Sekä aika isoja pusseja. Jälkimmäisen ajattelin korjata ja korvata isot pussit pienillä, joita tilailin jokin aikaa sitten. säästyy tilaa ja on kivempi selailla kun on lähes identtisiä pusseja. Ensimmäiseen kaipaan apuja muilta koska itselläni ei niitä oikein löydy :) Samalla käytän tilaisuuden hyväkeni ja kyselen mahtaisko jolta kulta löytyä Chilacan siemeniä ja haluis niitä mulle lähettää?

Talisker

Musta toi yhdistäminen on ihan jees, mä en välitä siementen alkuperästä. Muutenkin tää varmaankin kannattaa tehdä mahdollisimman helposti kun tää on vapaaehtoista puuhaa. Mutta kertokaa kokeneemmat mielipiteitä.

Miksaa

Pistä yhteen vaan kaikki saman lajikkeen pussukat ja kotiuta itselles osa, jos on liikaa...
Jos joku ei halua "sekasikiöitä" niin niitä saa sit kysellä muilta jäseniltä privana.

Pubet on kyl haluttuja, mut niitä vois vaikka bluesilta(tai muilta tehtailijoilta) kysellä aloituspakettiin, jos ne haluais lahjoittaa lisää...?
Mun rocotot ei hirveesti satoa tehnyt, jotta voisin itse siihen osallistua :(

P:S Mun nimi oli tuplana listassa. Poista se jälkimmäinen. Tuli kirje kahdesti mulle  ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Filago

Mä voin laittaa Pubejen siemeniä, niitä on jokusta lajiketta jonnii verran. Lupasin samaa siihen toiseenki ketjukirjeeseen, mutta kyllä noita ny sen verta riittää että ei ihan just ja heti lopu. Mutta pieniä pusseja mulla ei edelleenkään ole, joten joudutte sit joko oleen ilman uusia lajikkeita täältä ( entisiin voin toki lisätä ;)), tai vaihtamaan pussit myöhemmin, kun kierto osuu jonnekin missä on joutavia pieniä pusseja.

Filago

Rusakko

hyvä, yhdistän siis samat lajikkeet keskenään. Poistan samalla kaikki turhat isot pussit ja vaihdan pienempiin. Lisään muutaman pienen pussin uusia siemeniä/lajikkeita varten. Laittakaa nyt sit uudet siemenet vaan aina siihen yhteen pussiin jossa on jo saman lajikkeen siemeniä kun täytätte jo olemassa olevaa.

Miksaa

Mä ostin maestrolta pussukoita juuri ja hyviä ovat. Nopee toimitus, kuten lupasikin...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8731.0

Rusakko

ite tilasin 1000kpl ebaystä, makso jotain 10e tienoilla. laadusta en osaa sanoa verrattuna muihin mut siemen pusseiksi ihan hyviä, ja siihen niitä tilasinkin

Miksaa

Juu, tiedän kyllä mistä sais enemmänkin tilaamalla itse...
Lähinnä nyt mainostin sitä, että foorumin sisältäkin saa pieniä määriä ja tuskin kenenkään talous kaatuu siihen jos kauppias ottaa muutaman sentin välistä... ;)

Pussit on käteviä siiduille ja jos joku kuka tätäkin ketjua lukee, on ilman, niin tuolta saapi...

Kaltsu

Noissa pienissä pusseissa on se huonoa ettei siinä ole tilaa kirjoittaa pussin päälle. Laiskana en jaksa kirjoitella paperilapuille ja jos pussissa on enemmän siemeniä niin lapusta ei näe mitään. Tyytynyt olen 10x11 pusseihin johon voi kirjoittaa päälle. Ketjukirjeessä ymmärrän pussien koon merkityksen, mutta kotikäytössä mennnään isommilla.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Rusakko

noniin...

pussit on nyt yhdistelty ja tilaa tuli aika reilusti lisää. jätin ylimääräiset pienet pussit, joita tuosta yhdistämisestä tuli, varalle kun lisää lajikkeita löytyy. Aji cristal veti parhaat seitsemällä eri pussilla ja mm Champion tuli hyvänä toisena muistaakseni neljällä pussilla. Jos nyt missasin jonkun lajikkeet tupla pussit niin yhdistelkää toki tarvittaessa. reilu kaksikymmentä lajiketta oli mukana useammalla kuin yhdellä pussilla, yhteismäärää en laskenut mutta varmaan ollaan jossain 70 ja 100 välissä

Tosiaan eri pube lajikkeiden itse kaipaisin lisää sekä tuo jo mainitsemani Chilaca. Jos noita löytyy, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä. Pistän listan kuntoon viikonlopun aikana ja pussi postiin niin että lähtee tiistaina heti liikkeelle.

Jan

Meinasitko aloittaa uuden Threadin? voisi ehkäpä olla ihan hyvä ja uudetkin foorumilaiset ehtisivät (ehkä) hihkaisemaan kiinnostuksensa.