tammikuu 09, 2025, 22:10:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Toinen siemenketjukirje

Aloittaja biblo, lokakuu 24, 2009, 23:20:56 ip

« edellinen - seuraava »

aropupu

Kannattaisikohan tämän nykyisen osallistujaketjun päätyttyä lyödä tämä kyseinen topic lukkoon ja perustaa tälle kirjeelle uusi topic jonka ensimmäiseen viestiin rusakko voisi sitten päivitellä tilannetta ja vastaanottajalistaa aina tarpeen mukaan, niin jengin ei jatkuvasti tarvitsisi vastata samoihin kysymyksiin uudelleen ja uudelleen? yli 40-sivuisesta topicista jota on kirjoiteltu kolmisen vuotta on vaikea löytää sitä kuranteinta tietoa kun se on hautautuneena sinne sivulle kakskytjotain tai kolkytjotain.

Filago

toukokuu 26, 2012, 09:06:54 ap #841 Viimeisin muokkaus: toukokuu 27, 2012, 19:52:53 ip käyttäjältä Filago
Nyt on kirje avattu ja havaittu, että villit ja Pubet puuttuvat tällä kertaa kokonaan, ei edes isompaa alkuperäistä pussia jäljellä, eli ei myöskään tyhjenneitä mihin lisätä. Omituista, Itellan aikaisemman sekoilun piikkiin? Pidän kirjeen vielä sunnuntain, jotta ehdin käydä läpi omaa varastoa ja lisätä jonkinlaista perussettiä, tänään on vähän liikaa muuta ohjelmaa (mm. häät...). Pussejakin pitää hakea.

Filago

Uusi muokkaus... No niin, pakettia uudelleen pakatessa sitten löytyivät ne nk. puuttuvat pussitkin. Olivat päällyspussin sisäpinnalla takertuneena, ei laatikon sisällä. Eli lataan nk. uudet pussukkaiset vanhojen sekaan, koko hässäkän laatikkoon ja olen iloinen, että arvoitus ratkesi :).

Filago

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: aropupu - toukokuu 25, 2012, 22:32:23 ip
Kannattaisikohan tämän nykyisen osallistujaketjun päätyttyä lyödä tämä kyseinen topic lukkoon ja perustaa tälle kirjeelle uusi topic jonka ensimmäiseen viestiin rusakko voisi sitten päivitellä tilannetta ja vastaanottajalistaa aina tarpeen mukaan, niin jengin ei jatkuvasti tarvitsisi vastata samoihin kysymyksiin uudelleen ja uudelleen? yli 40-sivuisesta topicista jota on kirjoiteltu kolmisen vuotta on vaikea löytää sitä kuranteinta tietoa kun se on hautautuneena sinne sivulle kakskytjotain tai kolkytjotain.
Jep
- Kunhan kirje saapuu rusakolle, lyödään tämä ketju lukkoon!
- Rusakko tekee sitten uuden ketjun, johon ruvetaan keräämään osallistuvia. Tai sitten halutessaan lähettää jollekin muulle, joka organisoi tämän ketjukirjeen, ihan miten vain.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

SK

Filago toi eilen kirjeen minulle. Käyn sen tänään läpi ja koitan saada tämän päivän postiin lähtemään kohti Aropupua.
En tiedä minkälaisena pakettina tuo on yleensä liikkunut, mutta taidan uusia kirjeen kuoret.
Kun nyt tuossaa on ikäänkuin kaksi teipillä kasaan kursittua pakettia päällekkäin. Päälimmäisenä iso pahvikirjekuori ja sen sisällä maxikirjekuori.

aropupu

toukokuu 29, 2012, 11:15:21 ap #844 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2012, 11:17:05 ap käyttäjältä aropupu
Selvä homma, katselen jo valmiiksi mitä minulta löytyisi tuohon lisättäviä. Pubeja tuskin hirveästi löytyy kun niiden sadot ovat mulla olleet kovin pieniä mutta ehkä sinne villipussiin ainakin jotain lisäiltävää olisi jos kerran tyhjänä menee, ja veikkaisin että noita chinensejäkin on joitain mitä siellä tuskin vielä on.

Rusakko näyttäisi kirjautuneen foorumille edellisen kerran tammikuussa, ja edellisestä postauksesta on puoli vuotta. Mitenköhän tämän kirjeen laita nyt, jos mielenkiinto touhuun on ko. herralta lopahtanut, niinkuin porukalle ymmärrettävästi aina välillä käy? Laitoin hänelle nyt viestiä että voin ottaa kirjeen hoidon vaivoikseni jos hänellä ei mielenkiintoa ole, kun täällä foorumilla tulee kuitenkin päivittäin hengattua. Tiedä sitten koska saa tuon viestin jos ei ole neljään kuukauteen kirjautunut foorumille. Onko listan viimeisellä eli mun jälkeen olevalla urmaksella edes hänen osoitettaan että kirje löytäisi oikeaan osoitteeseen? Ja eihän kenelläkään satu olemaan mitään suorempaa yhteyttä ko. herraan, esim. sähköpostiosoitetta?

SK

Huhuhuh...

Nyt on kirje käyty läpi ja saan sen tänään matkaan.
Siis kyllä tuossa on mukana pube ja villi pussit, Filago ei vaan ollut aluksi tutkinut tarpeaksi tarkasti.
Minun puolesta voit ottaa kirjeen hoitoosi, jos Rusakosta ei kuulu mitään. Listahan on nyt muutenkin ihan lopussa, niin laittaisi urmaksen vaan ensi kieroksen ensimmäiseksi.
Ja samallahan voisit sen uuden topicin avata. Ja jos näätte että on tarvetta viilata ketjukirjeen sääntöjä, niin olisi hyvä tilaisuus.
Ainakin minun mielestä nämä, jotka ilmottautuvat kirjeeseen ensimmäisellä viestillään ja jotka eivät ole vaivautuneet lukemaan siemeketjukirjeen sääntöjä, vaan ilmoittavat itsensä mukaan kesken kierroksen voi jättää tylysti pois osallistuja listalta. Uusia mahdollisuuksia heille tulee kuitenkin ja onpahan hieman aikaa lukea chilien maailmasta...

jaolsten

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

urmas

Ei ole Rusakko lähettänyt osoitetietojaan mulle.

SK, aika epäreilua olisi tiputtaa mut listalta, koska minut siihen hyväksyttiin ja lisättiin viime syksynä, mistä asti olen sitä odottanut. Natikkakin on viritetty kattoon ja sekin odottelee saapuvia siemeniä :)

aropupu, voin lähettää kirjeen sulle takaisin, jos Rusakosta ei ala kuulumaan mitään.

aropupu

Äläs huolehdi, ei tässä olla ketään listalta tiputtamassa. Kyllä se kirje sinulle täältä lähtee varsin piakkoin saapumisensa jälkeen otan sitten kirjeen hoidettavakseni tai en.

urmas

SK

Hei urmas en tarkoittanut olla epäreilu sinua kohtaan, koska jos olet tämän kieroksen viimeinen tai seuraavan kieroksen ensimmäinen, niin ei kukaan edes kiilaa väliin.
Tuohan on vaan muodollinen juttu, jos kirjeen hoitaja vaihtuu.

Ja tänään lähti kirje aropupulle uudessa luukkulaatikossa.

aropupu

Kuinkas tyhjä se kirje nyt sitten on? Minulta liikenee toki täytettä mutta ei mitään ihan loputtomia määriä, ja mietinkin tässä että pitäisikö tässä nyt kysellä ihmisiltä että löytyisikö listan ulkopuolisilta tai kirjeen joskus aikoja sitten nähneiltä ylimääräisiä siemeniä joilla sitä täyttää, jos mennään ihan pussinpohjilla? Tässä olisi jokunen päivä aikaa niitä tännepäin lähetellä ennenkuin kirje lähtee uudelle kierrokselle, siis olettaen ettei rusakosta nyt kuulu.

biblo

toukokuu 29, 2012, 17:36:11 ip #852 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2012, 17:41:53 ip käyttäjältä biblo
Itse voin myös jatkaa tämän kirjeen kanssa, kuten sen aloitinkin. Jonkin verran täytettäkin löytyy. Soitan tuolle Rusakolle ja kysäisen vielä jos kaikille ok?

E: Rusakolle soitettu ja hän lupasi toimittaa osoitteen hänelle kenellä kirje on ja sitten minulle ja minä laitan kiertoon.

Sopiiko osallistujille?
"Grow food, not lawns"

tuoppim

Eiköhän tuo ole paras ratkaisu niin ei tule yhtä ylimääräistä postitusta väliin.

SK

Kyllä siinä kirjeessä siemeniä oli mukavasti. En tiedä paljonko niitä yleensä on ollut, kun tämä oli enimmäinen ketjukirje minulla.
Juuri ja juuri sain ne pussit sullottua luukkulaatikkoon ja postikulut oli 1,5€. Olihan siinä mukana niitäkin pusseja joissa oli vain pari siementä.
Mutta lajikkeita oli sen verran, että en olisi yhden päivän aikana juuri enempää jaksanut tietoa niistä etsiä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: biblo - toukokuu 29, 2012, 17:36:11 ip
Itse voin myös jatkaa tämän kirjeen kanssa, kuten sen aloitinkin. Jonkin verran täytettäkin löytyy. Soitan tuolle Rusakolle ja kysäisen vielä jos kaikille ok?
E: Rusakolle soitettu ja hän lupasi toimittaa osoitteen hänelle kenellä kirje on ja sitten minulle ja minä laitan kiertoon.
Sopiiko osallistujille?

Sopiihan tuo.

Mitenkäs uudelle listalle ilmoittautumisen kanssa ??  Olen mukana jatkokaudella.
Uudet jäsenet ? Tarvitseeko olla foorumihistoriaa, tietty määrä viestejä ?
Puhelinnumero, sähköpostiosoite, oikea nimi ja osoite ylläpitäjälle ?

biblo

Rusakko siis lähettänee kirjeen minulle ja minä alan uuteen threadiin keräämään nimiä kuten ennenkin.

Ajattelin mennä samoilla säännöillä kuin tuohon kolmoskirjeeseen on sumplittu, pienillä poikkeuksilla. Eli allaolevasti:

Säännöt: (Versio 1. Täydentyy vielä, parannuksia ja muutoksia saa ehdottaa)
1) Osallistuminen.
- Lähetä ketjukirjeen moderaattorille (biblo?) YV, jossa ilmoitat halukkuudesta osallistua ja yhteystietosi, myös puhelinnumero.
- Osallistumisen ehtona on se, että hakija on lähettänyt 50 viestiä tällä foorumilla. Mikäli tuota viestimäärää ei vielä ole, voi pyytää suositukset kahdelta jo hyväksytyltä jäseneltä.

2) Kirjeen kulku.
- Osallistuja vastaa siitä, että listalla hänen edellään olevalle henkilölle ilmoitetaan tarvittavat yhteystiedot hyvissä ajoin.
- Osallistuja lähettää viestin tähän ketjuun saatuaan kirjeen.(Tulevaan threadiin)
- Kirje tulee käydä läpi mahdollisimman nopeasti. Se pitää postittaa 1. luokassa edelleen viimeistään kolmantena päivänä sen saapumisesta.
- Kirjeen haltijan tulee tarkastaa ennen kirjeen postitusta, että listalla seuraava on ollut foorumilla läsnä viimeisen kahden viikon aikana. Mikäli näin ei ole, hänen tulee pyytää yhteystietoja listalla seuraavalta, joka on ollut foorumilla edellisen kahden viikon aikana. Yhteystietoja voi pyytää sekä ko. henkilöltä että moderaattorilta.
- Osallistuja lähettää viestin tähän ketjuun postitettuaan kirjeen eteenpäin.

3) Yleiset ohjeet.
- Siemeniä voi hyvällä omalla tunnolla ottaa hyvinkin monta sorttia, kuitenkaan unohtamatta muita osallistujia.

- Lisättävistä siemenistä olisi hyvä merkitä niiden keruuvuosi.

Nämä siis kolmoskirjeen sääntöjä aavistuksen muokattuna. Mentäisiinkö noilla?
"Grow food, not lawns"

jaolsten

Hyvät ja yksiselitteiset säännöt!
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Hyvät ja selkeet säännöt.

KANNATETAAN

Uusi viestiketju ja ekaan viestiin osallistujalista.

suorama

Hmm. pitää siis aloittaa kysely rumba, jotta saa nuo viestit täyteen...

Säännöt ensi lukemalta kunnolliset ja selkeät. Eli kannatusta kehiin.
Muistiinpanoja Chilistä ja välillä muustakin.
http://blog.arisorvari.com

Mitäs hyvää tänään pantaisiin?
http://oluttehdas.blogspot.com

Keskustelua oluenteosta suomeksi
http://kotiolut.com