tammikuu 11, 2025, 04:49:03 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

Chili-Hixu

pistokkaistahan tulee samanlaisia kuin tuosta mutantistakin, eli samalaiset podit saavat. nuohan on kätevä syödä kokonaisina, eli ole siemeniä tiellä.

papereeka88

Niin nyt pitäisi vielä saada ratkaistua miten tämä siemenettömäksi jalostunut chili laji saadaan eteenpäin muutenkin kuin pistokkaina :D
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

jeQQ

Ainahan sitä voi kloonata..  ::)

chilimieli

Klooni kelpaisi tännekin.. 8) Ihan ilman juuriakin.. Itse olen lähettänyt onnistuneesti esim. kahvipensaan pistokkaita TALVELLA (seisoivat postilaatikossa yön yli) ihan vain dvd-kotelon sisään pakattuna.. Varren ympärille märkää paperia, ympärille sellofaania ja kotelo vielä paistopussin sisään ja ei muuta kuin kirjekuoreen. Tällä metodilla saa siis pistokkaita ainakin lähetettyä postissa ihan hyvällä menestyksellä. ;)

Vinkkinä vain mikäli pistokkaita alat jollekulle postittelemaan. ;)

Itseä ainakin kiinnostaisi..

bluesman

Ovat oksat mutantilla niin onnettomia että annoin hiukan lannoitetta jotta kasvaisi vaikka pari senttiä. Sitten pistokkaita.

Kuva sprinklerin ollessa päällä. Huonosti erottuu mutta kyllä siellä kastuu.

Perähuoneessa ovat oksat alkaneet notkua.

Tyttäreni hollantilainen vieras ihmettelee Tobago sweetiä.

MikaK

Herkuttelin sitten ilta-ateriana Nurmijärveltä saatuja salaattiaineksia. Perunat oli kaupasta ja balsamico&kurpitsan siemenöljy myös muualta. Kurkku, basilika, kaksi erilaista salaattia ja leek olivatkin sitten Nurmijärveltä. Oikein maukas salaattihan niistä syntyi. Vaimo kehui kurkkua myös saatuaan maistiaisen ja innostui basilikasta.

Hauska nähdä miten paikka muuttuu kauden edetessä ja kasvipaljous on jotain tajutonta. Omat rääpället näyttävät entistä säälittävimmiltä, kun vielä isäntä esittelee tiluksiaan "Tässä on tälläinen huonosti tuottava rääpäle", mikä on kookkaampi ja kasvattaa tuplasti enemmän podeja kuin oma vastaava lajike. Vähän sellainen Elisa-mainos hetki "noh, tämä on tälläinen rikkaruoho ( missä nyt on 500+ podia )

bluesman

No rääpäleeksi tarkoitin Aji cristalia joka viimevuoteen verrattuna on kasvussaan jäljessä, varjonpuolella kasvaneita. Kannattaa nyt ihmetellä kasvien paljoutta, ensi kausi tulee olemaan iisimpi. Täytynee istuttaa vain 1 kasvi/ebbi niin ei tule aivan näin ahdasta ettei edes näe kaikkia kasveja.
Ihan kiva kun MikaK oot seurannut homman etenemistä ja sain apua Congon kanssa.
Congo illan auringossa;

Campane kypsyi;

MrFrost

Mielenkiintoisen näköisiä podeja tuossa Campanessa!

Mitä tulisuusluokkaa?

Pakko meinaan ajatella avovaimoa ja tottakai muksuja, eli miedohkoja lajikkeita pitäisi löytää...

On mulla tuolla bishop's dick, mutta ei vielä kukan nuppuakaan.... Osittain vaikuttanee sekin, että Mila vahingossa katkaisi sen ylimmät oksat pois,
mutta katsellaan nyt, tuleeko satoa sellaisista (pink habasta kyllä ois parasta tulla, meni meinaan viimeiset siemenet...) jota muksutkin napsii.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

En oo Campanea vielä maistanut mutta luulakseni semmoista Championin luokkaa kaiketi.

bluesman

Juuri maistelin Campanea l. Pimenta cambucia ja kai Bishop´s hat on yksi nimi. Habojensyönnin jälkeen sanoisin että täysin vailla poltetta, voi olla että joku jotain maistaa, minä en ainakaan. Maukashan tuo lajike on, sopii koristeeksikin ja chiliin tottumattomille oikein passelia tuotetta. Championissa on enemmän potkua eikä siinäkään paljoa ole.

MikaK

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 08, 2010, 23:02:31 ipSeuraavaa vastaavaa tapaamista ajateltiin pidettäväksi mun farmilla kunhan sato kunnolla kypsyy. Ja eikun Panda kyökkiin.

Kaivetaanpa vähän viime kuun suunnitelmia esiin. Olisiko viikonloppu vai jokin arkipäivä sopiva miitille? Itse olen lomilla sillein, että viikot 29 ja 30 sopisi mainiosti. Vk30 viikonloppu on vaimon viimeinen lomaviikonloppu, että se sopii sikäli huonosti. Vk29 koko viikko toimii tai viikolla 30 arkipäivät toimivat.

bluesman

Viikot 29 ja 30 ei erikoisempia matkasuunnitelmia, oon lomalla ja kaikki sopii.
Tässä aamun keräyksiä. Täytyy tehdä salsaa muutama purkki. Congo, Tobago sweet, Cili goronong ja Trinidad scorpion m.b.

Kattila

Vau, onpas hieno sato! Eroaa pikkasen mun kolmen puskan sadosta, jos edes onnistuu ;D

Ryhis

Huh huh..

Hienoja kuvia, hienoja kasveja, hienoja hedelmiä ja hieno kasvari! Toiset ne osaa ja panostaa! Onnittelut komeasta, varhaisesta sadosta. Itsellänikin tuo parveke mahdollistaa sen, että ensimmäisen kerran voi sadon määrästä kertoa astioiden eikä hedelmien lukumäärällä  ;)

Maailman hienoin harrastus!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman

Hieno harrastus kerrassaan, tässä vaiheessa kun uurastus palkitaan. Katsotaan parin viikon päästä kun suurin osa lajikkeista kypsyy mitä tuleman pitää. Congo ei paljoa väriään muuttanut, melkein kypsiä ja vihreitä jäi rutkasti. Kasassa oli vain 215 Congon podia. Eli puskassa vähintään saman verran tulossa.

Kaltsu

Onko tuo Congo oma lajike vai perus Habanero. Meinaan kun jostain olen lukevinani, että jossain päin maailmaa Habaneroja sanottaisiin Congoiksi. Kuikas tulinen ja minkä makuinen?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 05, 2010, 13:32:24 ip
Onko tuo Congo oma lajike vai perus Habanero. Meinaan kun jostain olen lukevinani, että jossain päin maailmaa Habaneroja sanottaisiin Congoiksi. Kuikas tulinen ja minkä makuinen?

Kyllä se on oma lajikkeensa (ks.chileman.org) Trinidadista. Mulla on myös MasaT:n taimistosta peräsin oleva Congo brown jossa on yksi kypsä podi. Yksilö on vaan jäänyt kylmän alkukautensa vuoksi pieneksi. Otan kuvia kunhan kerkiän. Congo on Orange haban luokkaa mutta Brown (Chocolate) habaa kesympi, kuitenkin asteikolla 10. Oikein maukas tapaus, samoinkuin Tobago sweet joka varmasti tulee jatkossa ohjelmistoon.

papereeka88

bluesmani säväyttää joka kerta,kun tulee sato tai chilikuvia :D vain vaatimattomat 215 podia :D olispa mullakin!
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

jeQQ

Jos sopii niin viikolla 30 voisin tulla käväisemään viikonloppuna, ellei muita menoja tule? Tai sitten aamusta, kun tuppaa olemaan töitä iltaisin.. :)

Rankkapanda

Tuli tylsyyksissäni farmilla käytyä ja maistoin Aji Citoa muistaakseni. Bluesmanin sanoilla ei ole habaneron tasoinen. Paskanmarjat! Litra jogurttia lähti alta aikayksikön naamariin ja polte sen kuin jatkui vielä kun jogurtti loppui jo. No aina oppii uutta, en ihmettele yhtään jos tuo on tulisimmaksi titulaarettu bacatum.