tammikuu 09, 2025, 22:29:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chiliseppo - helmikuu 20, 2010, 17:48:34 ip
Voi vihtori, mielettömän paljon chilejä -taidat olla ihan omistautunut harrastuksellesi?  :D

Millä alalla olet töissä, kun aikasi riittää tuohon kaikkeen?  :o

On mulla muitakin harrastuksia,mm.bluesbändi ja treeniksiäkin on. Mutta kun muksut lensi kotoa ja koirakin on yli 12v niin aikaa alkaa olla kiitettävästi.
Toimin privaattisektorilla hammaslääkärinä ja voin itse päättää milloin oon duunissa ja milloin chileilen. Vapaa-aika ei sitten ole ilmaista koska olen käsityöläinen.
Jos et tee töitä, liksaakaan ei tule. Mut tässähän säästää kun ei tarvitse ostaa chilejä kaupasta.

Chiliseppo

Eli säästön voi tavallaan käyttää erilaisten chilien kasvatukseen tarvittavien väkineiden jne ostamiseen ;D

bluesman

helmikuu 22, 2010, 12:57:46 ip #262 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2011, 21:23:32 ip käyttäjältä bluesman
 Congoa täytyi vähän latvoa. Podinalkua pukkaa. Onneksi ei oo kovin täyttä. Alhaalla kuvassa Aji Rojo, vasemmanpuoleisin kasvi. Congo oikealla ebbissä.

PeeVee

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 20, 2010, 17:57:34 ip
On mulla muitakin harrastuksia,mm.bluesbändi

Onkos tuotantoa? Biisejä kuultavissa jossain?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Bleedy - helmikuu 22, 2010, 16:28:35 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 20, 2010, 17:57:34 ip
On mulla muitakin harrastuksia,mm.bluesbändi

Onkos tuotantoa? Biisejä kuultavissa jossain?

Yks CD v.1999, ei varmaan löydy mistään kaupasta. Paa yv:llä emailosoitteesi niin lähetän näytteen.

bluesman

helmikuu 23, 2010, 18:10:10 ip #265 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2011, 21:24:54 ip käyttäjältä bluesman
Kotonakin kasvaa. Pari Orange haban bonchiyritelmää on kukkinut jo tovin vaan ei valon puutteessa tee podeja. Ufo ei sittenkään riitä.
Vasemmalla Early jalapeno, aivan toispuoleinen mutta hengissä ja kukkii. Alemmassa kuvassa Sri Lankan chili Eli koche jossa pari pientä podia. Paremmissa kasvuolosuhteissa podi kasvaa viisinkertaiseksi ja muoto muuttuu jolokiamaiseksi. Ja nyt lumitöihin.

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 23, 2010, 18:10:10 ip
Kotonakin kasvaa. Pari Orange haban bonchiyritelmää on kukkinut jo tovin vaan ei valon puutteessa tee podeja. Ufo ei sittenkään riitä.
Vasemmalla Early jalapeno, aivan toispuoleinen mutta hengissä ja kukkii. Oikealla Sri Lankan chili Eli koche jossa pari pientä podia. Paremmissa kasvuolosuhteissa podi kasvaa viisinkertaiseksi ja muoto muuttuu jolokiamaiseksi. Ja nyt lumitöihin.

Komeita kasveja. Ole varovainen lumitöissä, laitoin tuonna omaan päiväkirjaan varoittavan esimerkin lumitöiden vaaroista  ;)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

helmikuu 24, 2010, 13:00:53 ip #267 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2011, 21:27:49 ip käyttäjältä bluesman
Kotoa muutama räpsäys. Jotkut kasvaa, jotkut ei. Peito de moca on kaikkein ensimmäiseksi itänyt chili 29.11.09 eikä ole kuin n. viisitoistasenttinen.
Aji golden venähtänyt huonossa valossa, samoin Pimenta da neyde jossa vain aavistus violettia. Latvon sen kohtapuoliin.
Ulupica largen latvoin reilu viiko sitten ja johan rehottaa, pikkuveli on jäänyt pahasti jälkeen. Olisko tämä nyt turvepoliittinen kysymys.

Minbaari

On muuten vähän erinäköinen toi sinun suurempi Ulupica.. Ootko antanut sille lisävaloa? Itse olen antanut jopa hieman liikaakin, koska oma ulupicani poltti muutamaa lehteään kasvettuaan kiinni 50w esliin..

bluesman

Se on ollut ufon ja jonkinlaisen monimetallin (Osram Floraset) alla viime päiviin saakka. Latvottu pistokaskin on hengissä. Laitoin Neudofixiä turpeeseen, saa nähdä miten juurtuu. Pienempi Ulupica on ollut akvaarion loistareiden alla tähän aamuun asti. Valolla lienee vaikutusta.

bluesman

helmikuu 26, 2010, 22:15:50 ip #270 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2011, 21:36:05 ip käyttäjältä bluesman
 Muutama tapahtuma mökillä.

Aji rojo Filagon siemenistä lähestyy metriä ja kukkanuppujakin on;
Hankala erottaa kun muut tunkee kuvaan.                                     Pimenta da neyde ei sitten väriään muuta, lienee risteytynyt jonkun blondin kanssa;

Muutama kukkakuva. Bolivian rainbow , Peruvian white habanero, Leek podinalkuineen

Mulle outo Golden nugget (C.chinense) kukkii;                               Early jalapeno alkaa punastella;                                                            Criolla sella kypsyy;

Yleiskuva tilanteesta nimeltä tilanahtaus;

Ja kärpäspapereissa (joita unohdin tietysti ostaa lisää) on satoja pikku veijareita kokemassa hitaan menhtymisen. Erittäin tehokas ja hintaansa nähden (7 tai 8€ neljä kpl) voin lämpimästi suositella jos on pikkuisia mustia sääskiä. Olis pitänyt siitäkin ottaa dokumenttikuva. Maanantaina sitten.

jeQQ

Ei jösses. Miten sä meinaat saada nuo ulos? :D

Atheos__

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Tilanne ei oo niin paha miltä se näyttää. Se on vielä pahempi. Pitäis pyttyihin vaihtaa litkut mutta kasvit on reippaasti yli puolimetrisiä, jotkut metrin niin ämpärin kantta on hankala avata. Keksin että kokeilen lapolla; letkut ämpäreihin ja imaisulla saa vanhat vedet pois. Uudet voi kaataa verkkoruukun läpi.

jeQQ

Olikos sulla tota peruviania hydrossa? Oiskohan siitä tarkempaa kuvaa, josta saisi hieman kokoluokkaa katsottua? Onko marjoja vielä peruvianissa? Mä bongasin tänään ensimmäisen pienen habaneropippurin!

Kilp

LainausMulle outo Golden nugget (C.chinense) kukkii;

Eikös Golden Nuggettia pidetä C. Annuumina? Ainakin sellaisena Fataliilta tilasin ja tätä mieltä on myös TheChileman.

Kuvat kukista ovat tosin molemmilla sivustoilla violetit kuten sinullakin ???

MikaK

Annuumina taisi lähipuutarhakin viime vuonna Nuggettia myydä.

Onkos siitä pari viikkoa kun vierailtiin ja kuvien perusteella jotain kasvuhormonia on kasveille syötetty, kun viidakko tihenee. Tätä vauhtia et pääse enään huoneeseen sisälle, kun aika koittaa viedä kasvit kasvariin.

Maunemaune

Kieltämättä pisti hymyilyttämään tuo yleiskuva tuossa ylempänä  :o ja tuossa ei siis ole edes kaikki sun kasvit??? Sulla ainakin hommaa piisaa kasvien kanssa, liemien vaihtokin taitaa olla jo aikamoinen amerikan temppu  :)

bluesman

Oon just huomenna menossa mökille ja funtsailin tuota litkujen vaihtohommelia. Mut ei se ole ongelma. Ongelma on kasvien erilainen kasvuvauhti, jotkut jää varjoon kun esim. Haba brown large levittää yli kämmenen kokoiset lehtensä. Mihin siirrät? Ulos vissiin.
Vien rocotot kaverin kasvariin jossa on viileempää ja yllinkyllin tilaa (vrt.kalat69) levittäytyä.
Yksi Peruvian white on hydrossa, kukkinut jo pari viikkoa, en oo katsonut onko mitään. Ruukuissa on 5 peruviania, niissä on paljon kukkia, ei podeja.Congossa joka on talvehtija ja ebbissä on paljon podinalkuja.