tammikuu 10, 2025, 19:28:53 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

RikuS 2010

Aloittaja RikuS, tammikuu 06, 2010, 15:54:19 ip

« edellinen - seuraava »

RikuS

kyllä mieleellään, joku max 10 kpl ois ihan hyvä määrä (jos on noita 7kg purnukoita), laitan ne sitten omalle parvekkeelle, muiden pihalle en viitsi niitä laittaa :)

bluesman

Ok.Kysyn saako niitä. Huomenna. Kaveri on jo nukkumassa kun herää kolmelta duuniin.

RikuS

Kiva homma, eihän niillä mikään kiire ole kun keväällä tulee käyttöön.

bluesman

Kaveri lupas koettaa hommata pyttyjä. Kuulemma on muunkinlaisia. Tartten kroonisesti itsekin saaveja niin ehkä huomenna saan tai sit myöhemmin. Nouhätä.

RikuS

jesh, ois hyvä saada myös noita välimaan purkkeja 1-2 litran kokoisia, jos niitä vaan piisaa.

Pieni päivitys: 7pod#2 itäneet sekä Rocopica / Ulupica, Largessa elon merkkejä (iti n. 3 viikossa)

Siinä itätys hommia, ei ole laminoituja kylttejä, vain inkkiä purkkien kyljessä :(

Vasemmalla habanero, jossa kaksi kukkaa bongattu. Oikealla Lemon drop, kasvaa miten sattuu, ylös, alas, sivulle...

RikuS

Päivitystä.. plantut kasvaa ja voi hyvin. Tosin ainoa Lance otti ja kuoli jostan syystä.. mittaa oli n. sentti, surku. Ulupica large voi onneksi hyvin ja Praetermissummit on itänyt kaikki kolme, hiphuraa.. Jos jotakuta kiinnostaa taimivaihtarit niin Praen voin vaihtaa Lanceen.

Muut chilit voivat hyvin ja kasvaa hurjaa vaihtia. Pitäisi koulia loputkin taimet isompiin ruukkuihin/epämääräisiin purnukoihin. Pepper pen on todella aikainen, kukkii ja yhdessa on jopa podin alku. Monessa muussa chilissä on nuppuja.

Habanron siirsin 10l ämpäribublerista paaljon isompaan tankkiin, kukkii runsaati, toivottavasti kohta alkaa tuottamaan satoa.

Laitetaan nyt vielä talvehtinut Lemon drop

Minbaari

Tosi komeita chilejä! Etenkin toi habanero. Ei tarvi verhoja käyttää kun haba varjostaa..  :)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: RikuS - maaliskuu 12, 2010, 15:27:00 ip
Päivitystä.. plantut kasvaa ja voi hyvin. Tosin ainoa Lance otti ja kuoli jostan syystä.. mittaa oli n. sentti, surku. Ulupica large voi onneksi hyvin ja Praetermissummit on itänyt kaikki kolme, hiphuraa.. Jos jotakuta kiinnostaa taimivaihtarit niin Praen voin vaihtaa

Mulla olis mökillä jo senverran kokoa saanut Lance että vois kokeilla ottaa pistokkaita. Nyt löytyy juurrutusaineita useampaakin laatua. Saattaiskohan jopa onnistua? ulupica juurtui todella nopeasti.

MasaT

Katsoin Riku ihaillen kasvatuksiasi ja hienolta näytti todella!
Tuohon Bluesmanin juurrutusaineeseen voisin lisätä, että seuraavaksi voisi tarvita vaikka korrenvahvistajaa! ;) -Vitsi vitsinä! :)

CyberDog

lance juurtuu tosi helposti. Mulla on tossa lasissa yks jo minkä vois varmaan kohta nakkaa multiin jos jollekin kelpaa ;)

bluesman

Juurtuiko pelkässä vedessä?
Korrenvahvistaja mökillä (=tuuletin) oli senverran raju että pisimmät ajit katkeilivat ja kaatuilivat. Pitäis hommata pienitehoisempia useampi.
Rikulle lupasin hommata kasvatuspyttyjä, ei oo kuulunut kaverista joka lupasi tuoda.

wille

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - maaliskuu 12, 2010, 23:05:51 ip
lance juurtuu tosi helposti. Mulla on tossa lasissa yks jo minkä vois varmaan kohta nakkaa multiin jos jollekin kelpaa ;)

Sama kokemus. Lancesta saa tosiaankin äärettömän helposti pistokkaita. Ne onkin muuten sitten aikas elinvoimaisia.

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 12, 2010, 23:09:48 ip
Juurtuiko pelkässä vedessä?
Korrenvahvistaja mökillä (=tuuletin) oli senverran raju että pisimmät ajit katkeilivat ja kaatuilivat. Pitäis hommata pienitehoisempia useampi.
Rikulle lupasin hommata kasvatuspyttyjä, ei oo kuulunut kaverista joka lupasi tuoda.

Ihan vedessä on ainakin mulla juurtunut.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

RikuS

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - maaliskuu 12, 2010, 19:54:35 ip
Tosi komeita chilejä! Etenkin toi habanero. Ei tarvi verhoja käyttää kun haba varjostaa..  :)

Ainoa huonopuoli tossa on että se vie kaiken tilan ja valon eteläpuolen ikkunasta. Niukasti on tilaa ikkunalaudalla.

Bluesman: Jos lancella on sen verran kokoa ja raaskit siitä pistokkaan ottaa niin ota innolla vastaan. Ja jos juurtuu helposti ni hieno homma :) Pytyillä ei mitään kiirettä.

Mullakin on tavallinen pöytätuuletin (oisko joku 40W) niin kyllä nuo aji cristallit huojuu vaarallisen paljon vaikka etäisyyttä on tarpeeksi. Ne kun on ensimmäisinä idätetty niin kokoa nillää on enemmän kun muilla.

bluesman

Voisin antaa ihan kokonaisen taimen kun kerran voin pistokaslisätä milloin vain. Tuu vaikka heti hakemaan jos ehdit. Illemmalla lähden mökille.

CyberDog

Joo ihan pelkässä vedessä lähtee. Varmaan helpoin kasvi ottaa pistokkaita. Edes kultaköynnös ei oo ollu näin nopea ja helppo :D

RikuS

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 13, 2010, 13:53:25 ip
Voisin antaa ihan kokonaisen taimen kun kerran voin pistokaslisätä milloin vain. Tuu vaikka heti hakemaan jos ehdit. Illemmalla lähden mökille.

Hieno homma, mites oot sunnuntaina kotona, jos tulen piipahtamaan?

bluesman

Oon aamusta. Piti pojan kanssa lähteä jo tänään mutta menikin kylille. Lähdetään kunhan heräilee. Oon nyt kotona, kylvän tomaatteja ja sellerit ja purjot.

RikuS

Ollaan siinä vaiheessa että jokainen kasvit alkaa näyttää omaa identeettiä, jokainen on oma yksilö. Tässä kuvia:

Haba tehnyt n. 30-40 podia.. yeah!

7Pod muuttanut isompiin tiloihin.. en muistanut leikkaa juuria, saas nähä miten alkaa heräilee.

Bluesmanille kiitos Lancesta, voi hyvin pinkissä kärryssä:)

Talvehtinut Rocoto sai myös isomman yksiön, kasvoi viime kesänä todella isoksi.

Loisteputken kupu saannut uuden tehtävän:) Lemon drop.

Caribbean red habanero, Kaverille lupaamani bonsai.. tai sellainen yritys.

Miettii kannattaako ostaa netanttilasta 140 kypän kasvari vaiko itse rakentaa joku viritelmä.. Huolettaa 175cm korkeus tos anttilan kasvaris. Liian matala.
Dänksit Bluesmanille ämpäreistä ja sorasta.. BTW jos sitä pienirakeista soraa viel on niin otan mielelläni vastaan :D Toi mun sora on niin isorakeista, ettei sitä voi oikeen katteena käyttää

BigUp, edit typot

jeQQ

Itse vaan, jos on resurssit. Shp nimiseltä kirjoittajalta kannattaa kysäistä, oisko vielä soraa jäljellä, pitäis varmaan suht halpalla lähteä ;)

bluesman

Just säkitettiin 300 litraa, siitä riittää vielä sullekin.
Komea bonchi, eikö kuivu melko helposti?