tammikuu 08, 2025, 04:45:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Maailman tulisin purilainen

Aloittaja Aji Inferno, tammikuu 31, 2010, 20:03:21 ip

« edellinen - seuraava »

Hombre

Asiasta asiaan 8)
Tuli muuten just Jimiltä uudelleen tuo sama ohjelma.
Kieltämättä aika rankka purilainen oli kyseessä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Starwhite

Ohjelmahan on Man v. Food Travel Channelilta, jos joku ei vielä ole katsellut molempia kausia.

Kilp

Ihan hyvän näköisiä mättöjä tuossa sarjassa, ja annoskootkin ovat "kohdillaan".

MikaK

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - helmikuu 01, 2010, 10:33:03 apLisäksi alkaa vatsassa kiertämään kun katsoo näitä jenkki-lifestyle-ohjelmia. Joka ohjelmassa on liki pakosti yksi all-you-can-eat-skaba, koska ilmeisesti näitä ravintoloita on siellä kuin meillä pankkiautomaatteja.

Katson aika innolla erilaisia kokki- ja ruokaohjelmia enkä yhdy näkemykseen all-you-can-eat-skaboista. Tuo Man vs. Food tulee itseasiassa ainoana mieleen, mutta siinä tunnustetaankin, että tarkoitus on kiertää etsimässä erilaisia ruokahaasteita, joten ei kauheasti voi syytää ettei saisi sitä mitä tilaa. Monellakin tapaa :)

Ryhis

Ok. Myönnetään, esimerkki oli huono. Mutta mielestäni noissa ameriikan ohjelmissa on aika outo suhde ruokaan. Tai sitten mulla on ollut liian tiukka kotikasvatus, ruualla ei leikitä...

Tykkään kanssa katsella safkaohjelmia, tuppaa vaan tulemaan nälkä  ;)

Top Cheffi on ollut ihan nastaa katseltavaa. Ärsyttää vaan tuomariston tapa "naureskella" annoksille, tietyssä ajassa tietyllä rahamäärällä hankitut ainekset ja nopsaan pitäisi kokata. No kyllähän mokia sattuu, kuten se yks sankari joka lähti tunnissa veivaaman creme bruleeta  ::) äly hoi..

Mutta tosiaan tuomariston käytös, aikuiset ihmiset tökkivät suupaloja haarukalla edestakaisin ja nyrpistelevät nokkaansa "hyi hyi hyi siis Mä en voi SIETÄÄ vesimelonia! Hyi hyi hyi ja vuohenjuustoa! Yäk yäk yäk mä voisin SIIS IHAN HYVIN elää ilman vuohenjuustoa, miks sitä piti laittaa tähän vuohenjuustosalaattiin hyi hyi hyi mä varmaan oksentaisin jos maistaisin tätä SIIS VOI EI!"

Jotenkin tulee mieleen lastentarha-ajat..........
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tonttu

Mun mielestä Gordonin kurjat kuppilat ja toi kuuluisat kuppilat on ehdottomasti parhaat kokkiohjelmat mitä telkusta tulee... Erityisesti bbq meininkiä kattelee, niin mielellään. Aina tulee jotain kokkailtua kuppiloiden jälkeen.

L3ba

Onko kenelläkään muuten jakaa mitään hyviä burgerivinkkejä?

Itse suurena hampurilaisten ystävänä näitä kokkailen suht usein, tosin pitäytyen peruslinjoilla,eli:

-naudan jauhelihaa
-mausteeksi aromisuolaa ja pippuria

Parhaimmaksi tulisuuden tuojaksi olen todennut ainakin omalla kohdalla sen että ennen paistoa pihvien pinnalle ripotellaan esimerkiksi blairsin haba death rain seosta, tästä pidän itse pelkkää chilijauhetta enemmän koska se antaa samalla muutakin makua. Tämä maustamis tyyli myöskin siitä syystä ettei emäntä voi sietää tulisuutta. Hampurilaisen väliin olen yleensä laittanut tavaraa sen hetkisen fiiliksen mukaan, paitsi cheddaria joka kerta.  ;D

http://tv.blinkx.com/show/man-v-food/VlR1EXQZWzOKfktNPnz9dYjR2lE#s1   Tuolta löytyy muuten Man v. Foodin kaikki jaksot, sarjassa vieraillaan mm east coast grillillä josta täällä on juttua ollutkin, suhteellisen monessa jaksossa on jotain tulista mättöä tarjolla muutenkin kuis haaste mielessä.

Sarjaa katsellessa montaa kertaa pistänyt vihaksi kun suomesta ei löydy tuollaisia ruokapaikkoja, joista saa "laadukasta" pikaruokaa,tai ainakaan niitä ei hirveästi ole. Toki taitaa jenkkilässäkin olla jonkinmoinen ongelma tuo ravintolaruo'an ja elintarvikkeiden teollistuminen.

tonttu

Mä tein viimekesänä tähän malliin soosin perushamppariin:
1.5dl öljyä blenderiin
Blenderi päälle.
Sekaan yksi kananmuna ensin sekoitettuna ja norona valutettuna.
Ketsuppia ja sinappia tursaus.
Pippuria.
2-4 isoa habaneroa (tätä saa olla uskomattoman paljon seassa, eikä maistu pahasti tuliselta)
Ja tämä koko prosessi aika vikkelään blenderin käydessä. Ainekset siis valmiina. Tulee mukavan sitkon omaavaa suht kuohkeeta kastiketta.

Hampparin väliin leikataan paksu siivu tomaattia ja tätä sitten vähän joka väliin... nam.

Kaltsu

LainausSarjaa katsellessa montaa kertaa pistänyt vihaksi kun suomesta ei löydy tuollaisia ruokapaikkoja, joista saa "laadukasta" pikaruokaa,tai ainakaan niitä ei hirveästi ole. Toki taitaa jenkkilässäkin olla jonkinmoinen ongelma tuo ravintolaruo'an ja elintarvikkeiden teollistuminen.

Olisko siinä hyvä liikeidea? Itsekin olen kaipaillut kunnon "jenkki" tyylistä mättöpaikkaa. Suomen hampurilaiset ovat yleensä mauttomia, persoonattomia, mätetään sikana majoneesia, lihakin vois olla joskus jotain muuta kuin jauhelihapihvi, kylkiäiset aina ranskalaisia. Jälkkäriksi on sitä iänikuista jäätelöpalloja. Ehkä jotain poikkeuksia löytyy, mutta harvassa ne on.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 03, 2010, 10:39:23 ap
LainausSarjaa katsellessa montaa kertaa pistänyt vihaksi kun suomesta ei löydy tuollaisia ruokapaikkoja, joista saa "laadukasta" pikaruokaa,tai ainakaan niitä ei hirveästi ole. Toki taitaa jenkkilässäkin olla jonkinmoinen ongelma tuo ravintolaruo'an ja elintarvikkeiden teollistuminen.

Olisko siinä hyvä liikeidea? Itsekin olen kaipaillut kunnon "jenkki" tyylistä mättöpaikkaa. Suomen hampurilaiset ovat yleensä mauttomia, persoonattomia, mätetään sikana majoneesia, lihakin vois olla joskus jotain muuta kuin jauhelihapihvi, kylkiäiset aina ranskalaisia. Jälkkäriksi on sitä iänikuista jäätelöpalloja. Ehkä jotain poikkeuksia löytyy, mutta harvassa ne on.

Jos suomeen saatas smoke house, josta sais jenkkilä tyylin pull porkia ja ribsejä, sit vielä GRILLATTUJA hamppareita, niin mä ainakin kävisin vähintään pari kertaa vuodessa vaeltamassa siellä, oli matka kui pitkä tahansa, oispahan joku päämäärä prätkä kruisailuille.

Ihmeellistä sinänsä, ettei Suomeen oo vielä tuo savustusmeininki saapunut, kyllähän meinaa palvaamoita on joka pitäjässä.... Mutta niiden kylkeen istuis varmasti raflakin ja vähän lämminsavua sekaan.

L3ba

Lainaus käyttäjältä: tonttu - helmikuu 03, 2010, 10:48:42 ap
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 03, 2010, 10:39:23 ap

Jos suomeen saatas smoke house, josta sais jenkkilä tyylin pull porkia ja ribsejä, sit vielä GRILLATTUJA hamppareita, niin mä ainakin kävisin vähintään pari kertaa vuodessa vaeltamassa siellä, oli matka kui pitkä tahansa, oispahan joku päämäärä prätkä kruisailuille.

Ihmeellistä sinänsä, ettei Suomeen oo vielä tuo savustusmeininki saapunut, kyllähän meinaa palvaamoita on joka pitäjässä.... Mutta niiden kylkeen istuis varmasti raflakin ja vähän lämminsavua sekaan.

Ei pelkästään hyvä vaan jopa loistava? kyllähän noita jenkkimättö mestoja muutama mesta näyttäisi olevan, tälläinen löytyi pikaisella googletuksella http://www.diner.fi/ muttei noitakaan taida muita olla, pitää kyllä joskus testata jos Tampereen suunnalle eksyy :) Vaikuttaa aika loistavalta mestalta ja dietin noudattaminen senkuin hankaloituu kun mielessä pyörii vaan burgerit ;D

Big Tower 1020g
three giant patties with crispy bacon slices and melted cheddar cheese (LL)    37,90, jenkki tyyliä tuolta american dineristä todellakin löytyy!

Kunnon Smokehouse olisikin todellinen pyhiinvaelluskohde jos sellainen joskus tänne avataan. *kuolaa näppikselle*

Kaltsu

LainausEi pelkästään hyvä vaan jopa loistava? kyllähän noita jenkkimättö mestoja muutama mesta näyttäisi olevan, tälläinen löytyi pikaisella googletuksella http://www.diner.fi/ muttei noitakaan taida muita olla, pitää kyllä joskus testata jos Tampereen suunnalle eksyy Smiley Vaikuttaa aika loistavalta mestalta ja dietin noudattaminen senkuin hankaloituu kun mielessä pyörii vaan burgerit Grin

Oon käynyt tuolla kerran syömässä ja tarttee kyllä sanoa ettei se ruoka mitään tajunnan räjäyttävää ollut. Tosin, jos kahlaa listan läpi niin voi sieltä jotain hyvääkin löytää, mutta eka kerta ei siihen antanut aihetta. Onhan burgereissä vähän enemmän yritystä kuin mitä oon muualta saanut, mutta petrattavaa on siis.

tonttu

Kadotus

Noi American Dinerin purilaiset kaipais vähän parempia pihvejä ehkä, ihan jees kamaa kuitenkin. Itse jos käyn on valintani yleensä Bleus B.B.Q (sinihomejuustoa ja barbecuekastiketta). Siipiäkin listalla on mutta en ole koskaan maistanut, olen asioinut vain Finlaysonin toimipaikassa ja ihan vierestä löytyy kuitenkin siipiravintola Speak Easy (olen hulluna siipiin). Sanoisin että jos purilaiset maistuu niin onhan tuo kokeilemisen arvoinen paikka.
Tarjolla on myös root beeriä joka on mielestäni namia, harmillista kun sitä ei saa joka marketista, vaikka nykyään onkin jo joissain kaupoissa jenkkituontina.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

TunturiTiger

Mielestäni tuo american dinner on ihan hyvä paikka. Hampurilaisissa on kokoa ja makua ja ranskalaiset jumalattoman hyviä. Vielä kun kylkeen ottaa talon vaniliakolan niin hyvää on. Eikä toi hinta nyt niin kova ole, kun miettii annoskokoja. Monet tilaa ton isoimman ja tulee 1/3 jälkeen toisiin ajatuksiin.

Itse otan yleensä sen big boyn ja pari tommosta kolaä. Jälkiruoka pitääkin sitten jättää väliin.

MikeO

Ha! Oli kuin olikin luotettava topfieldini nauhoittanut tuon jakson :D Itselleni jäi kyllä vähän epäselväksi kuinka tulinen burgeri oikein oli kyseessä, vika saattoi tosin olla lonkero(i)ssa, mutta missä vaiheessa tuo chilipitoisuus oikein mainittiin? Yhtä kaikki, yksikin naga olisi itselleni liikaa toistaiseksi joten kunnioitettava suoritus! :D

Member ov Chiliyhdistys

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: MikeO - helmikuu 03, 2010, 19:14:57 ip
Ha! Oli kuin olikin luotettava topfieldini nauhoittanut tuon jakson :D Itselleni jäi kyllä vähän epäselväksi kuinka tulinen burgeri oikein oli kyseessä, vika saattoi tosin olla lonkero(i)ssa, mutta missä vaiheessa tuo chilipitoisuus oikein mainittiin? Yhtä kaikki, yksikin naga olisi itselleni liikaa toistaiseksi joten kunnioitettava suoritus! :D

Topfield? Luotettava??!!! :D   Omani on niin täysi paska kuin olla vain voi... kaatuilee ja sekoilee minkä ehtii joka päivä ja jokaikinen yö. ;)  No, sorry asiasta sivuun lentämisestä. :)

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - helmikuu 04, 2010, 22:03:55 ip

Topfield? Luotettava??!!! :D   Omani on niin täysi paska kuin olla vain voi... kaatuilee ja sekoilee minkä ehtii joka päivä ja jokaikinen yö. ;)  No, sorry asiasta sivuun lentämisestä. :)

Oothan muistanut päivittää boksin softat? Itsellä suurin osa ongelmista poistui päivityksen jälkeen.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 05, 2010, 09:34:26 ap

Oothan muistanut päivittää boksin softat? Itsellä suurin osa ongelmista poistui päivityksen jälkeen.

Päivitetty on montakin kertaa. Laite ylikuumenee, tuntuu netin mukaan olevan tän TF500:n tyyppivika...

MikeO

helmikuu 07, 2010, 19:49:01 ip #39 Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2010, 19:51:55 ip käyttäjältä MikeO
Ha! Oli kuin olikin luotet tava topfieldini nauhoittanut tuon jakson :D Itselleni jäi kyllä vähän epäselväksi kuinka tulinen burgeri oikein oli kyseessä, vika saattoi tosin olla lonkero(i)ssa, mutta missä vaiheessa tuo chilipitoisuus oikein mainittiin? Yhtä kaikki, yksikin naga olisi itselleni liikaa toistaiseksi joten kunnioitettava suoritus! :D

Pahoittelen liioitelua, tämä oli yksi niistä harvoista kerroista kun topfieldini nauhoitti sen mitä sen pitikin, joten innostuin ;D Totta se on, *oikeasti* hyvää & toimivaa digiboxia ei ole vieläkään tehty.

Member ov Chiliyhdistys