tammikuu 08, 2025, 22:28:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Amarillo: Habanero Burger

Aloittaja Mika73, helmikuu 21, 2010, 13:52:42 ip

« edellinen - seuraava »

placebo

Pitäisi joskus käydä kokeilemassa tuo burgeri, kun haba on muutenkin lempparikastissa.

Menee nyt OT:n puolelle, mutta olis hienoa jos esimerkiksi subwayssa olisi tulisemmat subit mahdollisia. Hävikkiä ei välttämättä myöskään olisi paljoa jos tulisuus hoidettaisiin kastike/murskamuodossa, subit kun täytetään myyntihetkellä.

jaolsten

Hyvä pointti! Melkein kannattaisi paikallisessa subissa ehdottaa ko. asiaa!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Subway on maailman suurin pikaruokaketju ja toimii tietenkin franchise-periaatteella. Ilman emoyhtiön lupaa ei ko. puljun mestoissa vaihdeta edes vessapaperin merkkiä, saati oteta tulisempaa soosia valikoimaan.

Olen pahoillani.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

unenkuva

Itse olen koittanut hoitaa Subin edes hieman tulisemmaksi ottamalla extramäärän jalluja mukaan. Tosin kaikkihan tietää miten ne etikkaliemessä lilluneet jallut polttelee... nooot.

Takaisin aiheeseen. Habaneroburger Amarillossa on minusta kyllä maultaan ja hinnaltaan hyvä. Itse söin myös ne "koristeeksi" tarkoitetut chilit. Ihan oikeitahan ne ovat, mutta tarjoilija sanoi, että ne ovat koristeeksi. Ilmeisesti mattimeikäläinen ei niitä "pysty" syömään tjsp... Hyvä eväs se on, vaikka ei tosiaankaan "really hot experimen" miten se listalla lukee.

PP

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 14, 2013, 12:24:22 ip
Itse olen koittanut hoitaa Subin edes hieman tulisemmaksi ottamalla extramäärän jalluja mukaan. Tosin kaikkihan tietää miten ne etikkaliemessä lilluneet jallut polttelee... nooot.

Hot Louisiana-kastikke on tulisempaa kuin jallut. Sillä ja jalluilla saa subin, joka sentään vähän tuntuu.

mohla

Mun mielestä toi Amarillon Habanero Burger on lajissaan niitä positiivisia yrityksiä ketjupaikoilta. Tekevät kuitenkin itse sen habanerokastikkeen ja sikäli ovat tukkurin varassa, millaista habaneroa on milloinkin saatavilla. Tästä seuraa se aika monelle chilinkasvattajalle tuttu tilanne, ettei aina olekaan saman tasoinen tulisuus siinä habanerossa kuin vaikka edelliskesäisessä.

Lisäksi ainakin Lahessa tarjoilijat ovat poikkeuksetta vahvasti suositelleet sen kastikkeen ottamista kippoon annoksen oheen, josta sitä saa kukin annostella oman mielen mukaan sinne hampparin väliin. Vaatimuksesta sen toki saa sinne hampparin väliin suoraankin. Mielestäni aika hyvä kompromissiratkaisu tilanteeseen, jossa sen kastikkeen tulisuus vaihtelee viikoittain ellei päivittäin. Parhaimmillaan kastike on ollut hyvinkin tulista ja toisinaan ei ole kauas jäänyt tabascosta paitsi, että etikkaisuus on loistanut poissaolollaan.  :)

Olisihan se tasalaatuisuus ehkä tavoitetila, mutta sitten tarvisi varmaan luottaa johonkin kaupalliseen valmiskastikkeeseen, jota kuka tahansa voi sinne hampparinsa väliin laittaa omasta taskupullosta... ;D

Toisaalta Lahen Amarillossa keittiössä taitaa hääriä yksi chilipää... ;D

Minbaari

Ja oon kuullut, että Kouvolan Amarillosta saa pyytämällä tarjoilijalta habanerokastikkeen extra-tulisena..

HSuomi

Tuo on kyllä parhaimpia purilaisia mitä olen syönyt missään koskaan.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - tammikuu 16, 2013, 10:27:28 ap
Tätä ketjua on hyvä spämmätä hesarin blogilla joka osuu harvinaisen tarkasti.

http://blogit.hs.fi/kauhaajarakkautta/2013/01/15/tuhansien-murheellisten-ravintoloiden-maa/

Täyttä asiaa!
Turhan monta "ravintola"kokemusta itselläkin, joissa lasku on ainoa joka antaa ymmärtää syöneensä ravintolassa.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

ana198

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 18, 2013, 00:11:57 ap

http://blogit.hs.fi/kauhaajarakkautta/2013/01/15/tuhansien-murheellisten-ravintoloiden-maa/

Täyttä asiaa!
Turhan monta "ravintola"kokemusta itselläkin, joissa lasku on ainoa joka antaa ymmärtää syöneensä ravintolassa.

Hieman ironista että itse mainostat GL hyvänä paikkana  :o

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: ana198 - tammikuu 18, 2013, 06:51:46 ap
Hieman ironista että itse mainostat GL hyvänä paikkana  :o

Hieman ironista että itse kommentoit kirjoitustani, vaikka et ole lukenut sitä, taikka ymmärtänyt lukemaasi.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

skobe

Tuo on hyvä burgeri, kyllä siinä hiki meinasi tulla kun joskus 2010 sellasen tempaisin. Ei kuitenkaan mikään HC-tulisuus, kun meni iteltäkin alas ilman sen kummempaa kokemusta. Mutta nälkä lähti eikä menny pakki sekasin, sopivasti poltteli vielä suorituksen jälkeenkin. Kiinnostaisi kokeilla kyseistä burgeria uudestaan, taitaa olla edelleen listoilla.  :)

ofili

Kyllä tuo burilainen on maistamisen arvoinen! Chicosissa on kanssa välillä ollut (ilmeisesti jonkin teemaviikon aikana) listalla semmonen extratuliseksi väitetty burgeri, jossa oli kyllä potkua sopivasti :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: ofili - helmikuu 13, 2013, 09:49:29 ap
Chicosissa on kanssa välillä ollut (ilmeisesti jonkin teemaviikon aikana) listalla semmonen extratuliseksi väitetty burgeri, jossa oli kyllä potkua sopivasti :)

Ei se tulinen soosi vielä autuaaksi tee, kun burgeri on ylihinnoiteltua paskaa. Tietysti, jos etikkajallu annoksen kyljessä meinaa eksotiikkaa ja bonusten kerääminen jännitystä niin silloin Chicos on mitä mahtavin ruokapaikka. Chicos on yhtä lähellä ravintolaa kuin ABC.

Pannaan tähän loppuun vielä syväanalyysi em. "hampurilaisesta". Kopioin sen, koska foorumistit tuntien vain osa älyää klikata äskeistä hypertekstiä.

Kävin heti Viikin "Pojissa" syömässä. Ensin hankin itselleni kunnon nälän ronttaamalla kamaa ees-sun-taas. Samalla oli kätsä käydä handelissa vähän ruokkimassa stereotypioita!

Chico's on Chico's, hyvässä ja pahassa. Iskettiin samantien pöytään ja tilattiin; meikäläinen tilasi listaa vilkaisematta Hot'n'spicy burgerin, rouvalle Chico's burger. Yritin esittää tavallistakin tahvompaa, jos vaikka henkilökunta äityisi varoittelemaan "hirmuisesta tulisuudesta". Ei onnistunut.

Annos tuli aika ripeästi, alta kymmenen minuutin reilusti. Toisaalta mestassa ei ollutkaan kuin ehkä 6 muuta asiakasta. Vanhana moottoriturpana jutskasin tarjoilijan kanssa liki koko ajan. Oli muuten helkkarin ystävällinen henkilökunta, selkeä parannus edelliseen Chicosin reissuuni 3 vuotta sitten jolloin tarjoilijat olivat kuin haudasta kaivettuja.

Siinä tuo sitten oli, vähän kyllä jänskätti kun täältä on lukenut kuinka se on jäänyt vallan syömättä. Jonkinlainen pettymys iskee melkein välittömästi, hampparissa on kyllä poltetta mutta tämän olisi voinut tehdä niiiiiin paljon paremminkin. Sämpylää ei ole paahdettu juuri ollenkaan, sisältä löytyy kaksi geneeristä jauhelihapihviä, joita on varovasti pippuroitu. Pihvien välissä, yllä ja alla ovat nestemäiseksi muuttuneet chedddarjuustosiivut. Sämpylässä on sekä pohjassa, että kannessa poppamiehen jolokiapyreetä. Poltetta on ihan mukavasti, selkeästi eniten mitä olen ketjupaikassa - tai ravintolassa yleensä kokenut. Jää kuitenkin pari astetta El Karimin tulisesta. Voin helposti kuvitella, miten tämä purilainen jää monelta syömättä.

Annoskoko oli vähän pienenlainen. Hampurilaisessa ei ole minkäänlaista majoneesipohjaista kastiketta, tomaattia tms. joten purilainen on vähän turhan kuiva. Itseasiassa se on melkein ruutikuiva. Tämä yhdistettynä haaleisiin pihveihin ja paahtamattoman pullaleipään tiputtaa kyllä pisteitä. Annokseen kuului listan mukaan myös coleslawta, mutta itse en tuollaista ~50g räkäisyä laske miksikään lisäkkeeksi. Itseasiassa nostin colewslawn hampparin väliin antamaan jotain mehevyyttä. Puolikas etikkajallu on lähinnä huvittava ele hakea värimaailmaa tai teemaa tähän kovin S-ryhmäläiseen annokseen. Ranskalaisia oli juuri sopivasti, moni ei kuitenkaan tyydy näin vähään.

14,95€ hintaan tämä burgeri on törkeän ylihintainen. Vaimon 11,95€ maksanut Chicos-burger oli hinta/laatu-suhteeltaan selvästi parempi ostos, hampparin välissä oli jopa majoneesia, pekonia, maustekurkkuja ja tomaattia. Jos tulista ruokaa haluaa, kannattaa ostaa joku muu purilainen ja tulistaa se itse Fassen nagajauheella.

Mika73

Nuo pullasämpylät ovat kyllä hirveitä. Monesti välissä ei ole juuri mitään mikä sieltä edes näkyisi. Paahtaminen parantaisi edes vähän tilannetta.

Aji Inferno

Karmea hinta paskasta... Mutta väki vaan käy ja maksaa sen. Ei ymmärrä.

HSuomi

Ihan helvetin hyvä burgeri ateria toi hot habanero. Taas tuli viikonloppuna vetästyä. Eihän se tuliselta enää nykyään tunnu mutta hyvä kuin mikä.
Olen varma että Helsingistä tai Tampereelta voi saada paremman tai halvemman hampurilaisen, mutta tää on paras vaihtoehto hyvinkäällä+lähiseuduilla mitä minä tiedän.
Ja eihän ravintolaan ilman rahaa kannata mennä. Käy vaikka grillillä jos hintataso huimaa.

Luettele Aji Inferno vielä omastamielestäsi ne elementit jotka tosta hampurilaisesta tekee paskan, ite en keksi muuta kuin kehumista.
Vai haukutko tota ylläolevan kuvan purilaista? Siitä en tiedä mitään.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - helmikuu 13, 2013, 19:37:23 ip
Ihan helvetin hyvä burgeri ateria toi hot habanero. Taas tuli viikonloppuna vetästyä. Eihän se tuliselta enää nykyään tunnu mutta hyvä kuin mikä.
Olen varma että Helsingistä tai Tampereelta voi saada paremman tai halvemman hampurilaisen, mutta tää on paras vaihtoehto hyvinkäällä+lähiseuduilla mitä minä tiedän.
Ja eihän ravintolaan ilman rahaa kannata mennä. Käy vaikka grillillä jos hintataso huimaa.

Luettele Aji Inferno vielä omastamielestäsi ne elementit jotka tosta hampurilaisesta tekee paskan, ite en keksi muuta kuin kehumista.
Vai haukutko tota ylläolevan kuvan purilaista? Siitä en tiedä mitään.

No, joo - makunsahan meillä jokaisella, eli ehkä yleistin liikaa, sorry. Mä vaan pidän purilaisia tietyllä tapaa "mäkkäriruokana"; ei tunnu luontevalta syödä niitä ravintolamaisesti veitsellä ja haarukalla. En itse syö ranskalaisia (syy lähinnä terveydellinen), enkä ole vielä tavannut ravintolapurilaista, joka olisi omaan makuuni maistunut edes yhtä hyvältä kuin keskiverto heseläinen. Kun hintaero sitten on vielä jopa yli kympin luokkaa tms, sitä väkisinkin miettii jotta missä järki? Ja kyllä, pidän yli kymppiä purilaisesta ranskalaisilla todella kovana hintana. Kun saan halvemmalla aivan loistavaa ja terveellistäkin tulista Sichuanin kiinalaista hesan parhaasta kiinalaisraflasta Dong Bei Hu:sta, vertailua ei edes tule...

Mutta: kuten todettu, en taida olla Chicosin ja muiden vastaavien kohdeyleisöä millään tavalla muutenkaan. Niiden suosiossa on jokin ihan oma jujunsa, joka vaan menee Infernolta ohitse. Hyvä, että muut tykkäävät! :)

jenze

helmikuu 14, 2013, 00:47:53 ap #79 Viimeisin muokkaus: helmikuu 14, 2013, 00:50:23 ap käyttäjältä jenze

Osuu kyllä tasan oikeaan tämä kirjoitus.

Ravintoloissa tulee syötyä työreissujen takia keskimäärin 4-5 kertaa kuukaudessa. Useimmiten hotellin yhteydessä olevissa syöttölöissä mutta kuitenkin.
Ja vaikka sillä hotellin kortilla saa kuitattua yleensä laskusta esim 12e, ei se oikeuta tuomaan eteen sellaista kuraa mitä yhä useammin näkee.

Hyvä pointti myös tuo että peilistä voidaan hakea syyllistä tähän tilanteeseen. Kyllä sitä sikalarehua lapataan naaman eteen niin kauan kun laskun yhteydessä sanotaan silmät kiiluen lapion levyinen hymy naamassa että hyvältä maistui, vaikka 28e pippuripihvi olikin joku jalostajan jänteistä puristama kuraläppä.

Tulee muuten hyvä mieli, kun kohteliaasti mainitsee tarjoilijalle että vihannekset ovat kyllä vähän raa´an puoleisia, (jäässä) ja möläytyksen vaikutus on se että samassa pöydässä istuvien työkaverien naamat lehahtaa punaisiksi häpeästä, ja tarjoilijan silmät ja suu aivan pyöreiksi. Tarjoilija siis itse kysyi että maistuuko.
Aivan kuin minut olisi siirretty teleportilla johonkin erikoiseen kulttuuriin, maahan, jossa alle 20 eurolla ei voi, eikä saa odottaa saavansa mitään ravintoa josta voisi myös nauttia. Mutta ai niin, olenhan jo Suomessa.

Pari kertaa on tullut vastaan tilanne, jossa tarjoilija ei tapansa vastaisesti edes kysy että maistuiko kun huomaa että annoksessa on jotain vialla, esim. puoliksi syöty hamppari lautasella ja välistä pilkottaa mustaksi paahdettu pahvinpala. Hoidetaan vain lasku pian pois alta ilman katsekontaktia. Moi moi, nähdään huomenna.

Asiakaspalvelusta en viitsi edes raapaista kunnolla pintaa, sen kirjoittamiseen menisi jo koko yö.

Jottei ihan offtopiciksi mene, Lahdessa olen syönyt pariin otteeseen tuon amarillon haba burgerin, ja ihan ok on ollut. Sen koriste annuumin voisi toki jättää poiskin, edellisellä kerralla se oli törkätty hampurilaisen läpi pystyyn jököttämään! :) kiva viimeistely kyllä.
Haba soosi tullut oletuksena kuppiin, ja hyvä niin. Sen verran tymäkkää tavaraa aina ollut että olisi pitänyt vaihtaa pitkä olut pitkään piimään jos olisi saman määrän tunkenut purilaisen väliin.