tammikuu 11, 2025, 00:52:14 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

aunen chilit

Aloittaja Maunemaune, helmikuu 26, 2010, 14:54:13 ip

« edellinen - seuraava »

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 01, 2010, 14:47:27 ip
Meinasin yrittää seuraavalla kaudella vesiviljelyä  koska en jaksa enää läträtä mullan kanssa täällä pienessä yksiössäni.

Tämmöisen meinasin ostaa:
http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=24&products_id=379
mites nää litkut sitten?
http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=21_56&products_id=103
en ole ikinä ennen kokeillut vesiviljelyä että voipi tulla jännät ajat eteen.

Meinasinpa tehdä oikein megaluokan munauksen..

Aloin tänään töissä miettimään uudestaan tuota systeemiä minkä meinasin ostaa... kerrassaan sikahintainen härpäke!!! sitten muistelin joskus lukeneeni ämpärihydroista. eikun tutkimaan ja vastaan tuli tämä sivu http://www.chilitarvike.fi/   :D 

täytyykin nakutella lauantaina tilaus sisään. Olen vähän päässäni miettinyt ostos listaa :

2x Bubbleri, Flora  mato&micro, kivivillakuutioita ym ym.  Jos aluksi vähän harjoittelisi vesiviljelyä kahdella bubblerilla ennenkuin alkaa ostaa kalliita härpäkkeitä!!

CyberDog

juu noiden vesiviljelyvehkeiden kans voi hifistellä niin pitkälle kun sielu ja lompakko riittää. Mä lähtisin liikkeelle ihan sellaisella setillä kun toi bubleli, pH mittaus, pH säätö ja joku peruslannos. Ei tartte olla edes noita hienoa erivaiheeseen tarkoitettuja. Toki ne on ehkä parempia mutta huomattavasti kalliimpia. Yksi mihin kannattaa investoida jos oikeesti meinaa vesileikkejä pidemmällekin on EC mittari jolla voi tarkkailla vedenjohtavuutta ja sitä kautta lannoitepitoisuutta yleisesti.

Maunemaune

Viime yönä nakuttelin tilauksen chilitarvikkeeseen

2x bubbleri, Flora micro & mato pullot, Ec mittari ja kivivillakuutioita. Ph down ja tippatesteri on jo omasta takaa.

Samalla tilasin fataliilta siemeniä.

Serrano----Lemon drop----Numex suave red----Naga morich----Tepin,eastern travis county----CGN 19198 #2----CAP 1478

ja mulla on kotona vielä African devil--Sarga Cseresnye--Tigers teeth ja Red peruvian rocoton siemeniä joten täytyy varmaan parit multa kasvitkin laittaa kun tuli taas vähän ahnehdittua.

Sit vähän toisenlaista asiaa. Työkaveri toi mulle tuommoisen suuren maustekurkku purkin, olin vähän että ohhoh. NO tänään sitten avasin sen ja otin yhden kurkun ja haukkasin puolet siitä,meni hetki ja kieltä rupes polttamaan melkoisesti ja hikeä puski.

Sit mä tutkisin purkkia tarkemmin ja huomasin jotain punaista kurkkujen joukossa  ;D. Soitin työkaverille et mikäs on homman nimi.

Hän totesi vain että oli käynyt heinän puutarhalla ja ajatteli tuoda mulle pienen tuliaisen. Naga morichin viipaleitahan siellä purkissa oli kurkkujen seassa  :D

CyberDog

Hahaha. Aika hyvä. Hauskoja ylläreitä noi. Muista sitten mitata se pH vasta jonkin aikaa tasaantuneesta valmiista liuoksesta.

Maunemaune

syyskuu 05, 2010, 08:27:10 ap #24 Viimeisin muokkaus: syyskuu 05, 2010, 08:28:54 ap käyttäjältä Maunemaune
Voi helevetti!!!! Meillä on avovaimon kanssa kolme kissaa. katit on ollu mutsin luona asustelemassa ja siellä aletaan tehdä remonttia, avokki soitti meidän vuokran antajalle että voiko katit ottaa tänne.

Va sanoi että tietenkin (muistaakseni hän sanoi 3v sitten että tänne ei saa ottaa lemmikkejä) voi ottaa, että hän tarkoitti sillon aikaisemmin sitä että jos naapurit alkaa valittamaan ulkona juoksevista tuholaisista tai jotain.

Tänään tulee ensimmäinen ja loput tulee ens viikon loppupuolella.  Tuholaiset syö kimpassa kaikki kasvit mitkä näkee. Täytyy alkaa suunnittelemaan tuholaisten kestävää chili kasvatus paikkaa. Sähköaita tai jotain,  ;D

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - syyskuu 04, 2010, 18:56:27 ip
Hahaha. Aika hyvä. Hauskoja ylläreitä noi. Muista sitten mitata se pH vasta jonkin aikaa tasaantuneesta valmiista liuoksesta.

Oli juu tosi kiva yllätys  ;D. Oon tässä laitellu lapulle noita kasvatus ohjeita ja tutkinut asiaa muutenkin.  Ja olisin varmasti mitannu sen ph:n heti kun lios olis ollu pöntössa, kiitos neuvosta.

Cyberdog mitä meinasit tolla "peruslannoksella"? Onhan nuo erikoislannoitteet vähän hintavia,
kuinka pitkään nuo mato&micro pullot riittävät?

CyberDog

En osaa sanoa miten pitkään noi kestää. Mutta porukka on kasvatellut ihan hyvällä menestyksellä pelkästään puutarhankesällä ja vastaavilla. Mulla on kekkilän kastelulannoitetta. Toki voi olla että noista puuttuu joku/joitain yksittäisiä hivenaineita ja että eivät ole "optimoitu" vesiviljelyyn. Mutta taitaa olla Chilitarvikkeessa joku hydrolannoite myynnissä mitä ammattikasvaripuoli käyttää. Tosin ei taida kotona kasvattelussa olla ihan niin iso merkitys sillä lannoitteen hinnalla kun sitä ei ihan samaa määrää mene...