Ph- ja mullan mikroorganismit?

Aloittaja chilistäjä, maaliskuu 11, 2010, 15:07:21 ip

« edellinen - seuraava »

chilistäjä

Tervehdys!
Olen kuullut että kaupallisia Ph- tuotteita käyttämällä saattaisi tappaa mullasta sen luonnolliset mikroorganismit. Eli kysyisin, tietäisikö joku "luonnollisempaa" tapaa laskea kasteluveden Ph:ta, niin että maaperän bakteerikanta pysyisi hyvinvoivana? :)

Julli-

Kahvia ovat käyttäneet sekä äitini että mummoni, tieteellisesti kupinpohjat multaan kippaamalla. Käsittääkseni kaffe on sen verran hapanta että ph laskee, nopsaan googlaamalla kahvin ph olisi noin 5.

chilistäjä

Kahvin käytöstä en ole kuullutkaan, voisihan se toimia mutta vähän mietityttää kahvin sisältämä kofeiini ja muut myrkyt. Vähän googlailin ulkomaisia sivustoja ja joku oli käyttänyt etikkaa, senkin suhteen olen vähän epäileväinen koska etikkahan tunnetusti tappaa bakteereja. Joku oli käyttänyt myös sitruunatiivistettä, se kuulostais mielenkiintoiselta. Tulee mieleen pointti, että laimenisivatkohan etikka/sitruunatiiviste tarpeeksi paljon kasteluveteen sekoitettaessa, että niistä ei olisi maaperälle haittaa?  :-\ Olis kiva kuulla ihmisten mielipiteitä.

kalat69

ja sittehän on vielä tuo itsekin käyttämäni piimä, elikkä huuhtelee piimäpurkin ja kastelee sillä. toimii! oon myös laittanu vähän kahvinpuruja mullan joukkoon, toimii sekin. kahvia voi laittaa kasteluveteen, se on luonnollinen tapa laskea ph:ta. kyllä ne mummot tietää :D etikkaa en välttämättä testais, koska on olemassa rikkaruohomyrkkyjäkin mitkä perustuu etikkahappoon, elikkä tarvii ainakin olla kovin varovainen määrän kanssa.

2010- 2013 hallituksen jäsen

Linda

Meillä on "käytetty" tota kahvia lähinnä niin, että mies heittää kupista kahvinjämät kasvien juurille. En nyt tiedä sitten vaikutuksesta, kun se on aika satunnaista. Mutta ainakaan mitään haittavaikutuksia en ole huomannut että tuo aiheuttais :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Ryhis

Kofeiini ei ole myrkky vaan hyödyllinen alkaloidi.

Jos oikein aivoilla ajattelee, niin mullan PHta ei ole tarvinnut alentaa/korottaa mikro-orgasmien tarpeessa/puutteessa....***u ikinä?

NASAlla on pari testilaboratoriota jossa kovapalkkaiset tyypit miettivät kuumeisesti millaisessa mullassa rehut kasvavat Marsin ilmakehässä. Eikun nehän kasvatetaan ravinneliuoksessa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Linda

^ Jep, mä en oo ikinä jaksanu edes ajatella asiaa sen kummemmin. Mulla ainakin kasvatus onnistunu ihan vallan hyvin ilman mitään rakettitieteitä ;D
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...