tammikuu 09, 2025, 22:51:55 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

lannoitteesi vesiviljelyssä??

Aloittaja Paprikaana, huhtikuu 17, 2010, 08:16:41 ap

« edellinen - seuraava »

Aappala

Itsellä Kärsältä GHE:n Flora trio, eikä mitään limoja tai muutakaan moskaa. Nyt toisella kaudella on homma sujunut eka meni miettiessä mikä pielessä. Eli itsellä ei ole pahaa sanottavaa Flora sarjasta, mutta voi olla, että mulla on käyny tuuri niiden kanssa.

jeQQ

Mulla on sama tripack ja hyvin toimii. Kesäksi sitten vaihtuu varmaan pelkkä micro + mato. ;)

wille

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - maaliskuu 02, 2011, 09:24:28 ap
Mulla on sama tripack ja hyvin toimii. Kesäksi sitten vaihtuu varmaan pelkkä micro + mato. ;)

Juurikin näin. Itse kyllästyin tohon kolmesta eri pullosta läträämiseen ja vaihdoin micro + mato-yhdistelmään. Yksi pullo vähemmän. ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

sorrii

Ootteko säätänyt kovinkin ajatuksella yhdistelmää Micro-Mato?? Vaiko vaan pullon kyljestä vakioannosta ympäri vuoden, enemmän ja vähemmän kasvun mukaan(?)
Musta jotenkin tuntuu, että se on ihan sama! Ne vaan lapsoset kasvaa omia aikojaan, eikä paljon "huutele" ... Taimena vähän vähemmän, samoin hämärämmässä ja heikommille kasveille. Oikein kukoistaville kukkiville sitten enämpi. Hyvin toimii. (???)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

wille

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 02, 2011, 17:52:05 ip
Ootteko säätänyt kovinkin ajatuksella yhdistelmää Micro-Mato?? Vaiko vaan pullon kyljestä vakioannosta ympäri vuoden, enemmän ja vähemmän kasvun mukaan(?)
Musta jotenkin tuntuu, että se on ihan sama! Ne vaan lapsoset kasvaa omia aikojaan, eikä paljon "huutele" ... Taimena vähän vähemmän, samoin hämärämmässä ja heikommille kasveille. Oikein kukoistaville kukkiville sitten enämpi. Hyvin toimii. (???)

No enpä todellakaan ole...  ;D
Pullon kupeesta temmatuilla ohjeilla olen heittänyt. Ja mittauskin on tapahtunut kyseisten pullojen korkkeja apuna käyttäen. Ne vetää muistaakseni n. 10ml. En muutenkaan jaksa hirveen tarkkaan säätää noiden vesiviljelyjen kanssa. En mittaile pH- tai EC-arvoja ja hyvin kasvaa ja satoakin on tullut ihan mukavasti. Ei se oo niin nökön nukaata.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Larski

Lainaus käyttäjältä: Juhoa - helmikuu 17, 2011, 21:06:03 ip
Miteskäs nutriforten annostelu vesiviljelyssä?  :-\

Vastataanpa oikeen viiveellä. Tätä samaa mietin viime kesänä eikä mistää lyötyny järkevää vastausta, jotenka kyselin suoraa Nutrifortelta.

Vastaus:
"Erot ovat niin pieniä turve- ja vesiviljelyalustoilla, että mittakauhaperiaatteella ei
saada annosteluksi tarkemmin, mistä johtuen
uusissa painatuksissa ei tehdä enää eroa kasvualustojen kesken."

Eli ilmeisesti multiin ja vesiviljelyyn menee samat annokset. Näin oon lannottanu ja ihan mukavasti ovat kasvaneet.

Kärsä Babar

EC-mittari on myös hyvä jos lannoituksen voimakkuus arveluttaa.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

sorrii

Mä ostin -halvalla- ph- ja ppm-mittarit viime vuonna. Kyllä ne jonkunlaista varmuutta antaa, turvallisuudentunnetta. En vaan oikein tiedä, enkä oo jaksanut etsiäkään kovin aktiivisesti ohjeita ton EC'n suhteen. Oon vesiviljelyssä yrittänyt noudattaa suunnilleen Mato-purkin kyljestä suosituksia käyttäessäni muitakin lannoitteita (puutarhan kesää mm.) Multakasveille oon sitten puolittanut sen eli lantrannut puolella. Tuntuu kyllä, että oon silti ylilannoittanut niitä. Ois se kiva jos olis joku taulukko käytössä. Ja vähän vinkkiä eri lajien erilaisista tarpeista:
Mähän koko viime vuoden olin käsityksessä, että esmes chinenset vaatii puolet enemmän lannoitteita  >:(
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

mohla

Mä oon koettanut päästä n. niihin arvoihin EC:ssä kuin mitä Mato-putelien kyljessä löytyy. Mato-pullon kyljessä on annettu seuraavat ohjearvot EC:lle:

Taimille 0.8 mS/cm
Keskikokoisille syöpöille 1.6 mS/cm
Isoille syöpöille 2.1 mS/cm

Huomasin, että Nutriforten tomaatti- ja mansikkalannoitteessa eli siinä kahden purkin lannassa saa puolitetulla paprikan ohjeella 1.3 mS/cm aikaan eli 15 ml (yksi mittalusikka) ykköspurkista ja 10 ml (2/3 mittalusikallista) kakkospurkista 40 L satsiin. Sillä tuollaiset 20 cm +/- 10 cm chilit ovat hyvin kasvaneet 216 W loistarin ja 2 x 200 W eslin alla. Lisäksi olen kaatanut Mineral Magicia aikalailla summassa. Laatikoiden pohjalle on jäänyt siitä selkeä kerros. sakkaa, kuten ilmeisesti kuuluu.

Revenant

Mites tuon nutriforten annostelu menee juuri itäneille taimille? Annostus puoliksi, ja kun kasvi on hieman isompi niin sitten etiketin mukainen annostus?
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

biblo

Itse laitoin puolikkaan seoksen jo sirkoilla oleville. Kasvu ehkä parantunut aavistuksen vrt. pelkkään veteen. Teen 5l kerrallaan ja seuraavaksi ajattelin laittaa täyden annostuksen.
"Grow food, not lawns"

tso

Parin vuoden tauon jälkeen rojektia pukkaa..

Näillä mennään:

Pohjana Kemiran hydrolannoite, päälle Hortigrow mikro + rauta ja mangaanikelaatti (PMDD raaka-aineet). Lisukkeena N, P ja K suolat tarpeen mukaan.

pH säätö fosforihapolla ja lipeällä, tuskin tarvii nostella.

EC+pH mittaukseen on tuo vanha luotettava Hanna combo.

sorrii

Mitenkökönkähän ne mayat ja incat on osannut kaiken tän ....
[niillä varrrmasti on ollut extraterrestiaalista apua!][tai jollain tsilifoorumilaisella on aikakone, eikä oo kertonut muille...]  :'(

Cleithara

Onko kellään Blusana-lannoitteesta kokemusta?

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Cleithara - maaliskuu 07, 2011, 17:39:59 ip
Sen verran on, tosin lyhyt kokemus, ettei toimi yksistään. Vaatii melkeinpä lisälannoitteeksi muita hydrolannoitteita. Itselläni on Yaran hydro ja Calsinit ja noilla yhdessä rupesi toimimaan, ainakin jonkinverran paremmin.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Cleithara

No kai silloin pitää turvautua GHE mikromato combinaatioon :).

Masasaurus

Lainaus käyttäjältä: Cleithara - maaliskuu 07, 2011, 17:39:59 ip

Passiivisessa vesiviljelyssä on toiminut ihan ok. Siis niitä blusanan pieniä hartsipalleroita. Lisälannoitus ollut lehtien kautta jaakontaikaa. Sato ei kyllä yllä perus vesiviljelyn tasolle, mutta ei tarvia säätää mitään kun ei ylilannoitus oikein onnistu.
Tämän kesän blusana testissä jallu ja bird's eye baby. Ainakin alku ollut samaa kuin mullassa kasvavilla.

sorrii

Minäpä juuri eiles illalla ostin nutriforten setin (tomaatti-mansikka + typpi-kalsium) HK-tavaratalosta. Edullista. Alkaa selvästi hyllyihin ilmestyä kevään ja kesän tuotteita. On alkanut kyllästyttää toi säätäminen kalliilla merkkilannotteilla, kun en oikein enää jaksa uskoa ...
Merkkilannoitteita noon Puutarhan kesä ja Nutrifortekin, tiet, muttei järjettömän kalliita. Kyllä on tasapainossa hakemista ...

pumpkinca

Zer0^

Lainaus käyttäjältä: Hype - huhtikuu 20, 2010, 10:41:23 ap
Ghe biosevia grow ja bloom... Ihan ok!
Onko muilla samoista liemistä kokemuksia, onko jokin muu parempi esim.kukintaan?

ise ostin just noita samoja buleriin en ole vielä kerinnyt kokeileen ihan jees varmaan