Foorumilaisille alennus ZenGrow-tuotteista

Aloittaja Caderusso, toukokuu 20, 2010, 14:45:07 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso


Caderusso

niistä hinnoista vielä oli pakko tehdä pikapikavertailu. Löysin tuollaisen
http://www.hydroponic-shop.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28

Onhan tuo Zeniä halvempi ja siihen mahtuu kasvamaan yksi iso kasvi, ihan tosi isoksi asti. Ainoa ongelma vaan on siinä että ainakin mun silmiin tuo näyttää jokseenkin...ämpäriltä..  >:(

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 20, 2010, 23:26:25 ip
niistä hinnoista vielä oli pakko tehdä pikapikavertailu. Löysin tuollaisen
http://www.hydroponic-shop.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28

Onhan tuo Zeniä halvempi ja siihen mahtuu kasvamaan yksi iso kasvi, ihan tosi isoksi asti. Ainoa ongelma vaan on siinä että ainakin mun silmiin tuo näyttää jokseenkin...ämpäriltä..  >:(


Omaan silmään tuo ei niin ruma ole. Just tollanen systeemi kelpais mulle vallan mainiosti jos saisi jostain kotimaasta ostettua.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: psyphish - toukokuu 20, 2010, 23:29:00 ip
Omaan silmään tuo ei niin ruma ole. Just tollanen systeemi kelpais mulle vallan mainiosti jos saisi jostain kotimaasta ostettua.


No, jos totta puhutaan niin mulla on ollut mielessä tuotteistaa jonkinlainen isommille kasveille (tai yhdelle kasville) tarkoitettu dripperi tämän kesän aikana. Katsotaan onko mahdollista saada Suomen hintatasoilla järkevää tuotetta sarjatuotantoon, järkevään hintaan. Tässä nyt voisi todellakin sanoa että mulla on vähän kiire  ;D

Nyt meen ton emännän viereen sohvalle.. foorumi ja työt jatkuvat huomenna  :)

jla1710

Lainaus käyttäjältä: psyphish - toukokuu 20, 2010, 23:29:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 20, 2010, 23:26:25 ip
niistä hinnoista vielä oli pakko tehdä pikapikavertailu. Löysin tuollaisen
http://www.hydroponic-shop.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28

Onhan tuo Zeniä halvempi ja siihen mahtuu kasvamaan yksi iso kasvi, ihan tosi isoksi asti. Ainoa ongelma vaan on siinä että ainakin mun silmiin tuo näyttää jokseenkin...ämpäriltä..  >:(


Omaan silmään tuo ei niin ruma ole. Just tollanen systeemi kelpais mulle vallan mainiosti jos saisi jostain kotimaasta ostettua.

Osta kärsältä -->http://chilitarvike.fi/tuotteet.html?id=9/

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

Coma

Tuolla näyttäs olevan ihan pätevän näkösiä laitteita: http://www.aerogrow.com/

Hinnatkin melko samaa luokkaa mitä ZenGrow. Valo vaan taitaa olla kiintee joka laitteessa.

Tomppa

Itse tutustuin tuohon zengrow  laitteeseen ja ei toi hintakaan mielestäni kovin paha ole


jos ajatellaan tyylikkyyttä ja sitä että on laadukas,kotimainen, ja varsin omaperäinen idea!!

ja olen myös täysin samaa mieltä että persaukisille on kaikki kallista


   ELI OLEN SAMAA MIELTÄ   KÄYTTÄJÄ          caderusson kanssa!!!!!!!

Harri1980


Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: LemieuX - toukokuu 20, 2010, 20:02:16 ipNo minun mielestäni se on vaan tyhmää maksaa liikaa.


No miksi sitten harrastat chilejä tai ylipäätään mitään? Et varmasti saa itse viljelemällä chilejä halvemmalla kuin kaupasta, jos lasket kaikki kustannukset. Ja jos ajattelet ravitsemuksen kannalta, saat kaikki chilien ravintoaineet halvemmalla muista kasviksista. Turha niitä on sitten syödäkään. Kaalia, papuja ja Pirkka-vitamiinipillereitä vain naamaan, niin ravinnontarve hoituu edullisesti.


LainausVarsinkaan, kun se ei kunnolla sovellu chilien kasvattamiseen.


Ei maksimaaliset satokilot per käytetyt eurot ole ainoa oikea chilinkasvatustapa, kun puhutaan harrasteviljelystä. Jokaisella on omat tapansa, tavoitteensa ja reunaehtonsa.

Kyllä se sisustuksessakin pätee, että jos joku tuote säväyttää silmää, se on poikkeuksetta sikamaisen kallis (toisinpäin homma ei suinkaan päde, suurin osa kalliista sisustusvempeleistä on epämiellyttäviä ihmeellisyyksiä). En oikein tajua, mikä siinä on takana, koska eivät halpojen ja kalliiden tuotteiden tekniset erot ole aina suuria. Mutta miksi kallista mutta miellyttävää tavaraa ei voisi ostaa, jos ei aja itseään holtitomuudella talousvaikeuksiin? Ei täältä senttiäkään mukaansa saa, kun viikatemies aikanaan hakee pois.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 21, 2010, 08:47:00 ap
Lainaus käyttäjältä: Harri1980 - toukokuu 21, 2010, 07:45:40 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 20, 2010, 23:22:10 ip
Mitä maito on?


Se on sitä valkoista ainesosaa siinä valkovenäläisessä..


Siis mixeri!

Juurikin näin! mixeri/blandis/lantrinki, tulee kuulemma lehmästä  :)
Mä haluan itselleni sellaisen eläimen joka tuottaa russian standardia  ;D

Caderusso

Kylläpäs tuotteiden hinnat jakavat paljon mielipiteitä täällä  :D

Ainoa totuus taitaa olla siinä että jokainen ostaa mitä haluaa. Mun emännällä on jostain lontoosta tilattu GHD-merkkinen hiusten suoristusrauta joka maksoi jonkun yli 200 euroa. On kuulemma paras ja se on monta vuotta sellaisen halunnut. Emäntä teki ylitöitä ja iltavuoroja tienatakseen normaalia enemmän palkkaa, jolla sitten tuon vempeleensä osti. Eihän mulla ollut siihen mitään nokan koputtamista ja olisin kyllä sanonut jos olisi ollut sanottavaa.
Mutta kun tarinan opetus oli vissiin siinä että jokainen käyttää rahansa kuten haluaa  :)

Luulisin (toivoisin) että ainakin suurin osa meistä chilien kasvattajista on töitä tekevää väkeä. Ymmärrän että opiskelijoiden budjetit ovat tiukassa eikä silloin ostella hirveän kalliita laitteita, mutta onneksi tämän harrastuksen aloittamiseen riittää joku pakasterasia, styroksinpala, talouspaperia, desi multaa ja tyhjä maitotölkki  :) Sitten kun opiskelijat valmistuvat hyväpalkkaisiin insinöörihommiin, on varmasti varaa ostaa vaikka joku valmishydro  :)

tuohisuu

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 21, 2010, 11:43:37 ap
Sitten kun opiskelijat valmistuvat hyväpalkkaisiin insinöörihommiin, on varmasti varaa ostaa vaikka joku valmishydro  :)


Hyväpalkkasiin? Varaa?    :D

Suhteellista on tosiaan rahankäyttö, eukot pistää helposti johonkin kukkasiin tuon zengrowin verran keväässä.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: tuohisuu - toukokuu 21, 2010, 12:36:27 ip
Hyväpalkkasiin? Varaa?    :D
Suhteellista on tosiaan rahankäyttö, eukot pistää helposti johonkin kukkasiin tuon zengrowin verran keväässä.


No kun itselläni ei ole minkäänlaista ammatillista koulutusta vaan olen itse opetellut kaiken mitä osaan, olen ainakin saanut sellaisen kuvan että inssit repii huippuliksaa. Ainakin mun kaveripiiristä jokaikinen insinööriksi valmistunut on jossakin erikoistehtävissä joissa joutuu kokoajan reissaamaan kiinassa, intiassa ja missälie ja huonoiten palkatun kaverin kk-liksa on tietääkseni siinä 4000e paikkeilla  :o

Tomppa

Toki on hyväpalkkaisiakin hommia ja sitten niitä ei niin hyväpalkkaisia..

Muistan kun itselläni oli aikoinaan heikompi rahatilanne niin silti ostin kallista ruokaa koska siitä en tinkinyt yhtään..

ja jos tahdoin elokuvan tai digikameran yms...ostin sen..

mutta nyt huomasi että kun minullakin on taas työnhaku edessä( tiedätte varmasti irtisanomisestani) niin saa nähdä miten tottuu hieman vaatimattomampaan elämiseen...toki kun on kokenut hieman varattomampaa elämää niin tottuuhan siihen..ellei nyt löydy töitä taas

Aikoinaan kun muutin pois himasta ja ei ollut töitä, niin mulla oli omaa omaisuutta vaan lompakko ja passi!!

pihi en ole ikinä ollut vaan vähäisistäkin olen antanut avokille ja jos kaveri on tarvinut vaikka parikymppiä lainaan niin ok.

Harrastuksille ei kannata laskea hintaa!!    sillä jos pitää jostain asiasta ja on täysillä mukana niin se antaa takaisinpäin myös  :)






Neutroni

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 21, 2010, 12:39:23 ip
Ainakin mun kaveripiiristä jokaikinen insinööriksi valmistunut on jossakin erikoistehtävissä joissa joutuu kokoajan reissaamaan kiinassa, intiassa ja missälie ja huonoiten palkatun kaverin kk-liksa on tietääkseni siinä 4000e paikkeilla  :o


Erikoistehtävät ovat erikoistehtäviä, mutta sellaisia on ani harvalla insinöörillä. Nuorehkolla rivituotekehittäjällä voit jättää tonnin puolitoista tuosta pois, niin ollaan aika lähellä realistista tasoa. Neljällä tonnilla saa helposti jo DI:n.

Tomppa

Totta.

Itse en halua mitenkään leuhkia mutta nyt kun minut sanottiin irti niin viime kuukauden "palkka" oli 25€/h
josta verot pois...toki tossa oli 2kk palkka kerralla maksettu  ;D

Nyt työttömänä..

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - toukokuu 21, 2010, 16:22:22 ip
Totta.

Itse en halua mitenkään leuhkia mutta nyt kun minut sanottiin irti niin viime kuukauden "palkka" oli 25€/h
josta verot pois...toki tossa oli 2kk palkka kerralla maksettu  ;D

Nyt työttömänä..

ihan kova liksa, vaikkakin kyseisen duunin viimeinen. Toivotaan että löydät pian uutta tekemistä. Ja jos et, niin ainahan voi ryhtyä yrittäjäksi  :)

linker

Yrittäjäksi ei kannata "ihan tosta noin vaan" ryhtyä. Tai riippuu varmaan yrittämisestä ja yrittäjyydestä.
Varjopuolena on se että on _melkein_ aina töissä. Ja rikastumaan ei pääse muuta kuin vahingossa.

Harrastukset maksaa kaikki, kun mennään tarpeeksi pitkälle. Kuka kuinkakin pitkälle menee, on oma lukunsa.
Omassa tapauksessani olen satsannut hommaan nyt saman verran kuin laitoin melko hyvään ratahaulikkoon, jonka myin vuosi sitten pois (alkaessani yrittäjäksi).
Se hyvä puoli tässä hommassa on, että se tulee "vähän" halvemmaksi verrattuna kiekkojen ampumiseen, johon meni 5000€ vuodessa.

Kaikki on suhteellista. Tutulla on 150 000 euron vene  -ja 300 euron auto.

Tomppa

yksityis yrittäjyys vaatii luonteen lujuutta ja päättäväisyyttä,sisua ja jos joku menee pieleen syytät itseäsi!..

Toki Suomen valtio yrittää nyhtää joka euron veroina tai muulla tavalla yrittäjältä..ja byrokratia on Suomessa semmoista että melkoisen paperisodan saat käydä ennenkuin voit avata liikkeen.

Mutta toisaalta olen välillä miettinyt asiaa...en vielä ole itse valmis siihen, kenties joskus


ja kun tulee oikea hetki ja on vähän suunnitelmaakin niin sitten